PDA

View Full Version : ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ!!!



Σελίδες : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

sniper
27/01/2015, 17:09
Grounded ολα τα block 50 για ελεγχους. Φυσικα κατοπιν εορτης.. :rolleyes:

Γιατι δεν προλαβαν να πατησουν το eject ομως;; Τοσο γρηγορα επεσε ή προσπαθησαν να του αλλαξουν πορεια να μην πεσει πανω στους αλλους;;

Δεν είναι κουμπί, τραβάς χειρολαβή.

Και μην κάνετε ερωτήσεις που κανένας δεν μπορεί να δώσει απάντηση χωρίς στοιχεία.

Αιωνία τους η μνήμη και κουράγιο στις οικογένειές τους.

Bob_o_mastoras
27/01/2015, 17:14
Δεν είναι κουμπί, τραβάς χειρολαβή.

Και μην κάνετε ερωτήσεις που κανένας δεν μπορεί να δώσει απάντηση χωρίς στοιχεία.

Αιωνία τους η μνήμη και κουράγιο στις οικογένειές τους.

Eστω χειρολαβη..
Ελεγα μηπως ειχε ανακοινωθει κατι σχετικο.

foler
27/01/2015, 17:34
Παντα μετα απο ατυχημα με αιτια μηχανικης βλαβης καθηλωνονται ολα τα αεροσκαφη για εκτακτους ελεγχους, δεν σημαινει αυτο οτι μεχρι τωρα δεν γινοταν ή οτι ειναι κακοσυντηρημενα. Εκτιναξη μπορει να πραγματοποιηθηκε (μαρτυρες αναφερουν οτι ειδανε αλεξιπτωτο) αλλα μπορει να μην ηταν επιτυχης καθως ειναι πολυ παραγοντες που επηρεαζουν (καταλληλη θεση του αεροπλανου, καταλληλο υψος και πολλοι αλλοι που δεν γνωριζω.

THEOD
27/01/2015, 17:56
Βλάβη-κράτημα του κινητήρα στην φάση της απογείωσης είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο και ο εφιάλτης κάθε πιλότου. Το αεροσκάφος δεν έχει προλάβει να πάρει ταχύτητα-ύψος και ουσιαστικά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα - είναι ανεξέλεκτο...
Δεν υπάρχει ούτε το χρονικό περιθώριο για εκτίναξη..Τα παλληκάρια συντριβήκανε πάνω στα παρκαρισμένα χωρίς καν να προλάβουν να καταλάβουν τι έγινε. Και αν και νωρίς να πούμε οτιδήποτε (μόνο μαντεψιές...) και όσο και να ακούγεται παράξενο, ο Νο1 ύποπτος σε τέτοιες φάσεις είναι η εισρόφηση πουλιού-ων από την εισαγωγή του κινητήρα...

Αιωνία η μνήμη στα παλληκάρια και κουράγιο στους δικούς τους... :sad: :sad:

Viking
27/01/2015, 18:02
Βγηκε κανονικα το προγραμμα;
Μην λετε οτι θελετε ρε παιδια.... Προσοχη δεν μιλαμε για ετοιμοτητες, αυτα θα σηκωθουν οταν πρεπει οτι και αν γινει.
Οχι δεν ειχε πτησεις τελικα. 7 χρονια στη μοιρα, ημουν ισως υπερβολικος χθες ... κριμα τα παιδια, ο ενας σειρα μου

AUFGEBRACHT
27/01/2015, 18:19
Βλάβη-κράτημα του κινητήρα στην φάση της απογείωσης είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο και ο εφιάλτης κάθε πιλότου. Το αεροσκάφος δεν έχει προλάβει να πάρει ταχύτητα-ύψος και ουσιαστικά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα - είναι ανεξέλεκτο...
Δεν υπάρχει ούτε το χρονικό περιθώριο για εκτίναξη..Τα παλληκάρια συντριβήκανε πάνω στα παρκαρισμένα χωρίς καν να προλάβουν να καταλάβουν τι έγινε. Και αν και νωρίς να πούμε οτιδήποτε (μόνο μαντεψιές...) και όσο και να ακούγεται παράξενο, ο Νο1 ύποπτος σε τέτοιες φάσεις είναι η εισρόφηση πουλιού-ων από την εισαγωγή του κινητήρα...

Αιωνία η μνήμη στα παλληκάρια και κουράγιο στους δικούς τους... :sad: :sad:


Πολλά θα μπορούσαν να είναι (πουλί, FOD ξεχασμένο στην πίστα, μηχανική βλάβη) αλλά ταυτόχρονα όλα είναι και εικασίες... Οι Ισπανοί αρχικά μίλαγαν για λάθος χειριστή κατά την απογείωση, από τις φωτογραφίες σχετικά με το διάδρομο απογείωσης και το σημείο που κατέληξε το αεροσκάφος προκύπτει ότι αυτό ακολούθησε βαλλιστική τροχιά και οι έως τώρα ενδείξεις είναι πως "κράτησε" ο κινητήρας, χωρίς να είναι βεβαίως γνωστό το γιατί... Η ουσία είναι πως χάθηκαν 2 παλληκάρια, το τίμημα είναι πολλές φορές βαρύ και αιματηρό για τη δουλειά που κάνουν, ο Θεός να τους αναπαύσει, όπως και τους Γάλλους πιλότους και υπολόγους που χάθηκαν, παράπλευρη απώλεια του τραγικού δυστυχήματος...

AUFGEBRACHT
27/01/2015, 18:50
Και καλός να γίνουν, έτσι πρέπει.

Εγώ δεν έχω ιδέα και πραγματικά θα ήθελα να μάθω μιας που βλέπω ότι είναι παιδιά εδώ που ασχολούνται. Υπάρχει κάποια στατιστική που να δείχνει πόσα ατυχήματα συμβαίνουν στις Π.Α κάθε χώρας, τα αεροσκάφη που εμπλέκονται, τις συνηθέστερες αιτίες ανά σκάφος κλπ ? Θεωρώ τραγικές τις απώλειες πρωτίστως και με διαφορά που τείνει στο άπειρο για τις ανθρώπινες ζωές και σε δεύτερο επίπεδο για τις απώλειες σε υλικό.

Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, ούτε είναι ανακοινώσιμο βεβαίως για ευνόητους λόγους, ο τομέας της άμυνας είναι από μόνος του ευαίσθητος. Ο μηδενισμός των αεροπορικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων είναι ουτοπικός και μη επιτεύξιμος από τη φύση και μόνο του αντικειμένου: ένα αεροσκάφος καλείται να ισορροπήσει στον αέρα και το μέσο της επίτευξης είναι η κίνησή του μέσω του κινητήρα, είναι με άλλα λόγια αυτό που πολλές φορές ακούγεται απλοϊκά ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλέστερο από τη μοτοσυκλέτα, ακριβώς επειδή το δίκυκλο είναι ένα ασταθές μέσο που καλείται να ισορροπήσει στο έδαφος. Στο ατύχημα τον περασμένο Δεκέμβριο με το F-16 η ανακοίνωση ήταν πως η πτώση οφειλόταν σε απώλεια ελέγχου του α/φους κατά τη διάρκεια ελιγμών εικονικής αερομαχίας, χωρίς περαιτέρω εξήγηση, θα μπορούσε δηλ να είναι σφάλμα χειριστή ενός εκ των 2 εμπλεκομένων αεροσκαφών, είτε μηχανική βλάβη. Υπάρχουν από την άλλη αεροπορίες διαβόητες για την κακή ασφάλεια πτήσεων με πρώτη την ινδική αεροπορία, η οποία κάθε μήνα χάνει μερικές δεκάδες αεροσκάφη από διάφορες αιτίες. Τη δεκαετία του 60 και 70 με την εισαγωγή των F-104, αεροπορίες όπως η ιταλική και η γερμανική έχασαν σχεδόν το 40% του στόλου τους σε ατυχήματα, το δε αεροσκάφος πήρε το διόλου τιμητικό παρατσούκλι widow maker χωρίς να χρειάζεται διευκρίνιση. Ο Αστρομαχητής υπηρέτησε και στην Π.Α., βεβαίως υπήρξαν και εδώ ατυχήματα και δυστυχήματα, σε καμία περίπτωση όμως της έκτασης των άλλων αεροποριών.

Grafton 505
27/01/2015, 19:07
Πολλά θα μπορούσαν να είναι (πουλί, FOD ξεχασμένο στην πίστα, μηχανική βλάβη) αλλά ταυτόχρονα όλα είναι και εικασίες

Ανισομερή ανύψωση (μάζεμα) των flaps.

Αν δεν βγεί το πόρισμα, φυσικά όλα έιναι εικασίες.

edit : Το ίδιο είχε γίνει σε ένα ελληνικό F-104 με το ίδιο αποτέλεσμα σχεδόν, χωρίς παράπλευρές απώλειες.

Pan (dvs)
27/01/2015, 19:07
Ο Αστρομαχητής υπηρέτησε και στην Π.Α., βεβαίως υπήρξαν και εδώ ατυχήματα και δυστυχήματα, σε καμία περίπτωση όμως της έκτασης των άλλων αεροποριών.

Απειροελαχιστα δυστυχηματα και αν συνυπολογισουμε και τις ωρες πτησεις τα ποσοστα ειναι σχεδον ανυπαρκτα.Αυτο φυσικα ωφειλοτανε στους πιλοτους μας και τους μηχανικους μας,οι οποιοι το σεβαστηκαν και το αγαπησαν πραγματικα.

Απ οσο ειμαι σε θεση να γνωριζω, σχεδον σε κανενα απο αυτα τα δυστυχηματα, δεν ευθυνοτανε το 104 (αν μπορουμε να το πουμε ετσι).

AUFGEBRACHT
27/01/2015, 20:01
Απειροελαχιστα δυστυχηματα και αν συνυπολογισουμε και τις ωρες πτησεις τα ποσοστα ειναι σχεδον ανυπαρκτα.Αυτο φυσικα ωφειλοτανε στους πιλοτους μας και τους μηχανικους μας,οι οποιοι το σεβαστηκαν και το αγαπησαν πραγματικα.

Απ οσο ειμαι σε θεση να γνωριζω, σχεδον σε κανενα απο αυτα τα δυστυχηματα, δεν ευθυνοτανε το 104 (αν μπορουμε να το πουμε ετσι).


Εννοείται πως ο δείκτης ατυχημάτων, όπως όλοι οι δείκτες που μετρούν κάτι, πρέπει να έχουν ένα σημείο αναφοράς, στη συγκεκριμένη περίπτωση οι ώρες πτήσης ανά α/φος, οι έξοδοι, οι ώρες πτήσης και εμπειρίας των χειριστών. Οι Καναδοί έχασαν πάνω από το 45% του στόλου τους F-104, οι δε Ισπανοί δεν έχασαν νομίζω κανένα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του αεροσκάφους στα ισπανικά χρώματα. Για να μην ξεφύγει η κουβέντα και επικεντρωθεί στα F-104, αυτό που θέλω να τονίσω με τα παραπάνω είναι ότι και να υπήρχε ένας ανακοινώσιμος δείκτης ατυχημάτων από μόνος του δεν λέει τίποτα. Είναι λογικό πως η Π.Α. με την ιδιαιτερότητα που έχει στον ακήρυχτο μεν αλλά πόλεμο δε, πάνω από το Αιγαίο, είναι λογικό να έχει μεγαλύτερη έκθεση και πιθανότητα για ένα ατύχημα ή δυστύχημα.

Δυστυχώς, εκτός της τουρκικής προκλητικότητας οι άνθρωποι της Π.Α. , ιπτάμενοι και μη, είχαν τα τελευταία χρόνια να αντιμετωπίσουν και την οικονομική κρίση με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο πτητικό της έργο. Ενδεικτικά αναφέρω πως το 2013 για παράδειγμα, το ΚΥΣΕΑ συνεδρίασε με αντικείμενο την έγκριση προμήθειας ανταλλακτικών... Ας μην ξεχάσουμε και τον παχύδερμο Πάγκαλο -ελπίζω να τηρήσει την υπόσχεσή του να αυτοκτονήσει τώρα που κυβερνάει ο ΣΥΡΙΖΑ- ο οποίος είχε αποκαλέσει τους πιλότους της Π.Α. αντιπαραγωγικούς και παράδειγμα προς αποφυγή από οικονομικής άποψης... Η Π.Α. αυτή τη στιγμή βρίσκεται μπροστά σε ένα πρωτόγνωρο σοκ, το διεθνές της κύρος έχει πληγεί και πληγωθεί, αλλά η αγάπη μας και η σκέψη μας προς αυτούς τους ανθρώπους είναι δεδομένη από πολλούς από εμάς.

…Οι πιο πολλοί γλάροι το μόνο που μπαίνουν στον κόπο να μάθουν είναι οι βασικές αρχές της πτήσης-δηλαδή πώς να πετούν για να φτάσουν από την ακροθαλασσιά στην τροφή τους και πάλι πίσω. Γι’ αυτούς δεν έχει σημασία το πέταγμα, αλλά το φαγητό. Όμως, για τούτον εδώ τον γλάρο, μετρούσε πολύ περισσότερο η χαρά του να πετάει. Πάνω από καθετί άλλο, ο Ιωνάθαν Λίβινγκστον ο Γλάρος λάτρευε το πέταγμα. – Ρ.Μπάχ, ο Γλάρος Ιωνάθαν Λίβινγκστον.

Αφιερωμένο στους Γλάρους Ιωνάθαν Λίβινγκστον της Π.Α.

dimmie_72
27/01/2015, 20:10
και όσο σκέφτομαι εκείνο το χοντρογόμαρο που ως υπουργός είχε χαρακτηρίσει τους στρατιωτικούς "αυτιστικούς"...

Grafton 505
13/02/2015, 20:22
Μιας και βρέθηκα Διδυμότειχο σήμερα,

331193

331194

και μια μοντελιστική λεπτομέρεια που είχα ξεχάσει

331195

AUFGEBRACHT
15/02/2015, 02:14
To 67-21217 είναι ένα από τα ιρανικά F-5A που είχε παραλάβει η Π.Α., το συγκεκριμένο κάπου το 1976 το παραλάβαμε. Τα μαύρα εξογκώματα πίσω ακριβώς από την καλύπτρα είναι RWR.

sniper
02/03/2015, 10:36
Κάποιοι σίγουρα το έχετε δει, κάποιοι άλλοι όχι.

Δείτε την Davis Monthan US Air Force Base (https://www.google.gr/maps/place/Davis-Monthan+Air+Force+Base/@32.1543569,-110.8336791,714m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x86d6653db2375c9b:0xdf50c8f87748ce38?hl=el) και δακρύστε...

DAYMAN
02/03/2015, 11:45
το ειδα λεγεται οτι ειναι τεραστιο ισως το μεγαλυτερο νεκροταφειο Α/Φ στον κοσμο.

Grafton 505
16/03/2015, 19:51
Καμιά φορά. άμα κοιτάξεις ψηλά, θα δεις κάτι καλό,

332452

taisteal
17/03/2015, 01:54
:uplate:

Βλεπεις ολες τις πτησεις...
Κοιτα τι μαθαινει κανεις


:beer::beer:

FotisFz1
25/04/2015, 12:21
την ειδα τυχαια στο fb και μου αρεσε
Mirage 2000

334474

AUFGEBRACHT
26/04/2015, 11:21
Σημερινή πρωϊνή βολτούλα...

334521

AUFGEBRACHT
26/04/2015, 11:24
Άλλη μία...

334522

AUFGEBRACHT
26/04/2015, 11:28
Η στήλη του μνημείου εμπρός από το αεροσκάφος...

334523

AUFGEBRACHT
26/04/2015, 11:36
Το αεροσκάφος είναι ένα RF-104, από τον κωδικό του c/n προκύπτει ότι είναι πρώην δυτικογερμανικό α/φος που πετούσε ως 21+23 στη Luftwaffe πριν παραχωρηθεί στην Π.Α. Βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα πριν την είσοδο του χωριού Αθίκια Κορινθίας.

334524

Grafton 505
26/04/2015, 20:00
Κάποτε η ΠΤΗΣΗ είχε ένα άρθρο (και μια στήλη) με όλα τα αεροπλάνα-μνημεία ανά την Ελλάδα. Θυμάσε σε πιο τεύχος ήταν ;

AUFGEBRACHT
26/04/2015, 20:36
Κάποτε η ΠΤΗΣΗ είχε ένα άρθρο (και μια στήλη) με όλα τα αεροπλάνα-μνημεία ανά την Ελλάδα. Θυμάσε σε πιο τεύχος ήταν ;

Δώσε μου λίγο χρόνο...

AUFGEBRACHT
26/04/2015, 20:57
Τεύχος 116 (09/1994) άρχισε η καταγραφή συγκεκριμένων αεροσκαφών ξεκινώντας τότε από τα C-47. Κατά καιρούς σε διάφορα τεύχη υπήρχαν τέτοιες αναφορές, στο τεύχος π.χ. 199 έχει αναφορά στα εκτός ενεργείας α/φη στην Ελευσίνα. Στο τεύχος 190 (06/2001) έχει αναφορά στα F-5 και σχετικά πρόσφατα στο τεύχος 340 (09/2014) είχε μια μεγάλη λίστα λίστα με εκτός ενεργείας αεροσκάφη της Π.Α. Το τεύχος 190 με τα F-5 αναφερόταν στα α/φη τα οποία ήταν είτε σε μνημεία είτε σε στατική έκθεση.

theofilos888
02/05/2015, 13:47
http://polemikiaeroporiahaf.blogspot.gr/2015/05/volos-air-sea-show.html?spref=fb

AUFGEBRACHT
18/06/2015, 23:02
18/06/1992, τέτοια μέσα σαν σήμερα...

337369

vkats
19/06/2015, 08:38
18/06/1992, τέτοια μέσα σαν σήμερα...

337369

Γαμώτο, είναι και τα γενέθλιά μου αυτή τη μέρα. Ποιό παληκάρι χάσαμε τότε;

stam2
19/06/2015, 09:18
337379

bros400pgm
19/06/2015, 10:53
Ποσα τουρκικα εχουν καταπεσει?

vkats
19/06/2015, 11:56
337379

ΣΕΒΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΝΟΣ....

AUFGEBRACHT
19/06/2015, 18:56
Ποσα τουρκικα εχουν καταπεσει?

Φαντάζομαι εννοείς πτώσεις σε αναμέτρηση με δικά μας μαχητικά. Έχουμε και λέμε:

-2 F-102 τον Ιούλιο του 1974, ο ένας από κατάρριψη με πύραυλο, χειριστής ο Δινόπουλος και το άλλο έπεσε από έλλειψη καυσίμων στην προσπάθειά του να διαφύγει.
-Τον Οκτώβριο του 1996 ένα τουρκικό F-16 σε αερομαχία με δικό μας Mirage-2000, ανεπισήμως μηχανική βλάβη, κρυφό "μυστικό" ότι έφαγε ένα Magic-2.
-Μια πτώση τουρκικού Phantom το Δεκέμβριο του 1995 όταν κάρφωσε στη θάλασσα σε αερομαχία με δικά μας F-16, επισήμως μηχανική βλάβη.
-Φεβρουάριο του 1995 τούρκικο F-16 στη Ρόδο μετά από αερομαχία με ελληνικά Mirage F-1, o Tούρκος κατάφερε να εκτιναχθεί, τότε θεωρήθηκε η "εκδίκηση" των Mirage F-1 για το θάνατο του Σιαλμά.

costas_versys
19/06/2015, 20:04
Να βάλω και εγώ μια φωτογραφία μου από ένα F-16 από το Athens Flight Show με την οποία είχα και μια καλή θέση σε έναν σχετικό φωτογραφικό διαγωνισμό ..

http://www.dpreview.com/challenges/Challenge.aspx?ID=10305

bros400pgm
19/06/2015, 20:33
Φαντάζομαι εννοείς πτώσεις σε αναμέτρηση με δικά μας μαχητικά. Έχουμε και λέμε:

-2 F-102 τον Ιούλιο του 1974, ο ένας από κατάρριψη με πύραυλο, χειριστής ο Δινόπουλος και το άλλο έπεσε από έλλειψη καυσίμων στην προσπάθειά του να διαφύγει.
-Τον Οκτώβριο του 1996 ένα τουρκικό F-16 σε αερομαχία με δικό μας Mirage-2000, ανεπισήμως μηχανική βλάβη, κρυφό "μυστικό" ότι έφαγε ένα Magic-2.
-Μια πτώση τουρκικού Phantom το Δεκέμβριο του 1995 όταν κάρφωσε στη θάλασσα σε αερομαχία με δικά μας F-16, επισήμως μηχανική βλάβη.
-Φεβρουάριο του 1995 τούρκικο F-16 στη Ρόδο μετά από αερομαχία με ελληνικά Mirage F-1, o Tούρκος κατάφερε να εκτιναχθεί, τότε θεωρήθηκε η "εκδίκηση" των Mirage F-1 για το θάνατο του Σιαλμά.



:beer:

Παραβιασεις κανουν και οι δικοι μας?

foler
19/06/2015, 20:44
Φαντάζομαι εννοείς πτώσεις σε αναμέτρηση με δικά μας μαχητικά. Έχουμε και λέμε:

-2 F-102 τον Ιούλιο του 1974, ο ένας από κατάρριψη με πύραυλο, χειριστής ο Δινόπουλος και το άλλο έπεσε από έλλειψη καυσίμων στην προσπάθειά του να διαφύγει.
-Τον Οκτώβριο του 1996 ένα τουρκικό F-16 σε αερομαχία με δικό μας Mirage-2000, ανεπισήμως μηχανική βλάβη, κρυφό "μυστικό" ότι έφαγε ένα Magic-2.
-Μια πτώση τουρκικού Phantom το Δεκέμβριο του 1995 όταν κάρφωσε στη θάλασσα σε αερομαχία με δικά μας F-16, επισήμως μηχανική βλάβη.
-Φεβρουάριο του 1995 τούρκικο F-16 στη Ρόδο μετά από αερομαχία με ελληνικά Mirage F-1, o Tούρκος κατάφερε να εκτιναχθεί, τότε θεωρήθηκε η "εκδίκηση" των Mirage F-1 για το θάνατο του Σιαλμά.

Να συμπληρωσω οτι μαζι με τον δικο μας Ηλιακη ειχε πεσει και το ενα Τουρκικο f16...Πως και γιατι ασχολιαστο.

George_Sp
19/06/2015, 20:50
:beer:

Παραβιασεις κανουν και οι δικοι μας?


Φυσικά. Πάντα έκαναν και οι δικοί μας στα πλαίσια εκπαίδευσης και "ψησίματος" σε πραγματικές συνθήκες για λόγους τεσταρίσματος του αντίπαλου στρατόπεδου σε επίπεδο αντανακλαστικών αλλά και τακτικών.
Λογικά με την κρίση που οι ένοπλες δυνάμεις μετράνε και το τελευταίο ευρώ θα έχουν περιοριστεί στα απολύτως αναγκαία "τεστ".

Grafton 505
24/06/2015, 20:56
Πριν την παρέλαση της 14ης Μαίου,

337680

freco
20/07/2015, 08:54
Ανατριχίλα στο 4.23.

https://www.youtube.com/watch?t=26&v=3xR2AsaUzzo

georgemark
20/07/2015, 09:16
Πριν από μία ώρα ζεύγος μαχητικών έκανε 2-3 φορές χαμηλή πτήση πάνω από το Τατόι , αν και ήμουν μακριά πρέπει το ένα να ήταν f4 λόγω της καπνίλας που άφηνε , ξέρει κανείς τίποτα;

Cpt. Haddock
21/07/2015, 14:50
Πριν από μία ώρα ζεύγος μαχητικών έκανε 2-3 φορές χαμηλή πτήση πάνω από το Τατόι , αν και ήμουν μακριά πρέπει το ένα να ήταν f4 λόγω της καπνίλας που άφηνε , ξέρει κανείς τίποτα;

:p:p

http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.moyfanet&id=42206

sniper
24/07/2015, 12:20
Πυρόσβεση (https://www.youtube.com/watch?v=OtqOjIYy4rA)με CL-215/415

buckley
27/07/2015, 13:06
Αθάνατοι άπαντες , ιπτάμενοι και μη.

http://www.cyprustimes.com/%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1/2015/07/24/%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BB%CE%B1%CF%83-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%BF/

AUFGEBRACHT
29/07/2015, 00:04
Αθάνατοι άπαντες , ιπτάμενοι και μη.

http://www.cyprustimes.com/%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1/2015/07/24/%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BB%CE%B1%CF%83-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%BF/

Δεν θες να μάθεις τη μοίρα των Noratlas της αποστολής Νίκη όταν αποσύρθηκαν από την ενεργό υπηρεσία... Αλλά θα μου πεις εδώ δεν νοιάστηκαν για τους ανθρώπους που γύρισαν ημίτρελοι από αυτά που έζησαν και είδαν πολεμώντας εκεί κάτω, για τα σίδερα θα ενδιαφέρονταν;

byron
29/07/2015, 07:34
Δεν θες να μάθεις τη μοίρα των Noratlas της αποστολής Νίκη όταν αποσύρθηκαν από την ενεργό υπηρεσία... Αλλά θα μου πεις εδώ δεν νοιάστηκαν για τους ανθρώπους που γύρισαν ημίτρελοι από αυτά που έζησαν και είδαν πολεμώντας εκεί κάτω, για τα σίδερα θα ενδιαφέρονταν;

Τα noratlas τι να τους κάνουν δλδ? Να τα συντηρούν σε πτητική κατάσταση ως άλλα Β-17 και να επαναλαμβάνουν την επιχείρηση ΝΙΚΗ κάθε χρόνο? Οκ, υπάρχουν ένα δύο σε κάποιες μοίρες ως μουσειακό έκθεμα και τέλος.
Εδώ δεν έχουν ιδέα που είναι θαμμένοι οι καταδρομείς που σκοτώθηκαν, και ξεκινάνε τώρα εκταφή του noratlas που είναι θαμμένο μαζί με τους καταδρομείς στον τύμβο της Μακεδονίτισσας, για τα αεροπλάνα θα ενδιαφερθούν?

stam2
29/07/2015, 09:02
δεν πιστεύω ότι θα βρουν κάτι αναγνωρίσιμο στη Μακεδονίτισσα...
Συντρέχει νομικός λόγος που γίνεται η εκσκαφή, ειδ' άλλως θεωρώ ότι είναι εντελώς περιττό σαν διαδικασία.
Έπεσαν στο καθήκον και σε πόλεμο και θάφτηκαν σε ελληνικό έδαφος, στο πεδίο της μάχης.
Το Ηρώον τους είναι ο τάφος τους και τούμπαλιν.

sniper
29/07/2015, 09:10
Τέλος με το Νοράτλας.

bros400pgm
29/07/2015, 10:30
Σας εβλεπα τακτικα μεσα στο μηνα να περνατε ζευγαρακι με κατευθυνση απο βορρα προς νοτο της Πατρας. Ποτε δεν καταλαβα εαν ειστε ελληνικα ή ξενα και εαν μας ψεκαζετε :lol:

MikeG
29/07/2015, 18:48
http://www.haf.gr/el/news.asp?id=10508

Πέφτουν οι τίτλοι τέλους για την 126 Σμηναρχία Μάχης, την Παρασκευή 31 Ιουλίου.

Με μια τελετή, η λειτουργία της 126 Σ.Μ. θα ανασταλεί επίσημα, έχοντας ήδη "μετρήσει" 64 χρόνια γεμάτα εντάσεις, συγκινήσεις και ... Ελλάδα!

Οι εγκαταστάσεις, στο Ηράκλειο, θα είναι μη επιχειρησιακές, ενώ θα διατηρηθεί μόνο μία μονάδα που θα ονομαστεί σε 11η ΜΚΒ (Κατευθυνόμενη Μοίρα Βλημάτων) για τους S300.

Στην τελετή που θα ξεκινήσει στις 10.00 το πρωί προσκαλείται να παραβρεθεί το εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο έχει υπηρετήσει στην 126ΣΜ.

http://www.haf.gr/el/structure/units/ata/units/126sm.asp

teogtp
12/08/2015, 23:34
Ενα ωραίο βίντεο 360 view!
Περιστρεψτε το κινητο σας για να δείτε γυρω σας!
https://youtu.be/-RFjROsovWs

STOYBI
14/08/2015, 12:11
πως διαολο το κανουν πια...... Στο τελος θα τα προσγειωνουν με την οπισθεν...... :eek:

http://www.crashonline.gr/%CF%84%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%85%CF%81%CE%B9/

stam2
03/09/2015, 09:34
Από την MAKS-2015 στην Μόσχα.

το sukhoi Su-35

https://www.youtube.com/watch?v=D9Mocle6Wzk

bros400pgm
03/09/2015, 09:44
Aυτο το αεροπλανο ειναι λες και καποιος το κραταει με το χερι και παιζει.

7Tolis
03/09/2015, 13:48
Αληθευει πως οι θκοί μας οι πιλότοι είναι top ή μιλάει ο πατριωτισμός;

FotisFz1
03/09/2015, 14:39
ειναι στους τοπ παγκοσμιως ναι
τωρα απολυτα μετρησιμα νουμερα δεν υπαρχουν για να πουμε ειναι πρωτοι δευτεροι η τριτοι
αλλα ειναι κορυφαιοι

AUFGEBRACHT
03/09/2015, 18:09
Οι πιλότοι της Π.Α. σίγουρα συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους παγκοσμίως και έχουν αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις την αξία τους, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Η ελληνοισραηλινή προσέγγιση (ή μάλλον επαναπροσέγγιση...) και η συνεπακόλουθη στρατιωτική συνεργασία έφερε πολλές φορές τους πιλότους της Π.Α. σε συνεκπαίδευση με τους ισραηλινούς συναδέλφους τους, οι οποίοι -εάν δεν πρόκειται για κίνηση αβρότητας- έχουν πολλές φορές αναφερθεί με κολακευτικά σχόλια για τους Έλληνες πιλότους, ιδιαίτερα όταν τους συγκρίνουν με τους Τούρκους, με τους οποίους είχαν επίσης νταραβέρια ένα διάστημα πριν πέσει πάγος...

ΟΜΩΣ... Εάν συνεχίσει έτσι η κατάσταση τα πράγματα προβλέπονται ζοφερά. Αφήνω κατά μέρος την τεράστια ανισορροπία δυνάμεων που έχει επέλθει στο Αιγαίο μετά από πολλές δεκαετίες που είχαμε το πάνω χέρι ποιοτικά και όχι ποσοτικά (εκεί πάντα χάναμε αλλά αντισταθμιζόταν). Όσο καλό και σύγχρονο να είναι ένα οπλικό σύστημα, χωρίς το έμψυχο δυναμικό είναι ΑΧΡΗΣΤΟ. Όποιος ασχολείται έστω κατ' ελάχιστο με τον τομέα της άμυνας, ξέρει πολύ καλά την τραγική κατάσταση που έχουν περιέλθει οι Ε.Δ. λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης. Η κατάντια είναι σε τέτοια επίπεδα, ώστε το ΚΥΣΕΑ συνεδριάζει με αντικείμενο την προμήθεια ανταλλακτικών και μόνο και αυτών σε ποσότητες που προκαλούν γέλια ή κλάματα... Αεροπλάνα μένουν καθηλωμένα λόγω έλλειψης βασικών ανταλλακτικών, ενώ δραματική είναι και η κατάσταση στον τομέα της εκπαίδευσης που κάνει και την ειδοποιό διαφορά. Έχω γνωστό φαντομά που μου έλεγε ότι εάν τύχει και έχουν πτήση μέσα στη βδομάδα κάνουν πάρτι από τη χαρά τους. Μου έχει εκμυστηρευτεί ότι σε πολλές φορές δεν σηκώνονταν για αναχαίτιση επειδή δεν είχαν καύσιμα ή ανταλλακτικά. Με αφορμή το τραγικό ατύχημα με το F-16 στην Ισπανία, αποκαλύφθηκε ότι οι ώρες που έχουν οι πιλότοι της Π.Α. δεν είναι καν οι ελάχιστες κατά τα Νατοϊκά πρότυπα και μιλάμε συγκεκριμένα για 70-80 ώρες πτήσης ΕΤΗΣΙΩΣ. Στην εορτή της Π.Α. φέτος πιάσαμε συζήτηση με πιλότο μεταγωγικού, ο οποίος πριν ήταν χειριστής Α-7 που αποσύρθηκαν και όταν μας είπε συνολικές ώρες πτήσης μας έπεσε το σαγόνι από το νούμερο που ακούσαμε, το οποίο πριν χρόνια το ακούγαμε για χειριστές χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ... Το δυστύχημα είναι πως η κατάσταση όχι μόνο δεν είναι αναστρέψιμη, αλλά βαίνει διαρκώς προς το χειρότερο...

Grafton 505
07/09/2015, 23:25
Και πάνω που λες ότι τα έχεις διαβάσει όλα,

https://www.warhistoryonline.com/military-vehicle-news/pushed-phantom-out-of-north-vietnam.html

:a012:
(https://www.warhistoryonline.com/military-vehicle-news/pushed-phantom-out-of-north-vietnam.html)

skylaros
14/09/2015, 00:56
Ένα μαχητικό σήμερα πέταγε ακριβός δίπλα από το δεξί φτερό επιβατηγού αεροσκάφους πάνω από τον Πειραιά με κατεύθυνση βορειοδυτική. Δε μπόρεσα να διακρίνω τύπο αεροσκάφους. Γνωρίζει κανείς τι μπορεί να ήταν ? (αν δε κάνει για εδώ σβήστε το)

satel
14/09/2015, 06:30
Athens Flying Week Tatoi Air Show. Aegean Airbus παρέα με F16 Zeus.

skylaros
14/09/2015, 09:23
Ευχαριστώ πολύ! Πέταγαν τόσο κοντά που για λίγο ανησύχησα ότι κάτι σοβαρό θα μπορούσε να συμβαίνει. Δε το σκέφτηκα το Τατόι ομολογώ.

alex k8
14/09/2015, 10:15
Οι πιλότοι της Π.Α. σίγουρα συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους παγκοσμίως και έχουν αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις την αξία τους, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Η ελληνοισραηλινή προσέγγιση (ή μάλλον επαναπροσέγγιση...) και η συνεπακόλουθη στρατιωτική συνεργασία έφερε πολλές φορές τους πιλότους της Π.Α. σε συνεκπαίδευση με τους ισραηλινούς συναδέλφους τους, οι οποίοι -εάν δεν πρόκειται για κίνηση αβρότητας- έχουν πολλές φορές αναφερθεί με κολακευτικά σχόλια για τους Έλληνες πιλότους, ιδιαίτερα όταν τους συγκρίνουν με τους Τούρκους, με τους οποίους είχαν επίσης νταραβέρια ένα διάστημα πριν πέσει πάγος...

ΟΜΩΣ... Εάν συνεχίσει έτσι η κατάσταση τα πράγματα προβλέπονται ζοφερά. Αφήνω κατά μέρος την τεράστια ανισορροπία δυνάμεων που έχει επέλθει στο Αιγαίο μετά από πολλές δεκαετίες που είχαμε το πάνω χέρι ποιοτικά και όχι ποσοτικά (εκεί πάντα χάναμε αλλά αντισταθμιζόταν). Όσο καλό και σύγχρονο να είναι ένα οπλικό σύστημα, χωρίς το έμψυχο δυναμικό είναι ΑΧΡΗΣΤΟ. Όποιος ασχολείται έστω κατ' ελάχιστο με τον τομέα της άμυνας, ξέρει πολύ καλά την τραγική κατάσταση που έχουν περιέλθει οι Ε.Δ. λόγω της δημοσιονομικής κατάστασης. Η κατάντια είναι σε τέτοια επίπεδα, ώστε το ΚΥΣΕΑ συνεδριάζει με αντικείμενο την προμήθεια ανταλλακτικών και μόνο και αυτών σε ποσότητες που προκαλούν γέλια ή κλάματα... Αεροπλάνα μένουν καθηλωμένα λόγω έλλειψης βασικών ανταλλακτικών, ενώ δραματική είναι και η κατάσταση στον τομέα της εκπαίδευσης που κάνει και την ειδοποιό διαφορά. Έχω γνωστό φαντομά που μου έλεγε ότι εάν τύχει και έχουν πτήση μέσα στη βδομάδα κάνουν πάρτι από τη χαρά τους. Μου έχει εκμυστηρευτεί ότι σε πολλές φορές δεν σηκώνονταν για αναχαίτιση επειδή δεν είχαν καύσιμα ή ανταλλακτικά. Με αφορμή το τραγικό ατύχημα με το F-16 στην Ισπανία, αποκαλύφθηκε ότι οι ώρες που έχουν οι πιλότοι της Π.Α. δεν είναι καν οι ελάχιστες κατά τα Νατοϊκά πρότυπα και μιλάμε συγκεκριμένα για 70-80 ώρες πτήσης ΕΤΗΣΙΩΣ. Στην εορτή της Π.Α. φέτος πιάσαμε συζήτηση με πιλότο μεταγωγικού, ο οποίος πριν ήταν χειριστής Α-7 που αποσύρθηκαν και όταν μας είπε συνολικές ώρες πτήσης μας έπεσε το σαγόνι από το νούμερο που ακούσαμε, το οποίο πριν χρόνια το ακούγαμε για χειριστές χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ... Το δυστύχημα είναι πως η κατάσταση όχι μόνο δεν είναι αναστρέψιμη, αλλά βαίνει διαρκώς προς το χειρότερο...

γιατι εγω βλεπω το αντιθετο οταν κατεβαινω αμαλιαδα
ασκησεις μαχητικων σε καθημερινη βαση, βολες στη σημαδουρα που υπαρχει στη θαλασσα και ακομα νυχτερινες πτησεις....

noodles
14/09/2015, 10:29
το οτι εχουν μειωθει οι πτησεις σε σχεση με 4-5 χρονια πριν ειναι γεγονος, αλλα δε νομιζω να κανουν μονο 1-2 πτησεις τη βδομαδα. 1 τη μερα ειναι πιθανο (απο 4-5 που κανανε το 09 που ημουν μεσα).

bros400pgm
14/09/2015, 13:34
Tα μισα f16 52+ ειναι καθηλωμενα (για πολλους λογους βεβαια).

foler
14/09/2015, 18:35
Με το μαλακο παιδια, μην ακουτε τι σας λενε διαφοροι...Μια χαρα πετανε τα αεροπλανακια μας ( εκ των εσω μιλαω;))

AUFGEBRACHT
14/09/2015, 20:17
Με το μαλακο παιδια, μην ακουτε τι σας λενε διαφοροι...Μια χαρα πετανε τα αεροπλανακια μας ( εκ των εσω μιλαω;))

Εκ των έσω επίσης τα διχίλιαρα πλέον δεν κάνουν πια readiness να φανταστείς... μόνο τα πεντάρια.

foler
14/09/2015, 21:21
Το εχω ακουσει, δεν αντιλεγω.Μιλαω για τα block 52+ που ειμαι σιγουρος

AUFGEBRACHT
14/09/2015, 21:31
Το εχω ακουσει, δεν αντιλεγω.Μιλαω για τα block 52+ που ειμαι σιγουρος

Τα block 52+ είναι αυτή τη στιγμή η αιχμή του δόρατος και καλά κάνεις και είσαι σίγουρος... Πάντως στην Π.Α. ακόμα και σε καλύτερες εποχές οι αριθμοί ευημερούσαν απλά για το θεαθήναι και τους τύπους... Η οροφή να καλυπτόταν αριθμητικά και όλα καλά.

Pan (dvs)
14/09/2015, 22:13
ειναι στους τοπ παγκοσμιως ναι
τωρα απολυτα μετρησιμα νουμερα δεν υπαρχουν για να πουμε ειναι πρωτοι δευτεροι η τριτοι
αλλα ειναι κορυφαιοι


Αληθευει πως οι θκοί μας οι πιλότοι είναι top ή μιλάει ο πατριωτισμός;


Απο λεγομενα Ισραηλιτων και Αμερικανων πιλοτων που ετυχε να βρεθουνε παλαιοτερα σε ασκησεις,παρεα με δικους μας,μεσα στην πρωτη τριαδα.

ΥΓ Για να θεωρηθει καποιος πιλοτος πολεμικου σκαφους αξιομαχος,πρεπει να συμπληρωσει 300 ωρες πτησεις,αν δεν κανω λαθος.Αν εχουνε φτασει στο σημειο να κανουνε 70 η 100 ,το παραπανω μπορει να μην ισχυει σημερα.

Μικe777
06/10/2015, 22:14
http://www.protothema.gr/greece/article/515514/parmenion_renegade_askisi/

Grafton 505
07/11/2015, 17:08
Σημερινή. Από την επίδειξη πάνω από το λιμάνι

F-16D 52+ Zευς 1

344448

AUFGEBRACHT
13/11/2015, 21:00
ΖΕΥΣ εκ του σύνεγγυς...

345276

AUFGEBRACHT
13/11/2015, 21:02
Κι από άλλη οπτική γωνία...

345277

Grafton 505
13/11/2015, 22:30
...

Έλα μην ντρέπεσε. Βάλε κι άλλες. Σε σένα στηρίζομαι κάθε τέτοια μέρα.

AUFGEBRACHT
14/11/2015, 20:18
Έλα μην ντρέπεσε. Βάλε κι άλλες. Σε σένα στηρίζομαι κάθε τέτοια μέρα.

Δεν μπορώ να σου χαλάσω χατίρι...

345355

AUFGEBRACHT
14/11/2015, 20:21
Η φωτογραφία δεν μπορεί να αποδώσει την αίσθηση του να είσαι στα 2 μέτρα και να ακούς αυτό τον ήχο...

345356

AUFGEBRACHT
14/11/2015, 20:24
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ!!!

345357

byron
12/12/2015, 18:31
Μπορεί να έχει ξαναμπεί, αλλά είναι τόσο υπέροχος ο χορός του. Γιατί χορεύει, δεν πετάει.

Paris Air Show 2013 - Su-35 vertical take-off + Air Show (HD) (https://www.youtube.com/watch?v=yVlmoNtcyhY)

FotisFz1
12/12/2015, 22:43
Μπορεί να έχει ξαναμπεί, αλλά είναι τόσο υπέροχος ο χορός του. Γιατί χορεύει, δεν πετάει.

Paris Air Show 2013 - Su-35 vertical take-off + Air Show (HD) (https://www.youtube.com/watch?v=yVlmoNtcyhY)


Ποσο θα ηθελα να δω μια επιδειξη του απο κοντα
Εχω δει 3 φορες το ΖΕΥΣ και οσο εντυπωσιακο και αν ηταν

αυτο εδω σε σχεση με εκεινο ειναι σαν να συγκρινεις τον Ζινταν με τον Τζιολη...


και το 37ρι με ακροφυσια κατευθυνομενης ωσης
https://www.youtube.com/watch?v=nhigI6ioKLM

patsavour
13/12/2015, 09:36
Παντως ο Βελγος με το f-16 to 2005 στο Tατοι στον 1ο Αρχαγγελο δεν παιζοταν με κανενα σημερινο ΔΙΑ να λεμε και του στραβου το δικιο.Γνωμη μου.Δεν ξερω αν ο ανθρωπος πεταει ακομα ,αλλα ηταν το κατι αλλο και νομιζω οτι ακομα και με τα σημερινα δεδομενα ειναι αξεπεραστος:a012:

byron
13/12/2015, 09:52
Παντως ο Βελγος με το f-16 to 2005 στο Tατοι στον 1ο Αρχαγγελο δεν παιζοταν με κανενα σημερινο ΔΙΑ να λεμε και του στραβου το δικιο.Γνωμη μου.Δεν ξερω αν ο ανθρωπος πεταει ακομα ,αλλα ηταν το κατι αλλο και νομιζω οτι ακομα και με τα σημερινα δεδομενα ειναι αξεπεραστος:a012:

Συμφωνώ, ήταν πολύ εντυπωσιακός. Το είχε δέσει κόμπο το F16. Βέλγος ή Ολλανδός ήταν;

Giorgos19
13/12/2015, 10:50
Μάλλον στο ολλανδικό αναφέρεστε. Το δικό τους demo team (όπως και το τουρκικό) έχει στηθεί με διαφορετική φιλοσοφία και όντως είναι πιο εντυπωσιακό.
Και μία παρατήρηση. Το πρόγραμμα δεν αλλάζει ανάλογα με τις δυνατότητες του εκάστοτε demo pilot. Είναι σταθερό και προκαθορισμένο.

Grafton 505
13/12/2015, 11:00
Παντως ο Βελγος με το f-16 to 2005 στο Tατοι στον 1ο Αρχαγγελο δεν παιζοταν με κανενα σημερινο ΔΙΑ να λεμε και του στραβου το δικιο.Γνωμη μου.Δεν ξερω αν ο ανθρωπος πεταει ακομα ,αλλα ηταν το κατι αλλο και νομιζω οτι ακομα και με τα σημερινα δεδομενα ειναι αξεπεραστος:a012:


Συμφωνώ, ήταν πολύ εντυπωσιακός. Το είχε δέσει κόμπο το F16. Βέλγος ή Ολλανδός ήταν;

Αυτό λέτε ;

348110

byron
13/12/2015, 11:32
Αυτό λέτε ;

348110

Ναι, αυτό. http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=20498&page=4&p=335557&viewfull=1#post335557

348118

byron
13/12/2015, 11:47
Τις είχα βάλει παλιά, αλλά τις θυμήθηκα τώρα. Low flight F4Ε πεδίο βολής Κάστρου.

Η 1η φωτό είναι από post του George19 :beer:

348119

348120

348121

bros400pgm
13/12/2015, 11:57
Ω να σου γαμησω.. Τα εβλεπα χαμηλα στο Παλαιοχωρι αλλα αυτο βαζει νεα δεδομενα :lol:

Giorgos19
13/12/2015, 12:44
Μία φωτογραφία από τον εορτασμό των 25 ετών λειτουργίας της 332 Μοίρας πέρισυ τον Νοέμβριο
348122

gior-gos
13/12/2015, 13:08
Παντως απ οτι φαινεται στα βιντεακια

τα sukhoi εχουν μεγαλυτερη δυνατοτητα μανουβρας - ελιγμων

απο τα f16.

Αν ισχυει κατι τετοιο, και σε συνδυασμο με το οτι τα sukhoi ειναι και πιο φθηνα απ τα f16 (ετσι ειχα διαβασει καπου)

νομιζω ειναι κριμα που δεν εχουμε εξοπλιστει με τετοια (καλα να μου πεις πελατακια των Αμερικανων ειμαστε..).

Απο την αλλη λενε οτι οι ιδιοι οι πιλοτοι

εχουν ανακηρυξει το f16 ως το πιο ευχρηστο μαχητικο.

byron
13/12/2015, 13:11
Ω να σου γαμησω.. Τα εβλεπα χαμηλα στο Παλαιοχωρι αλλα αυτο βαζει νεα δεδομενα :lol:

Μάζεμα ελιάς, εσπεριδοειδων κλπ :lol:

Και αν προσέξεις, δεν είναι το ίδιο F4 στις φωτογραφίες...

AUFGEBRACHT
13/12/2015, 21:04
Και μία παρατήρηση. Το πρόγραμμα δεν αλλάζει ανάλογα με τις δυνατότητες του εκάστοτε demo pilot. Είναι σταθερό και προκαθορισμένο.

Σαφώς και αλλάζει το πρόγραμμα, δεν είναι μια στατική επαναλαμβανόμενη διαδικασία. Παράδειγμα η επίδειξη του βελγικού F-16 στο περσινό Athens Flying Week και στο φετινό. Πέρσι, κατά την προσωπική μου γνώμη (αλλά και πολλών άλλων που παραβρέθηκαν) το βελγικό F-16 ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Φέτος ήρθαν με άλλο χειριστή και το πρόγραμμα συγκρινόμενο με την προηγούμενη εμφάνιση ήταν κατώτερο. Ακόμα και οι Πολωνοί με το MiG-29 που ήρθαν με την ίδια σύνθεση, είχαν διαφορετική πρόγραμμα σε σχέση με την προηγούμενη φορά, αν και χειριστής ήταν ο Rojak και στις 2 περιπτώσεις. Αρκεί η διαφορετική νέφωση και αλλάζει όλο το πρόγραμμα, το 2014 άλλο πρόγραμμα έκαναν το Σάββατο, άλλο την Κυριακή.

Μιας και πιάσαμε τα F-16 Display, ελπίζω οι Πολωνοί να αναθεωρήσουν σχετικά με την εισαγωγή F-16 Display σε αντικατάσταση του MiG-29, βρωμάει άλλωστε ο τόπος από δαύτα σε επιδείξεις... Συγκριτικά πάντως με το ολλανδικό και το βέλγικο, το ΖΕΥΣ έκανε την διαφορά λόγω κινητήρα, πέρναγε κι ένοιωθες δονήσεις στο σώμα σου από τη δύναμμη του κινητήρα.

AUFGEBRACHT
13/12/2015, 21:09
Μάζεμα ελιάς, εσπεριδοειδων κλπ :lol:

Και αν προσέξεις, δεν είναι το ίδιο F4 στις φωτογραφίες...


Σε συγκεκριμένη ξένη ιστοσελίδα με τη συγκεκριμένη φωτογραφία υπήρχε και το κορυφαίο σχόλιο: «Flying even lower than the Greek economy is this Greek Air Force F-4 Phantom II picking its way through the bushes»

patsavour
13/12/2015, 21:10
Παντως απ οτι φαινεται στα βιντεακια

τα sukhoi εχουν μεγαλυτερη δυνατοτητα μανουβρας - ελιγμων

απο τα f16.

Αν ισχυει κατι τετοιο, και σε συνδυασμο με το οτι τα sukhoi ειναι και πιο φθηνα απ τα f16 (ετσι ειχα διαβασει καπου)

νομιζω ειναι κριμα που δεν εχουμε εξοπλιστει με τετοια (καλα να μου πεις πελατακια των Αμερικανων ειμαστε..).

Απο την αλλη λενε οτι οι ιδιοι οι πιλοτοι

εχουν ανακηρυξει το f16 ως το πιο ευχρηστο μαχητικο.

Φανταζομαι οτι σε ενδεχομενο πολεμο δεν θα παιξει ρολο η ευελιξια του αεροσκαφους αλλα ποιος θα χτυπησει απο ποιο μακρυα και πρωτος. Αερομαχια BVR
Αρα θα επικρατησει αυτος που θα εχει καλυτερο ρανταρ και με μεγαλυτερη εμβελεια πυραυλους

AUFGEBRACHT
13/12/2015, 21:28
Φανταζομαι οτι σε ενδεχομενο πολεμο δεν θα παιξει ρολο η ευελιξια του αεροσκαφους αλλα ποιος θα χτυππσει απο ποιο μακρυα και πρωτος. Αερομαχια BVR
Αρα θα επικρατησει αυτος που θα εχει καλυτερο ρανταρ και με μεγαλυτερη εμβελεια πυραυλους

Εννοείται πως δεν θα παίξει κανένα ρόλο η ευελιξία... οι πολλαπλασιαστές ισχύος (υποδομή link 16, AEW, situation awareness) είναι αυτοί που θα καθορίσουν εν πολλοίς το αποτέλεσμα. Ακόμα και σε κλειστή αερομαχία πολλές από τις μανούβρες δεν έχουν καμία πρακτική και ουσιαστική αξία, είναι απλά μόνο και μόνο για τις επιδείξεις και καλά κάνουν, γιατί πραγματικά τα ρωσικά -πάλαι ποτέ σοβιετικά- μαχητικά είναι αξεπέραστα σε αυτόν τον τομέα. Πολλές φορές έχουν μονοπωλήσει τα air shows με την παρουσία τους, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια της παρουσίας τους. Είναι απίστευτο π.χ. ένα ασταθές αεροδυναμικά αεροσκάφος όπως το MiG-29 τι μπορεί να κάνει, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι στην αρχική του έκδοση δεν είχε καν FBW όπως τα δυτικά αεροσκάφη.

patsavour
13/12/2015, 22:09
Ειναι αληθεια οτι ο κοσμος εντυπωσιαζεται και συγκινειται -και καλα κανει- απο τα βιντεο που προβαλλονται με τις κλειστες αερομαχιες αναχαιτισης τουρκικων αεροσκαφων με τις περιγραφες διαλογων του στυλ -θα τον ξεσκισω τον μπινε κλπ,αλλα μην ξεχναμε οτι στις αναχαιτισεις στο αιγαιο ουτως η αλλως δεν προκειται να χρησιμοποιηθουν οπλα σε καιρο ειρηνης και απο τις δυο πλευρες γι αυτο και τα αεροπλανα πλησιαζουν πολυ κοντα το ενα το αλλο και αρχιζουν τις κοκορομαχιες.Σε πραγματικο πολεμο σπανια θα συμβει αυτο.Αν ο ενας εχει την δυνατοτητα να χτυπησει απο πιο μακρυα γιατι να εμπλακει σε κλειστη αερομαχια.Στην 10ετια του 70-80 οταν τα F-14 ειχαν τους πυραυλους PHOENIX με εμβελεια 150 χιλιομετρα οταν οι αλλοι ειχαν 50 χλμ γιατι να εμπλακουν σε αερομαχια.Χτυπουσαν απο μακρυα και τον πουλο:D

gior-gos
13/12/2015, 22:41
Απ οτι καταλαβαινω μεγαλυτερη σημασια εχει το ρανταρ και το οπλικο συστημα του αεροπλανου

παρά το πτητικο κομματι.

Αν τα Ρωσικα υπερτερουν στο πτητικο κομματι εναντι των Αμερικανικων

μηπως υστερουν σε ρανταρ ή (και) οπλικα συστηματα (σε ηλεκτρονικα γενικοτερα);

Δηλαδη με απλα λογια, αν αφησουμε στην ακρη τις πελατειακες σχεσεις

ποιο ειναι συνολικα καλυτερο αεροπλανο; το τελευταιο μοντελο sukhoi (που αν δεν κανω λαθος ειναι το su-37) ή το τελευταιο μοντελο f16 (που επισης αν δεν κανω λαθος ειναι το block 60);

Ή ρωταω δυσκολα; :p

byron
13/12/2015, 22:50
Δεν συμβαίνει αυτό. Οι Phoenix πχ, ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν επιχειρησιακά, όσες καταρρίψεις πέτυχαν εναντίον drone και QF-.. έγιναν.
Το Αιγαίο, δεν είναι και ο ιδανικός χώρος για χρήση BVR. Σε ελάχιστα λεπτά, το πιθανότερο είναι πως όσα αεροσκάφη εμπλακούν θα είναι σε πολύ κοντινές αποστάσεις, και πέραν κάποιας εκτόξευσης BVR όταν θα πλησιάζουν, η χρήση τους δεν θα είναι εφικτή.

Αυτός είναι και ο λόγος απόκτησης, και στροφής προς close range all aspect και κάσκες τύπου JHMCS. Oi κλειστές αερομαχίες πάντα θα υπάρχουν, όσο τουλάχιστον θα υπάρχει άνθρωπος στο cocpit. Μην ξεχνάμε πως η πεποίθηση της αποκλειστικής χρήσης πυραύλων από μακριά, ήταν κάτι που στοίχισε ακριβά στους αμερικάνους που είχαν καταργήσει και το πυροβόλο από τα αεροσκάφη τους. Το διόρθωσαν αργότερα με νεώτερες εκδόσεις των αεροσκαφών, και με την δημιουργία σχολών τύπου Red Flag - Top Gun για να μάθουν οι πιλότοι τους πως να κάνουν αερομαχίες.

Για την ευελιξία, μην είστε και τόσο σίγουροι πως είναι άχρηστη στο αεροπορικό πεδίο. Αν και λίγα έχουν γίνει γνωστά, οι φήμες έλεγαν για 9:1 σκορ υπέρ των Su, σε γυμνάσια με Ινδικά και Μαλαισιανά SU-30. Και οι Ινδοί και Μαλαισιανοί δεν είναι Ρώσοι, ούτε και τα αεροπλάνα τους έχουν ίδιες δυνατότητες με τα Ρώσικα.

Grafton 505
13/12/2015, 22:52
Μην ξεγράφετε τις αερομαχίες και την ευελιξία αεροπλάνων και πιλότων. Παράδειγμα ο πόλεμος στο Βιετνάμ. Όταν μπήκανε οι Αμερικανοί βασιστήκανε τόσο πολύ στην τεχνολογία τον πυραύλων (ΑΙΜ-9, ΑΙΜ-7) που σχεδιάσανε αεροπλάνα χωρίς πολυβόλο (F-4, A-4, A-6) και φάγανε τα μούτρα τους.
Τρέχανε μετά να ιδρύσουν σχολεία όπλων τακτικής (Top Gun για το Navy, Aggressors/Red flag για την αεροπορία) μπας και ξαναθυμηθούνε την τέχνη της αερομαχίας από τον πόλεμο στην Κορέα.

Με τα σημερινά stealth μαχητικά (F-22, F-35) αλλά και το βομβαρδιστικό Β-2 και τα ηλεκτρονικά αντίμετρα που κουβαλάνε, οι πύραυλοι τα βρίσκουν δύσκολα.
Σε ποιο σήμα του ραντάρ να λοκάρει ο BVR πύραυλος, αν το ραντάρ δεν έχει επιστροφή από τον στόχο ;

edit : Μερικοί γράφετε πιο γρήγορα και από το GAU-30 ....

byron
13/12/2015, 22:56
Αν ισχυει κατι τετοιο, και σε συνδυασμο με το οτι τα sukhoi ειναι και πιο φθηνα απ τα f16 (ετσι ειχα διαβασει καπου)



Δεν είναι τόσο απλό, ούτε έχει σημασία το κόστος. Το επιχειρησιακό κομμάτι έχει σημασία (μιας και είμαστε χώρα του ΝΑΤΟ), υποστήριξη, συμβατότητα.
Αυτά όλα είναι πολύ ακριβά και δύσκολα να τα αξιοποιήσεις χρησιμοποιώντας δυτικά και ανατολικά αεροσκάφη. Ακόμα και η Γερμανία που κληρονόμησε πολλά MIG-29, πιλότους και έτοιμες υποδομές μετά την επανένωση, κράτησε μόνο μια μοίρα για λίγα χρόνια και μετά την κατάργησε.

byron
13/12/2015, 23:04
edit : Μερικοί γράφετε πιο γρήγορα και από το GAU-30 ....

Πςςς...:lol:

Περί Su vs F-15

The improved multirole Su-30MK is a Flanker variant fitted with both canard forewings and thrust-vectoring nozzles which have improved its agility.

But how can this kind of maneuvers be used in combat?

A clear idea comes from an authoritative source: Aviation Week and Space Technology magazine.

In “Su-30MK Beats F-15C ‘Every Time'” published in 2002 on AW&ST, David A. Fulghum and Douglas Barrie reported that the Su-30 used its maneuverability to beat the F-15 in several engagements conducted in a complex of 360-deg. simulation domes at Boeing’s St. Louis facilities.

According to the article (that is often referenced by Indian media outlets to highlight the presumed Su-30 superiority on the American fighter jets) an anonymous USAF officer explained that in the case of a missed BVR missile (like the AA-12 Adder) shot by the Flanker, the Su-30 could turn into the clutter notch of the F-15’s radar, where the Eagle’s Doppler was ineffective.

As the AW&ST story explained in detail, this maneuver could be accomplished making a descending, right-angle turn to drop below the approaching F-15 while reducing the Su-30’s relative forward speed close to zero: even if this is a very old air combat tactic, the USAF officer said that the Sukhoi could perform effectively this maneuver thanks to its ability to reduce rapidly its speed and then quickly regain it.

If the Flanker driver performed correctly the maneuver, the Su-30 was invisible to the F-15’s radar until the Eagle was inside the AA-11 Archer IR missile range, since the F-15’s Doppler radar relied on movements of its targets.

As pointed out by the USAF officer, this tactic “works in the simulator every time,” however, only few countries have pilots with the required skills to fly those scenarios.

http://theaviationist.com/2014/06/18/su-30-beat-f-15-everytime/

Giorgos19
14/12/2015, 00:46
Σαφώς και αλλάζει το πρόγραμμα, δεν είναι μια στατική επαναλαμβανόμενη διαδικασία. Παράδειγμα η επίδειξη του βελγικού F-16 στο περσινό Athens Flying Week και στο φετινό. Πέρσι, κατά την προσωπική μου γνώμη (αλλά και πολλών άλλων που παραβρέθηκαν) το βελγικό F-16 ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Φέτος ήρθαν με άλλο χειριστή και το πρόγραμμα συγκρινόμενο με την προηγούμενη εμφάνιση ήταν κατώτερο. Ακόμα και οι Πολωνοί με το MiG-29 που ήρθαν με την ίδια σύνθεση, είχαν διαφορετική πρόγραμμα σε σχέση με την προηγούμενη φορά, αν και χειριστής ήταν ο Rojak και στις 2 περιπτώσεις. Αρκεί η διαφορετική νέφωση και αλλάζει όλο το πρόγραμμα, το 2014 άλλο πρόγραμμα έκαναν το Σάββατο, άλλο την Κυριακή.

Μιας και πιάσαμε τα F-16 Display, ελπίζω οι Πολωνοί να αναθεωρήσουν σχετικά με την εισαγωγή F-16 Display σε αντικατάσταση του MiG-29, βρωμάει άλλωστε ο τόπος από δαύτα σε επιδείξεις... Συγκριτικά πάντως με το ολλανδικό και το βέλγικο, το ΖΕΥΣ έκανε την διαφορά λόγω κινητήρα, πέρναγε κι ένοιωθες δονήσεις στο σώμα σου από τη δύναμμη του κινητήρα.


Το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια μιας demo season είναι σταθερό και αμετάβλητο. Δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν αλλαγές κατά τη διάρκεια της σεζόν. Πολύς κόσμος (δεν αναφέρομαι σε εσένα!) έχει την εντύπωση, ειδικά για τα solo display, ότι ο χειριστής πετάει ό,τι του έρθει την ημέρα της επίδειξης κάτι που δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια.
Τα low show που περιγράφεις, είναι τα high show (full show) εκτός των ελιγμών που εκτελούνται στο κατακόρυφο λόγω, όπως σωστά αναφέρεις, βάσης νεφών. Είναι επομένως μέρος του προσυμφωνημένου πλάνου και ο χειριστής τα έχει "πετάξει" κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής περιόδου (λιγότερες φορές από ό,τι το high show της ομάδας) ώστε να βγει "επιχειρισιακός".
Το πρόγραμμα των ελιγμών δεν εξαρτάται από την ομάδα. Εκείνη εισιγείται και οι ανώτεροι αποφασίζουν. Επίσης δεν εξαρτάται από τη χειριστική δεινότητα του πιλότου. Δεν υπάρχει το σκεπτικό "φέτος έχουμε χερά σε σχέση με την περσινή κουλαμάρα, επομένως ας τον βάλουμε να κάνει δύο τούμπες παραπάνω". Οποιοσδήποτε χειριστής έχει αποτελέσει demo pilot μιας ομάδας μπορεί, δοσμένου χρόνου εκπαίδευσης, να πετάξει οποιοδήποτε πρόγραμμα είχε, έχει ή θα παρουσιάσει η συγκεκριμένη ομάδα.

FotisFz1
14/12/2015, 01:22
https://youtu.be/gGnyWgXnZ6g

Δεν ξερω αν εχασε τα συρματοσχοινα ή το εκανε επιτηδες
παντως ηταν εντυπωσιακο

gior-gos
14/12/2015, 01:41
Το επιχειρησιακό κομμάτι έχει σημασία (μιας και είμαστε χώρα του ΝΑΤΟ), υποστήριξη, συμβατότητα.
Αυτά όλα είναι πολύ ακριβά και δύσκολα να τα αξιοποιήσεις χρησιμοποιώντας δυτικά και ανατολικά αεροσκάφη.

Σωστο. Περα ομως απο το επιχειρησιακο κομματι και την αποτελεσματικότητά τους σε επιπεδο συμπραξης χωρών οργανισμων κτλ

η απορια μου εστιαζεται στα αεροπλανα σα μοναδες. Sukhoi vs f16 με πιλοτους ιδιων ικανοτητων.

Ποιο αεροπλανο ειναι νικητης στη μανουβρα, στο ρανταρ, στο οπλικο συστημα κτλ.

Συμφωνα με το αρθρο που παρεθεσες το su κερδιζει το f15 οσον αφορα τη μανουβρα και την αποφυγη BVR πυραυλου. Επισης το ρανταρ του f15 καπου χανει το su. Βαση εξομοιωτη βεβαια ολ αυτα. Υπαρχουν ομως πολλα αρθρα που υμνουν το su.. κι απ οτι φαινεται οχι αδικα..

*Οταν λες υποστηριξη φανταζομαι δεν εννοεις υποστηριξη σε ανταλλακτικα, τεχνογνωσια κτλ (αυτα λογικα τα παρεχει η κατασκευαστρια εταιρια στους πελατες της) αλλά υποστηριξη σε υλικο, υποδομες κτλ απο τα άλλα κρατη - μελη.


https://youtu.be/gGnyWgXnZ6g

Δεν ξερω αν εχασε τα συρματοσχοινα ή το εκανε επιτηδες
παντως ηταν εντυπωσιακο

Αυτος ο καημενος δεν ηταν τοσο τυχερος.. :(

https://www.youtube.com/watch?v=9ea16pO-fmc