View Full Version : Irish Tour (aka Οι Άνθρωποι της Βροχής)
Εκ των υστέρων, σκασμένος από την πρωινή ταλαιπωρία ψάχνω να βρω τι έπαιζε αυτή τη μέρα γιατί η όλη κατάσταση μου φαινόταν ξεκάρφωτη. Ο οδηγός του Lonely Planet λοιπόν στο section “Holidays” αναφέρει ότι η πρώτη Δευτέρα του Ιουνίου και του Αυγούστου καθώς και η τελευταία του Οκτωβρίου είναι “ bank holiday”. Με λίγα λόγια φτιάχνουμε μέσα στο έτος τρία τριήμερα για ξεφάντωμα επειδή έτσι γουστάρουμε. Καλό εε; Και φυσικά έτσι εξηγείται και το ξεφάντωμα στο Galway δύο μέρες πριν. Όποιος αποφασίσει να πάει κατά Ιρλανδία, καλό είναι να το έχει υπόψη του.
Το λεωφορείο από Galway μας μετέφερε στο λιμανάκι του Rossaveal, 40km περίπου μακρύτερα. Επιβιβαστήκαμε στο καραβάκι και μετά από 45 λεπτά φτάσαμε στο Kilronan, το λιμάνι και κύριος οικισμός του Inishmor.
Καραβάκι για Inishmor #1
173395
Καραβάκι για Inishmor #2
173399
Η παρακάτω φωτογραφία αποτελεί προσωπικό ψώνιο, καθώς τη θεωρώ το καλύτερο πορτραίτο που έχω φωτογραφίσει μέχρι τώρα... :wacko:
Καραβάκι για Inishmor #3
173402
Εκεί με το αντίτιμο των 10? έκαστος ένα μικρό λεωφορειάκι θα μας έκανε το γύρο του νησιού και των σημαντικότερων αξιοθέατων του. Νομίζω ότι ολόκληρο το νησί είναι αξιοθέατο και αν ποτέ ξαναεπισκεφτώ την Ιρλανδία, θα διαθέσω μία διανυκτέρευση εκεί.
Inishmor #1
(Προσέξτε την παλίρροια)
173405
Πέραν του δικτύου των πετρότοιχων βρίσκεται ένα εντυπωσιακό πέτρινο οχυρό της εποχής του σιδήρου στην Ιρλανδία που χρονολογείται στο 200 π.Χ., το Dun Aengus. Εντυπωσιακότερο όμως από το οχυρό είναι η τοποθεσία καθεαυτή που βρίσκεται το οχυρό, που είναι ένας κάθετος γκρεμός στον Ατλαντικό ύψους πάνω από 100 μέτρα.
Inishmor #2
173407
Inishmor #4 - Dun Aengus
173411
Inishmor #5
(Βράχος σαν πρόσωπο)
173412
Inishmor #6
(Να φουντάρω; )
173413
Inishmor #7
(ή να μη φουντάρω; )
173414
Βασικά ο μόνος σίγουρος τρόπος να προσεγγίσεις το χείλος του γκρεμού ήταν αυτός...
Inishmor #8
173415
.............και απέναντι η Αμερική.
Inishmor #9
173416
Πήραμε το καραβάκι για το Rossaveal και από εκεί ακολουθώντας την αντίστροφη πορεία από το πρωί γυρίσαμε στο ξενοδοχείο.
Μπορεί για τους Ιρλανδούς την προηγούμενη μέρα να τελείωσε το εορταστικό τους τριήμερο, για εμάς όμως ξεκινούσε το δικό μας εορταστικό τετραήμερο. Τέσσερις μέρες χωρίς να φάμε βροχή!
Φύγαμε από το Tuam το πρωί με προορισμό το Sligo, 100km μακρύτερα. Φτάσαμε στην πόλη και στη δεύτερη προσπάθεια βρήκαμε το ξενοδοχείο. Είχαμε πλέον συνηθίσει! Αφού τακτοποιηθήκαμε εκεί και πήγαμε τα άπλυτά μας σε κάποιο πλυντήριο φύγαμε για το Μεγαλιθικό Νεκροταφείο του Carrowmore. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νεκροταφείο αυτού του είδους στην Ιρλανδία (και δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη) και είναι 700 χρόνια παλιότερο από το φημισμένο Newgrange.
Carrowmore #1
(Στο βάθος πάνω στην κορυφή διακρίνεται το Knocknarea Cairn)
173421
Αυτός ο σχηματισμός ονομάζεται "Cairn"
Carrowmore #2
173422
Carrowmore #4
(Στο εσωτερικό του βρίσκεται ένα "dolmen")
173424
Το επόμενο που κάναμε ήταν να πάμε στο Knocknarea Cairn, που ήταν πολύ κοντά, όπου υποτίθεται ότι βρίσκεται ο τάφος της Βασίλισσας Maeve (ή Mab για Άγγλους και Ουαλούς). Φτάνοντας όμως στο χώρο στάθμευσης είδαμε ταμπέλα που έλεγε ότι ο αρχαιολογικός χώρος ήταν 45 λεπτά ανάβαση με τα πόδια στο βουνό. Δε μας φάνηκε καλή ιδέα με τις κορντούρες και έτσι το αφήσαμε.
173427
Γυρνώντας πίσω στο Sligo
173429
Το ξενοδοχείο μας παρείχε κουζίνα όπου μπορούσαμε να μαγειρέψουμε. Τρόπος του λέγειν δηλαδή αφού καταφύγαμε στην αγορασμένη από super market κατεψυγμένη πίτσα.
:D
173430
Κάποιος όμως έλειπε από το τραπέζι.....
Άρη στην υγειά σου!!!
173431
Το βράδυ ήταν για μένα το καλύτερο του ταξιδιού. Αφού περπατήσαμε δίπλα στο ποτάμι, καταλήξαμε σε ένα μπαρ στο οποίο έπαιζε ένα ντόπιο συγκρότημα παραδοσιακή μουσική. Πανδαισία ήχων! Το καταευχαριστηθήκαμε αμφότεροι. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο. Ο Δημήτρης την έπεσε για ύπνο, εγώ βγήκα για λίγο για νυχτερινή φωτογράφιση. Λίγο αργότερα την έπεσα και εγώ.
Sligo by night #1
173432
Sligo by night #3
(Το μπαράκι που καθίσαμε)
173434
Σήμερα θα ξαναμπαίναμε σε βρετανικό έδαφος, αφού ο επόμενος σταθμός ήταν το Derry (ή Londonderry) στη Βόρειο Ιρλανδία. Καθώς πλησιάζαμε στα σύνορα περιμέναμε να δούμε κάποια ταμπέλα, κάποια σημαία που να υποδεικνύει την αλλαγή χώρας – δεν υπήρχε τίποτα όμως. Το μόνο πράγμα που υποδήλωνε την αλλαγή χώρας ήταν τα όρια ταχύτητας που από 50km/h π.χ. (στην Ιρλανδία αναγράφεται και το km/h) γινόταν 30 σκέτο (εννοείται ότι είναι μίλια ανά ώρα αφού μόνο αυτοί στην Ευρώπη τα χρησιμοποιούν).
:a31:
Το ξενοδοχείο το βρήκαμε εύκολα (εδώ τα GPS με τα ξενοδοχεία συνεργάζονται) και ήταν το καλύτερο του ταξιδιού – λίγο έξω από το Derry, πνιγμένο στο πράσινο. Τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας και φύγαμε για την πόλη.
Μία ιστοσελίδα όπου μπορεί κανείς να προσπαθήσει να βγάλει άκρη με το βορειοϊρλανδικό ζήτημα είναι η: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Troubles
Το Derry είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Β. Ιρλανδίας, όπου όμως ο καθολικός πληθυσμός αποτελεί πλειοψηφία. Παρόλα αυτά όμως το Derry είναι ίσως το σημαντικότερο σύμβολο πίστης των προτεσταντών στο βρετανικό στέμμα, καθώς στην πολιορκία που υπέστη το 1688 – 1689 από τις δυνάμεις των καθολικών άντεξε, χάνοντας όμως το μισό πληθυσμό του. Αξίζει να σημειωθεί ότι τότε το Derry ήταν η μοναδική πόλη στην Ιρλανδία πιστή στο βρετανικό στέμμα.
Στο κέντρο της πόλης δεσπόζει το Κάστρο (Walled City) που είναι το σύμβολο των Ενωτικών (Unionists ή Loyalists) αυτών δηλαδή που επιθυμούν τη συνέχιση της ένωσης με τη Μεγάλη Βρετανία. Δίπλα ακριβώς από το Κάστρο ξεκινούν οι εργατικές συνοικίες των καθολικών με σημαντικότερη αυτή του Bogside που βρίσκεται ακριβώς κάτω από αυτό.
Το Bogside έχει στιγματιστεί από δύο γεγονότα, τη Μάχη του Bogside (Αύγουστος 1969 – http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Bogside ) και το Bloody Sunday όπου και αναφέρεται το γνωστό τραγούδι των U2 (Ιανουάριος 1972 – http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Sunday_%281972%29 ).
Ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στην πόλη από το Κάστρο.
Derry #1 - Walled City #1
173451
Derry #2 - Walled City #2
(Το μνημείο για τους βορειοϊρλανδούς πεσόντες στους πολέμους που μετείχε η Μεγάλη Βρετανία)
173452
Derry #3 - Walled City #3
173453
Derry #4 - Walled City #4
173454
Derry #5 - Walled City #5
(Οι γειτονιές των καθολικών όπως φαίνονται από το Κάστρο)
173455
Derry #6 - Walled City #6
(Οι γειτονιές των καθολικών όπως φαίνονται από το Κάστρο)
173456
Derry #7 - Walled City #7
(και τα κανόνια που τις σημαδεύουν)
173457
Derry #8 - Walled City #8
173458
Derry #9 - Walled City #9
173459
Derry #10 - Walled City #10
(Μία γειτονιά των προτεσταντών όπως φαίνεται από το Κάστρο)
173460
Derry #11 - Walled City #11
(το ίδιο με πριν)
173461
Στο εσωτερικό του Κάστρου υπήρχε μία μικρή "εσωτερική" αγορά.
Derry #12 - Walled City #12 - Εσωτερική Αγορά #1
173462
Derry #13 - Walled City #13 - Εσωτερική Αγορά #2
173463
Derry #14 - Walled City #14 - Εσωτερική Αγορά #3
173464
Φύγαμε από το Κάστρο και πήγαμε στο Bogside.
Derry #15 - Bogside #1
173465
Derry #16 - Bogside #2
(Bloody Sunday - 30/1/1972)
173466
Derry #17 - Bogside #3
173467
Derry #18 - Bogside #4
173468
Derry #19 - Bogside #5
173469
Derry #20 - Bogside #6 - Μνημείο Θυμάτων του Bloody Sunday #1
173470
Derry #21 - Bogside #7 - Μνημείο Πεσόντων του Bloody Sunday #2
173472
Derry #22 - Bogside #8
173473
Λεπτομέρεια από πριν: RIRA -> Real IRA
Derry #23 - Bogside #9
173474
Derry #24 - Bogside #10
173475
Derry #25 - Bogside #11
173476
Derry #26 - Bogside #12
173477
Derry #27 - Bogside #13
173478
Derry #28 - Bogside #14
(Petrol Bomber)
173479
Derry #29 - Bogside #15
(Bernadette Devlin (http://en.wikipedia.org/wiki/Bernadette_Devlin_McAliskey) )
173481
Derry #30 - Bogside #16
173482
Derry #31 - Bogside #17
(Free Derry (http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Derry) )
173483
Τόσος πόνος....
:sad:
Derry #32 - Bogside #18
173484
Χαρακτηριστική ήταν πιστεύω η εικόνα που είδαμε το βράδυ μέσα στο Κάστρο. Καθώς καθόμασταν και τρώγαμε βλέπαμε τσούρμο κοριτσόπουλα (όλα σε ένα στυλ ξεκωλέ – ολέ) να μαζεύονται μπροστά από κάποιο κλαμπ (προφανώς το «ιν»). Άντρες απειροελάχιστοι μαζί τους, μόνο τα ντόπια «καμάκια» που ανεβοκατέβαιναν το δρόμο με τα αυτοκίνητά τους. Όταν βγήκαμε από το φαγάδικο η ουρά που είχε σχηματιστεί μπροστά από το κλαμπ ήταν καμιά πενηνταριά μέτρα και ακούγονταν ουρλιαχτά ενθουσιασμού από τα κοριτσόπουλα επειδή απλά θα έμπαιναν μέσα. Όσοι έχετε πάει σε μέρη στυλ Φαληράκι, Καρδάμαινα κτλ όπου «ξεδίνει» η βρετανική νεολαία μπορείτε να καταλάβετε. Το χειρότερο από όλα ήταν ότι οι σεκιουριτάδες στην είσοδο άφηναν να περάσει όποιος είχε μαζί του πιστωτική κάρτα (!!!!). Αηδιασμένοι φύγαμε και σε λιγότερο από τρία λεπτά, δηλαδή έξω ακριβώς από τα τείχη, υπήρχαν ιρλανδικές παμπ που απευθύνονταν σε ένα κοινό προερχόμενο σαφέστατα από την εργατική τάξη.
Με λίγα λόγια ακόμα και σήμερα τα τείχη του Κάστρου ξεχωρίζουν τους μεν από τους δε. Καλώς ήρθατε λοιπόν στον 17ο αιώνα.
Ο σημερινός προορισμός ήταν το Belfast, αφού όμως πριν θα επισκεπτόμασταν το Giant’s Causeway και το αποστακτήριο Bushmill’s. Κάνοντας μία απαραίτητη στάση στο Κάστρο προκειμένου να διορθώσουμε το φερμουάρ από το μπουφάν του Δημήτρη σε ένα ραφείο, ξεκινήσαμε.
Καθ' οδόν για Bushmill's #1
173485
Καθ' οδόν για Bushmill's #2
173486
Καθ' οδόν για Bushmill's #3
173487
Καθ' οδόν για Bushmill's #4
173488
Καθ' οδόν για Bushmill's #5
173489
Πρώτος μας σταθμός ήταν το αποστακτήριο Bushmill’s, το παλαιότερο νόμιμο αποστακτήριο του κόσμου. Καλή η ξενάγηση (δυστυχώς δεν επιτρεπόταν η φωτογράφιση), καλό το κατάστημα δώρων, αλλά το ουίσκι που δοκιμάσαμε στο τέλος ήταν θαυμάσιο.
173490
Πολύ κοντά στο αποστακτήριο βρίσκεται το γεωλογικό θαύμα με το όνομα Giant’s Causeway που οφείλεται στην απότομη ψύξη και στερεοποίηση λάβας 60 εκατομμύρια χρόνια πριν. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία εξαγωνικών στηλών σε διάφορους σχηματισμούς. Παρκάραμε τις μηχανές στο χώρο στάθμευσης και πετυχαίνουμε ένα άλλο V-Strom που το είχε ένας Ουαλός.
173491
Το κοντέρ του φυσικά ήταν σε mph.
173492
Αφού χαιρετήσαμε τον Ουαλό συνάδελφο, πήραμε το λεωφορειάκι και κατεβήκαμε για αυτό που ήρθαμε.
Giant's Causeway #1
173493
Giant's Causeway #2
173494
Giant's Causeway #3
173495
Giant's Causeway #4
173496
Giant's Causeway #5
173497
Giant's Causeway #6
(The Chimney Tops)
173498
Giant's Causeway #7
(The Organ)
173499
Giant's Causeway #8
173500
Giant's Causeway #9
173501
Giant's Causeway #10
(The Giant's Boot)
173502
Giant's Causeway #11
173503
Giant's Causeway #12
173504
Giant's Causeway #13
173505
Giant's Causeway #14
(The Organ - κοντινή λήψη)
173506
Giant's Causeway #15
173507
Giant's Causeway #16
173508
Giant's Causeway #17
173509
Φύγαμε για Belfast όπου βρήκαμε πολύ εύκολα το ξενοδοχείο (με τη βοήθεια του GPS πάντα). Παρκάραμε τις μηχανές στο κλειστό πάρκινγκ του ξενοδοχείου, τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας, μπάνιο και βουρ για μάσα σε ένα ινδικό κεμπαμπτζίδικο που μπορεί να μην του φαινόταν, αλλά αποδείχθηκε πολύ καλό. Επιστροφή στο δωμάτιο και ύπνος. Την άλλη μέρα το πρόγραμμα έλεγε περιήγηση στο Belfast.
Φίλε μου, ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!!!! Μπράβο!
:beer:
Το Belfast διαφέρει από όλες τις πόλεις της Ιρλανδίας, καθώς είναι η μόνη πόλη που επηρεάστηκε από τη Βιομηχανική Επανάσταση. Πρόκειται λοιπόν για μία εργατούπολη όπου η κύρια οικονομική δραστηριότητα ήταν τα ναυπηγεία. Στις αρχές του 20ου αιώνα τα ναυπηγεία του Belfast θεωρούνταν τα καλύτερα του κόσμου – εκεί εξάλλου ναυπηγήθηκε και ο «Τιτανικός». Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σταμάτησε η βιομηχανική ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τις ταραχές μεταξύ καθολικών – προτεσταντών η πόλη οδηγήθηκε σε μαρασμό. Μετά τη συμφωνία της Μ. Παρασκευής του 1998 οπότε προτεστάντες και καθολικοί κατέληξαν σε μία φόρμα διακυβέρνησης, έπεσαν κεφάλαια στην πόλη από τη Μεγάλη Βρετανία και από την Ε.Ε. και το κλίμα άρχισε να αντιστρέφεται. (Βέβαια αν πας μία βόλτα στο δυτικό κομμάτι της πόλης, έρχεσαι στα ίσα σου – αυτά όμως παρακάτω.)
Belfast #1
173517
Εξ’ αιτίας του βιομηχανικού χαρακτήρα του, το Belfast δε διαθέτει ιδιαίτερα αξιοθέατα. Ξεχωρίζει μόνο το πραγματικά πολύ εντυπωσιακό Δημαρχείο. Από κει και πέρα στο κέντρο δεν υπάρχει τίποτα άλλο σπουδαίο.
Belfast #2
173518
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.