Ίσως είναι λίγο αδόκιμος ο όρος, αλλά όλοι καταλαβαίνετε τι θέλω να πω. Δέν είναι μόνο η συμπεριφορά των οδηγών (όλων των οχημάτων) συχνότατα χάλια στους ελληνικούς δρόμους, αλλά και των πεζών, κάτι που θέτει σε κίνδυνο και τους μεν και τους δε. Ενδεικτικά:
- Πετάγονται σε πολυσύχναστους δρόμους και απροειδοποίητα.
- Πάνε να περάσουν ανάμεσα σε φανάρια ή διαβάσεις.
- Περνάνε ριψοκίνδυνα λεωφόρους/δρόμους ταχύας κυκλοφορίας, ιδιαίτερα κοντά σε στάσεις λεωφορείων, μετρό κλπ (αντί της υπόγειας ή υπέργειας διάβασης που ενδέχεται να υπάρχει).
- Διασχίζουν δρόμους μπρόστά από το λεωφορείο (ακόμα και χωρίς να κοιτάξουν).
- Ανοίγουν πόρτες ΙΧ/ταξί από τη μεριά του δρόμου.
- Όλα τα παραπάνω γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα τη νύχτα ή με κακές καιρικές συνθήκες και ορατότητα.
Εννοείται πως ο κίνδυνος είναι αυξημένος για τους δικυκλιστές(τώρα τον πατάω τον παππού ή κάνω φρενάρισμα/ελιγμό πανικού και πάω πριν από αυτόν στον Άγιο Πέτρο.
Τέλος, τα παραπάνω σαφέστατα δεν μειώνουν την ευθύνη των οδηγών και τις κακές οδικές υποδομές. Επίσης σωστά ο ΚΟΚ είναι με το μέρος του πεζού. Ωστόσο καλό θα ήταν να γίνονται μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής και για τους πεζούς, στα σχολεία καταρχήν και κατόπιν στις σχολές οδήγησης.