PDA

View Full Version : Irish Tour (aka Οι Άνθρωποι της Βροχής)



Σελίδες : 1 2 [3] 4

tamar
12/09/2009, 20:34
Μην έχοντας τι άλλο να κάνουμε ανεβήκαμε στο «τροχό» που βρίσκεται δίπλα στο Δημαρχείο, από όπου μπορεί κανείς να έχει κάποιες πανοραμικές απόψεις της πόλης.

Belfast #3
(Άποψη του Δημαρχείου από τον "τροχό")


173519

tamar
12/09/2009, 20:38
Όταν τελείωσε το "γύρω - γύρω όλοι" συνεχίσαμε τη βόλτα γύρω από το κέντρο του Belfast.

Belfast #4


173520

tamar
12/09/2009, 20:39
Λεπτομέρεια της κάτω αριστερά γωνίας του προηγούμενου.

Belfast #5


173521

tamar
12/09/2009, 20:40
Belfast #6


173522

tamar
12/09/2009, 20:42
Συναντήσαμε και αυτό το υπέροχο άγαλμα εμπνευσμένο από την Κλασική και την Κελτική Μυθολογία, όπως έλεγε η πληροφοριακή πινακίδα.

Belfast #7


173523

tamar
12/09/2009, 20:43
Το ίδιο με πριν τραβηγμένο από άλλη γωνία.

Belfast #8


173524

tamar
12/09/2009, 20:45
Belfast #9
(Αντανάκλαση του Παλιού στο Νέο)


173525

tamar
12/09/2009, 20:46
Belfast #10


173526

tamar
12/09/2009, 20:47
Στη συνέχεια, αφού ήπιαμε ένα καφέ σε ένα εμπορικό κέντρο, ξεκινήσαμε για το Δυτικό Belfast, αλλά λόγω εντερικών διαταραχών (μάλλον το πρωινό του ξενοδοχείου) γυρίσαμε εσπευσμένα στο δωμάτιο.
:sick:

tamar
12/09/2009, 20:54
Το απόγευμα όμως εγώ ξαναγύρισα. Στο Δυτικό Belfast υπάρχουν δύο κύριοι παράλληλοι δρόμοι, ο Falls Rd και ο Shankill Rd. Ο πρώτος είναι το κέντρο της γειτονιάς των καθολικών, ενώ ο δεύτερος είναι το κέντρο της γειτονιάς των προτεσταντών. Ανάμεσά τους ορθώνεται ένα ΤΕΙΧΟΣ (ψηλότερο από αυτό του Βερολίνου από όσο μπορώ να κρίνω από φωτογραφίες του τελευταίου), που φυσικά χωρίζει τους μεν από τους δε. Χτίστηκε το 1970 σαν «προσωρινή λύση» και από το 1998 που «έφτιαξαν» τα πράγματα οι πόρτες του παραμένουν ανοικτές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν όμως σουρουπώνει, οι πόρτες κλείνουν. Πρακτικά το δυτικό τμήμα της πόλης είναι χωρισμένο.

tamar
12/09/2009, 20:54
Χαρακτηριστικό του Δυτικού Belfast είναι οι τοιχογραφίες (murals) που υπάρχουν και στις δύο γειτονιές. Πλέον είναι και πόλος τουριστικής έλξης, καθώς υπάρχουν οργανωμένα tour που περνάν τους τουρίστες από κάποια βασικά σημεία. Εγώ επέλεξα να πάω μόνος γιατί νομίζω πως έτσι καταλαβαίνει κανείς καλύτερα την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Αισθάνθηκα επίσης ότι είναι πιο «σωστό» να πάει κανείς μόνος του – τα οργανωμένα tour μου φάνηκε ότι δεν ταιριάζουν σε ένα μέρος όπου ο πόνος είναι ακόμα ορατός. Μπορεί όμως να κάνω και λάθος. Αυτές όμως οι σκέψεις με έκαναν να αναρωτηθώ γιατί θέλω να πάω και αφού κατάλαβα ότι οι λόγοι μου δε βασίζονται σε μία απλή περιέργεια, άλλα είναι άλλοι βαθύτεροι πήρα την απόφαση να πάω.

tamar
12/09/2009, 20:56
Belfast #11 - Falls Road #1
(Κάποιες ποδοσφαιρικές προτιμήσεις)


173527

tamar
12/09/2009, 20:57
Belfast #12 - Falls Road #2


173528

tamar
12/09/2009, 20:58
Belfast #13 - Falls Road #3
(Τοιχογραφία συμπαράστασης προς τους Παλαιστίνιους)


173529

tamar
12/09/2009, 21:00
Belfast #14 - Falls Road #4
(Μνημείο Πεσόντων του IRA - θυμηθείτε ότι μιλάμε για βρετανικό έδαφος!)


173530

tamar
12/09/2009, 21:01
Belfast #15 - Falls Road #5
(Λεπτομέρεια του προηγούμενου)


173531

tamar
12/09/2009, 21:23
Belfast #16 - Falls Road #6
(Τοιχογραφία που απεικονίζει τους 10 νεκρούς απεργούς πείνας του 1981)


173532

tamar
12/09/2009, 21:36
Belfast #17 - Falls Road #7
(Τοιχογραφία του Bobby Sands (http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Sands) στο κτήριο που στεγάζει τα γραφεία του Sinn Fein (http://en.wikipedia.org/wiki/Sinn_F%C3%A9in) )


173534

tamar
12/09/2009, 21:37
Belfast #18 - Falls Road #8
(Ακόμα ένα μνημείο πεσόντων του IRA)


173535

tamar
12/09/2009, 21:38
Belfast #19 - Falls Road #9


173536

tamar
12/09/2009, 21:39
Belfast #20 - Falls Road #10 - Το Τείχος #1


173537

tamar
12/09/2009, 21:40
Belfast #21 - Falls Road #11 - Το Τείχος #2


173538

tamar
12/09/2009, 21:43
Αυτό που ίσως είναι αναμενόμενο είναι ότι και οι δύο συνοικίες είναι εργατικές συνοικίες. Με λίγα λόγια η αντιπαράθεση σοβεί ανάμεσα στα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα. Η μοναδική ουσιαστική διαφορά που μπόρεσα να διακρίνω είναι ότι η μιζέρια είναι μεγαλύτερη στον καθολικό τομέα. Είδα εκεί πολλούς ανθρώπους μετά το σχόλασμα από τη δουλειά τους – γύρω στις έξι το απόγευμα – να επιστρέφουν στο σπίτι τους κουβαλώντας μία εξάδα μπύρες. Παρόλο που ήταν ένα όμορφο απόγευμα υπήρχε μία απροσδιόριστη μελαγχολία στον αέρα. Το μόνο αισιόδοξο μήνυμα που έλαβα εκεί, προέρχονταν από τα πιτσιρίκια που έπαιζαν στο νεκρό χώρο ανάμεσα στο Τείχος και τα σπίτια που ήταν δίπλα σ’ αυτό. Όταν με είδαν να περνάω με τη φωτογραφική μηχανή περασμένη στο λαιμό μου, μου την «έπεσαν» και ζητούσαν όλα να τα φωτογραφήσω και δε με άφηναν να φύγω! Ευχάριστοι μπελάδες!

Belfast #22 - Falls Road #12 - "Μπελάδες!" #1


173539

tamar
12/09/2009, 21:44
Belfast #23 - Falls Road #13 - "Μπελάδες!" #2


173540

tamar
12/09/2009, 21:44
Belfast #24 - Falls Road #14 - "Μπελάδες!" #3


173541

tamar
12/09/2009, 21:46
Η πρόθεση μου ήταν να περάσω από κάποια από τις πόρτες του Τείχους στη γειτονιά των προτεσταντών, αλλά μία κυρία με πληροφόρησε ότι οι πόρτες είχαν ήδη κλείσει. Κατάλαβα ότι έπρεπε να κάνω τον κύκλο, να πάω δηλαδή στην άκρη του Τείχους που είχα περάσει. Όταν τη ρώτησα για κάποιο δρομάκι που είχα δει αν είναι συντομότερο για να βγω στο Falls Rd, μου είπε ότι όντως είναι πιο σύντομα αλλά θα έπρεπε να προσέξω κάποια “bad boys” και μου έδειξε τη φωτογραφική μου μηχανή. Ευγενικά προθυμοποιήθηκε να κοιτάξει αν αυτά τα “bad boys” βρίσκονταν εκεί, αλλά εγώ την ευχαρίστησα και της είπα ότι δεν πειράζει, θα γυρίσω από το δρόμο που ήρθα.

Belfast #25 - Falls Road #15


173542

tamar
12/09/2009, 21:48
Belfast #26 - Falls Road #16 - Το Τείχος #3


173543

tamar
12/09/2009, 21:49
Υπήρχε όμως και αυτή η τοιχογραφία...

Belfast #27 - Falls Road #17


173544

tamar
12/09/2009, 21:52
Έκανα λοιπόν τον κύκλο και βρέθηκα στον προτεσταντικό τομέα. Εργατική συνοικία και εκεί, χωρίς όμως τη μελαγχολία που ένιωσα στην άλλη πλευρά του Τείχους. Καθώς γυρνούσα και φωτογράφιζα τις τοιχογραφίες των προτεσταντών ήταν δύο πιτσιρικάδες που έπαιζαν μπάλα. Ακολούθησε ο εξής διάλογος:

(Π)ιτσιρικάς: Where do you come from?
(Ε)γώ: Greece.
(Π): Where?
(E): Greece. Do you know where it is?
(Π): ……. Do you know (το όνομα κάποιου ποδοσφαιριστή που δε συγκράτησα)?
(E): Mmmm no!
(Π): Do you know Sami Hyypia?
(E): Yes! He plays in Liverpool.
(Π): No!
(E): No? Doesn’t he play in Liverpool?
(Π): Not anymore!

tamar
12/09/2009, 21:54
Και κλωτσάει την μπάλα προς το μέρος μου. Του γυρνάω την πάσα και τον χαιρετάω. Δεν είναι δυνατόν να μην κάνει κανείς τη σύγκριση ανάμεσα στους ανθρώπους που χωρίζει το Τείχος. Βλέπεις τις ίδιες παιδικές φατσούλες, ανθρώπους που μιλάνε την ίδια γλώσσα, έχουν τα ίδια προβλήματα, μοιράζονται την ίδια νοοτροπία μέχρι και τις ίδιες ποδοσφαιρικές προτιμήσεις. Τι τους χωρίζει; Ένα θρησκευτικό μίσος που ξεκινάει το 17ο αιώνα και χωρίς να έχουν αναρωτηθεί ποτέ το πως και το γιατί. “Together we stand, divided we fall” όπως λένε οι Pink Floyd.

tamar
12/09/2009, 21:56
Belfast #28 - Shankill Road #1


173545

tamar
12/09/2009, 21:59
Belfast #29 - Shankill Road #2
(Oliver Cromwell: Ήρωας για τους Προτεστάντες - Σφαγέας για τους Καθολικούς)


173546

tamar
12/09/2009, 22:00
Belfast #30 - Shankill Road #3


173547

tamar
12/09/2009, 22:02
Belfast #31 - Shankill Road #4


173548

tamar
12/09/2009, 22:02
Belfast #32 - Shankill Road #5


173549

tamar
12/09/2009, 22:04
Belfast #33 - Shankill Road #6
(Θυμίζει στρατώνα ή κάνω λάθος; )


173550

tamar
12/09/2009, 22:05
Belfast #34 - Shankill Road #7


173551

tamar
12/09/2009, 22:09
Γίνεται όμως μία προσπάθεια αντικατάστασης των σεχταριστικών τοιχογραφιών με άλλες ανώδυνες. Υπάρχει αυτή.....

Belfast #35 - Shankill Road #8


173552

tamar
12/09/2009, 22:10
.......στη θέση αυτής.

Belfast #36 - Shankill Road #9


173554

tamar
12/09/2009, 22:11
Υπάρχουν και κάποιες χιουμοριστικές εκδηλώσεις πίστης στο Βρετανικό Στέμμα.

Belfast #37 - Shankill Road #10


173555

tamar
12/09/2009, 22:14
Επιστροφή στο όλα - πάνε - καλά Belfast.

Belfast #38


173558

tamar
12/09/2009, 22:17
Το βράδυ αφού φάγαμε στο γνωστό ινδικό κεμπαμπτζίδικο είπαμε να πάμε για καμιά μπυρίτσα (τι πρωτότυπο!). Σταματάμε έξω από ένα (και καλά κυριλέ) μπαρ και μας σταματάνε οι πορτιέρηδες. Εμείς και οι δύο ντυμένοι με ένα τζην, μπλουζάκι και ένα ψιλό μπουφάν – εγώ το είχα ανοικτό, ο Δημήτρης κλειστό. Λένε κάτι ακαταλαβίστικα και δείχνουν το μπουφάν του Δημήτρη. Το ξεκουμπώνει ο Δημήτρης, αλλά ο τύπος εξακολουθεί να δείχνει το μπουφάν του Δημήτρη αλλά και το δικό μου συνεχίζοντας τα ακαταλαβίστικα. Του ζητάω να μιλήσει πιο αργά και μας λέει (μιλώντας πιο αργά) ότι δεν μπορούμε να μπούμε μέσα φορώντας τα μπουφάν. Ακολουθεί ο διάλογος:

Εγώ: Dress code or security reasons?
Πορτιέρης: Dress code.
Δημήτρης & Εγώ: Αϊ γαμήσου, Thank you!

Και πάμε στην καλύτερη pub που έχουμε δει ποτέ. Το όνομα αυτής “Crown Liquor Saloon”. Ένα μαγαζί που λειτουργεί από το τέλος του 19ου αιώνα με απίστευτη διακόσμηση, προσεγμένο και στην πιο παραμικρή του λεπτομέρεια. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το ταβάνι ήταν ξυλόγλυπτο. Υπήρχαν διαμορφωμένα στο εσωτερικό του αρκετά prive όπου παλαιότερα εκεί συναντιόνταν οι επιχειρηματίες για να συμφωνήσουν κάποιες δουλειές ή οποιοιδήποτε που ήθελαν να συζητήσουν απερίσπαστοι κάποιο σοβαρό ζήτημα. Ο δε μπάρμαν που μας σέρβιρε είχε την ευγένεια μπάτλερ. Εκπληκτικός χώρος, θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς αριστοκρατικό (όχι με την ταξική έννοια του όρου). Δυστυχώς φωτογραφίες από το εσωτερικό του δεν παίζουν, αλλά μία πρόχειρη φωτογράφιση θα το αδικούσε. Η μοναδική διαθέσιμη φωτογραφία είναι τραβηγμένη εξωτερικά το απόγευμα.

Belfast #39 - Crown Liquor Saloon


173560

tamar
12/09/2009, 22:19
Εορταστικό τετραήμερο τέλος. Η βροχή ξανάκανε την εμφάνισή της από το πρωί. Φορτώσαμε τις μηχανές και φύγαμε με προορισμό το Δουβλίνο, προκειμένου το άλλο πρωί να παίρναμε το πλοίο για Holyhead. Ήταν η τελευταία μας μέρα στο νησί. Στο δρόμο μας ήταν ο αρχαιολογικός χώρος του Newgrange που θέλαμε να επισκεφτούμε. Φτάνουμε έξω από το Newgrange και μας λένε ότι δεν μπορούμε να μπούμε από εκεί και ότι πρέπει να πάμε στο Κέντρο Επισκεπτών “Bru na Boinne” και από εκεί θα μας φέρουν με λεωφορείο. Πάμε στο Bru na Boinne και μας λένε ότι η επόμενη δυνατή επίσκεψη είναι 4 ώρες μετά και μόνο με συνοδεία ξεναγού. Δεν ήταν δυνατό να περιμένουμε τόσο. Απογοητευμένοι φύγαμε. Τουλάχιστον αυτή τη φορά βρήκαμε το ξενοδοχείο με την πρώτη.
Το τελευταίο μας βράδυ στην Ιρλανδία το περάσαμε στο Temple Bar, όπως ακριβώς θα έπρεπε να κάνουμε!
:beer: :beer: :beer:

tamar
12/09/2009, 22:21
Είναι Σάββατο βράδυ και πάω για καμία μπύρα.
Συνεχίζεται....

tamar
13/09/2009, 21:46
Πήραμε το πρωινό πλοίο για Holyhead χωρίς προβλήματα.

(Τελευταία φωτογραφία του Δημήτρη επί Ιρλανδικού εδάφους)


173619

tamar
13/09/2009, 21:47
(Τελευταία φωτογραφία δική μου επί Ιρλανδικού εδάφους)


173620

tamar
13/09/2009, 21:50
Το πλοίο που μας μετέφερε στο Holyhead. Προσέξτε τον τρόπο που φορτώνει τα οχήματα.


173622

tamar
13/09/2009, 21:52
Μετά από τρεισήμισι ώρες φτάσαμε στο Holyhead και ξεκινήσαμε για Coventry που θα ήταν ο επόμενος σταθμός.

Λίγο έξω από το Holyhead. ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΙΝΔΥΝΟΣ!


173623

tamar
13/09/2009, 21:56
Το Holyhead βρίσκεται στο νησί Anglesey. Το νησί αυτό συνδέεται με την ηπειρωτική Ουαλία μέσω της γέφυρας Britannia (http://en.wikipedia.org/wiki/Britannia_Bridge) .


173624

tamar
13/09/2009, 21:56
Η θέα από τη γέφυρα...


173625

tamar
13/09/2009, 21:59
Η αρχική γέφυρα ήταν έργο του Robert Stephenson.


173626

tamar
13/09/2009, 22:01
Σταματήσαμε για βενζίνη, όπου μας πλησίασε ένας Ουαλός με ένα αρχαίο CBR (αν θυμάμαι καλά) και πιάσαμε την κουβέντα. Όταν του είπαμε ότι σκοπεύουμε να πάμε Coventry μέσω του κεντρικού Μ6 στραβομουτσούνιασε και είπε “Too boring”. Και μας πρότεινε μία εναλλακτική διαδρομή χρησιμοποιώντας τον Α5. Μας είπε ότι παίζουν πολλές μηχανές στο δρόμο (καλό), πολλά radar (κακό) αλλά αξίζει. “Let me save you from boredom” μας είπε. Στη μίνι σύσκεψη που ακολούθησε είπαμε να το κάνουμε αφού μέχρι τώρα δεν είχαμε δει τίποτα από το ντόπιο μοτοσυκλετιστικό φολκλόρ.
Ξεκινάμε και ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα έχουμε μείνει χαζοί. Απίστευτη ομορφιά.

Α5 #1


173628

tamar
13/09/2009, 22:02
Α5 #2


173629

tamar
13/09/2009, 22:03
Α5 #3


173630

tamar
13/09/2009, 22:05
Ξεκινάμε και ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα έχουμε μείνει χαζοί. Απίστευτη ομορφιά. Το καλύτερο από όλα ήταν ένα χωριό στην αρχή της διαδρομής, το Betws – y – Coed (όποιος μπορεί να το προφέρει), που ήταν σαν βρίσκεσαι στη χώρα του παραμυθιού. Δεν έχω άλλα λόγια για αυτό το μέρος. Είχε εκείνη τη μέρα ένα πανηγύρι και έβλεπες κόσμο παντού, αυτοκίνητα αντίκες παρατεταγμένες στο γήπεδο του χωριού – μία υπέροχη ατμόσφαιρα, αλλά με πολλή κίνηση. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βγάλουμε ούτε μία φωτογραφία γιατί λόγω της κίνησης δεν μπορούσαμε να σταματήσουμε πουθενά. Κανονικά θα έπρεπε να σταματήσουμε και να μετάσχουμε στο πανηγύρι, αλλά με τις μηχανές φορτωμένες και αρκετά χιλιόμετρα μπροστά μας δε γινόταν. Επιφυλάσσομαι να ξαναπάω κάποτε.

tamar
13/09/2009, 22:06
Το Coventry το επιλέξαμε σαν ενδιάμεσο σταθμό λόγω θέσης και εξαιτίας μίας ηλίθιας ιδέας μου. Είχα δει κάπου ότι όταν στη Μάχη της Αγγλίας στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Γερμανοί το βομβάρδισαν, οι Άγγλοι λέγανε ότι έχασαν την ομορφότερη πόλη τους. Δεν ξέρω πως ήταν πριν τον πόλεμο, αλλά τώρα είναι μία αθλιότητα – από τα χειρότερα μέρη που έχω δει ποτέ μου και ας με συγχωρέσουν όσοι τυχόν έχουν σπουδάσει εκεί και αισθάνονται δεμένοι με το μέρος. Αναλυτικότερα, αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο κτλ, είπαμε να κατέβουμε μία βόλτα με τις μηχανές στο κέντρο της πόλης, καθώς το ξενοδοχείο ήταν λίγο έξω από αυτήν. Αφού στρίψαμε προς την πόλη ξεκινάει μία σειρά αλλεπάλληλων κυκλικών πλατειών (roundabouts) που υποτίθεται είναι για να κάνουν την κυκλοφορία γρηγορότερη, αλλά εμάς μας φάνηκαν τελείως αποπροσανατολιστικοί. Φανταστείτε να βγαίνεις από το ένα roundabout, να πέφτεις κυριολεκτικά αμέσως στο επόμενο και ξανά αμέσως το ίδιο. Να ακολουθείς τις ταμπέλες – όσο καλύτερα γίνονταν – “City Center” και μόνο κέντρο πόλης να μη βλέπεις γιατί μάλλον κάναμε κύκλους. Πρώτη φορά να μην μπορώ να βρω το κέντρο μίας πόλης. Όταν με τα πολλά κατορθώσαμε να μπούμε στο κέντρο – στρίβοντας παράνομα σε κάποιο σημείο – αισθάνθηκα ότι ήθελα να φύγω αμέσως εξαιτίας της ασχήμιας. Υπήρχαν κάποια παλιά κτήρια που προφανώς επιβίωσαν του βομβαρδισμού που είχαν πλαισιωθεί από ορθογώνιες γκρίζες κατασκευές που δεν μπορώ να το περιγράψω διαφορετικά από μία (ή ΤΗΝ) αισθητική ισοπέδωση. Μόνο στο Bodrum της Τουρκίας έχω ξανανιώσει έτσι, να μη θέλω να κάτσω στιγμή παραπάνω.

Αφού φάγαμε ο Δημήτρης πρότεινε φυσιολογικά να πάμε για καμιά μπύρα, αλλά εγώ είχα μουλαρώσει και δεν καθόμουν άλλο εκεί. Έτσι την κάναμε για ξενοδοχείο. Εννοείται ότι φωτογραφίες δεν παίζουν, γιατί ακόμα και να έπαιζαν θα τις είχα σβήσει.

tamar
13/09/2009, 22:08
Φύγαμε πρωί με προορισμό το Dover από όπου θα παίρναμε το πλοίο για Calais. Επειδή βρήκαμε πολλή κίνηση πριν το Λονδίνο κάναμε τα 300km της διαδρομής χωρίς στάση παρά μόνο για βενζίνη. Ευτυχώς δε χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ για πλοίο και στις πέντε το απόγευμα είχαμε αποβιβαστεί στο Calais.

(Αφήνοντας το Dover)


173631

tamar
13/09/2009, 22:10
Επόμενος ενδιάμεσος σταθμός ήταν η Μπρυζ. Η Μπρυζ είναι το ακριβώς αντίθετο του Coventry, μία κούκλα. Κανάλια, γέφυρες, κύκνοι και λοιπά πουλερικά, ωραία κτήρια. Προφανώς μία επίσκεψη του μισού απογεύματος την αδικεί. Σίγουρα αποτελεί στόχο μελλοντικής εκτενούς επίσκεψης.

Brugge #1


173632

tamar
13/09/2009, 22:10
Brugge #2


173633

tamar
13/09/2009, 22:11
Brugge #3


173634

tamar
13/09/2009, 22:12
Brugge #4


173635

tamar
13/09/2009, 22:12
Brugge #5


173636

tamar
13/09/2009, 22:13
Brugge #6


173637

tamar
13/09/2009, 22:14
Brugge #7


173638

tamar
13/09/2009, 22:14
Brugge #8


173639

tamar
13/09/2009, 22:15
Brugge #9


173640

tamar
13/09/2009, 22:16
Brugge #10


173641

tamar
13/09/2009, 22:17
Brugge #11


173642

tamar
13/09/2009, 22:19
Ξεκινήσαμε το πρωί με επόμενο ενδιάμεσο σταθμό το Στρασβούργο. Ο καιρός ήταν ο συνήθης. Λίγο πριν το Λουξεμβούργο η βροχή έγινε πολύ έντονη και είπαμε να σταματήσουμε σ’ αυτό για ένα καφέ. Ακριβώς πριν μπούμε μέσα στην πόλη, μας προσπερνάει μία μηχανή που δεν πρόλαβα να δω τι ήταν, αλλά είχε σίγουρα ελληνικές πινακίδες. Αφού κάναμε μία μικρή βόλτα μέσα στην πόλη (όμορφη κλασικά) υπό βροχή, παρκάραμε τις μηχανές και πήγαμε προς το κέντρο για να καθίσουμε κάπου.

Εκεί που καθόμασταν βλέπω ένα ζευγάρι με μοτοσυκλετιστική ένδυση και στο μπλουζάκι που φορούσε το παλικάρι να έχει στο μανίκι την ελληνική σημαία. Τους φωνάζουμε και έρχονται να καθίσουν μαζί μας. Ο Παναγιώτης και η Γιούλη ήταν με ένα GS και ήταν με τη μηχανή που μας είχε προσπεράσει πιο πριν. Είχαν πάει και αυτοί Ιρλανδία και λίγο πριν Σκωτία. Δεν πετύχαμε ο ένας τον άλλον στην Ιρλανδία και βρεθήκαμε στο Λουξεμβούργο!

(Παναγιώτης & Γιούλη)


173643

tamar
13/09/2009, 22:20
Χαιρετίσαμε τα παιδιά και φύγαμε για Στρασβούργο. Αφού φτάσαμε στο ξενοδοχείο και τακτοποιηθήκαμε (κτλ κτλ κτλ) είπαμε βγούμε να φάμε, γιατί η πείνα μας είχε θερίσει. Δεν ξέραμε τίποτα για την πόλη και όπως είμαστε πεινασμένοι δεν παίρνουμε φωτογραφικές μηχανές. Μέγα λάθος. Το Στρασβούργο είναι φανταστικό. Έχει διατηρήσει την παραδοσιακή γερμανική αρχιτεκτονική, ενώ ο Ρήνος που το διαρρέει κάνει τα δικά του, δημιουργώντας κανάλια όπου φυσικά υπάρχουν από πάνω γέφυρες. Προχωρούσαμε με το στόμα ορθάνοικτο. Ήταν το δεύτερο μέρος μετά το μαγικό χωριουδάκι στην Ουαλία που θα έπρεπε να έχουμε βγάλει καμία φωτογραφία και δεν έχουμε τίποτα. (Επιφυλάσσομαι για το μέλλον). Μία καλή ερώτηση βέβαια είναι πως θα καταφέρναμε να φωτογραφίσουμε μέσα στο βράδυ με τα στομάχια μας να ουρλιάζουν. Η παρηγοριά μας ήταν το φαγητό. Καθίσαμε σε μία ιταλική πιτσαρία (“La Piazza” νομίζω το όνομά της) και πάθαμε άλλη πλάκα. Και οι δύο είπαμε ότι πρέπει να είναι η καλύτερη πίτσα που φάγαμε ποτέ. Και δεν το λέγαμε επειδή λίγο πριν πεινούσαμε σαν τους λύκους.

Η μοναδική φωτογραφία από το Στρασβούργο είναι από το κινητό του Δημήτρη.


173644

tamar
13/09/2009, 22:22
Την κοπανήσαμε το πρωί. Είχαμε πλέον κατέβει σε αρκετά νότια γεωγραφικά πλάτη και ένας ζεστός ήλιος έλαμπε από πάνω μας. Το σενάριο που ακολουθήσαμε ήταν το εξής: Πρωί στη Γαλλία, μεσημέρι στην Ελβετία και απόγευμα στην Ιταλία. Περάσαμε τα γάλλο – ελβετικά σύνορα γύρω στις έντεκα και κατά τη μία βρισκόμασταν στο πάσο του St. Gotthard (γνωστό σε πάρα πολλούς εδώ μέσα).

(Λίγο πριν μπούμε στο πάσο)


173645

tamar
13/09/2009, 22:24
St. Gotthard pass #1


173646

tamar
13/09/2009, 22:24
St. Gotthard pass #2 - Airolo


173647

tamar
13/09/2009, 22:25
St. Gotthard pass #3


173648

tamar
13/09/2009, 22:26
St. Gotthard pass #4


173649

tamar
13/09/2009, 22:26
St. Gotthard pass #5


173650

tamar
13/09/2009, 22:27
St. Gotthard pass #6


173651

tamar
13/09/2009, 22:28
Κατεβαίνοντας τις Άλπεις το τοπίο είχε ήδη αρχίσει να γίνεται μεσογειακό. Ο επόμενος και τελευταίος ενδιάμεσος σταθμός ήταν η Modena. Περάσαμε τα ιταλό – ελβετικά σύνορα. Πλέον τα χιλιόμετρα είχαν αρχίσει να μετρούν ανάποδα. Περίπου 140km πριν από τη Modena άρχισα να μη λειτουργώ καλά, λόγω ζέστης. Η διαφορά θερμοκρασίας μέσα σε μία ημέρα σε συνδυασμό με το ξύπνημα στις τεσσεράμισι το πρωί (χωρίς λόγο) με είχε πειράξει. Σταματήσαμε για 15 λεπτά στην άκρη του δρόμου για να συνέλθω και τα τελευταία αυτά χιλιόμετρα τα έκανα χωρίς να φοράω το μπουφάν. Χωρίς άλλα προβλήματα φτάσαμε στη Modena. Βρήκαμε εύκολα το ξενοδοχείο και η συνέχεια ήταν η προβλεπόμενη. Μπάνιο και έξω για φαγητό.

tamar
13/09/2009, 22:30
Ξύπνησα πιο νωρίς από το Δημήτρη – φυσιολογική ώρα αυτή τη φορά – και βγήκα μία βόλτα στην πόλη.

Modena #1


173652

tamar
13/09/2009, 22:31
Modena #2


173653

blueangel
13/09/2009, 22:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από tamar

Αφού φάγαμε ο Δημήτρης πρότεινε φυσιολογικά να πάμε για καμιά μπύρα, αλλά εγώ είχα μουλαρώσει και δεν καθόμουν άλλο εκεί. Έτσι την κάναμε για ξενοδοχείο. Εννοείται ότι φωτογραφίες δεν παίζουν, γιατί ακόμα και να έπαιζαν θα τις είχα σβήσει.

Μα γιατί ρε Τασούλη???:lol: :D Και εγώ που έλεγα να σου βρώ τα πιο SUPER ξενοδοχεία εκεί να κάτσεις ένα μήνα του χρόνου σε αυτήν την υπέροχη πόλη:rotflmao: :winka:

tamar
13/09/2009, 22:33
Modena #3


173654

tamar
13/09/2009, 22:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από blueangel
Μα γιατί ρε Τασούλη???:lol: :D Και εγώ που έλεγα να σου βρώ τα πιο SUPER ξενοδοχεία εκεί να κάτσεις ένα μήνα του χρόνου σε αυτήν την υπέροχη πόλη:rotflmao: :winka:

:a26: :a015: :a37: :a57: :a016: :a52:

tamar
13/09/2009, 22:35
Modena #4


173655

tamar
13/09/2009, 22:36
Modena #5


173656

tamar
13/09/2009, 22:37
Modena #6


173657

tamar
13/09/2009, 22:37
Modena #7


173658

tamar
13/09/2009, 22:38
Modena #8


173659

blueangel
13/09/2009, 22:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από tamar
:a26: :a015: :a37: :a57: :a016: :a52:

Καλά καλά οκ τόπιασα το υπονοούμενο:lol: :lol: :lol: Του χρόνου ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΟΟΟΟΝΟ στο Coventry έτσι για να το γνωρίσεις καλύτερα ρε αδερφέ:a2: :a10: :a25: :a25: :p

tamar
13/09/2009, 22:41
Σήμερα τα πράγματα ήταν χαλαρά. Καλός καιρός, μικρή σχετικά απόσταση (280km σε autostrada) και το γεγονός ότι έπρεπε να είμαστε στην Ancona κατά τις τέσσερις το απόγευμα. Φτάσαμε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στην Ancona, παιδευτήκαμε όμως στο λιμάνι με το check –in. Δε μας άρεσε η οργάνωση του λιμανιού σ’ αυτό το θέμα. Γνωρίσαμε όμως εκεί ένα ζευγάρι – το Δημήτρη και τη Φανή – που είχαν πάει Μαρόκο με το GS τους. Με τα παιδιά κάναμε πολύ ωραία παρέα μέχρι αργά το βράδυ πίνοντας μπύρες.

(Από το πλοίο που θα παίρναμε αποβιβάστηκε ένας μεγάλος αριθμός μοτοσυκλετών που θα πήγαιναν Τσεχία για το MotoGP. Εύχομαι να περάσατε καλά ρε παιδιά..)


173660

tamar
13/09/2009, 22:42
Αφήνοντας την Ancona...


173661

tamar
13/09/2009, 22:43
Το σκάφος που θα παραλάμβανε τον πιλότο.


173662

tamar
13/09/2009, 22:44
Και η επιβίβασή του...


173663

tamar
13/09/2009, 22:47
Το πλοίο πλησίαζε στην Ηγουμενίτσα. Αποχαιρετιστήκαμε με το Δημήτρη συμβουλεύοντας ο ένας τον άλλον προσοχή στο δρόμο γιατί πλέον άλλη θα ήταν η πρόσφυση από αυτή που είχαμε συνηθίσει τόσες μέρες. Μπορεί εγώ να είχα τη μεγαλύτερη διαδρομή, αλλά ήταν μέσω Εγνατίας. Ο Δημήτρης που είχε να κάνει την καρμανιόλα Πατρών – Κορίνθου;

Αποβιβάστηκα από το πλοίο, φουλάρισα και έφυγα. Στο δρόμο βλέπω την ταμπέλα για Δωδώνη. Δεν είχα πάει ποτέ και όπως ήμουν με κεκτημένη ταχύτητα από τις προηγούμενες ημέρες πέρασα μία βόλτα και από κει.

Πολύ εξυπηρετικό το προσωπικό στην είσοδο καθώς με άφησαν να αφήσω κράνος, μπουφάν κτλ στο σπιτάκι της εισόδου. Με το που πάτησα το πόδι μου στον αρχαιολογικό χώρο άρχισε να βρέχει!!
:bigcry:
Τόσες μέρες το ίδιο πρόγραμμα δε θα έπρεπε εδώ ο καιρός να αποτελεί παραφωνία.

Δωδώνη #1


173664

blueangel
13/09/2009, 22:51
Τα λόγια πραγματικά είναι φτωχά Τάσο!!!Απίστευτο ταξιδιωτικό φίλε συγχαρητήρια σε σένα και το Δημήτρη που φτάσατε σε τόσο όμορφα μέρη και σε σένα ιδιαίτερα για τις υπέροχες φωτό που μας έκανες να ταξιδέψουμε μαζί σας.Μπορεί να φάγατε απίστευτες μπόρες εκεί αλλά το αποτέλεσμα σας αντάμοιψε και με το παραπάνω:winka: ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:Οργανώσου για την επόμενη εξοδο:wave2:

tamar
13/09/2009, 22:54
Θυμήθηκα ένα τραγούδι των Waterboys, το "The Return of Pan". Σε κάποιο σημείο του οι στίχοι είναι: "from Arcadia to the stone fields of Inisheer". Γέλασα με την αναλογία, στην περίπτωση μου ήταν "from the stone fields of Inishmore to Dodone".

Δωδώνη #2


173666

tamar
13/09/2009, 22:55
Έκοψε για λίγο η βροχή, πρόλαβα να δω στα πεταχτά τον αρχαιολογικό χώρο, ξαναέβαλα τα αδιάβροχα καλύμματα στα σαμάρια και το tank bag, ξαναφόρεσα την αδιάβροχη επένδυση και έφυγα. Από Μέτσοβο μέχρι Γρεβενά έπεφτε πολύ καρέκλα όπως και πριν τη Βέροια. Πλέον όμως το ταξίδι είχε τελειώσει. Η Θεσσαλονίκη ήταν πια πολύ κοντά. Λίγο αργότερα έφτασα στο σπίτι.

Δωδώνη #3


173667

tamar
13/09/2009, 22:57
Θα επιχειρήσω να παραθέσω κάποια στατιστικά στοιχεία του ταξιδιού.

ΑΠΟΣΤΑΣΗ: Μηδένισα τον ένα μερικό χιλιομετρητή μόλις βγήκα από το καράβι στην Ancona και μόλις κατέβηκα από το καράβι στην Ηγουμενίτσα τον κοίταξα ξανά και έλεγε 6780km. Αυτά τα χιλιόμετρα ήταν όλα επί ξένου εδάφους. Για να υπολογιστούν τα συνολικά θα πρέπει να προστεθούν στα παραπάνω δύο φορές η απόσταση Πάτρα – Αθήνα για το Δημήτρη και δύο φορές η απόσταση Θεσσαλονίκη – Ηγουμενίτσα για εμένα.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: Σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού κρατήθηκαν όλα τα φουλαρίσματα – πόσα λίτρα, στα πόσα χιλιόμετρα, τιμή βενζίνης κτλ. Η μέση κατανάλωση όπως προέκυψε από το σχετικό excel αρχείο ήταν 4,453l/100km. Το μεγαλύτερο κομμάτι του ταξιδιού έγινε με τις μηχανές φορτωμένες σε ταχύτητες μέχρι 120 – 130km/h. Η ελάχιστη και η μέγιστη κατανάλωση ήταν αντίστοιχα 3,875l/100km (καλά διαβάσατε) και 5,595l/100km. Η ελάχιστη κατανάλωση ήταν τη μέρα που κάναμε εκείνο τον άθλιο Ν71 όπου κινηθήκαμε υποχρεωτικά με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Η μέγιστη κατανάλωση ήταν την τελευταία ημέρα στη διαδρομή Modena – Ancona όπου κινηθήκαμε με ταχύτητες 140 – 150km/h. Νομίζω ότι όπως και να ‘χει το V-Strom είναι εξαιρετικά οικονομικό στην κατανάλωσή του.
Οι τιμές της βενζίνης κυμαίνονταν περίπου 1,15 – 1,2? στην Ιρλανδία, κοντά στο 1,2? στη Μεγάλη Βρετανία, γύρω στο 1,3? στη Γερμανία, στη Γαλλία και το Βέλγιο στο 1,35 –1,4? και στην Ιταλία 1,3 – 1,35?. Η φθηνότερη που βάλαμε ήταν στην Ελβετία (έξω από τη Βασιλεία) με 1,055? και η ακριβότερη στην Γαλλία με 1,4?.

tamar
13/09/2009, 23:00
ΛΑΣΤΙΧΑ: Άλλαξα λάστιχα πριν το ταξίδι. Έβγαλα τα μαμά και έβαλα τα BattleWing. Ξέχασα να μετρήσω το προφίλ τους στην Ηγουμενίτσα και το έκανα την πρώτη μέρα του ταξιδιού μετά από 500km στην autostrada – σε ελληνικό έδαφος είχα κάνει άλλα 450km περίπου. Τότε μέτρησα:
Μπροστά: 4mm
Πίσω: 8mm
Ξαναμέτρησα το προφίλ όταν γύρισα στη Θεσσαλονίκη:
Μπροστά: 3,9mm
Πίσω: 5,7mm
Ο λόγος, που το μπροστά λάστιχο δε φθάρηκε, πιστεύω ότι ήταν το γεγονός ότι ήταν σχεδόν μηδενικά τα χιλιόμετρα που κάναμε σε στριφτερές διαδρομές.

tamar
13/09/2009, 23:02
ΔΡΟΜΟΙ – ΔΙΟΔΙΑ: Πουθενά δε γλυστρούσες. Οι διαφορές που εντοπίσαμε είχαν να κάνουν με το στρώσιμο των δρόμων, απορροή νερού, το μέγεθός τους κτλ. Οι καλύτεροι δρόμοι που συναντήσαμε στο ταξίδι ήταν σίγουρα οι βρετανικοί και οι χειρότεροι σίγουρα οι ιρλανδικοί. Ενδιάμεσα τα πράγματα ήταν περίπου τα ίδια. Θα επιχειρήσω να δώσω μία (πολύ υποκειμενική εκ των πραγμάτων) κατάταξη:
1. Βρετανικοί
2. Ελβετικοί
3. Γαλλικοί
4. Γερμανικοί, Αυστριακοί & Ιταλικοί
5. Βελγικοί
6. Ιρλανδικοί
Σε ότι αφορά τα διόδια μόνο στη Γερμανία και στο Βέλγιο δεν πληρώσαμε τίποτα. Στην Ιρλανδία πετύχαμε 2 – 3 φορές το πολύ τα οποία κόστιζαν 1 – 1,5?. Στην Αυστρία πέρα από το vignette που υποχρεωτικά παίρνεις πληρώσαμε 8? πριν από το Innsbruck. Στην Ιταλία πλήρωνες με το χιλιόμετρο τη χρήση της autostrada και η τιμή ήταν περίπου 0,05?/km. Στη Γαλλία από όσο θυμάμαι ήταν συχνά τα διόδια και ακριβά. Στην Ελβετία πλήρωνες μόνο το vignette που είχε ετήσια διάρκεια και δεν ξαναπλήρωνες τίποτα άλλο πουθενά. Στη Μεγάλη Βρετανία υπήρχαν διόδια, αλλά οι μηχανές δεν πλήρωναν, εκτός από μία περίπτωση – χωρίς να είμαι σίγουρος – στην Ουαλία. Το πιο απαράδεκτο που είδαμε πάνω σε αυτό το θέμα ήταν σε μία τεράστια γέφυρα πάνω από τον Τάμεση επί του Μ25 όπου προκειμένου να εισπραχθούν τα διόδια είχε δημιουργηθεί μία πελώρια ουρά πολλών χιλιομέτρων.
Κλείνοντας αυτό το κομμάτι θα ήθελα να αναφερθώ σε δύο χαρακτηριστικά των βρετανικών δρόμων που δεν τα είδαμε αλλού – ένα καλό και ένα κακό. Το πρώτο (καλό) είναι ότι ασχέτως κίνησης και καιρού, δεν τους είδαμε να μποτιλιαρίζουν – εκτός από τη γέφυρα που ανέφερα πριν. Το δεύτερο (κακό) χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο εκεί είδαμε βαριά οχήματα (νταλίκες κτλ) να κάνουν τόσες πολλές προσπεράσεις. Να βλέπεις για παράδειγμα τρεις νταλίκες, τη μία πίσω από την άλλη, να επιχειρούν να προσπεράσουν άλλες πέντε ή έξι με αποτέλεσμα όλη η κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων να μεταφέρεται στην εναπομένουσα «γρήγορη» λωρίδα.