Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 28

Θέμα: Σχέση συμπίεσης και πίεση συμπίεσης

  1. #1
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    23/01/2003
    Μηνύματα
    319

    Σχέση συμπίεσης και πίεση συμπίεσης

    Το λεπόν,

    Θέτω επί τάπητος ένα τεχνικό θέμα, το οποίο μου προέκυψε κατά την ανακατασκευή του πρότζεκτ μου: υπάρχει σχέση ανάμεσα στην σχέση συμπίεσης και στην στατική συμπίεση ενός κινητήρα; Και αν ναι, ποιά είναι αυτή;
    Να υπενθυμίσω ότι:
    - η σχέση (λόγος) συμπίεσης είναι ο λόγος μεταξύ του όγκου του θαλάμου καύσης όταν το έμβολο είναι στο ΚΝΣ προς τον ίδιο όγκο όταν το έμβολο είναι στο ΑΝΣ.
    - η στατική συμπίεση (= πίεση συμπίεσης) είναι η μέγιστη πίεση που μετράμε με το πιεσόμετρο από τη μπουζότρυπα (έχοντας προφανώς βγάλει το μπουζί) και γυρνώντας τον κινητήρα με τη μίζα

    Προ ημερών, πήρα το θάρρος και επικοινώνησα με πμ με δύο μέλη του φόρουμ, κατά τεκμήριο γνώστες του αντικειμένου. Και οι δύο απήντησαν εμφατικά ότι δεν υπάρχει καμμία σχέση. Αν θέλουν, ας μπουν εδώ να αναπτύξουν λίγο παραπάνω το θέμα. Εγώ πάντως καταλήγω να έχω ακόμα ορισμένες επιφυλάξεις.
    Η δική μου ιστορία ξεκίνησε όταν μέτρησα τη στατική συμπίεση του κινητήρα που ανακατασκευάζω. Ο κινητήρας είναι από ένα Honda NX 650 Dominator με 657cc και λόγο γύρω στο 10 : 1 (μπορώ να δημοσιεύσω και λοιπές προδιαγραφές, αν αποδειχθούν σχετικές). Η στατική συμπίεση μετρήθηκε στα 210psi.
    Συγχρόνως, εδώ και πολύν καιρό που ασχολούμαι με το συγκεκριμένο πρότζεκτ, αλληλογραφώ με έναν αμερικανό βελτιωτή. Είναι πάρα πολύ παλιός στον χώρο, πεπειραμένος και πολυνίκης. Και είναι προσηνής οπότε συν τω χρόνω ήρθαμε αρκετά κοντά (και έχουμε κουβεντιάσει και για αρκετά άλλα πράγματα εκτός από μηχανάκια...)
    Αυτός, στηριζόμενος στο νόμο του Boyle (σε συνθήκες σταθερής θερμοκρασίας, P x V= σταθερό), επιμένει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ των δύο – όχι απόλυτα και εύκολα υπολογίσημη, ωστόσο υπαρκτή. Από την άλλη η συμπίεση που μετράω εγώ (και έχω ξαναμετρήσει στο παρελθόν σε άλλο, παρεμφερές, μοτέρ) τον διαψεύδει. Αντιθέτως η θεωρία, όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, τον δικαιώνει.


    Πάμε τώρα στη δική μου θέση (που δεν είναι και απόλυτα σαφής, γι'αυτό και γράφω εδώ):
    Αν υποθέσουμε ότι ο κύλινδρος πληρούται απολύτως όταν το έμβολο βρίσκεται στο ΚΝΣ και δεν υπάρχουν απώλειες (οι βαλβίδες σφραγίζουν αμέσως), τότε με λόγο συμπίεσης 10:1 και ατμοσφαιρική πίεση 14,7psi, όταν το έμβολο ανέβει στο ΑΝΣ, θα μειώσει τον όγκο του θαλάμου καύσης στο 1/10 αυτού, άρα η πίεση συμπίεσης που θα μετρήσουμε θα πρέπει να είναι 14,7 x 10 = 147 psi. Προφανώς, υποτίθεται ότι συμπιέζουμε ένα ιδανικό αέριο και ότι η θερμοκρασία του είναι λίγο πολυ σταθερή.
    Τα 147psi στον κινητήρα μας είναι αυτά που, θεωρητικά, εξασφαλίζουν το 100% της απόδοσής του (ως αεραντλία) αφού θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν απώλειες πίεσης από πουθενά.
    Τώρα, αφού οι βαλβίδες εισ/εξ ακοιγοκλείνουν, απώλειες πίεσης υπάρχουν άρα η μέγιστη πίεση που θα μετρηθεί θα πρέπει να είναι μικρότερη από τα 147psi που υπολογίσαμε παραπάνω.
    Συγχρόνως, (και αντιθέτως), το ρευστό που συμπιέζεται (σκέτος αέρας, ή μείγμα αέρα-βενζίνης - ό,τι προτιμάτε για να γίνει το θέμα πιο απλό) έχει κάποια μάζα, έχει και ταχύτητα, άρα έχει και αδράνεια. Συνεπώς, με τον κατάλληλο εκκεντροφόρο, μπορούμε θεωρητικά να πληρώσουμε με πάνω από 100% τον θάλαμο καύσης (αυτή είναι η δουλειά των "άγριων" εκκεντροφόρων και του αντίστοιχου χρονισμού τους).
    Άρα, απο τη μία χάνουμε πίεση συμπίεσης λόγω των βαλβίδων που ανοιγοκλείνουν, αλλά κερδίζουμε πίεση συμπίεσης από την αδράνεια του ρευστού και τον εκκεντροφόρο. Όπερ σημαίνει ότι μπορούμε, θεωρητικώς να έχουμε τον κύλινδρο να δουλεύει και κάτω, αλλά και πάνω από το 100% της απόδοσης του.

    Πάμε παρακάτω:
    Το προφίλ και ο χρονισμός του εκκεντροφόρου είναι γνωστά, η διάμετροι των βαλβίδων είναι γνωστές, άρα ξέρουμε ανά πάσα στιγμή το πόσο ανοικτή είναι η κάθε βαλβίδα σε σχέση με τη θέση του εμβόλου. Γεωμετρικά χαρακτηριστικά αυλών εισ/εξ, κλπ είναι επίσης γνωστά (άρα ξέρουμε απώλειες).
    Τέλος, οι ατμοσφαιρικές συνθήκες (πίεση, θερμοκρασία, υγρασία κλπ) είναι γνωστές, άρα γνωρίζουμε και την σύσταση και την ποιότητα του συμπιεζόμενου ρευστού.
    Θεωρούμε ότι απώλειες προς τα κάτω από τα ελατήρια του εμβόλου δεν υφίστανται.
    Εν ολίγοις, γνωρίζουμε και τί ρευστό έχουμε και από που περνάει.

    Άρα καταλήγουμε ( ; ) στο ότι πρέπει να υπάρχει σχέση μεταξύ λόγου συμπίεσης και πίεσης συμπίεσης σε έναν κινητήρα. Δηλαδή, κρατώντας όλα τα υπόλοιπα σταθερά, μεταβάλλοντας τον λόγο συμπίεσης, μεταβάλλεται αντιστοίχως και η πίεση συμπίεσης και μάλιστα με γνωστό και υπολογίσιμο (θεωρητικώς) τρόπο.
    [Η μηχανική ρευστών δεν ήταν ποτέ το φόρτε μου. Γνωρίζω ωστόσο τί συμβαίνει και γιατί. Μη με ρωτήσει λοιπόν κανείς να παραθέσω μαθηματικούς τύπους για τα παραπάνω διότι έχουν περάσει δύο δεκαετίες από τότε που τα διδάχθηκα και ούτως ή άλλως, ούτε και τότε ήμουν πολύ καλός. Όταν όμως υπάρχει μια συνάρτηση μεταξύ Α και Β και άλλη μία συνάρτηση μεταξύ Β και Γ, τότε είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ βέβαιο ότι υπάρχει συνάρτηση και μεταξύ Α και Γ]

    Επί του πρακτέου τώρα:

    Με λόγο συμπίεσης 10 : 1, σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έπρεπε να έχω πίεση συμπίεσης 147 psi, ή κάπου εκεί γύρω. Όπως είπα όμως έχω 210psi που σημαίνει 43% παραπάνω – πάρα πολύ, αν θεωρήσουμε ότι η παραπάνω θεωρία ισχύει.
    Ομοίως (αν θυμάμαι καλά) το καλοκαίρι μετρήσαμε το CB μου (σε διαφορετικό συνεργείο, άρα και με διαφορετικό πιεσόμετρο) και έδειξε γύρω στα 180 psi. Σίγουρα δεν έχω 12.2 : 1 λόγο συμπίεσης. Το μοτέρ είναι νορμάλ και η Honda δηλώνει 9.6 : 1

    Κάπου πρέπει να υπάρχει λάθος, αλλά πού;

    Μάνος

  2. #2

    Re: Σχέση συμπίεσης και πίεση συμπίεσης

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
    Το λεπόν,


    - η στατική συμπίεση (= πίεση συμπίεσης) είναι η μέγιστη πίεση που μετράμε με το πιεσόμετρο από τη μπουζότρυπα (έχοντας προφανώς βγάλει το μπουζί) και γυρνώντας τον κινητήρα με τη μίζα

    αυτο που περιγραφεις ειναι δυναμικη συμπιεση...

    θα διαβασω και το υπολοιπο μετα...
    frankly my dear, i dont give a damn...

  3. #3
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    23/01/2003
    Μηνύματα
    319

    Re: Re: Σχέση συμπίεσης και πίεση συμπίεσης

    Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
    αυτο που περιγραφεις ειναι δυναμικη συμπιεση...
    Αν είναι λάθος ο όρος, κρατήστε το “πίεση συμπίεσης” και αγνοήστε τα υπόλοιπα.
    Το πρόβλημα υφίσταται έτσι κι αλλιώς.

    Μ.

  4. #4
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    σαφως και υπαρχει σχεση, αλλα θα πρεπει να θεωρησεις την συμπιεση ως αδιαβατικη διαδικασια (δεν ανταλλασεται θερμοτητα με το περιβαλον).
    Η σχεση που ισχυει εν προκειμενω ειναι

    P*V^γ = σταθερο οπου γ=1.4 για τον αερα

    με αλλα λογια

    P1*V1^γ =P2*V2^γ

    P2/P1 = (V1/V2)^γ = 10^1.4 = 25

    Αυτη ειναι η μεγιστη συμπιεση που θα δεις και ειναι δυναμικη αν η διαδικασια γινει γρηγορα.
    Αν γινει αργα, τοτε ισχυει ο νομος του Boyle που ανεφερες.

    Στην πραγματικοτητα, ουτε το ενα γινεται, ουτε το αλλο, γι αυτο και η μετρηση ειναι καπου αναμεσα.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  5. #5
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    23/01/2003
    Μηνύματα
    319
    Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
    σαφως και υπαρχει σχεση, αλλα θα πρεπει να θεωρησεις την συμπιεση ως αδιαβατικη διαδικασια.
    Η σχεση που ισχυει εν προκειμενω ειναι

    P*V^γ = σταθερο
    Λίγο παραπάνω ανάλυση;;;
    Δεν είναι ο νόμος του λέει ο Boyle αυτός, ε;
    Και τί είναι το γ;

    Μ.

  6. #6
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
    Λίγο παραπάνω ανάλυση;;;
    Δεν είναι ο νόμος του λέει ο Boyle αυτός, ε;
    Και τί είναι το γ;

    Μ.
    εκανα εντιτ στο παραπανω ποστ. Δες και αυτο:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_process
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  7. #7
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.557
    Μερικές παρατηρήσεις:
    1.Χωρίς υπερσυμπιεστή η πλήρωση του κυλίνδρου δεν μπορεί να ξεπεράσει το 100%, ούτε καν να το πλησιάσει λόγω απωλειών ροής σε αυλούς και βαλβίδες
    2.Οι παραδοχές που κάνεις πρακτικά δεν ισχύουν αφού ο αέρας δεν είναι τέλειο αέριο η θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της συμπίεσης και μιλώντας για καύσιμο μίγμα η βενζίνη είναι ασυμπίεστη.
    Προφανώς αυξάνοντας τη σχέση συμπίεσης αυξάνεται και η απόλυτη πίεση.
    Θεωρητικά η συμπίεση είναι αδιαβατική στην πράξη όμως είναι πολυτροπική μεταβολή γι αυτό και τα δύο μεγέθη συνδέονται μεταξύ τους αλλά όχι ευθέως ανάλογα

  8. #8
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αρχικά δημιουργήθηκε από toyar
    Μερικές παρατηρήσεις:
    1.Χωρίς υπερσυμπιεστή η πλήρωση του κυλίνδρου δεν μπορεί να ξεπεράσει το 100%, ούτε καν να το πλησιάσει λόγω απωλειών ροής σε αυλούς και βαλβίδες

    Σωστο αλλα αν η συμπιεση γινει αργα τοτε θα ειναι 100%

    2.Οι παραδοχές που κάνεις πρακτικά δεν ισχύουν αφού ο αέρας δεν είναι τέλειο αέριο η θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της συμπίεσης και μιλώντας για καύσιμο μίγμα η βενζίνη είναι ασυμπίεστη.

    σωστος και το γ=1.4 ισχυει για ιδανικο αεριο οχι για τον αερα, εκανα λαθος παραπανω

    Προφανώς αυξάνοντας τη σχέση συμπίεσης αυξάνεται και η απόλυτη πίεση.
    Θεωρητικά η συμπίεση είναι αδιαβατική στην πράξη όμως είναι πολυτροπική μεταβολή γι αυτό και τα δύο μεγέθη συνδέονται μεταξύ τους αλλά όχι ευθέως ανάλογα
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  9. #9
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    λοιπον παμε ξανα...γ=1.4 για την ατμοσφαιρα, οποτε το παρα-παραπανω ποστ ειναι σωστο.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  10. #10
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
    Λίγο παραπάνω ανάλυση;;;
    Δεν είναι ο νόμος του λέει ο Boyle αυτός, ε;
    Και τί είναι το γ;

    Μ.

    Ο νομος του Boyle ισχυει για ισοθερμες μεταβολες μονο. Δηλαδη θα πρεπει το αεριο πριν και μετα την μεταβολη να εχει την ιδια θερμοκρασια. Για να επιτευχθει κατι τετοιο, θα πρεπει να περιμενεις το αεριο να κρυωσει μετα την συμπιεση.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  11. #11
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Επειδη μαλλον σε εμπλεξα δυο λογακια για συμπιεση αεριων.

    Μπορεις να συμπιεσεις ενα αεριο ειτε σε θερμικα μονωμενο θαλαμο, ειτε σε μη μονωμενο.
    Αν το συμπιεσεις σε μονωμενο θερμικα θαλαμο, τοτε η θερμοτητα που αναπτυσσεται κατα την συμπιεση, δεν μπορει να διαφυγει στο περιβαλλον. Οταν ομως ζεσταινεις ενα αεριο, τοτε η πιεση του αυξανεται, ακομα κι αν δεν το συμπιεζεις. Οποτε συμπιεση σε θερμικα μονωμενο θαλαμο αυξανει περεταιρω την πιεση ενος αεριου, απ'οτι αν το συμπιεσεις σε μη μονωμενο θερμικα θαλαμο.

    Ο κυλινδρος ενος κινητηρα δεν ειναι θερμικα μονωμενος, αλλα αν η συμπιεση ειναι γρηγορη, τοτε ειναι σαν να ειναι θερμικα μονωμενος γιατι η θερμοτητα δεν προλαβαινει να διαφυγει απο το αεριο στο περιβαλον.

    Ο νομος του boyle αναφερεται στην περιπτωση μη μονωμενου θαλαμου (η αργης συμπιεσης) γι αυτο και ο λογος συμπιεσης ειναι μικρος σε σχεση με την αδιαβατικη συμπιεση.

    Ελπιζω να εγινα πιο κατανοητος.
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  12. #12
    Παλαιό μέλος
    Εγγραφή
    23/01/2003
    Μηνύματα
    319
    Μερικές σκέψεις/απορίες κλπ:

    Αρχικά δημιουργήθηκε από toyar
    Μερικές παρατηρήσεις:
    1.Χωρίς υπερσυμπιεστή η πλήρωση του κυλίνδρου δεν μπορεί να ξεπεράσει το 100%, ούτε καν να το πλησιάσει λόγω απωλειών ροής σε αυλούς και βαλβίδες
    Αυτό πού το στηρίζεις; Αυτό που λέω παραπάνω, θεωρητικά τουλάχιστον δεν ισχύει;
    Τί είναι η απώλεια ροής; Τί απόλεται;

    Αρχικά δημιουργήθηκε από toyar
    2.Οι παραδοχές που κάνεις πρακτικά δεν ισχύουν αφού ο αέρας δεν είναι τέλειο αέριο η θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της συμπίεσης και μιλώντας για καύσιμο μίγμα η βενζίνη είναι ασυμπίεστη.
    Έστω ότι ξεκινάμε την μέτρηση της συμπίεσης με τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας.
    Η διαδικασία της μέτρησης είναι αρκετή για να ζεστάνει παραπάνω το ρευστό; Δε διαφωνώ μ’αυτά που λες (ακόμα), αλλά δε μου κάθεται και πολύ καλά αυτό...
    Θα το δεχόμουν αν ξεκινάγαμε με κρύο κινητήρα και κάναμε πολλές μετρήσεις.

    Η βενζίνη, σκέτη, είναι υγρό και είναι όντως ασυμπίεστη. Το μείγμα βενζίνη-αέρας είναι συμπιεστό.

    Αρχικά δημιουργήθηκε από toyar
    Προφανώς αυξάνοντας τη σχέση συμπίεσης αυξάνεται και η απόλυτη πίεση.
    Αυτό λέω κι εγώ, αλλά πόσο προφανές είναι; Το αναλύεις;

    Αρχικά δημιουργήθηκε από toyar
    Θεωρητικά η συμπίεση είναι αδιαβατική στην πράξη όμως είναι πολυτροπική μεταβολή γι αυτό και τα δύο μεγέθη συνδέονται μεταξύ τους αλλά όχι ευθέως ανάλογα
    Για πες...

    Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
    λοιπον παμε ξανα...γ=1.4 για την ατμοσφαιρα, οποτε το παρα-παραπανω ποστ ειναι σωστο.
    Ξαναρωτάω: τί είναι το γ; Πώς ορίζεται;
    Αν ισχύει αυτό που λες, τότε η πίεση συμπίεσής μου θα έπρεπε να είναι
    14.7 psi x 10 ^ 1.4 = 367.5 psi (και δεν είναι ούτε καν κοντά)

    Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
    Ο νομος του Boyle ισχυει για ισοθερμες μεταβολες μονο. Δηλαδη θα πρεπει το αεριο πριν και μετα την μεταβολη να εχει την ιδια θερμοκρασια. Για να επιτευχθει κατι τετοιο, θα πρεπει να περιμενεις το αεριο να κρυωσει μετα την συμπιεση.
    Συμφωνούμε εδώ. Ο μόνος μου ενδοιασμός είναι το πόσο μπορεί η διαδικασία της μέτρησης να ζεστάνει παραπάνω το ρευστό μέσα σε έναν ήδη ζεστό κινητήρα.

    Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
    Επειδη μαλλον σε εμπλεξα δυο λογακια για συμπιεση αεριων.
    Μπορεις να συμπιεσεις ενα αεριο ειτε σε θερμικα μονωμενο θαλαμο, ειτε σε μη μονωμενο.
    Αν το συμπιεσεις σε μονωμενο θερμικα θαλαμο, τοτε η θερμοτητα που αναπτυσσεται κατα την συμπιεση, δεν μπορει να διαφυγει στο περιβαλλον. Οταν ομως ζεσταινεις ενα αεριο, τοτε η πιεση του αυξανεται, ακομα κι αν δεν το συμπιεζεις. Οποτε συμπιεση σε θερμικα μονωμενο θαλαμο αυξανει περεταιρω την πιεση ενος αεριου, απ'οτι αν το συμπιεσεις σε μη μονωμενο θερμικα θαλαμο.

    Ο κυλινδρος ενος κινητηρα δεν ειναι θερμικα μονωμενος, αλλα αν η συμπιεση ειναι γρηγορη, τοτε ειναι σαν να ειναι θερμικα μονωμενος γιατι η θερμοτητα δεν προλαβαινει να διαφυγει απο το αεριο στο περιβαλον.

    Ο νομος του boyle αναφερεται στην περιπτωση μη μονωμενου θαλαμου (η αργης συμπιεσης) γι αυτο και ο λογος συμπιεσης ειναι μικρος σε σχεση με την αδιαβατικη συμπιεση.

    Ελπιζω να εγινα πιο κατανοητος.
    Όντως, αν εξαιρέσουμε τις επιφυλάξεις μου για το γ, το ποστ σου ήταν και κατανοητό και με βοήθησε να εξηγήσω ορισμένα πράγματα.

    Δηλαδή:
    Αργή συμπίεση > απαγωγή θερμότητος > νόμος Boyle > πίεση συμπίεσης = 147 psi (= 10 x 14.7 psi) – ή κάτι τέτοιο
    Γρήγορη συμπίεση > δεν διαφεύγει θερμότητα > δεν ισχύει ο Boyle > ισχύει ο τύπος με το γ > πίεση συμπίεσης = 367.5 psi
    Σωστά;
    Συνεπώς όλη η ιστορία έχει να κάνει με το πότε και πόση θερμότητα απάγεται από τον κύλινδρο κατά την συμπίεση του ρευστού (*το βρήκα???*), και τότε μάλλον η μετρώμενη πίεση συμπίεσης θα πρέπει να είναι κάπου μεταξύ των δύο άκρων 148 και 367.5 psi. Οπότε αυτό που μετράω (210 psi) εξηγείται.

    Οπότε τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
    1) Οι στροφές που γυρνάει μίζα είναι “γρήγορες” ή “αργές”; Μήπως είναι κάπου στη μέση (εν συνεχεία Νο.1 ανωτέρω; )
    2) Γιατί εμένα ακόμα δε μου κάθεται καλά ότι ζεστένεται το ρευστό με πέντε βόλτες που θα το γυρίσει η μίζα; (Μπορεί μου να περάσει με καμμιά ασπιρίνη...)

    Rein, εκκρεμείς...

    Μ.

  13. #13
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
    Μερικές σκέψεις/απορίες κλπ:


    Ξαναρωτάω: τί είναι το γ; Πώς ορίζεται;
    Αν ισχύει αυτό που λες, τότε η πίεση συμπίεσής μου θα έπρεπε να είναι
    14.7 psi x 10 ^ 1.4 = 367.5 psi (και δεν είναι ούτε καν κοντά)

    γ = specific heat ratio= Cp/Cv. Διαβασε το λινκ απο γουικι που εστειλα πιο πανω.
    Δεν ειναι κοντα σε αυτο που βλεπεις διοτι, η θερμοδυναμικη μεταβολη που προκαλεις στον αερα για να μετρησεις την συμπιεση, δεν ειναι ουτε ισοθερμη ουτε αδιαβατικη, ειναι κατι αναμεσα, και αυτο που βλεπεις ειναι κατι αναμεσα!



    Συμφωνούμε εδώ. Ο μόνος μου ενδοιασμός είναι το πόσο μπορεί η διαδικασία της μέτρησης να ζεστάνει παραπάνω το ρευστό μέσα σε έναν ήδη ζεστό κινητήρα.


    Η πληρωση δεν γινεται με κρυο αερα? Συμπιεσε κρυο αερα γρηγορα και ζεσταινεται μια χαρα. Οταν μετρας συμπιεση πως ακριβως την μετρας?



    Όντως, αν εξαιρέσουμε τις επιφυλάξεις μου για το γ, το ποστ σου ήταν και κατανοητό και με βοήθησε να εξηγήσω ορισμένα πράγματα.


    Τι να κανω για να σε πεισω οτι το γ .... υπαρχει???
    Και ειναι ψωμοτυρι στη θερμοδυναμικη...



    Δηλαδή:
    Αργή συμπίεση > απαγωγή θερμότητος > νόμος Boyle > πίεση συμπίεσης = 147 psi (= 10 x 14.7 psi) – ή κάτι τέτοιο
    Γρήγορη συμπίεση > δεν διαφεύγει θερμότητα > δεν ισχύει ο Boyle > ισχύει ο τύπος με το γ > πίεση συμπίεσης = 367.5 psi
    Σωστά;
    Συνεπώς όλη η ιστορία έχει να κάνει με το πότε και πόση θερμότητα απάγεται από τον κύλινδρο κατά την συμπίεση του ρευστού (*το βρήκα???*), και τότε μάλλον η μετρώμενη πίεση συμπίεσης θα πρέπει να είναι κάπου μεταξύ των δύο άκρων 148 και 367.5 psi. Οπότε αυτό που μετράω (210 psi) εξηγείται.

    Ορθοτατα!

    Οπότε τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
    1) Οι στροφές που γυρνάει μίζα είναι “γρήγορες” ή “αργές”; Μήπως είναι κάπου στη μέση (εν συνεχεία Νο.1 ανωτέρω; )
    2) Γιατί εμένα ακόμα δε μου κάθεται καλά ότι ζεστένεται το ρευστό με πέντε βόλτες που θα το γυρίσει η μίζα; (Μπορεί μου να περάσει με καμμιά ασπιρίνη...)


    Καταρχην, σε καθε περιστροφη στοφαλου, διαφορετικη ποσοτητα αερα συμπιεζεται καθε φορα. Αυτο ομως γινεται γρηγορα και εκει ειναι το κλειδι. Δοκιμασε με κρυο κινητηρα να γυρισεις το στροφαλο με το χερι για να μετρησεις πιεση συμπιεσης...αν μπορεις!


    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  14. #14
    αμουσο μελος Το avatar του/της DrBig
    Εγγραφή
    26/11/2007
    Μηνύματα
    6.558
    Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.

  15. #15
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της toyar
    Εγγραφή
    27/02/2009
    Μηνύματα
    5.557
    Θεωρητικά όταν το έμβολο κατεβαίνει θα τραβήξει τόσο όγκο αέρα όσο όγκο κυλίνδρου δημιουργεί με την κίνησή του από το ΑΝΣ στο ΚΝΣ. Πρακτικά ο αέρας μπαίνοντας στροβιλίζεται και τρίβεται στα τοιχώματα των αυλών και τρακάρει με τις βαλβίδες με αποτέλεσμα να φρενάρει και άρα να μπαίνει λιγότερος από 100%
    Κατά τη διάρκεια της μέτρησης το μίγμα θερμαίνεται από την πρώτη συμπίεση.Άλλωστε έτσι παίρνουν μπρος και οι πετρελαιοκινητήρες
    Το μίγμα είναι συμπιεστό αλλά λιγότερο από τον σκέτο αέρα γιατί έχει νέφος βενζίνης

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF