Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 36

Θέμα: Υπερτετράγωνος; Πόσο και γιατί;

  1. #1

    Υπερτετράγωνος; Πόσο και γιατί;

    Μου έκανε εντύπωση χθες που κοιτούσα τα τεχν. χαρακτηριστικά , η διάμετρος και η διαδρομή του s. duke 990. Διαμ. 101 Χ διαδρ. 62,4
    Ήξερα ότι όλα τα μοτέρ των μοτοσυκλετών είναι υπερτετράγωνα, αλλά αυτό παραπάει.
    Ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν 4Ε κινητήρες SB στα 71Χ 58 (fireblede 919)

    Ξέρει κανένας να μας πει πρακτικά ,τι κερδίζει και τι χάνει ένας τέτοιος ΠΟΛΥ υπερτετράγωνος κινητήρας;
    Κερδίζει σε ευστροφία, σε υπερστροφία;
    Και τι χάνει; Γιατί κάτι θα χάνει. Διαφορετικά, όλοι έτσι θα ήταν.

  2. #2
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Θυμάσαι το έμβολο που είχαν οι τουλούμπες (όχι οι πομόνες ...) για να βγάζουν νερό στην επιφάνεια ..???


    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  3. #3
    Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
    Θυμάσαι το έμβολο που είχαν οι τουλούμπες (όχι οι πομόνες ...) για να βγάζουν νερό στην επιφάνεια ..???


    Μπα, για να είμαι ειλικρινής , είμαι παιδί της πόλης.

  4. #4
    Απ'όσο ξέρω...
    Γενικά για να αυξήσεις την ισχύ θέλεις ουσιαστικά να αυξήσεις το ποσό του καυσίμου στην μονάδα του χρόνου.
    Αυτό μπορεί να γίνει και με αύξηση του ορίου περιστροφής το οποίο με την σειρά του περιορίζεται κυρίως από την γραμμική ταχύτητα εμβόλου (δεν εξετάζουμε περιορισμούς από π.χ. διατάξεις κυλίνδρων που προσδίδουν περισσότερους κραδασμούς, κλπ κλπ) .
    Αυτή με την σειρά της καθορίζεται από την διαδρομή του εμβόλου
    Οσο μικραίνει η διαδρομή μικραίνει η γραμμική ταχύτητα (για τον ίδιο αριθμό περιστροφής)

    Κερδίζεις σε ισχύ η οποία όμως αποδίδεται ΠΙΟ ΨΗΛΑ
    χάνεις σε ροπή και γενικά απόδοση σε χαμηλές στροφές

    http://www.youtube.com/watch?v=-IYCzbtYQBc&feature=related

  5. #5
    Δηλαδή η ΚΤΜ προσπαθεί να φτιάξει έναν δικύλινδρο, που να αποδίδει σαν τετρακύλινδρος;
    Και η Honda τούμπαλιν;

  6. #6
    για να μην μπλεξουμε με σεντονια λεπτομερειων κρατα το εξης...πηλικο διαμετρου/διαδρομης πανω κατω να ειναι κοντα στο 1.5 αντε λιγο παραπανω με τις τελευταιες εξελιξεις στην κονιομετταλουργια και επεξεργασια μετταλων...ειναι η "χρυση τομη" μεταξυ γραμμικης ταχυτητας ,πλευρικων τασεων,φθορων τριβης,ροπης,ευστροφιας κλπ. κλπ...
    frankly my dear, i dont give a damn...

  7. #7
    D-11 Earth Mover Το avatar του/της Tpap
    Εγγραφή
    11/10/2007
    Μηνύματα
    2.954

    Re: Υπερτετράγωνος; Πόσο και γιατί;

    Αρχικά δημιουργήθηκε από nikonian
    Ξέρει κανένας να μας πει πρακτικά ,τι κερδίζει και τι χάνει ένας τέτοιος ΠΟΛΥ υπερτετράγωνος
    Κερδίζει, στο να καταφέρνει να κρατήσει την γραμμική ταχύτητα πιστονιού κάτω από το όριο των 17-19m/sec (για μοτεράκια παραγωγής) σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής.

    Χάνει στις ποσότητες (και στην κατανομή) της ροπής στην χαμηλομεσαία περιοχή σ.α.λ.

  8. #8
    Αρχικά δημιουργήθηκε από nikonian

    Ξέρει κανένας να μας πει πρακτικά ,τι κερδίζει και τι χάνει ένας τέτοιος ΠΟΛΥ υπερτετράγωνος κινητήρας;
    Κερδίζει σε ευστροφία, σε υπερστροφία;
    Και τι χάνει; Γιατί κάτι θα χάνει. Διαφορετικά, όλοι έτσι θα ήταν.
    εχουμε 2 κινητηρες ιδιων κυβικων ..... ενας υπερτετραγωνος ενας υποτετραγωνος

    υπερτετραγωνος
    για ιδιο αριθμο κυβικων εχουμε
    α] μικροτερη διαδρομη αρα μικροτερη γραμμικη ταχυτητα αρα μικροτερη φθορα
    β] μεγαλυτερη επιφανεια πιστονιου αρα :
    1 μεγαλυτερη πιεση ανα τετραγωνικη ιντσα [pounds per squar inch - psi]
    2 μεγαλυτερο περιθωριο για μεγαλυτερες η περισσοτερες βαλβιδες [4Τ]
    3 μεγαλυτερες και με καλυτερη κατανομη θυριδες [2Τ]
    4 καλυτερη θερμοδυναμικη αποδοση
    γ]λογω μικοτερης διαδρομης εχουμεμικροτερο μηκος μπιελας αρα κραδασμους

    υποτετραγωνος
    για ιδιο αριθμο κυβικων εχουμε
    α] μικροτερο πιστονι αρα μικροτερα psi αλλα και μικροτερη αντισταση κατα την συμπιεση
    β] μεγαλυτερη διαδρομη και μεγαλυτερο στροφαλο αρα μεγαλυτερη αποθηκευμενη ενεργεια
    γ] λογω μεγαλυτερης διαδρομης μεγαλωνει και το μηκος μπιελας αρα μεγαλυτερη παλινδρομουμενη μαζα
    δ] λογω μεγαλης διαδρομης εχουμε μεγαλυτερη ασκουμενη δυναμη επι του στροφαλου κατα την εκτονωση [βλεπε πχ στις 90 μοιρες] αλλα και μεγαλυτερη αντισταση κατα το ανεβασμα του πιστονιου λογω μεγαλυτερου μοχλισμου [βλεπε 270 μοιρες]

    γενικα υποτετραγωνοι αργουν να στροφαρουν αλλα μολις αρχισουν να στροφαρουν ΣΤΡΟΦΑΡΟΥΝ λογω αποθηκευμενης ενεργειας

    γενικα υπερτετραγωνοι στροφαρουν απο χαμηλοτερα

    μικροτερη γραμμικη ταχυτητα σε συνδυασμο με χαμηλοτερη θερμοκρασια επιτρεπουν μεγαλυτερη σχεση συμπιεσης η οποια ομως εξαρταται και απο τα καυσιμα

    η γραμμικη ταχυτητα οταν μιλαμε για αξιοπιστια δυσκολα ξεπερνα τα 20 m/sec με τα συγχρονα μεταλα

    γραμμικη ταχυτητα πιστονιου = διαδρομη X rpm X 2 / 60000


    εχει αρκετο και πολυπλοκο κατεβατο και μπλεκει σε φαυλους κυκλους του τυπου :
    1 μικροτερη γραμμικη ταχυτητα = μικροτερη φθορα
    2 μικροτερη γραμμικη ταχυτητα = δυνατοτητα αυξησης συμπιεσης
    3 αυξηση συμπιεσης = αυξηση φθορας [η οποια ειναι αντιθετη προς το 1] κτλ κτλ κτλ

    πολλες σελιδες που θα καταντησουν βαρετες

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της TOLISTOLAROS
    Εγγραφή
    05/04/2008
    Μηνύματα
    1.386
    Αρχικά δημιουργήθηκε από katana750
    γενικα υποτετραγωνοι αργουν να στροφαρουν αλλα μολις αρχισουν να στροφαρουν ΣΤΡΟΦΑΡΟΥΝ λογω αποθηκευμενης ενεργειας

    γενικα υπερτετραγωνοι ροπιαζουν απο χαμηλοτερα


    Μήπως τα λες ανάποδα;
    ΔΗλ του R6 το μοτέρ ροπιάζει από χαμηλά;;;;;;;;

  10. #10
    δεν τα λεω καθολου αναποδα ....... ξαναδιαβασε τι γραφω

    δεν γραφω οτι στροφαρουν απο χαμηλα ...... στροφαρουν απο χαμηλοτερα [σε σχεση με αντιστοιχου κυβισμου υποτετραγωνους]

    και γραφω γενικα και οταν λεμε γενικα ενοουμε γενικα απο 4Τ 50cc παπακι μεχρι 2T diesel εκατονταδων χιλλιαδων cc που εχουν τα καραβια

    εγω μιλαω για γενικη μηχανολογια ..... εσυ μιλας για ΕΙΔΙΚΗ περιπτωση

    πλακα πλακα τι διαμετρο διαδρομη εχει το R6 ?

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της TOLISTOLAROS
    Εγγραφή
    05/04/2008
    Μηνύματα
    1.386
    Αρχικά δημιουργήθηκε από katana750
    δεν τα λεω καθολου αναποδα ....... ξαναδιαβασε τι γραφω

    δεν γραφω οτι στροφαρουν απο χαμηλα ...... στροφαρουν απο χαμηλοτερα [σε σχεση με αντιστοιχου κυβισμου υποτετραγωνους]

    και γραφω γενικα και οταν λεμε γενικα ενοουμε γενικα απο 4Τ 50cc παπακι μεχρι 2T diesel εκατονταδων χιλλιαδων cc που εχουν τα καραβια

    εγω μιλαω για γενικη μηχανολογια ..... εσυ μιλας για ΕΙΔΙΚΗ περιπτωση

    πλακα πλακα τι διαμετρο διαδρομη εχει το R6 ?
    Κατάλαβα τί θες να πεις...Απλά όπως έγραψες το

    Αρχικά δημιουργήθηκε από katana750
    γενικα υπερτετραγωνοι ροπιαζουν απο χαμηλοτερα
    δεν ευσταθεί και τόσο εκφραστικά επειδή το "ροπιάζω" έχει να κάνει με την ευκολία με την οποία υπερνικώ δεδομένο φορτίο σε κάποιες συγκεκριμένες στροφές.
    Άλλαξε το "ροπιάζουν" με το "στροφάρουν" και δε θα μπερδευτεί κανείς( γνώμη μου έτσι ; )
    Πχ R6 δε ροπιάζει από χαμηλότερα αλλά με το που μπει σε ωφέλιμο εύρος αποδίδει τρελλά.

    Διαστάσεις R6 διάμετροςxΔιαδρομή

    2001-2002: 65.5 mm X 44 mm
    2003-2005: 65.5 mm x 44.5 mm
    2006-2008: 67.0 mm x 42.5 mm

  12. #12
    εντελως πληροφοριακα ,στα συγχρονα τετρακυλινδρα supersport, οι γραμμικες ταχυτητες απολυτης αξιοπιστιας παιζουν γυρω στα 24m/sec...
    frankly my dear, i dont give a damn...

  13. #13
    Αρχικά δημιουργήθηκε από TOLISTOLAROS
    Άλλαξε το "ροπιάζουν" με το "στροφάρουν" και δε θα μπερδευτεί κανείς( γνώμη μου έτσι ; )
    οκ .... αλλαχτηκε προς αποφυγη συγχυσης

    Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
    εντελως πληροφοριακα ,στα συγχρονα τετρακυλινδρα supersport, οι γραμμικες ταχυτητες απολυτης αξιοπιστιας παιζουν γυρω στα 24m/sec...
    συγχρονο τετρακυλινδρο ss ....... χμμμμμμμ ετσι γενικα και αοριστα ? δλδ απο 400cc μεχρι οπου φτανουν τα ss ?

  14. #14
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αρχικά δημιουργήθηκε από katana750


    συγχρονο τετρακυλινδρο ss ....... χμμμμμμμ ετσι γενικα και αοριστα ? δλδ απο 400cc μεχρι οπου φτανουν τα ss ?
    νομιζω ss ειναι κατα γενικη παραδοχη τα 1000ρια.

  15. #15
    και δεν μου λετε βρε παληκαρια γιατι εγω ειμαι λιγο της παλιας σχολης και εχω μεινει στα 350cc αρνουμενος ολα τα υπολοιπα [τσαμπα το εχω το ονομα το katana750 ..... η katana πουληθηκε]

    το R6 τι ειναι ? τα gsxr 600 750 ? τι ειναι αυτα ? sport touring ? η απλα sport ?

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 15
    Τελευταίο μήνυμα: 28/04/2006, 13:30
  2. Ποιό το καλύτερο 1000άρι και γιατί ;
    από andgeo στο forum Αντιπαραθέσεις
    Απαντήσεις: 19
    Τελευταίο μήνυμα: 27/11/2005, 18:04
  3. Zx -6r ή Zx-6rr και γιατί ;
    από andgeo στο forum Kawasaki
    Απαντήσεις: 9
    Τελευταίο μήνυμα: 12/11/2005, 17:56
  4. Ποιά ss να αγορασω και γιατι
    από djchech στο forum Όλα τα μοντέλα χωρίς δική τους κατηγορία...
    Απαντήσεις: 35
    Τελευταίο μήνυμα: 04/11/2005, 12:57
  5. Για γυναίκες και γιατι οχι ...και ανδρες
    από kapeos στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 13/10/2004, 11:27

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF