Αυτο ειναι το ενα.
Το αλλο ειναι,οπως και στο ποδηλατο,οταν επιλεξουμε μικροτερο γραναζι πισω (πχ. 2α),χανουμε σε επιταχυνση αλλα κερδιζουμε σε τελικη.Οταν ομως ξεκιναμε απο σταση,με μεγαλυτερη ταχυτητα μεσα ,ζοριζομαστε περισσοτερο.
Το ιδιο δεν παθαινει και ο κινητηρας της μηχανης?
Ο κινητήρας δεν είναι μυς να ζοριστεί με την ίδια ενοια.
Αν έχει αρκετή ροπή απο χαμηλά, θα ξεκινήσει μια χαρά και με μακρυτερο γρανάζωμα. πχ ενα GSX1400 ξεκιναει και με 5η χωρίς γκάζι.
Αν μακρύνει το γρανάζωμα σε ενα 4κυλινδρο 250, τότε φυσικά θα υπάρχει πρόβλημα στην εκκίνηση και θα θέλει στροφάρισμα και πατιναρισμα για να ξεκινήσει, ειδικά σε ανηφόρα δικάβαλο θα εχει θέμα.
Επίσης το αν θα παρει τελική ή όχι με μακρύτερο γραναζωμα εξαρτάται και πάλι απο τα χαρακτηριστικά του κινητήρα.
Αν έχει αρκετή ροπή (άρα και ισχύ) ωστε να ανεβασει στροφές με το μακρύτερο γρανάζωμα, τότε ναι θα παρει χιλιόμετρα τελικής. Αν όμως δεν έχει, και είναι ήδη οριακά υπολογισμένο, τότε απλά δεν θα ανεβάζει οταν βαλεις την τελευταία σχέση στο κιβώτιο, και κατα συνέπεια η τελική πιθανότατα θα μειωθεί. Σε καλή κατηφόρα βέβαια θα πηγαίνει σφαίρα.![]()
Τελευταία τροποποίηση από sapila racing; 24/12/2014 στις 10:03.
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957
Ζοριζεις τον συμπλεκτη τοτε, πατιναροντας λιγο παραπανω μεχρι να πιασεις ταχυτητα που μπορεις ν ρολαρεις, οχι το μοτερ.