Τελευταία τροποποίηση από kostaspetrou; 11/08/2012 στις 12:18.
Λοιπόν πολύ χοντρικά στο λέω,με κίνδυνο υπεραπλούστευσης:
Τα προοδευτικά δεν έχουν σταθερή απόσταση μεταξύ των σπειρών σ'όλο το μήκος τους.
Στην πράξη σε μικρές ανωμαλίες κοπανάνε λιγότερο αλλά όταν πιεστούν(δηλαδή συμπιεστούν) "σκληραίνουν" απότομα(κάτι που όπως καταλαβαίνεις δεν είναι καλό,ειδικά σε καταστάσεις ζόρικες και απρόοπτες).
Πιο λιανά αν το κάνω θα γράψω παπαριές...
Καλό διάβασμα!![]()
Ποιό yacugar ρε συ...penske USA λέμε!
http://www.penskeshocks.com/Home.php
Άλλες λεπτομέρεις δεν έχει...![]()
Τα γραμμικα δουλευουν καλλιτερα αλλα σε πιο στενο ευρος βαρους αναβατων, τα προοδευτικα μπορουν καλλιτερα να χειριστουν μεγαλυτερο ευρος αναβατων, αλλα δεν θα δουλεψουν οσο καλα θα δουλεψει ενα γραμμικο υπολογισμενο για συγκεκριμενο αναβατη.
Απο την αλλη, το αν ταιριαζει προοδευτικο η οχι στα πηρουνια σου, εχει να κανει με το μαμα valving. Αν εχει απο μαμα προοδευτικο ελατηριο, τοτε προσφερεται καλλιτερα να βαλεις ενα πχ πιο σκληρο προοδευτικο, διοτι το βαλβινγκ ειναι υπολογισμενο για προοδευτικο. Σε γενικες γραμμες ομως οπως προειπε φιλος πιο ψηλα, σε πηρουνια χωρις ανεξαρτητες ρυθμισεις συμπιεσης και αποσβεσης, ειναι παρακινδυνευμενο να ανεβεις (η κατεβεις) πολυ σε σκληροτητα ελατηριου απο το μαμισιο και ρευστοτητα λαδιου, διοτι αλλαζει αρκετα η αναλογια των απαιτουμενων δυναμεων επαναφορας και συμπιεσης, πραγμα για το οποιο το μαμισιο βαλβινγκ δεν ειναι υπολογισμενο.
Προσωπικα θεωρω οτι η πιο καλη λυση απο αποψη κοστους/αποτελεσματος ειναι ρεβαλβινγκ αναρτησεων μπρος πισω με τα κταλληλα ελατηρια. Ακομα και το μαμα αμορτισερ με τις καταλληλες χειρουργικες επεμβασεις, θα συμπεριφερθει εξαιρετικα καλα, ισως στο 90% του σουπερ-ντουπερ γιακουγκαρ/πενσκε/γουατεβερ με το 20% του κοστους.
Μια αλλη λυση που αξιζει το κοπο να κοιταξεις, ειναι ποια αμορτισερ απο αλλες μηχανες ταιριαζουν στο δικο σου. Ενδεχεται να μπαινει απο καποιο gsxr το οποιο με καταλληλο ελατηριο και βαλβινγκ θα ειναι απλα εξαιρετικο.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Ας ξεκινησω αναποδα
Απο αλλη μηχανη δεν παιζει λογο της μοναδας abs, δεν χωρανε τα δοχεια τους που εχουν ψηλα στο αμορτισερ.
Για το ριβαλβινκ τωρα, για μπροστα προσφερονται διαφορα κιτ και τα εχω υποψη μου,αλλα βεβαια αυτα ειναι πιο πολυπλοκα ακομα απο μια απλη αλλαγη ελατηριων.Εχω υποψη μου τα racetech απο αμερικη.
Για το πισω οσο εχω ψαξει πουθενα δεν εχω δει να κανουν , και αναφερουν οτι δεν γινετε στα συγκεκριμενα αμορτισερ.
Ασε που σκεφτομαι ποιον να εμπιστευτω να κανει τετοια δουλεια.
Ευχαριστω παιδες για τον χρονο σας.
Eίσαι λάθος.
Κοίτα εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_%28device%29
τη γραφική παράσταση.
Η γραμμή 1 είναι από προοδευτικό.
Όσο αυξάνει το S( παραμόρφωση) αυξάνει απότομα η δύναμη F("σκληραίνει' το ελατήριο).
Progressive rate coil springs – A coil spring with a variable rate, usually achieved by having unequal pitch so that as the spring is compressed one or more coils rests against its neighbour.
Aπό ένα σημείο και μετά κάποιες σπείρες ακουμπάνε μεταξύ τους,άρα "σκληραίνει" απότομα.
Τελευταία τροποποίηση από kostaspetrou; 11/08/2012 στις 12:51.
Αυτό σωστό.
Στο δρόμο πάντως είναι όλα τα λεφτά, ειδικά όταν περνάς από κοφτές γκρικ ρόαντ ανωμαλίες τύπου πατατάκια ράφλες.Επίσης λακούβες τύπου 'σκαλοπάτι' δε σε ανησυχούν τόσο.
Στην πίστα δε...καμμιά σχέση.
Το ότι κοστίζουν είναι αλήθεια.Παρ'όλ'αυτά είναι καλύτερα και φτηνότερα απ' τα όλινς,αν ξέρεις πώς να τα φέρεις.
Δεν εχεις δικιο, μην επιμενεις! Στο λινκ που εγραψες, τα προοδευτικα συμπεριφερονται οπως στο διαγραμμα (1). Θα ηταν ηλιθιος καποιος κατασκευαστης να φτιαξει ελατηριο για πηρουνια με το γραφημα (5) [progressive with knee] και για να γινει αυτο, θα επρεπε οι πυκνες (μαλακες) σπειρες να συμπιεστουν ολες πριν ακομα καν ακουσουν κατι οι αραιες και σκληρες.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Ρε μεγάλε δε μιλάω για το (5)! Γραμμή (1 ) έγραψα!
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...rkennlinie.svg
Η γραμμή (2) είναι από γραμμικό.Η δύναμη αυξάνει γραμμικά με το πόσο συμπιέζεται.
Η γραμμή (1) είναι από προοδευτικό.Από ένα σημείο και πέρα η δύναμη αυξάνει πολύ για δεδομένη μετατόπιση!
Σύγκρινε 2 με 1 και θα καταλάβεις,μην επιμένεις!
Υπαρχουν δυο ειδων προοδευτικα, αυτα που καμια σπειρα δεν ειναι ιδια με την επομενη και αυτα που ειναι σαν δυο διαφορετικα ελατηρια ενωμενα (ενα ελατηριο ειναι αλλα με μονο δυο ειδων σπειρες).
Και τα δυο εχουν προοδευτικη συμπεριφορα, απλα τα πρωτα εξακολουθουν να ειναι προοδευτικα ακομα κι αν καποιες σπειρες αρχισουν να ακουμπαν. Για να κανει 'γονατο' ενα προοδευτικο θα πρεπει να εχει δυο ειδων σπειρες και οι μαλακες να τερματισουν ολες πριν συμπιεστει πληρως το ελατηριο. Ευτυχως ομως δεν τα βαζουν σε μηχανακια.
Ολα περναν αλλα αφηνουν τρυπα.
Πάμε πάλι...
Δε μίλησα για προοδευτικό με γόνατο,ούτε είπα ότι όλα τα προοδευτικά είναι το ίδιο,ούτε ότι είναι άχρηστα.
Απλά δεν μπορούν εξ'ορισμού και εκ κατασκευής να προσφέρουν την ίδια αίσθηση στον αναβάτη,ειδικά σε καταστάσεις όπου για κάποιο λόγο(συνήθως γερό φρενάρισμα) συμπιεστούν αρκετά.Εκεί ενώ στην αρχή βυθίζονται κανονικά,μετά σκληραίνουν,κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε χάσιμο μπροστινού(φτού σκόρδο...).
Είναι άνετα όταν οδηγάς χαλαρά διότι δεν κοπανάνε στις μικρές ανωμαλίες τις ασφάλτου.
Απλά δεν παρέχουν ούτε την αίσθηση ούτε τη δυνατότητα ελέγχουν των γραμμικών.