PDA

View Full Version : τελικά, χωρίς τιμόνι στρίβουν ??



Σελίδες : 1 2 [3]

byron
17/09/2010, 09:11
:hypnotize καλά που έλειπα διακοπές τότε :dizzy:

Trooper +990

Joyrider
17/09/2010, 09:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από Allst@rf
:rolleyes: :rolleyes:

Αν σβηστεί το ποστακι σου ,μη σου φανεί παράξενο...

Γιατί τι είπα ρε συ? Αν το παιδί το είδε τώρα το DVD δεν είναι περίεργο. Εσυ και γω μπορεί να το ξέρουμε ήδη από όταν βγήκε. Αλλά συγκρινόμενο με το βιβλίο ε φρέσκο είναι. Η όχι?:confused:

Toumpas
17/09/2010, 12:01
Φέτος κυκλοφόρησε, ρίξτε του μια ματιά να σας λύσει τις απορίες :beer:

http://www.youtube.com/watch?v=OPp4zyJXM28

nikma
09/10/2016, 20:21
Πολύ ωραία κι ολοκληρωμένο θέμα!!!
Μία ερώτηση με αφορμή ένα σκίτσο του 0-300 που δείχνει τη σειρά των ενεργειών που "πρέπει να γίνουν" πριν, κατά τη διάρκεια, και στην έξοδο μιας στροφής. Το σκίτσο φαντάζομαι είναι γνωστό γιαυτό δεν το βάζω (δεν ξέρω κι όλας) οπότε η απορία μου είναι η εξής: Υποστηρίζει ότι πριν τη στροφή και πριν τα φρένα πρέπει να φτιάξουμε τη θέση του σώματος. Αυτό που αποσκοπεί να γίνει τόσο νωρίς και πόσο αυτό είναι εφικτό και βολεύει δηλαδή; Γιατί όχι μετά τα φρένα;
Αν είμαι εκτός θέματος παρακαλώ ας μεταφερθεί :)

amyroukai
09/10/2016, 20:40
προφανώς δεν έχεις διαβάσει όλο το βιβλιαράκι ή όλη την σειρά ενεργειών ή δεν τα έχεις ακούσει από τον Χούντρα, μιά που μιλάς για το περιοδικό που ηγείτο αν δεν κάνω λάθος, τότε.

Μετά τα φρένα έχεις άλλη δουλειά να κάνεις. Μάλιστα, η θεωρία λέει πως ανάμεσα στα φρένα και στο άνοιγμα του γκαζιού "τόσο-όσο" είναι και η μόνη στιγμή που είναι "ευαίσθητο" σε πτώση το μηχανάκι.

Φαντάσου λοιπόν τώρα: έχεις τελειώσει με φρένα/κατεβάσματα, πρέπει να στρίψεις και να ανοίξεις και το γκάζι.

Πόσο λογικό σου φαίνεται να αλλάξεις θέση στο σώμα σου την ίδια ώρα που πρέπει να στρίψεις και να έχεις μετακίνηση τόσο της μοτοσικλέτας όσο και του δικού σου βάρους; πόσο εύκολο είναι να σταθεροποιηθείς επάνω σε ένα μηχανάκι την ώρα που γέρνει; Γιατί να μπερδεύεις τον εγκέφαλό σου αλλάζοντας θέση στο σώμα σου και στην μοτοσικλέτα μαζί, την στιγμή που το μόνο που θεωρητικά πρέπει να σε νοιάζει είναι το που θα τοποθετήσεις την μοτοσικλέτα και πόσο θα γείρεις; Γιατί να αφήσεις την μοτοσικλέτα "ευάλωτη" σε πτώση για πολύ χρόνο;

BLiTzER
09/10/2016, 20:58
Χονδρικά, παίρνεις την κατάλληλη θέση σώματος στην ευθεία, όταν το μηχανάκι είναι ακόμα όρθιο και σταθερό, επειδή είναι πολύ πιο ασφαλές. Στο φρενάρισμα ή κατά τη διάρκεια της στροφής, το μηχανάκι δέχεται ήδη αρκετές δυνάμεις ικανές να το θέσουν εκτός ισορροπίας. Δε θέλεις να προσθέσεις ακόμα μία.

nikma
09/10/2016, 21:00
amyroukai@ Διαβάζω ότι βρω κι ακούω όλους κι όλα :) βέβαια δε μένω εκεί βγάζω τα δικά μου συμπεράσματα όπως θα πρέπει να κάνει ο κάθενας πιστεύω.
Από τα λεγόμενα σου συμπεραίνω ότι δεν έχει αλλάξει η σειρά που περιέγραψα, άρα δεν έχασα κάτι :)
Σε ρωτώ λοιπόν το βρίσκεις τόσο πρακτικό, αναγκαίο κι εφαρμόσιμο να παίρνεις θέση και μετά να φρενάρεις δυνατά; Δηλαδή να εφαρμόζονται ένα κάρο g πάνω σου κι εσύ να διαλέγεις να μην έχεις τη πιο σταθερή θέση την ώρα εκείνη αλλά να τη θυσιάζεις με το φόβο μη χάσεις ισορροπία μετά το φρενάρισμα;

o teos
09/10/2016, 21:07
:rolleyes:.....................:a014: Mαθηματα ασφαλους στριφτολογιας ΜΟΤΟ.γρ :lol::D

alexis_d
09/10/2016, 21:12
Υπάρχουν κάποια πράγματα που γίνονται μηχανικά,άλλα μαθαίνεις να τα κάνεις,άλλα δεν τα μαθαίνεις ποτέ.Η θέση του σώματος πριν το φρενάρισμα είναι το πρώτο που μαθαίνεις.
Αν δεν είχε σημασία,αν δεν υπήρχε φόβος να χάσεις την στροφή,να πέσεις,να να να δεν θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα σου λέγανε,ούτε θα αφιέρωναν τόσο χρόνο γι αυτόν στα σχολεία.

amyroukai
09/10/2016, 21:15
εμ... ότι και να σου πω εγώ, επειδή όπως είπε ο εφτατόλης σε άλλη συζήτηση δεν έχω κύπελλα κλπ, ας πούμε ότι είναι λάθος.

τους παγκόσμιους στα βίντεο τους βλέπεις να κάνουν αυτό που αναρωτιέσαι αν θα πρέπει να γίνεται; με πιο πολλά g από όσα μπορείς εσύ να φορτίσεις εαυτόν και μοτοσικλέτα. αν το κάνουν όλοι ανεξαιρέτως αυτό, κάποιο λόγο θα έχουν. Ακόμα και στα εσάκια, τους βλέπεις και "πηδάνε" στην θέση για την επόμενη στροφή όσο είναι στην έξοδο της προηγούμενης. Άρα είναι πιο σημαντικό να έχεις προετοιμαστεί για την επόμενη στροφή, παρά να έχεις γραπωθεί (από το τιμόνι...) για τα φρένα.

Δοκίμασέ το (με λίγα χιλιόμετρα και σε κλειστό δρόμο) να δεις τι είναι πιο βολικό και με ποιό τρόπο η μοτοσικλέτα είναι πιο σταθερή.

Ο Χούντρας επίσης έλεγε ότι σε απλά σβέλτη οδήγηση δρόμου δεν υπάρχει λόγος να βγάζουμε κώλο έξω από την σέλα. Μεταφέροντας απλά το σώμα και το κεφάλι γίνεται το πιο μεγάλο ποσοστό της δουλειάς που πρέπει να κάνει το βάρος του αναβάτη και δεν απασχολείται το μυαλό με έξτρα κινήσεις που σε κάποιο ρυθμό και κάτω (πιθανολογώ ρυθμό που δεν πιάνει κανείς μας στον δρόμο) είναι αχρείαστες.




αν δεν το διάβασες πριν, να στο ξαναπω: η πιο ευαίσθητη στιγμή για την μοτοσικλέτα είναι μετά τα φρένα, πριν ανοίξεις το γκάζι. Άρα ο στόχος σου είναι αυτό το χρονικό διάστημα να είναι όσο μικρότερο γίνεται. Σε αυτό το χρονικό διάστημα τα σχολεία λένε ότι οφείλεις να "χωρέσεις" το στρίψιμο και τίποτα άλλο.

nikma
09/10/2016, 21:17
Δηλαδή για να καταλάβω ότι λέμε το ίδιο πράγμα. Η θέση που παίρνετε πριν τα φρένα ποια είναι ακριβώς; βγαίνετε έξω από τη μηχανή; μετατόπιση του σώματος; και πόσο;

nikma
09/10/2016, 21:27
Για να είμαι ειλικρινής στο motogp που βλέπω βιντεάκια καμιά φορά δεν το έχω αντιληφθεί ότι το κάνουν. Το είδα μόνο σε ένα-δυο σκίτσα όπως είπα και δε σου κρύβω ότι το προσπάθησα να το κάνω σε μια καρτοπίστα που πάω καμιά φορά. Λοιπόν ούτε με σφαίρες απλά. Τώρα αν πηγαίνεις σιγά στο δρόμο σίγουρα δεν υπάρχει λόγος να κάνεις πολλά-πολλά.

o teos
09/10/2016, 21:28
Δηλαδή για να καταλάβω ότι λέμε το ίδιο πράγμα. Η θέση που παίρνετε πριν τα φρένα ποια είναι ακριβώς; βγαίνετε έξω από τη μηχανή; μετατόπιση του σώματος; και πόσο;

Αυτό που λένε τα παιδιά είναι ότι πρέπει να το δεις μόνος σου αυτό....Πάρε το μοτοσακο εμπα μια πίστα που ναι και safe και δοκίμασε το σε βολεύει και τι δουλεύει για σένα..Να βγάλεις κολο αριστερά δεξιά να μετατόπισεις απλά το σώμα σου και το κεφάλι σου να τσαρουχωσεις φρένα να κατεβάσεις ταχύτητα και το χρόνο αντίδρασης σου να τα κάνεις όλα αυτά σωστά....αν δεν πας να δεις τι κάι πως εδώ παίζει μόνο θεωρία.....Δες το twist of the wrist αποστιθισε το και δοκίμασε....εναλλακτικά πας σε κάποιο σχόλειο......αν δεν οικονομικά υπάρχει και ο δρόμος με ότι αυτό συνεπάγεται όμως(πετραδακια εμπόδια ζώα κλπ κλπ)...γνώμη μου βγες με κάποιον που ας πούμε το χει λίγο να σου πει δυο πράγματα...:wave2:


Εδιτ:Υπ όψιν δεν ξέρω τι εμπειρία παίζει αλλά το νου σου στο target fixation όπου κοιτάς πάει με λίγα λόγια..κάποτε παρολίγον να νοικιάσω κάνα δυο οικόπεδα μέχρι να μάθω τι παίζει..

alexis_d
09/10/2016, 21:42
Εδιτ:Υπ όψιν δεν ξέρω τι εμπειρία παίζει αλλά το νου σου στο target fixation όπου κοιτάς πάει με λίγα λόγια..κάποτε παρολίγον να νοικιάσω κάνα δυο οικόπεδα μέχρι να μάθω τι παίζει..

Τώρα το έσωσες...;)

gory
09/10/2016, 23:14
Πολύ ωραία κι ολοκληρωμένο θέμα!!!
Μία ερώτηση με αφορμή ένα σκίτσο του 0-300 που δείχνει τη σειρά των ενεργειών που "πρέπει να γίνουν" πριν, κατά τη διάρκεια, και στην έξοδο μιας στροφής. Το σκίτσο φαντάζομαι είναι γνωστό γιαυτό δεν το βάζω (δεν ξέρω κι όλας) οπότε η απορία μου είναι η εξής: Υποστηρίζει ότι πριν τη στροφή και πριν τα φρένα πρέπει να φτιάξουμε τη θέση του σώματος. Αυτό που αποσκοπεί να γίνει τόσο νωρίς και πόσο αυτό είναι εφικτό και βολεύει δηλαδή; Γιατί όχι μετά τα φρένα;
Αν είμαι εκτός θέματος παρακαλώ ας μεταφερθεί :)

Ένα λινκ μπορεί να ποσταρει κάποιος παρακαλώ;

amyroukai
09/10/2016, 23:14
Ένα λινκ μπορεί να ποσταρει κάποιος παρακαλώ;

Λινκ σε...;

gory
09/10/2016, 23:21
Το σκίτσο του 0-300 που αναφέρει ο nikma.

ptc
09/10/2016, 23:46
Ο Χούντρας επίσης έλεγε ότι σε απλά σβέλτη οδήγηση δρόμου δεν υπάρχει λόγος να βγάζουμε κώλο έξω από την σέλα. Μεταφέροντας απλά το σώμα και το κεφάλι γίνεται το πιο μεγάλο ποσοστό της δουλειάς που πρέπει να κάνει το βάρος του αναβάτη και δεν απασχολείται το μυαλό με έξτρα κινήσεις που σε κάποιο ρυθμό και κάτω (πιθανολογώ ρυθμό που δεν πιάνει κανείς μας στον δρόμο) είναι αχρείαστες.



Επισης να συμπληρωσω πως αν δεν φοραμε παντελονι με επιγονατιδες υπαρχει ενας ακομα λογος να μην ασχολουμαστε με το κατω μερος του σωματος. Εκτος κι αν θελουμε κυριολεκτικα να ξυσουμε γονατο, να το ματωσουμε δλδ.

nikma
10/10/2016, 02:30
Το σκίτσο του 0-300 που αναφέρει ο nikma.
Δες το από το avatar μου αλλά δεν ξέρω αν φαίνεται καθαρά βασικά τοποθετεκ το σώμα πριν τα φρένα αυτό

TROOPER
10/10/2016, 06:57
amyroukai@ Διαβάζω ότι βρω κι ακούω όλους κι όλα :) βέβαια δε μένω εκεί βγάζω τα δικά μου συμπεράσματα όπως θα πρέπει να κάνει ο κάθενας πιστεύω.
Από τα λεγόμενα σου συμπεραίνω ότι δεν έχει αλλάξει η σειρά που περιέγραψα, άρα δεν έχασα κάτι :)
Σε ρωτώ λοιπόν το βρίσκεις τόσο πρακτικό, αναγκαίο κι εφαρμόσιμο να παίρνεις θέση και μετά να φρενάρεις δυνατά; Δηλαδή να εφαρμόζονται ένα κάρο g πάνω σου κι εσύ να διαλέγεις να μην έχεις τη πιο σταθερή θέση την ώρα εκείνη αλλά να τη θυσιάζεις με το φόβο μη χάσεις ισορροπία μετά το φρενάρισμα;

Και τι σε κανει να πιστευεις οτι δεν εχεις "τη πιο σταθερη θεση οταν εφαρμοζονται ενα καρο g"?

nikma
10/10/2016, 10:01
Λοιπόν βρήκα αυτό http://mototriti.gr/data/news/preview_news/Stripste-kalytera-se-9-bhmata-RIDING-TIPS-SWSTES-KAI-ASFALEIS-STROFES_109653.asp
Νομίζω βάζει τα πράγματα σε μια ισορροπία, εννοεί μία πολύ μικρή μετατόπιση στη μεριά της στροφής κι αυτό πιστεύω το αναφέρει πιο πολύ για κάποιον που είναι ξεχασμένος με το σώμα από την άλλη μεριά. Άλλωστε τη πλήρη θέση την έχει μετά τα φρένα

TROOPER
10/10/2016, 10:15
Λοιπόν βρήκα αυτό http://mototriti.gr/data/news/preview_news/Stripste-kalytera-se-9-bhmata-RIDING-TIPS-SWSTES-KAI-ASFALEIS-STROFES_109653.asp
Νομίζω βάζει τα πράγματα σε μια ισορροπία, εννοεί μία πολύ μικρή μετατόπιση στη μεριά της στροφής κι αυτό πιστεύω το αναφέρει πιο πολύ για κάποιον που είναι ξεχασμένος με το σώμα από την άλλη μεριά. Άλλωστε τη πλήρη θέση την έχει μετά τα φρένα

το ποσο μικρη η μεγαλη μεατοπιση θα κανει ο καθε αναβατης δεν μπορει ουτε να μετρηθει, ουτε να τεθει στην κουβεντα. το θεμα ειναι οτι πριν αρχισει οποιαδηποτε διαδικασια πρεπει να εχει παρει μια θεση που να μην απαιτει αλλαγες ενω εκτελουνται αλλες διαδικασιες (φρενα, γυροσκοπικα, πτωσεις απο μπροστινα, ανοιγματα γκαζιου, highsiding κοκ :lol:)

edit: πολυ καλο και σωστο το αρθρο...rs ειναι αυτο! :beer:

byron
10/10/2016, 10:25
Αν δοκιμάσει κάποιος να βγάλει κώλο κατά την ώρα που φρενάρει (έντονα φρένα εννοώ), θα δει πόσο δύσκολο είναι. Αντίστοιχα πόσο εύκολα χάνει τα αυγά και τα καλάθια η σταθερότητα της μοτό αν προσπαθήσουμε το ίδιο κατά την ώρα που έχουμε ξεκινήσει το πλάγιασμα.
Σε οδήγηση στον δρόμο (εκτός πολεμικών εξαιρέσεων), δεν χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο. Ο κορμός και το κεφάλι αρκούν.

byron
10/10/2016, 10:43
Καλό είναι πάντως, τέτοιες μετατοπίσεις κωλου να αποφεύγονται.

370058

370059

sniper
10/10/2016, 10:48
...
Σε οδήγηση στον δρόμο (εκτός πολεμικών εξαιρέσεων), δεν χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο. Ο κορμός και το κεφάλι αρκούν.

Αυτό.

BLiTzER
10/10/2016, 10:48
Καλό είναι πάντως, τέτοιες μετατοπίσεις κωλου να αποφεύγονται.

"Φίλε, ήμουν πίστα χτες και έξυνα γόνατο παντού".

sniper
10/10/2016, 10:53
"Φίλε, ήμουν πίστα χτες και έξυνα γόνατο παντού".

Εδώ να πούμε ότι αν δεν είσαι πραγματικά γρήγορος, το ευκολότερο πράγμα στην πίστα είναι να ξύσεις. Αρκεί να είσαι αργός.

o teos
10/10/2016, 10:59
"Φίλε, ήμουν πίστα χτες και έξυνα γόνατο παντού".

:bawl:

RaGe_Raptor
01/11/2016, 19:03
θα το επιχειρήσω. :D


Η μοτοσυκλέτα στρίβει λόγω της μετατόπισης του βάρους του αναβάτη προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

το countersteering είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να δώσουμε κλίση στη μοτοσυκλέτα.



:a014:

ptc
01/11/2016, 19:14
θα το επιχειρήσω. :D


Η μοτοσυκλέτα στρίβει λόγω της μετατόπισης του βάρους του αναβάτη προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

το countersteering είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να δώσουμε κλίση στη μοτοσυκλέτα.



:a014:

https://www.youtube.com/watch?v=9pgXQaVPBiA :lol:

amyroukai
01/11/2016, 19:20
τα ντααααα

https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI

:p

RaGe_Raptor
01/11/2016, 19:27
τα ντααααα

https://www.youtube.com/watch?v=8ZFdxEWpefI

:p

καλά δε μιλάω για parking lot speed maneuvers κι επίσης tl;ds εκ του dl;dr :p

edit:όχι ότι αλλάζουν οι νόμοι της φυσικής όταν πας γρήγορα αλλά η τεχνική που χρησιμοποιείς.

RaGe_Raptor
09/11/2016, 20:56
ως απάντηση στο αρχικό ερώτημα του νήματος,ναι λέει ο Corser


https://www.youtube.com/watch?v=HeMSfgb5tks

DrBig
10/11/2016, 04:20
θα το επιχειρήσω. :D


Η μοτοσυκλέτα στρίβει λόγω της μετατόπισης του βάρους του αναβάτη προς την επιθυμητή κατεύθυνση.

το countersteering είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να δώσουμε κλίση στη μοτοσυκλέτα.



:a014:

Η επανασταση του αυτονοητου;
:a014:

Υγ για περισσοτερη ακριβεια,
1. Στριβει γιατι στριβεις το τιμονι
2. Η μετατοπιση του βαρους βοηθαει να μην αγορασεις οικοπεδο λογω φυγοκεντρου
3. Το 2ο ποιντ σου.

RaGe_Raptor
10/11/2016, 05:09
Η επανασταση του αυτονοητου;
:a014:



Μα ναι!!! :lol:

DrBig
10/11/2016, 05:18
Μα ναι!!! :lol:

:bawl: