View Full Version : Honda CB750 Hornet 2023
Παιδιά έχει γίνει μια παρανόηση με την δύναμη και την ροπή και έχει γίνει πλέον μόδα να ψάχνουμε όλοι την ροπή σε κάθε μηχανάκι. Η δύναμη-ισχυς του κινητήρα όμως μετριέται σε ίππους και όχι σε ροπή. Το έργο που παράγει ένας κινητήρας δηλαδή η ισχύς η αλλιώς η ενεργεια είναι αυτό που μας ενδιαφέρει και όχι η ροπή. Βέβαια η ισχύς είναι ανάλογο μέγεθος με την ροπή και εξαρτάται από αυτήν. Οπότε δεν γίνεται ένας κινητήρας να έχει ίππους χωρίς καθολου ροπή .Όμως ένας κινητήρας που βγάζει 100 ιππους και 60Νm ροπή παράγει περισσότερη ισχύ η αλλιώς έργο η αλλιώς ενέργεια και άρα είναι πιο δυνατος από ότι ένας κινητήρας που έχει 70Nm ροπή και 75 ίππους. Το θέμα είναι αυτή την ισχύ πως θα την αξιοποιήσει ο κατασκευαστής με το κιβώτιο ταχυτήτων και το γρανάζομα και τι σκοπό εξυπηρετεί στο εύρος στροφών που την αποδίδει. Προσωπικά μου αρέσει ο τετρακύλινδρος που χαμηλά είναι εύκολο μηχανάκι χωρίς ξεσπάσματα και νεύρο και ψηλά όταν θέλω να οδηγήσω πιο επιθετικά είναι πολύ δυνατός. Έτσι συνδιαζω ασφάλεια ευχαρίστηση καλό ήχο και μεγάλες επιδόσεις με μεγάλη ιπποδύναμη που πλέον λίγοι δυκυλινδροι έχουν.
Σχετικά με τον 750 του hornet δεν είναι απλά ένας κινητήρας που παράγει 92 ίππους και 76Νm ροπή που είναι απο τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του και στα κυβικά του αλλά η honda έχει καταφέρει με μονό εκεντροφορο να φτιάξει έναν δυκιλινδρο εν σειρα κινητήρα που σε κάθε κύλινδρο έχει 4 βαλβίδες και στροφαρει πάνω από τις 10000 στροφές. Αυτό δεν το έχει καταφερει νομίζω καμία άλλη εταιρεία μέχρι τώρα. Με τον μονό εκεντροφορο για λόγους χωροταξικους είναι πολύ δύσκολο να βάλεις 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο (δύο εισαγωγής και 2 εξαγωγής). Για αυτό όλα έχουν διπλό εκεντροφορο. Όμως με τον μονο εκεντροφορο γλυτώνεις βάρος ,τριβές και απώλεια ενέργειας , γλυτώνεις όγκο και πολυπλοκότητα που συνεπάγεται και μειωμενο κόστος κατασκευής και συντήρησης και κερδίζεις σε κατανάλωση και ρύπους. Όλα αυτά χάρη στο unicam της honda. Ο νέος 750αρις της honda ειναι πραγματικό διαμάντι όχι μόνο στα νούμερα αλλά και σε τεχνολογία και σε σχεδίαση. Τέτοιους κινητήρες διαμαντια με τεχνολογίες όπως το unicam , το vtec που είχε στο vfr crossrunner , το αερόψυκτο εν σειρά τετρακύλινδρο cb1100 που περνουσε παρακαλώ και τις προδιαγραφές ρύπων εν έτη 2017+ η honda έχει αρκετούς έχοντας τα πρωτεία θα έλεγα.. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα . Και η honda δεν είναι μόνο ιπποδύναμη. Οδηγικα όλα της τα μηχανάκια ειναι πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο συνδιάζοντας παράλληλα και ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία που λίγες εταιρίες στο προσφέρουν αυτό.
Το μοτέρ με τέτοια ιπποδύναμη και έναν εκκεντροφόρο είναι σίγουρα μια μεγάλη καινοτομία στην κατηγορία. Παραμένει το ερωτηματικό όμως το τι θα γίνει σε βάθος χιλιομέτρων και για αυτό οφείλουμε να περιμένουμε. Σίγουρα η Honda διαχρονικά δίνει βάση στην αξιοπιστία αλλά ακόμα είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε.
ειναι σαφες οτι η παραγωγη σημερα κινειται σε δυο αξονες
στην ικανοποιηση αυστηρων οριων εκπομπων CO2 και στη μειωση κοστους λογω κινεζικου ανταγωνισμου
αυτο μετετρεψε τα 4Κ σε 2Κ και μετεφερε την παραγωγη σε χωρες με φθηνοτερα εργατικα
οι σημερινες μηχανες περα απο τα ηλεκτρονικα μπλιμπλικια ειναι σαφως υποδεεστερες μηχανολογικα και φθηνοτερες στην κατασκευη τους
δυστυχως δεν εγινε το ιδιο με τις λιανικες τιμες τους
προφανως αν εβαζες καινουρια διπλα διπλα τα hornet στην ιδια τιμη κανεις δεν θα αγοραζε το τωρινο
Οι κινητήρες της μεσαίας κατηγορίας , ναι , εννοείται θα έχουν γνώμονα το κόστος για τον κατασκευαστή αλλά και για τον αγοραστή.
Απο τη στιγμή που ο τελευταίος αποφάσισε οτι το να δώσει πολλά χρήματα για ένα τετρακύλινδρο 600άρι που στροφάρει ψηλά όταν αυτός
κινείται κατα κύριο λόγο στη πόλη και στα πέριξ άρα χρειάζεται ροπή σε χαμηλομεσαίες χωρίς να καίει τον άμπακο
και όλα αυτά σε συνδυασμό με την κρίση του 2008, έγειραν οριστικά την πλάστιγγα για το τι θα γίνει στη μεσαία κατηγορία,
τουλάχιστον.
Επίσης , στο ερώτημα παλαιό Hornet ή καινούργιο , το ερώτημα απαντάται διαφορετικά απο τον καθένα, άλλες ήταν οι προτεραιότητες του 2008 άλλες οι σημερινές
ενώ διαφορετικά πράγματα ψάχνει ο καθείς.
οι αναγκες και οι συνθηκες αλλαξαν......
οι μοτοσυκλετες εγιναν υποδεεστερες.........
οι τιμες ομως ανεβηκαν.....αυτο ειπα
ο δικυλινδρος σε σειρα ειναι υποβαθμιση σε σχεση με τον τετρακυλινδρο
οπως και σε σχεση με τον δικυλινδρο V
το μονο επιπλεον που εχουν ειναι ηλεκτρονικα τα οποια ομως ειναι παμφθηνα
γι αυτο οι σημερινες μοτο ειναι παραλογα ακριβες
γι αυτο οι σημερινες μοτο ειναι παραλογα ακριβες
Για την ακρίβεια έχει αυξηθεί η τιμή τους σε ευρώ, ενώ δεν έχουν αυξηθεί αντίστοιχα οι μισθοί στην Ελλάδα. Με αυτό θέλω να εξηγήσω ότι δεν υπάρχει παραλογισμός, αλλά έχει μειωθεί αισθητά η αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα, διότι δεν ακολούθησαν οι αποδοχές του τον παγκόσμιο πληθωρισμό, αντιθέτως έχουν μειωθεί σε σχέση με 15 χρόνια πριν.
Για παράδειγμα για πάρα πολλούς Κινέζους οι μοτοσυκλέτες πλέον είναι σχετικά προσιτές, ακόμα και οι ευρωπαϊκές ενώ παλιότερα ήταν απλησίαστες. Το μεγαλύτερο ποσοστό ακριβών μοντέλων ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, πωλείται πλέον στην Κίνα.
πυξιδας990
27/05/2023, 22:34
Έχει και αυτό τον γνωστό 790cc κινητηρα του ktm;
Ναι..
stefanos
27/05/2023, 22:36
οι αναγκες και οι συνθηκες αλλαξαν......
οι μοτοσυκλετες εγιναν υποδεεστερες.........
οι τιμες ομως ανεβηκαν.....αυτο ειπα
ο δικυλινδρος σε σειρα ειναι υποβαθμιση σε σχεση με τον τετρακυλινδρο
οπως και σε σχεση με τον δικυλινδρο V
το μονο επιπλεον που εχουν ειναι ηλεκτρονικα τα οποια ομως ειναι παμφθηνα
γι αυτο οι σημερινες μοτο ειναι παραλογα ακριβες
Οι μοτοσυκλέτες εξελίχθηκαν σύμφωνα με τις ανάγκες των αναβατών.
Τα εργοστάσια βλέπουν τις ανάγκες και τις συνθήκες και προσαρμόζονται.
Ο τετρακύλινδρος χρειάζεται σε εφαρμογές που έχουν ανάγκη ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ αναβάτες.
Ο V εκτός από το επιπλέον κόστος περιορίζει τους σχεδιαστές με το μήκος του.
Ο i2 είναι ιδανικός για καθημερινή νορμάλ χρήση (μου αρέσει το νορμάλ καθημερινό 95 άλογα σε 300 κιλά όχημα).
εγω δεν εχω την ιδια αποψη....
πιστευω οτι ΠΛΕΟΝ οι εταιρειες διαμορφωνουν τις αναγκες των καταναλωτων κι οχι το αντιστροφο
παντα ηξερα οτι η αγορα προσεφερε πολλες επιλογες και ο καθενας διαλεγε οτι ηθελε
τωρα βγαζει η honda ενα Ι2 και χτιζει γυρω του 10 μοντελα
το αντιγραφουν 5 κινεζοι και βγαζουν αλλα 10 μοντελα ο καθενας
και η εξελιξη περιοριζεται στο interface των οθονων
ταυτοχρονα αντι να μειωνουν τιμες οι ιαπωνες αυξανουν οι κινεζοι
4Κ δεν υπαρχει....
V δεν υπαρχει.....
made in japan δεν υπαρχει....
αυτα δεν ειναι ομορφα πραγματα:bawl:
εγω δεν εχω την ιδια αποψη....
πιστευω οτι ΠΛΕΟΝ οι εταιρειες διαμορφωνουν τις αναγκες των καταναλωτων κι οχι το αντιστροφο
παντα ηξερα οτι η αγορα προσεφερε πολλες επιλογες και ο καθενας διαλεγε οτι ηθελε
τωρα βγαζει η honda ενα Ι2 και χτιζει γυρω του 10 μοντελα
το αντιγραφουν 5 κινεζοι και βγαζουν αλλα 10 μοντελα ο καθενας
και η εξελιξη περιοριζεται στο interface των οθονων
ταυτοχρονα αντι να μειωνουν τιμες οι ιαπωνες αυξανουν οι κινεζοι
4Κ δεν υπαρχει....
V δεν υπαρχει.....
made in japan δεν υπαρχει....
αυτα δεν ειναι ομορφα πραγματα:bawl:
Ταυτίζομαι στην άποψη. Αν και -ακόμη- υπάρχει και 4Κ και V και made in Japan.
Όπως έχω γράψει συμβαίνει το παράλογο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να φτιάχνουν Κίνα και οι Ιάπωνες στην Ευρώπη. Αφού τα ανεχόμαστε και τα πληρώνουμε με χαμόγελα... καλά δεν κάνουν;
Και το κόβω εδώ για να μη μπούμε στις τυπικές ατέρμονες συζητήσεις. Δε λέω πως έχω δίκιο, λέω πως είναι η άποψη μου.
doctoras
28/05/2023, 22:10
Όμως ότι και να βγάλουν (εκτός από ειδικές περιπτώσεις όπως τα αγωνιαρικα πιστών / χώματος που υπάρχουν απαιτήσεις από αγωνιζόμενους ), τα υπόλοιπα μοντέλα πολλαπλών χρήσεων ξεπερνούν τις προσδοκίες των ιδιοκτητών η ενδιαφερομένων τους..
Ίσως ένα πολύ μικρό ποσοστό λόγω ικανότητας-εμπειρίας να μην καλύπτονται στο 100%.
Εμείς εδώ παρατηρώντας μακροχρόνια παρέλαση μοντέλων, θελουμε συνδυασμό φιλοσοφιών και κατασκευαστικών τεχνοτροπιών. Η αλήθεια είναι όμως ότι και να επίλεγες θα καλυπτόσουν
motojojo
28/05/2023, 22:11
Δεν ειμαι σίγουρος ότι οι εταιρείες διαμορφώνουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Να πουλήσουν θέλουν, προσφερουν ότι ζητάνε οι καταναλωτές! Η πλειοψηφία προφανως, αλλιώς δεν θα μπει καμία εταιρεία στον κόπο να φτιαξει κάτι για τα γουστα λίγων που δεν πληρωνουν κιόλας.
Από εκει και πέρα έχουν προστεθεί και κάποιοι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα προιόντα τους οποίους οι καταναλωτές όσο και να θέλουν, δεν μπορουν να αποτρέψουν. Τρανό παράδειγμα οι ρύποι και τα euro.
Κάθε χώρα (η ΕΕ στη δική μας περίπτωση) θέτει τις δικιες της προδιαγραφές, η εταιρεία κρίνει μετά τι θα κάνει.
Δεν ειμαι σίγουρος ότι οι εταιρείες διαμορφώνουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Να πουλήσουν θέλουν, προσφερουν ότι ζητάνε οι καταναλωτές! Η πλειοψηφία προφανως, αλλιώς δεν θα μπει καμία εταιρεία στον κόπο να φτιαξει κάτι για τα γουστα λίγων που δεν πληρωνουν κιόλας.
Από εκει και πέρα έχουν προστεθεί και κάποιοι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα προιόντα τους οποίους οι καταναλωτές όσο και να θέλουν, δεν μπορουν να αποτρέψουν. Τρανό παράδειγμα οι ρύποι και τα euro.
Κάθε χώρα (η ΕΕ στη δική μας περίπτωση) θέτει τις δικιες της προδιαγραφές, η εταιρεία κρίνει μετά τι θα κάνει.
Ας μείνουμε στην Ευρώπη. Ξέρεις πόσο περιορισμένη είναι η πρόσβαση σε χωματόδρομους και βουνά;
Και ενώ αυτό ισχύει οι εταιρείες κατασκευάζουν τις νέες On/Off οι οποίες είναι περισσότερο Off/On από ποτέ!
Καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους; ή μήπως στήνουν τον μύθο του εργαζόμενου γραφείου ο οποίος ονειρεύεται πως: "μια μέρα, ίσως, κάποτε... και εγώ θα μπορούσα να πάω στη Μογγολία" με αυτό που.... σταβλίζεται στο γκαράζ μου τυλιγμένο από κάγκελα με τσαντάκια παντού...
Ξέρεις ότι η Sport Touring κατηγορία -όπως την ξέραμε- έχει εξαφανιστεί στην Ευρώπη; Που, στην Ευρώπη! Και τι αγοράζουν για να ταξιδέψουν; On/Off. Δεν αναφέρομαι στους Έλληνες μιας Ελλάδας που βίωσε μακροχρόνια κρίση και έχει αφθονία από "εκπληκτικούς" δρόμους (συν ότι η πρόσβαση πράγματι υπάρχει....). Αναφέρομαι σε Γάλλους, Αυστριακούς, Γερμανούς... Αναρωτιέμαι, ποιος τους έπεισε ότι μια Africa Twin 1100 είναι καλύτερη -και άρα και λογικά ακριβότερη- από ένα FJR1300 για να επισκεφθούν τις πρωτεύουσες τις Ευρώπης;
doctoras
28/05/2023, 22:58
Με την κλιματική αλλαγή και επιστροφή άγριων ζώων στα ημιορεινά αλλά και και σε αστικό περιβάλλον, το off θα αρχίσει να γίνεται challenge
Ας μείνουμε στην Ευρώπη. Ξέρεις πόσο περιορισμένη είναι η πρόσβαση σε χωματόδρομους και βουνά;
Και ενώ αυτό ισχύει οι εταιρείες κατασκευάζουν τις νέες On/Off οι οποίες είναι περισσότερο Off/On από ποτέ!
Καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους; ή μήπως στήνουν τον μύθο του εργαζόμενου γραφείου ο οποίος ονειρεύεται πως: "μια μέρα, ίσως, κάποτε... και εγώ θα μπορούσα να πάω στη Μογγολία" με αυτό που.... σταβλίζεται στο γκαράζ μου τυλιγμένο από κάγκελα με τσαντάκια παντού...
Ξέρεις ότι η Sport Touring κατηγορία -όπως την ξέραμε- έχει εξαφανιστεί στην Ευρώπη; Που, στην Ευρώπη! Και τι αγοράζουν για να ταξιδέψουν; On/Off. Δεν αναφέρομαι στους Έλληνες μιας Ελλάδας που βίωσε μακροχρόνια κρίση και έχει αφθονία από "εκπληκτικούς" δρόμους (συν ότι η πρόσβαση πράγματι υπάρχει....). Αναφέρομαι σε Γάλλους, Αυστριακούς, Γερμανούς... Αναρωτιέμαι, ποιος τους έπεισε ότι μια Africa Twin 1100 είναι καλύτερη -και άρα και λογικά ακριβότερη- από ένα FJR1300 για να επισκεφθούν τις πρωτεύουσες τις Ευρώπης;
To BMW GS και τα αντίστοιχα μηχανάκια τους πείσανε οτι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, τόσο για δρόμους, όσο για ανεμοκάλυψη κλπα. Το μάρκετινγκ σαφώς έπαιξε ρόλο.
Ο Ewan McGregor ήταν που γύριζε σε κάτι χώρες με έναν συνταξιδιώτη ?
Το FJR στην αρχή τουλάχιστον ήταν ένα γρήγορο σπορ τούρινγκ με 144 ίππους , φρένα απο R1 και 0-100 σε 2.8.
Δε βλέπω να είναι τόσο ποθητά όλα αυτά πλέον ή απαραίτητα , αφού η τρέλα της τελικής έχει φύγει πλέον μετά απο νομοθεσίες,
βαριά πρόστιμα για 20-30 χλμ παραπάνω απο το όριο κλπα. Τουλάχιστον εξωτερικό , Ελλάδα μπορεί και να είναι αλλιώς ή μπορεί και όχι.
Βλέπω οτι τα λιγότερα άλογα αλλά η περισσότερη ροπή στις χαμηλές , η καλύτερη ανεμο-κάλυψη , η πιο όρθια στάση και όχι το σκυφτό , οι έξτρα βαλίτσες, οι μεγαλύτεροι τροχοί και έξτρα διαδρομές σε ανάρτηση να κερδίζουν
και δε νομίζω οτι μόνο οι εταιρίες έπαιξαν το ρόλο τους αλλά το κοινό κατέληξε να τα ζητάει όλα αυτά. Αυτά τα αφιερώματα κάποτε του 0-300 , ωδή στη ταχύτητα , με ZX-12R , Hayabusa και GSX-R 1000 , εδώ και 20 χρόνια
δεν τα έχω ξαναπετύχει και δεν εννοώ επειδή σταμάτησε το περιοδικό....
Σήμερα είδα ένα Yamaha Super Tenere 1200 με 2 Ιταλούς , έξω απο τη Θεσσαλονίκη. Βαλίτσες , έξτρα φώτα , αδιάβροχα , καλά κράνη. Έβρεξε πολύ σήμερα. Καλή επιλογή.
To BMW GS και τα αντίστοιχα μηχανάκια τους πείσανε οτι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, τόσο για δρόμους, όσο για ανεμοκάλυψη κλπα. Το μάρκετινγκ σαφώς έπαιξε ρόλο.
Ο Ewan McGregor ήταν που γύριζε σε κάτι χώρες με έναν συνταξιδιώτη ?
Το FJR στην αρχή τουλάχιστον ήταν ένα γρήγορο σπορ τούρινγκ με 144 ίππους , φρένα απο R1 και 0-100 σε 2.8.
Δε βλέπω να είναι τόσο ποθητά όλα αυτά πλέον ή απαραίτητα , αφού η τρέλα της τελικής έχει φύγει πλέον μετά απο νομοθεσίες,
βαριά πρόστιμα για 20-30 χλμ παραπάνω απο το όριο κλπα. Τουλάχιστον εξωτερικό , Ελλάδα μπορεί και να είναι αλλιώς ή μπορεί και όχι.
Βλέπω οτι τα λιγότερα άλογα αλλά η περισσότερη ροπή στις χαμηλές , η καλύτερη ανεμο-κάλυψη , η πιο όρθια στάση και όχι το σκυφτό , οι έξτρα βαλίτσες, οι μεγαλύτεροι τροχοί και έξτρα διαδρομές σε ανάρτηση να κερδίζουν
και δε νομίζω οτι μόνο οι εταιρίες έπαιξαν το ρόλο τους αλλά το κοινό κατέληξε να τα ζητάει όλα αυτά. Αυτά τα αφιερώματα κάποτε του 0-300 , ωδή στη ταχύτητα , με ZX-12R , Hayabusa και GSX-R 1000 , εδώ και 20 χρόνια
δεν τα έχω ξαναπετύχει και δεν εννοώ επειδή σταμάτησε το περιοδικό....
Σήμερα είδα ένα Yamaha Super Tenere 1200 με 2 Ιταλούς , έξω απο τη Θεσσαλονίκη. Βαλίτσες , έξτρα φώτα , αδιάβροχα , καλά κράνη. Έβρεξε πολύ σήμερα. Καλή επιλογή.
Μισό λεπτό. Αναφέρθηκα στις κλασικές sport touring οι οποίες όχι απλά δεν υπάρχουν ως άλλη μια εναλλακτική αλλά έχουν εξαφανιστεί από την αγορά. Δεν κατάλαβα ποια είναι η σχέση των GSX-R, ZX12R κτλ με αυτές τις μοτοσυκλέτες. Αναφέρομαι σε μια ολόκληρη κλασσική κατηγορία όπως ήταν τα ZZR, FJR, GSF.
Εγώ όλη μου τη ζωή -από τότε που με θυμάμαι- με On/Off είμαι. Και αυτό γιατί ζω στην Ελλάδα των κακοτεχνιών και της δυνατότητας πρόσβασης στη φύση. Τα On/Off είναι εξαιρετικά για καθημερινές μοτοσυκλέτες στη χώρα μας. Η συζήτηση δεν γίνεται όμως για τη χώρα μας, που στο κάτω-κάτω δεν αποτελεί το βαρόμετρο του μοτοσυκλετισμού.
Συζητούσαμε για τον ρόλο του marketing. Δεν έχω πρόβλημα να συμφωνήσω ότι σε ένα βαθμό είναι μέσα στους ρόλους του να ανακαλύψει τις ανάγκες των αναβατών και να τους δώσει αυτό που ζητάνε. Επίσης όμως στους ρόλους του είναι να δημιουργεί ανάγκες που θα έχουν την καλύτερη κερδοφορία για τις εταιρείες. Προσωπικά θεωρώ πως το πλασάρισμα των Ον/Οφφ ως ταξιδιωτικές μοτοσυκλέτες έφερε περισσότερο χρήμα στο ταμείο των εταιρειών γιατί απλά είναι πιο "πιασάρικη" κατηγορία και πιο φθηνό κατασκευαστικά (και συγκριτικά).
Από που και ως που, ένας Γερμανός να έχει π.χ. V-Strom 1000 αντί για GSX1250FA και βάλτε στη θέση του τελευταίου το μοντέλο που θα αποτελούσε την εξέλιξη του σήμερα. Όμως υπάρχει; Δεν υπάρχει, εγκαταλήφθηκε.
patsavour
29/05/2023, 14:17
Από που και ως που, ένας Γερμανός να έχει π.χ. V-Strom 1000 αντί για GSX1250FA
Θελει μεγαλυτερη ανεση,περισσοτερη απλοτητα,λιγοτερη συντηρηση,και δεν τον νοιαζουν μονο οι αουτομπαν και τα 260αρια,αλλα και οι δευτερευοντες επαρχιακοι δρομοι ιδιαιτερα του νοτου ,που συνηθως κανει τις διακοπες του.Το ιδιο θελει και η συμβία του.Το μελλον παγκοσμιως ,ειναι τα τυπου ''ον οφ'' ,και δικυλινδρα.Απλοτης ,οικονομια.Τα τουρινγκ μαστοδοντα ,σουπερ σπορ,σουπερ τουρινγκ και λοιπα πολυκυλινδρα συναφη ,θα υπαρχουν μεν ,για ολο και ποιο λιγους δε.
Η Kawasaki και η Suzuki βγάζουν ακόμα 1000αρια sport touring αλλά ναι βασικά αυτά μείνανε και ίσως όχι για πολύ ακόμα.
Σήμερα παρεπιπτόντως πέτυχα στο κέντρο δύο busa τριβαλιτσες.
Θελει μεγαλυτερη ανεση,περισσοτερη απλοτητα,λιγοτερη συντηρηση,και δεν τον νοιαζουν μονο οι αουτομπαν και τα 260αρια,αλλα και οι δευτερευοντες επαρχιακοι δρομοι ιδιαιτερα του νοτου ,που συνηθως κανει τις διακοπες του.Το ιδιο θελει και η συμβία του.Το μελλον παγκοσμιως ,ειναι τα τυπου ''ον οφ'' ,και δικυλινδρα.Απλοτης ,οικονομια.Τα τουρινγκ μαστοδοντα ,σουπερ σπορ,σουπερ τουρινγκ και λοιπα πολυκυλινδρα συναφη ,θα υπαρχουν μεν ,για ολο και ποιο λιγους δε.
Ναι, όλα αυτά που περιγράφεις έχουν νόημα και ουσία. Δεν δικαιολογούν όμως την εξαφάνιση μιας ολόκληρης κατηγορίας μοτοσυκλετών.
Επίσης, αυτά τα πολύ σωστά που γράφεις στη πραγματικότητα -για τη συγκεκριμένη χρήση- δεν έχουν ανάγκη ούτε τους υπερκυβισμούς των 1000+ cc.
Το να τριγυρίζεις στις Άλπεις γίνεται εύκολα και με 750cc. Το να "πετάγεσαι" μέχρι τις Σκανδιναβικές χώρες θα το κάνεις εύκολα με ένα street touring.
Όλες χρειάζονται να υπάρχουν, αναλόγως αναγκών και (τσέπης φυσικά).
basilis_k6
29/05/2023, 16:14
η τάση αυτη ξεκίνησε πολλα χρόνια πριν. οι στρίτ μοτοσυκλέτες έγιναν ψηλοτερες και πιο μανιτζεβελες και αυτο άρεσε στον κοσμο. το tdm και το tiger 1050 ηταν προάγγελοι των σημερινων sport touring. το μεγάλο αλμα το έκανε η bmw με το s1000xr που πάντρεψε τις επιδόσεις ss/sbk με τον τουρισμο και την καθημερινη χρηση. εχοντας ουτως η αλλως στραμμένο το βλέμμα τους ολοι στην bmw και το gs που -παραλόγως- πουλαγε εξωφρενικα περισσοτερο απο όσο θα ήταν λογικο με βάση τη χρηση που έκαναν οι μοτοσυκλετιστές, το σχέδιο "ψηλο supersport" άρχισε να βγάζει νοημα πλεον. η yamaha με το tracer έπιασε τον παλμο και η ktm μη μπορώντας να χτυπησει ευθέως το gs πήγε ανάμεσα στο xr και το gs. Το ίδιο και η ducati με το μουλτι που δεν εχει καμια σχέση με το αρχικο μουλτι του 2003-4.
Στην πράξη οι ίδιες μοτοσυκλέτες παράγονται. Ψηλωσαν και λέπτυναν αλλα η sport touring λογική παραμένει. το africa δεν ειναι το ίδιο μηχανάκι. ειναι ενα αντι-gs. γιαυτο και υπαρχει το NT1100. Στο τέλος τελος αυτο που θα διαφοροποιεί τις μοτοσυκλέτες θα ειναι η διαδρομη των αναρτησεων και οι τροχοι. στα υπολοιπα θα ειναι ίδιες ανα εταιρια. οπως ακριβως η multi και multi enduro και το ktm adv r/s. Μοναδική που βγάζει ακομα 2 διαφορετικες μοτοσυκλέτες, για οσο το επιτρεπουν τα euro, η bmw με ενα 4κυλινδρο και ενα boxer με telelever.
Συμφωνούμε οι περισσότεροι νομίζω σε όσα γράφονται. Το έναυσμα της συζήτησης ήταν αν το marketing "ακούει" το κοινό και παράγονται ανάλογες μοτοσυκλέτες ή αν επιβάλλει "νέα" προϊόντα και συνήθειες.
Καταλαβαίνω από την ανταλλαγή των απόψεων μας ότι συμβαίνει και το ένα και το άλλο.
Tα on-off είναι πολύ πιο άνετα από τα Sportouring ειδικά στις ταχύτητες που ταξιδεύουν όλοι στην Ευρώπη (max 100-110). Με τον καιρό ομόρφυναν, δυνάμωσαν και έγιναν πιο οικονομικά σε κατανάλωση. Λογικό που κυριάρχησαν στην αγορά. Το πρόβλημα που έχω αναφέρει πολλές φορές είναι ότι οι εταιρείες ελαστικών δεν ακολούθησαν αυτήν την εξέλιξη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αντίστοιχο on-off ελαστικό που να αντέχει τις υπάρχουσες ιπποδυνάμεις. Ελπίζω στο μέλλον αυτό να αλλάξει.
Από το 2000 και μετά σιγά σιγά γέμισαν οι δρόμοι της Ευρώπης κάμερες ,bye bye στις πιστιάρες και τις 300ρες ,άλλαξε το mentality του κόσμου εκεί πάνω.
Βασικά υπάρχει και το άλλο , προτιμάει το αφρικα και ας μην πατήσει ποτέ χώμα γιατί απλά του αρέσει σαν όχημα :wave2:
Μισό λεπτό. Αναφέρθηκα στις κλασικές sport touring οι οποίες όχι απλά δεν υπάρχουν ως άλλη μια εναλλακτική αλλά έχουν εξαφανιστεί από την αγορά. Δεν κατάλαβα ποια είναι η σχέση των GSX-R, ZX12R κτλ με αυτές τις μοτοσυκλέτες. Αναφέρομαι σε μια ολόκληρη κλασσική κατηγορία όπως ήταν τα ZZR, FJR, GSF.
Εγώ όλη μου τη ζωή -από τότε που με θυμάμαι- με On/Off είμαι. Και αυτό γιατί ζω στην Ελλάδα των κακοτεχνιών και της δυνατότητας πρόσβασης στη φύση. Τα On/Off είναι εξαιρετικά για καθημερινές μοτοσυκλέτες στη χώρα μας. Η συζήτηση δεν γίνεται όμως για τη χώρα μας, που στο κάτω-κάτω δεν αποτελεί το βαρόμετρο του μοτοσυκλετισμού.
Συζητούσαμε για τον ρόλο του marketing. Δεν έχω πρόβλημα να συμφωνήσω ότι σε ένα βαθμό είναι μέσα στους ρόλους του να ανακαλύψει τις ανάγκες των αναβατών και να τους δώσει αυτό που ζητάνε. Επίσης όμως στους ρόλους του είναι να δημιουργεί ανάγκες που θα έχουν την καλύτερη κερδοφορία για τις εταιρείες. Προσωπικά θεωρώ πως το πλασάρισμα των Ον/Οφφ ως ταξιδιωτικές μοτοσυκλέτες έφερε περισσότερο χρήμα στο ταμείο των εταιρειών γιατί απλά είναι πιο "πιασάρικη" κατηγορία και πιο φθηνό κατασκευαστικά (και συγκριτικά).
Από που και ως που, ένας Γερμανός να έχει π.χ. V-Strom 1000 αντί για GSX1250FA και βάλτε στη θέση του τελευταίου το μοντέλο που θα αποτελούσε την εξέλιξη του σήμερα. Όμως υπάρχει; Δεν υπάρχει, εγκαταλήφθηκε.
Εξηγώ οτι ο ρόλος του μάρκετινγκ είναι μέχρι ενός σημείου, δεν μπορεί να αλλάξει πλήρως τα θέλω των καταναλωτών.
Έγραψα γιατί πιστεύω οτι ο κόσμος δεν συνέχισε να αγοράζει sport touring μοτοσυκλέτες και στραφηκε στα ον - οφ με έμφαση στο ον.
Ο ρόλος του μάρκετινγκ είναι εκείνος που δικαιολογεί τα 30Κ σχεδόν του τελευταίου BMW GS και γιατί ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος πρέπει να φτάσει μέχρι εκεί.
Αυτά δεν είναι φθηνά μηχανάκια, είναι πλέον πολύ ακριβές κατασκευές στο νόημα του τα κάνω όλα και σου δίνω σήμα , εμφάνιση , πρεστίζ (ματαιόδοξο αλλά είπαμε, ανθρώπινη φύση).
ΥΓ σε προηγούμενο ποστ τόνισα και την σημασία της κρίσης του 2008. Κάποια πράγματα δεν έγιναν τυχαία απο τότε.
περα απο το θεμα της αγορας των ρυπων των καταναλωσεων κλπ ειναι καπως μελαγχολικο να γυρνας 30 χρονια πισω και να θυμασαι διαμαντακια 4Κ 250cc 20000RPM
απο καθαρα τεχνολογικης αποψης............
doctoras
30/05/2023, 07:29
η μονες εταιρείες που βγάζουν ακόμη κλιπονάτο / Ι4 / old school - sport touring: η suzuki με το Hayabusa 1300 και η kawasaki με το NinjaH2 SX (που είναι η παραλλαγή του zzr1400).
Αυτό εισάγεται στη χώρα μας κανονικά , έτσι δεν είναι ? Ή μήπως είναι πολύ πρόσφατη ιστορία ?
Δε βλέπω καμία πώληση , είναι δυνατόν ?
https://www.bikeit.gr/taxinomiseis/item/34755-taksinomhseis-maiou-2023-naked-cruiser-motosykletes-top-10
giorgosb
05/11/2024, 11:45
Νέα μάσκα, νέος προβολέας και νέα οθόνη.
457724
457725
457726
Από motomag.gr (https://www.motomag.gr/news/nea-montela-epikairotita/eicma-2024-honda-cb750-hornet-nea-maska-neos-proboleas-kai-nea-othoni)
makman94
07/11/2024, 14:19
...απογοήτευση...ούτε καν ενδιαφέρον δεν το λες.
Η Ηοnda αλλά και σχεδόν όλες οι ιαπωνικές εταιρίες (πλην ίσως της yamaha αλλά και αυτή όχι ότι κάνει πλέον καμιά αισθητή διαφορά) πάσχουν σοβαρά στο ντιζάιν.
Σαν να έχει παγώσει ο χρόνος
harris_x
07/11/2024, 15:05
Το νέο Kawahondaδεσπαειδεχαλαει ZzzzzHornet :tooth:
...απογοήτευση...ούτε καν ενδιαφέρον δεν το λες.
Η Ηοnda αλλά και σχεδόν όλες οι ιαπωνικές εταιρίες (πλην ίσως της yamaha αλλά και αυτή όχι ότι κάνει πλέον καμιά αισθητή διαφορά) πάσχουν σοβαρά στο ντιζάιν.
Σαν να έχει παγώσει ο χρόνος
Παθαίνουν σιγά σιγά οτι έπαθε εδώ και χρόνια η Harley Davidson.
Προσπαθούν να ικανοποιήσουν το υπάρχον κοινό τους. Μόνο που έτσι δεν ανοίγονται σε νέο κοινό. Και το κοινό τους σε μέσο όρο ηλικίας μεγαλώνει και γίνεται πιο συντηρητικό. Έτσι και το design γίνεται πιο συντηρητικό, και με μικρότερες αποκλείσεις από το/τα προηγούμενο/α μοντέλο/α
Από την άλλη.. Πόσο transformers να κάνεις μια μοτοσυκλέτα πΧιααα...
basilis_k6
07/11/2024, 17:09
ολοι το Ζ αντιγραφουν αφου αυτο πουλάει
makman94
07/11/2024, 17:31
Παθαίνουν σιγά σιγά οτι έπαθε εδώ και χρόνια η Harley Davidson.
Προσπαθούν να ικανοποιήσουν το υπάρχον κοινό τους. Μόνο που έτσι δεν ανοίγονται σε νέο κοινό. Και το κοινό τους σε μέσο όρο ηλικίας μεγαλώνει και γίνεται πιο συντηρητικό. Έτσι και το design γίνεται πιο συντηρητικό, και με μικρότερες αποκλείσεις από το/τα προηγούμενο/α μοντέλο/α
Από την άλλη.. Πόσο transformers να κάνεις μια μοτοσυκλέτα πΧιααα...
Αυτα τα τσαρλατανίστικα φανάρια τα τελευταια χρόνια είναι που τα τρανσφορμίζουν. Σαν να έχουν επικεντρωθεί εκεί.
Αν τα αφαιρέσεις θα δεις μια χλιαρή μοτοσυκλέτα με αδιαφορο ντιζαιν....μου θυμιζουν που και που αυτα τα φτηνιάρικα κινεζικα. Εννοω πριν κατακλυσουν την αγορά τα κινέζικα. Στους οποίους κινέζους παρεμπιπτόντως πιο πολλές πιθανοτητες δίνω να παρουσιάσουν κάτι ενδιαφέρον στο μέλλον.
Οι Ιάπωνες σαν χαμένοι δείχνουν,...τουλαχιστον ας αρχίσουν να αντιγράφουν τους Ιταλους οι οποίοι μόνο διαμάντια σερβίρουν πλέον στο ντιζάιν. Καλυτερα να αντιγράφουν τον καλύτερο παρά να αναμασούν νερόβραστες σούπες
doctoras
07/11/2024, 18:32
Εδώ δεν είναι το φανάρι, αλλά το ήδη μέτριο αισθητικά σύνολο που έκατσε το φανάρι σα κερασάκι.
Ενώ το μηχανάκι είναι πολύ καλό σαν απόδοση συνολικά
Και ενώ όταν θέλουν παράδειγμα το αφρικα το έχουν πολύ καλά σχεδιασμένο, ενώ το τρανσαλπ υπολείπεται.
Ακόμη και στην νεοτεριστικη τεχνοτροπία των τελευταίων χρόνων να προσφέρεις την ίδια πλατφόρμα σε διαφορά μοντελα λόγω κόστους είναι ανεκτή αρκεί να εχεις την μαεστρία για να διαφοροποιήσεις στο μάτι το ένα μοντέλο από το αλλο
Η χοντα στοχεύει στην ομοιγενια και αντοχή στον χρόνο αλλά δεν δίνει την ίδια σημασία στα σημεία αισθητικής.
Η γιαμαχα στοχεύει στην υψηλή απόδοση συνολικά
Η σουζουκι στοχεύει ποιότητα κατασκευής και πρακτικότητα αλλά χάνει στην αισθητική.
Και η kawa που ενώ μέρες άκρες δουλεύει καλύτερα το αισθητικό κομμάτι, τις ξεφεύγουν κάποια θεματα ποιότητας
Ρε παιδιά.. εμένα όσο πιο πολύ το κοιτάω τόσο περισσότερο μ' αρέσει!
Ορίστε! το 'πα. Είμαι καλά γιατρέ;
Ρε παιδιά.. εμένα όσο πιο πολύ το κοιτάω τόσο περισσότερο μ' αρέσει!
Ορίστε! το 'πα. Είμαι καλά γιατρέ;
Κι εμένα....
Τι έπαθαν στη Χόντα;;; 457898
makman94
09/11/2024, 06:22
Το 2017 η Honda παρουσίασε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον κόνσεπτ που λεγόταν "CB4 Interceptor". Ήταν τόσο απρόσμενα όμορφο και ιδιαίτερο που τελικά δεν ήταν τυχαίο ότι αυτή η ομορφιά προήλθε από το ιταλικό τμήμα σχεδιασμού της Honda.
Οι σχεδιαστές του ιταλικού τμηματος (νομίζω ότι επικεφαλής του ηταν ο ίδιος άνθρωπος που μας χάρισε το πανέμορφο x-adv) τότε παρουσίασαν και μια πιθανή έκδοση παραγωγής της μοτοσυκλέτας βασισμένη στο CB1000R της εποχής.
Αν παρατηρήσετε αυτην την έκδοση (από εκεί και οι παρακάτω φωτογραφίες) θα δείτε ότι περίπου το 80% και βάλε ήταν το ήδη υπάρχον cb1000r. Όλα έδειχναν ότι αυτή η κούκλα θα έβγαινε τελικά έξω στους δρόμους όμως η Honda για καποιο λόγο δεν το προχώρησε τελικά.
457918
απο το ποστ του Βασίλη ορμώμενος
https://www.motomag.gr/news/epikairotita/poliseis-motosykleton-oktobrioy-2024-sarosan-cfmoto-yamaha-kai-voge-poia-montela
τραίνο πάει! DL800, 8 πωλήσεις σε ενα μήνα@!!
DL650 27 πωλήσεις, δηλαδη εντός δεκαδας Οκτωβρίου :owned:
τι γίνεται ? είναι νομίζω δεύτερη φορά που δεν το βλέπω στις πωλήσεις.
Αντίθετα,σε τοπικό επίπεδο, έχω δει ένα σε σχολή οδήγησης και ένα ακόμη να κυκλοφορεί, λευκά - μωβ χρωματισμένα αμφότερα.
Αν κρίνω σε ένα πρόχειρο δείγμα 2 νέων MT-07 που κυκλοφορούν το τελευταίο μήνα, σίγουρα κάτι πρέπει να έχει πουλήσει.
basilis_k6
19/11/2024, 21:02
απο το ποστ του Βασίλη ορμώμενος
τι γίνεται ? είναι νομίζω δεύτερη φορά που δεν το βλέπω στις πωλήσεις.
Αντίθετα,σε τοπικό επίπεδο, έχω δει ένα σε σχολή οδήγησης και ένα ακόμη να κυκλοφορεί, λευκά - μωβ χρωματισμένα αμφότερα.
Αν κρίνω σε ένα πρόχειρο δείγμα 2 νέων MT-07 που κυκλοφορούν το τελευταίο μήνα, σίγουρα κάτι πρέπει να έχει πουλήσει.
το χορνετ λες? σιγα μην πουλαγε. αφου μοιαζει τοσο μαλθακο λες και ειναι ποδηλατο ισορροπιας για νηπια.
Εμφάνιση εντάξει, υποκειμενική είναι η εμφάνιση, κ εγώ δεν είμαι φαν αλλά για την τιμή του το μοτέρ φαίνεται πολύ καλό σε ένα εύπεπτο πακέτο
Το Τρανζάλπ 750 πουλάει άρα γιατί όχι κ το γυμνό?
Δεν τα εξηγώ καλά, δε τα λέω όμορφα ? :smokin:
Γενικά τα ον οφφ πουλάνε περισσότερο σε σχέση με τα γυμνά.
Πόσο μάλλον με το παραπάνω εικονιζόμενο ετερόκλητο σύνολο που μοιάζει σαν να έχει φάει τράκα και να του κόλλησαν μούρη τροπέτο από κινέζικο σκούτερ.
giorgosb
18/12/2024, 12:45
Στις 7.990€ πλέον η τιμή του CB750 Hornet (https://www.honda-motorcycles.gr/range/CB750-HORNET-2024/technical/)..
458943
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.