Σελίδα 6 από 14 ΠρώτοΠρώτο 1234567891011 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 76 έως 90 από 205

Θέμα: Τελικά φρενάρουμε πάνω στη στροφή....?

  1. #76
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από macdeath_s Προβολή μηνύματος
    Στο καινούργιο πάει αυτόματα το πίσω το οποίο δεν ξέρω καν έχει καβαληθεί από μη δημοσιογράφους.

    Προσωπικά αυτό που άρχισα να κάνω τελείως ασυναίσθητα, ΜΟΝΟ σε πίστα προφανώς, είναι να αφήνω σταδιακά το μπροστινό πλησιάζοντας το apex. Το έχω γράψει σε άλλο thread αλλά με το Panigale δημιουργούσε αυτό μια δυσκαμπτία (αν είναι η σωστή λέξη) κάποιες φορές και κάπως με πέταγε προς τα έξω. Πιθανόν να έχει να κάνει και με το ότι ήταν πολύ σκληρή η ανάρτηση.
    Εγώ αυτό το κάνω και στο δρόμο, σε πολύ μικρότερο βαθμό εννοείται. Ακριβως όπως δεν ανοίγω το γκάζι τέρμα, έτσι προσαρμοζω και την πίεση φρενου υπό κλίση για τις συνθήκες του δρόμου.
    Αυτό που κάνει τη μεγάλη διαφορά, κατα την άποψή
    μου, είναι ο έλεγχος της τροχιάς εισόδου έχοντας τη δυνατότητα να επιβραδύνω κι άλλο και να κλείσω την τροχιά μου χωρίς να κινδυνευσω, χωρίς ακρότητες σε κλίση δηλαδή.

    Εννοείται πως δεν προτρέπω κανέναν να το εφαρμόσει, μεγάλα παιδιά είστε, κρίση έχετε.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  2. #77
    Μέλος
    Εγγραφή
    01/02/2024
    Μηνύματα
    498
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από macdeath_s Προβολή μηνύματος
    Στο καινούργιο πάει αυτόματα το πίσω το οποίο δεν ξέρω καν έχει καβαληθεί από μη δημοσιογράφους.

    Προσωπικά αυτό που άρχισα να κάνω τελείως ασυναίσθητα, ΜΟΝΟ σε πίστα προφανώς, είναι να αφήνω σταδιακά το μπροστινό πλησιάζοντας το apex. Το έχω γράψει σε άλλο thread αλλά με το Panigale δημιουργούσε αυτό μια δυσκαμπτία (αν είναι η σωστή λέξη) κάποιες φορές και κάπως με πέταγε προς τα έξω. Πιθανόν να έχει να κάνει και με το ότι ήταν πολύ σκληρή η ανάρτηση.
    Αυτο που εχω παρατηρησει ειναι οτι χρησιμοποιωντας το πισω σε βαζει προς τα μεσα και χρησιμοποιωντας το μπροστα σε βγαζει προς τα εξω (ισως να κανω και λαθος γιατι ειμαι αμπαλος γενικα).. Το δοκιμασα καταλαθος πριν 2-3 μερες γιατι πηγαινα καρφι για bovi stop.. ας μην συζητησουμε τα καραγκιοζιλικια μου σε δημοσιους δρομος περαιτερω!

    Σε αλλα νεα το νεο πανιγκαλε οντως οι δημοσιογραφοι το εχουν πεθανει (λογο της παρουσιασης στην Ρωμη) αλλα το μηχανακι ειναι απιστευτο!

  3. #78
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από TheRegulator Προβολή μηνύματος
    Αυτο που εχω παρατηρησει ειναι οτι χρησιμοποιωντας το πισω σε βαζει προς τα μεσα και χρησιμοποιωντας το μπροστα σε βγαζει προς τα εξω (ισως να κανω και λαθος γιατι ειμαι αμπαλος γενικα).. Το δοκιμασα καταλαθος πριν 2-3 μερες γιατι πηγαινα καρφι για bovi stop.. ας μην συζητησουμε τα καραγκιοζιλικια μου σε δημοσιους δρομος περαιτερω!

    Σε αλλα νεα το νεο πανιγκαλε οντως οι δημοσιογραφοι το εχουν πεθανει (λογο της παρουσιασης στην Ρωμη) αλλα το μηχανακι ειναι απιστευτο!
    Το μπροστά φρένο από μια πίεση και πάνω θέλει να ανοίξει τροχιά και να σηκώσει το μηχανάκι.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  4. #79
    Συντονιστής Το avatar του/της Volpad
    Moderator
    Εγγραφή
    28/03/2019
    Μηνύματα
    1.472
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από RaGe_Raptor Προβολή μηνύματος
    Το μπροστά φρένο από μια πίεση και πάνω θέλει να ανοίξει τροχιά και να σηκώσει το μηχανάκι.
    Γιατι?

  5. #80
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Volpad Προβολή μηνύματος
    Γιατι?
    Λόγω αδράνειας. Ισχυρότερη επιβράδυνση ισούται με μεγαλύτερες δυνάμεις.

    Αν δεν είσαι άγαρμπος (οπότε και θα φας low) τότε Ισχυρότερη πίεση στη μανετα =Ισχυρότερη επιβράδυνση
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  6. #81
    Συντονιστής Το avatar του/της Volpad
    Moderator
    Εγγραφή
    28/03/2019
    Μηνύματα
    1.472
    Δεν νομίζω...
    Η αδράνεια εξουδετερωνεται από την τριβή του ελαστικού.
    Αν δεν, έφυγες low...

    Η δύναμη που κάνει την μηχανή να σηκωθεί και να ανοίξει τη στροφή της είναι η φυγοκεντρος.

    Το μόνο που μπορώ να φανταστώ ότι επηρεάζει την ισορροπία της μηχανής μέσα στη στροφη και της αλλάζει την πορεία κατα το φρεναρισμα, είναι η αλλαγή της γεωμετρίας λόγω της βυθισης του μπροστινού.

    Στη δικιά μου μοτοσυκλετα, δεν έχω παρατηρήσει να σηκώνεται στο φρενάρισμα πάνω σε στροφή.

    Εκτός βέβαια αν φρεναροντας πειράξεις τη θέση του τιμονιού έτσι?

  7. #82
    Μέλος
    Εγγραφή
    01/02/2024
    Μηνύματα
    498
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Volpad Προβολή μηνύματος
    Δεν νομίζω...
    Η αδράνεια εξουδετερωνεται από την τριβή του ελαστικού.
    Αν δεν, έφυγες low...

    Η δύναμη που κάνει την μηχανή να σηκωθεί και να ανοίξει τη στροφή της είναι η φυγοκεντρος.

    Το μόνο που μπορώ να φανταστώ ότι επηρεάζει την ισορροπία της μηχανής μέσα στη στροφη και της αλλάζει την πορεία κατα το φρεναρισμα, είναι η αλλαγή της γεωμετρίας λόγω της βυθισης του μπροστινού.

    Στη δικιά μου μοτοσυκλετα, δεν έχω παρατηρήσει να σηκώνεται στο φρενάρισμα πάνω σε στροφή.

    Εκτός βέβαια αν φρεναροντας πειράξεις τη θέση του τιμονιού έτσι?
    Επέτρεψε μου να διαφωνήσω. Όλα τα μηχανάκια σηκώνονται όταν πατήσεις το μπροστινό. Μπορείς να το δοκιμάσεις σε πάρκινγκ βάζοντας κονους και κάνοντας ελιγμό αποφυγής!
    Δοκίμασε πρώτα 3-4 φορές χωρίς φρένο με σταθερό γκάζι και μετά τσιμπά λίγο το φρένο ενώ δεν εισαι εντελώς ευθεία. Θα δεις ότι θα σηκωθεί και θα πας ευθεία!

  8. #83
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Volpad Προβολή μηνύματος
    Δεν νομίζω...
    Η αδράνεια εξουδετερωνεται από την τριβή του ελαστικού.
    Αν δεν, έφυγες low...

    Η δύναμη που κάνει την μηχανή να σηκωθεί και να ανοίξει τη στροφή της είναι η φυγοκεντρος.

    Το μόνο που μπορώ να φανταστώ ότι επηρεάζει την ισορροπία της μηχανής μέσα στη στροφη και της αλλάζει την πορεία κατα το φρεναρισμα, είναι η αλλαγή της γεωμετρίας λόγω της βυθισης του μπροστινού.

    Στη δικιά μου μοτοσυκλετα, δεν έχω παρατηρήσει να σηκώνεται στο φρενάρισμα πάνω σε στροφή.

    Εκτός βέβαια αν φρεναροντας πειράξεις τη θέση του τιμονιού έτσι?
    νομίζω πως μικρή σημασία έχει τι νομίζει ο καθένας μας (τουλάχιστον χρησιμοποίησες το σωστό ρήμα ).

    γράφει ο Tony Foale στο βιβλίο του Motorcycle Handling and chassis design, the art and science:

    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Tony Foale
    As we negotiate a curve , the tyre must produce a centripetal force to counter the bike's desire to travel on in a straight line. This desire is due to the law of "conservation of momentum" which makes it appear that there is a force trying to push the bike outward, this imaginary force is commonly known as centrifugal force.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  9. #84
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από TheRegulator Προβολή μηνύματος
    Επέτρεψε μου να διαφωνήσω. Όλα τα μηχανάκια σηκώνονται όταν πατήσεις το μπροστινό. Μπορείς να το δοκιμάσεις σε πάρκινγκ βάζοντας κονους και κάνοντας ελιγμό αποφυγής!
    Δοκίμασε πρώτα 3-4 φορές χωρίς φρένο με σταθερό γκάζι και μετά τσιμπά λίγο το φρένο ενώ δεν εισαι εντελώς ευθεία. Θα δεις ότι θα σηκωθεί και θα πας ευθεία!
    με δυνατό μπροστά φρένο:
    • αν δεν έχεις πολύ μεγάλη κλίση θα θέλει να σηκωθεί και να συνεχίσει ευθεία.
    • αν έχεις πολύ μεγάλη κλίση ή/και πατήσεις απότομα κι άγαρμπα το φρένο θα φας low.


    στο ενδιάμεσο των από πάνω, πετυχαίνεις το ιδανικό φρενάρισμα ώστε να καταφέρεις να κλείσεις την τροχιά σου,επιβραδύνοντας και μειώνοντας την κλίση σου παράλληλα.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  10. #85
    Συντονιστής Το avatar του/της Volpad
    Moderator
    Εγγραφή
    28/03/2019
    Μηνύματα
    1.472
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από RaGe_Raptor Προβολή μηνύματος
    νομίζω πως μικρή σημασία έχει τι νομίζει ο καθένας μας (τουλάχιστον χρησιμοποίησες το σωστό ρήμα ).

    γράφει ο Tony Foale στο βιβλίο του Motorcycle Handling and chassis design, the art and science:
    Ρε αδερφέ, αυτός ο τύπος στο βιβλίο του, γράφει αυτό που έγραψα εγώ...
    Που διαφωνούμε?
    Μιλάει για την φυγοκεντρο η οποία δεν έχει σχέση με το φρεναρισμα όμως...



    Φίλε ρεγκουλειτορ διαφωνισε.
    Το όλα τα μηχανάκια είναι πολύ γενικό...
    Σε βεβαιώ ότι το δικό μου όσο φρενο και να πατήσεις, η γραμμή του δεν αλλάζει. Είναι κάτι που κάνω συχνότατα...

    Το bmw που είχα άλλαζε. Αλλά αυτό που καταλαβαίνω εγώ, είναι ότι φρεναροντας, βυθίζεται το μπροστινό, αλλάζει η γεωμετρία και το ίχνος του ελαστικού που πατάει στο δρόμο, πιθανο να αλλάζει, οπότε είναι σαν να στρίβεις το τιμόνι. Αυτό ωθεί τη μηχανή να αλλάξει κατεύθυνση και να ανοίξει τη στροφή.
    Αυτό το καταλαβαίνω.

  11. #86
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Volpad Προβολή μηνύματος
    Ρε αδερφέ, αυτός ο τύπος στο βιβλίο του, γράφει αυτό που έγραψα εγώ...
    Που διαφωνούμε?
    Μιλάει για την φυγοκεντρο η οποία δεν έχει σχέση με το φρεναρισμα όμως...



    Φίλε ρεγκουλειτορ διαφωνισε.
    Το όλα τα μηχανάκια είναι πολύ γενικό...
    Σε βεβαιώ ότι το δικό μου όσο φρενο και να πατήσεις, η γραμμή του δεν αλλάζει. Είναι κάτι που κάνω συχνότατα...

    Το bmw που είχα άλλαζε. Αλλά αυτό που καταλαβαίνω εγώ, είναι ότι φρεναροντας, βυθίζεται το μπροστινό, αλλάζει η γεωμετρία και το ίχνος του ελαστικού που πατάει στο δρόμο, πιθανο να αλλάζει, οπότε είναι σαν να στρίβεις το τιμόνι. Αυτό ωθεί τη μηχανή να αλλάξει κατεύθυνση και να ανοίξει τη στροφή.
    Αυτό το καταλαβαίνω.
    όχι,μιλάει για την κεντρομόλο, η φυγόκεντρος δεν υπάρχει, είναι μια φανταστική (με την κυριολεκτική έννοια) δύναμη. η κεντρομόλος εξισορροπεί την διατήρηση της ορμής ή αλλιώς την τάση της μοτοσυκλέτας να συνεχίσει ευθεία. αυτή η τάση (επιθυμία/desire την γράφει ο "τύπος") γίνεται μεγαλύτερη όταν επιβραδύνεις δυνατά.
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  12. #87
    Συντονιστής Το avatar του/της Volpad
    Moderator
    Εγγραφή
    28/03/2019
    Μηνύματα
    1.472
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από RaGe_Raptor Προβολή μηνύματος
    όχι,μιλάει για την κεντρομόλο, η φυγόκεντρος δεν υπάρχει, είναι μια φανταστική (με την κυριολεκτική έννοια) δύναμη. η κεντρομόλος εξισορροπεί την διατήρηση της ορμής ή αλλιώς την τάση της μοτοσυκλέτας να συνεχίσει ευθεία. αυτή η τάση (επιθυμία/desire την γράφει ο "τύπος") γίνεται μεγαλύτερη όταν επιβραδύνεις δυνατά.
    Οκ τώρα το διάβασα καλύτερα.
    Σκάλωσα στο κόκκινο.
    Centrifugal force, είναι η φυγόκεντρος.
    Η κεντρομόλος δύναμη (αγγλιστί centripetal), είναι η ακριβώς αντίθετη διανυσματικά (ίση και αντίθετη).
    Δηλαδή, η δύναμη που τραβάει τη μοτοσυκλέτα προς το εσωτερικό της στροφής.

    Και οι 2 αυτές δυνάμεις είναι φανταστικές. Στη πραγματικότητα, είναι συνιστώσες των άλλων δυνάμεων που ασκούνται, και διανυσματικά, είναι πάνω στην ακτίνα της στροφής.

    Αυτές οι 2 δυνάμεις είναι που ισορροπούν την μοτοσυκλέτα στην κυκλική πορεία της. Αν δεν υπήρχε μία απο τις 2, ή θα έφευγες ανοιχτά, ή θα έκλεινες μέσα στη στροφή.

    Παρόλα αυτά, τουλάχιστον σε αυτό που παραθέτεις, δεν γράφει πουθενά κάτι για φρενάρισμα και αδυνατώ να καταλάβω, πώς η κεντρομόλος δύναμη μπορεί να επηρεαστεί απο τα φρένα.
    Δεν μπορεί.
    Η κεντρομόλος δύναμη στη μοτοσυκλέτα, είναι η δύναμη της τριβής μεταξύ των ελαστικών και του δρόμου. Η φυγόκεντρος είναι η ακριβώς αντίθετη που προσπαθεί να σε πετάξει έξω.
    Αν μία απο τις 2 είναι μεγαλύτερη, τότε γλιστράς...

    Το μόνο που μπορεί να επηρεάσει την καμπυλη, είναι το ίχνος του μπροστά τροχού. Αρα, ή στρίβει το τιμόνι, ή αλλάζει η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας απο τη βύθιση της ανάρτησης, άρα πατάει άλλο σημείο του ελαστικού, που έχει διαφορετική κατεύθυνση.


    Σκέψου ένα απλό παράδειγμα.
    βάζεις έναν κώνο κάτω και του δίνεις μία να αρχίσει να γυρνάει. Μέσα στον κώνο έχεις ένα ταμπούρο και απομακρυσμένα, το κάνεις να φρενάρει τον κώνο. Θα αλλάξει η πορεία του κώνου?
    Όχι αν δεν γλιστρήσει.

  13. #88
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της PortisHead
    Εγγραφή
    25/05/2006
    Μηνύματα
    2.600
    Δεν εχω παει σε "σχολεια", δεν ειμαι ουτε κατα διανοια γρηγορος οδηγος.
    Στα 30 χρονια που οδηγαω μοτοσυκλετα το πατημα φρενου μες τη στροφη και υπο κλιση μαλιστα με εχει σωσει απειρες φορες.
    Ευτυχως δεν πιστεψα ΠΟΤΕ στο κλισε "οχι φρενο μες τη στροφη".
    Προφανως το ολο ζητημα υπαρχει στις συζητησεις εδω και τοσα χρονια γιατι δεν χρησιμοποιουν σωστά την εκφραση.
    Οχι τσαρούχωμα μες τη στροφη, ειναι η σωστη οδηγια.
    Προοδευτικό και μαλακο φρεναρισμα, ισα να κοψει καποια χιλιομετρα απο τη μηχανη, με εχει σωσει αρκετες φορες απο λαθος υπολογισμους και εχω στριψει κανονικα, πραγμα που αν δεν εκανα δεν θα εφτανε ουτε η κλίση ουτε το οδοστρωμα για να παρω την στροφη.
    My 50 cents.

  14. #89
    Μέλος Το avatar του/της Sorath
    Εγγραφή
    15/11/2019
    Μηνύματα
    329
    Παρομοίως, κι εγώ 30 χρόνια σε μοτοσυκλέτες, χωρίς εμπειρία απο σχολεία, οπότε ας μοιραστώ κι εγώ την χαζομάρα μου.

    Καλώς ή κακώς, πάντα μπαίνω με φρένα σε στροφή, και μειώνω την πίεση στην μανέτα όσο αυξάνεται η κλίση. Πάντα όμως, όσο κρατώ τα φρένα, η μοτοσυκλέτα θέλει να πάει προς τα εξωτερικό της στροφής, χωρίς φρένο διατηρεί την πορεία της. Συγκεκριμένα, πολλές φορές όσο στρίβω και φρενάρω, βλέπω οτι χρειάζεται ακόμα παραπάνω να κόψω γιατί ανοίγει η γραμμή μου, ενώ αν αφήσω τα φρένα η γραμμή μένει σταθερή.

    Σύμφωνα με αυτά που έχω διαβάσει αλλά και με την εμπειρία μου, έχω καταλήξει οτι το ασφαλέστερο (όχι το πιο γρήγορο πιθανον), είναι φρενάρισμα όσο χρειάζεται ΠΡΙΝ την στροφή και μετά απλά μπαίνεις με όση φόρα έχεις ή και προοδευτικό γκάζι. Και μάλιστα, το ιδανικό είναι, να αργήσεις να στρίψεις όσο πιο αργά γίνεται, κάνοντας "γωνία".

    Παρόλαυτά, δεν μπορώ να το εφαρμόσω και να αλλάξω το στυλ οδήγησής μου.

  15. #90
    custom freak Το avatar του/της doctor_john
    Εγγραφή
    06/08/2019
    Μηνύματα
    4.606
    Με τον έλεγχο της ταχύτητας πριν την στροφή, ελέγχεις - συνηθίζεις ευκολότερα να στρίβεις πιο βαθιά.
    Μπορείς, αν έχει νερά και άμμο ένας επαρχιακός διπλής κατεύθυνσης πως οδηγείς;

    Έτσι όπως το περιγράφεις μοιάζει να οδηγείς πολύ σπορ για δημόσιο δρόμο. Έχεις λιγότερες επιλογές αν αλλάξει κάτι όσο στρίβεις.
    Παίξε με αυτό με 3η ή 4η σε μια ταχύτητα που σου επιτρέπει να μην χρησιμοποιείς φρένο. Αποκλείεται να μην το επιλέγει αυθόρμητα
    το μυαλό μετά από λίγο και θα εκπαιδευτείς σιγα σιγα.

    Γράφεις "..φρενάρισμα όσο χρειάζεται ΠΡΙΝ την στροφή και μετά απλά μπαίνεις με όση φόρα έχεις ή και προοδευτικό γκάζι.."
    Μην υπολογίζεις περίοδο χωρίς φρένα με κλειστό γκάζι στην διαδρομή σου αν θες την γνώμη μου.
    Αν μας φρενάρει η ταχύτητα στο κιβώτιο καλώς, σε άλλη περίπτωση χρειάζεται γκάζι.

    Έχουμε κλείσει το γκάζι ή τελοσπάντων είμαστε κοντά, για να εφαρμόσουμε τα φρένα. Αφήνοντας τα ξεκινά το προοδευτικό γκάζι.
    Ο ρυθμός είναι θέμα διαχείρισης απο εκεί και πέρα.

    Μειώνεται πολύ η πρόσφυση όταν είναι κλειστό. Μπορεί όρθιοι σε ευθεία να μην το πολυκαταλαβαίνουμε αν αποφασίσουμε να στρίψουμε
    καλύτερα να έχουμε ήδη τον έλεγχο του ποιος κάνει τι και πόσο.

Σελίδα 6 από 14 ΠρώτοΠρώτο 1234567891011 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 115
    Τελευταίο μήνυμα: 27/09/2008, 13:18
  2. Θεση σωματος/ποδιων στη στροφη
    από Ταξιδευτής στο forum Οδήγηση: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 106
    Τελευταίο μήνυμα: 29/09/2007, 18:58
  3. Απαντήσεις: 44
    Τελευταίο μήνυμα: 18/01/2007, 13:34

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF