View Full Version : Αλυσίδα αυτός ο άγνωστος !!
Σελίδες :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Oταν λες σε αρκετη καλη κατασταση εννοεις οπτικα?
Οπτικα ειναι καινουργια γιατι με την βαλβολινη δεν πιανει πανω πολυ βρωμια οπως με τα σπρει και καθαριζει με στεγνο πανι.
Καλη κατασταση εννοω οτι δεν εχει "μποσικα" μεταξυ αλυσιδας-γραναζιου, δεν εχουν φυγει o-rings, δεν εχει κολλημενους κρικους, δεν εχει τερματισει ο τεντωτηρας κτλ.
Pan (dvs)
01/07/2016, 16:47
Οπτικα ειναι καινουργια γιατι με την βαλβολινη δεν πιανει πανω πολυ βρωμια οπως με τα σπρει και καθαριζει με στεγνο πανι.
Καλη κατασταση εννοω οτι δεν εχει "μποσικα" μεταξυ αλυσιδας-γραναζιου, δεν εχουν φυγει o-rings, δεν εχει κολλημενους κρικους, δεν εχει τερματισει ο τεντωτηρας κτλ.
Ετσι ητανε και η δικη μου, μεχρι που την εβγαλα.Μολις την εβγαλα ειδα το χαλι της.
Ενω δεν την φαινοτανε ειχε πολυ ζημια.
el-Gatto
01/07/2016, 18:35
επειδή τα αμερικανά είναι μπροστά σε τέτοια ζητήματα, πειράματα εμβαπτισμού των ορινγκ σε WD επί ημέρες δεν έδειξαν καταστροφή. Πόσο μάλλον με απλό πιτσίλισμα μιά στο τόσο.
Ειναι δε τοσο μπροστα που τα πειραματα χρνηματοδοτηθήκαν απο την εταιρεία που κατασκευαζει το WD40...
Πειράματα εμβαπτισμού έδειξαν ότι το WD φουσκώνει και μαλακώνει τα ορινγκ.
Κάτι σχετικό με τις παραπάνω παραθέσεις:
Στο advrider.com είχα δει ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα όπου o-rings έμειναν σε μπάνιο διαφόρων λιπαντικών για 24 ώρες
και μετά ,
εξετάστηκε τυχόν διαφοροποίηση της εμφάνισής τους , κ μετρήθηκαν οι διαστάσεις τους ,και συγκρίθηκαν με τις τιμές του καινούριου.
361943
Παρακάτω τα αποτελέσματα. Tο τελευταίο ("Air exposed") είναι ένα από τα αρχικά o-rings αφημένο σε φυσικό περιβάλον (για control).
361944
Τα συμπεράσματα είναι άκρως ενδιαφέροντα ,αφού (περιληπτικά)
το μούλιασμα σε WD40 ,δεν έδειξε καμία οπτική παραμόρφωση ,και η μικρο-μέτρηση έδειξε 1% συστολή της διαμέτρου του o-ring
το μούλιασμα στην (προτεινόμενη απο τις μοτο-βιομηχανίες για καθαρισμό αλυσίδας) κηροζίνη ,έδειξε ελάχιστη αύξηση μεγέθους & 1% διαστολή της διαμέτρου του o-ring
και το μούλιασμα σε σπρέϋ αλυσίδας έδειξε 4% διαστολή της διαμέτρου του o-ring
Κοινώς:
Οσο πιό (υποτίθεται) κατάλληλο το υγρό εμβάπτισης >>> τόσο μεγαλύτερη και η (ελάχιστη %) παραμόρφωση.
Τώρα ,αν είναι κι αυτό "δάκτυλος" της WD ,δεν το γνωρίζω.
Ολόκληρο το "πείραμα" εδώ: http://advrider.com/index.php?threads/chain-o-ring-wd-40-exposure-effects-study-and-results.345397/
Σε άλλο αντίστοιχο τεστ τα αποτελέσματα ήταν αντίθετα για το wd 40.
Άντε βγάλε άκρη τώρα.
Η αλυσιδα μεσα εχει γρασσο. Τι να το κανεις εαν χαλασει η οχι τα o-ring αμα περασει μεσα το wd40 και αλλοιωσει το γρασσο ?
el-Gatto
02/07/2016, 16:19
Η αλυσιδα μεσα εχει γρασσο. Τι να το κανεις εαν χαλασει η οχι τα o-ring αμα περασει μεσα το wd40 και αλλοιωσει το γρασσο ?
Τα προτεινόμενα κ καταλληλότερα χημικά λοιπόν (σύμφωνα με το σκεπτικό σου) ,επίσης (πιθανά) θα εισχωρήσουν κ θα αλλοιώσουν την γεύση...του γράσου.
Και η (προτεινόμενη) κηροζίνη ,είναι πολύ ισχυρότερο καθαριστικό απο το WD.
Τα προτεινόμενα κ καταλληλότερα χημικά λοιπόν (σύμφωνα με το σκεπτικό σου) ,επίσης (πιθανά) θα εισχωρήσουν κ θα αλλοιώσουν την γεύση...του γράσου.
Και η (προτεινόμενη) κηροζίνη ,είναι πολύ ισχυρότερο καθαριστικό απο το WD.
Σωστα. Γιαυτο αγνο παρθενο λαδακι να κραταει μαλακά τα o-ring.
o_gavros
02/07/2016, 17:04
Γάτε μια μικρή διόρθωση.
Βαλβολινη προτείνουν οι κατασκευαστές,όχι κηροζίνη.
Για την οποία προσωπικά είμαι υπέρ του δέοντος ικανοποιημένος.
61,5Κ χλμ με τη μαμά ακόμα στο Ζ και ούτε ένα τεντωμα.
amyroukai
02/07/2016, 17:19
Κηροζίνη για καθάρισμα τσοντσον, όχι λίπανση.
o_gavros
02/07/2016, 17:24
Πεθαίνω με το τσοντσον...
Μέα κουλπα για την παρανόηση.διάβασα μόνο τις τελευταίες απαντήσεις.
Ναι κηροζίνη παραφινη είναι μανούλες στο καθάρισμα.
Ξέρεις τι τριψιμο έχω ρίξει μεν την οδοντόβουρτσα ανά χείρας;
amyroukai
02/07/2016, 17:25
Μαζοχισμός...
Μετά λένε για καψωνια στρατό κλπ. Ε...
o_gavros
02/07/2016, 17:27
Καταταχτειτε μας λέγανε...πάρτε μηχανάκια μας λεγανε...
Για αυτό σταμάτησα να το πλένω διά παντός και βρήκα την υγεια μου :p
AUFGEBRACHT
02/07/2016, 17:51
Για αυτό αγόρασα BMW με άξονα και βρήκα την υγεια μου :p
Fixed!!!
Στη δικη μου περιπτωση μεχρι να γινει η αλλαγη της αλυσιδας μου, χρυση AFAM και αυτη (καθαρισε και ειδα τη μαρκα και τη θυμηθικα), στα 20.000χλμ που εχει εγινε τελικα καθαρισμος με βουρτσα και σαπουνι τη στεγνωσα και μετα WD40, στεγνωσε σχεδον με μια συντομη βολτα και γρασαριστικε. Χαλαρωσανε τα μαγκωμενα σημεια και αμολισε εντελως. Τον επομενο μηνα θα αλλαχτει.
Δεινόσαυρος
03/07/2016, 14:12
Μία πιθανώς αφελής ερώτηση: Όταν η μοτοσυκλετα δεν διαθέτει κεντρικό σταντ, πώς λιπαίνεις την αλυσίδα;
Μικρη μοτο ή μεγάλη;
Εγώ την μικρή την σηκώνω με γρύλο ανυψωτικό που είναι σαν stand/τραπεζάκι. ΟΚ για μέχρι 200 κιλα. 5 λεπτά δουλειά. Απορώ πώς υποφέρουν οι μη κατέχοντες paddock stand για τις μεγάλες.
362011
Καλά, 500 λέει. Δεν το παίρνω πολύ σοβαρά...
SHOOTER045
03/07/2016, 15:00
Μία πιθανώς αφελής ερώτηση: Όταν η μοτοσυκλετα δεν διαθέτει κεντρικό σταντ, πώς λιπαίνεις την αλυσίδα;
1) φωνάζεις ενα φιλο
2)διαλεχτε ρολους ,ένας κρατάει ένας λαδωνει(καλά είναι να έχει προηγηθεί πλύσιμο και βόλτα να είναι ζέστη η αλυσίδα)
3) αυτός που θα κρατάει, τσαρουχωνει εμπρός φρένο,και έχει το.ποδι κόντρα στον πλαγιοστατη,τραβάει την μηχανή, ώστε να πατάει στον εμπρός τροχό και στον πλαγιοστατη.
4) αυτός που θα λιπαινει με το ενα χερι γυρνάει τροχό, και με το άλλο ψεκάζει με το σπρέι η οτιδήποτε άλλο.
Υπ όψιν και γνώμη μου ψεκαζουμε το εσωτερικό μέρος της αλυσίδας,το σημείο δηλαδή που έρχεται σε επαφη με τα γρανάζια.
Γιατί λόγω της κίνησης το λάδι θα παει και προς τα εξω αρα παντού
Pan (dvs)
03/07/2016, 18:51
Ενα ωραιο τρικ που ανεβασε ο Μακης στο φατσοβιβλιο,για να μην τα κανουμε ολα πατουρα οταν κανουμε λιπανση της αλυσιδας.
362017
362018
362019
Ερωτηση:Πως ξερουμε οτι εχουμε ριξει την σωστη ποσοτητα σπρευ στην αλυσιδα μας?
SHOOTER045
03/07/2016, 19:05
Πανο
Όπως είπα ποιο πάνω, ποτε δεν έκανα καθαρισμό με παραφίνες κτλπ.
Πρωτα σε πλυντήριο καλό πλύσιμο, αν έχει διπλό Σταν ακόμα καλύτερα.
Μετα μια βολτιτσα να ζεσταθεί και όπως είναι ζεστη,σπρέι στην εσωτερική πλευρα και σε όλη την επιφάνεια της.
Η κινηση και η φυγόκεντρος αναλαμβανει να παει παντού
Pan (dvs)
03/07/2016, 19:20
Πανο
Όπως είπα ποιο πάνω, ποτε δεν έκανα καθαρισμό με παραφίνες κτλπ.
Πρωτα σε πλυντήριο καλό πλύσιμο, αν έχει διπλό Σταν ακόμα καλύτερα.
Μετα μια βολτιτσα να ζεσταθεί και όπως είναι ζεστη,σπρέι στην εσωτερική πλευρα και σε όλη την επιφάνεια της.
Η κινηση και η φυγόκεντρος αναλαμβανει να παει παντού
Nαι ρε φιλε,αλλα ποια ειναι η ποσοτητα που πρεπει να βαλουμε.Ο καθενας μας το κανει εμπειρικα,αλλα απο εκει και περα ποτε εχουμε βαλει οσο πρεπει.
Λίγο θέλει!
Ένα πέρασμα απ' το καθε σημείο που πρέπει να λιπανθεί αρκεί.
gior-gos
03/07/2016, 20:09
Οι περισσοτεροι (αν οχι ολοι) βαζουμε πολυ περισσοτερο απ οσο πρεπει. Δεν νομιζω οτι υπαρχει ανθρωπος που να βαζει πραγματικα λιγο (που κανονικα τοσο πρεπει· λιγο). Το περισσοτερο δεν νομιζω οτι βλαπτει αλλά ουτε και προσφερει κατι περισσοτερο. Ισως να κολλανε περισσοτερες βρωμιες στην αλυσιδα και να μαζευει πολυ μακα το μπροστινο γραναζι. Ενδεδειγμενη ποσοτητα λιπαντικου για λιπανση αλυσιδας δεν εχει παρει ποτέ τ αφτι μου. Αλλά και να υπηρχε δεν μπορεις να την μετρησεις απο τη στιγμη που χρησιμοποιεις σπρει. Εκτος αν χρησιμοποιεις χυμα βαλβολινη με συριγγα μετρωντας ml.. :rolleyes:
Δεινόσαυρος
04/07/2016, 16:53
χυμα βαλβολινη με συριγγα μετρωντας ml.. :rolleyes:
Oui.
10-15 ml ανα λίπανση και πολλά είναι (καθε 200-250 χλμ). Αλυσίδα αρκετά μεγάλη.
Δεν χρησιμοποιώ σύραγγα βέβαια. Αυτα τα μικρα πλαστικά φαρμακευτικά μπουκαλάκια των 100 ml είναι ο,τι πρέπει. Με ελάχιστη πιεση δουλεύουν σαν σταγονομετρο. Βάζω ανάμεσα στις πλαινές πλακες των κρίκων, έτσι με έμαθαν.
Ναι αλλά σε έμαθαν τα μισά. Έχει γράψει ο oldman τα σημεία που πρέπει να λιπανθούν νομίζω στην αρχή του θρεντ.
Δεινόσαυρος
04/07/2016, 17:46
Δεν βρήκα τίποτα στις πρώτες 10 σελίδες.
Εσύ τι λες οτι δεν μου μάθαν; Η αλυσίδα από καινούργια έχει τρία χρόνια, 20000 χλμ, παρκαρισμένο όξω στα ανοιχτά, Αγγλία καιρός, και τώρα μόνο για πρώτη φορά θέλει λίγο - ελάχιστο τέντωμα. (Είναι όμως DID, πολύ καλής ποιότητας)
amyroukai
04/07/2016, 17:49
Λίπανση καθε 200....
Πας μια ημερήσια βόλτα και λιπαίνεις τρεις φορές;;;;
Δεινόσαυρος
04/07/2016, 18:05
Λίπανση καθε 200....
Πας μια ημερήσια βόλτα και λιπαίνεις τρεις φορές;;;;
Σόρυ, εννοούσα κάθε 200 μίλια, στο περίπου. Κάθε δυο τεπόζιτα, ήτοι δυο φορές σε μεγάλη ημερήσια. Ε, δεν το τηρώ και θρησκευτικά, αλλά εκεί στοχεύω σαν ιδανικό.
Η πλάκα είναι οτι το απολαμβάνω ακόμα! :a21:
Εξ άλλου δεν είναι δα και θέμα, δύο λεπτά με παίρνει με το σύστημα που έχω επινοήσει.
Και όλο λέω οτι θα βάλλω scottoiler, και όλο δεν το κάνω. :p
ΥΓ. Στο μικρό, όποτε θυμηθώ/γουστάρω/τρίζει. Είναι φτηνή, σκέτη.
Τα σημεία που λιπαίνουμε είναι αυτά τα δύο + τα εξωτερικά σημεία των πλακιδίων το χειμώνα ώστε να μη σκουριάζουν.
362049
amyroukai
06/07/2016, 15:53
Και ακόμα ένας πληρωμένος... :)
http://www.motorcyclistonline.com/mc-garage-video-will-wd-40-destroy-your-motorcycle-chain-o-rings
https://www.youtube.com/channel/UCm1oYZ_aapbscmt4_nbChUA/videos
Και εδώ το κανάλι στο youtube της DID. Έχει οδηγίες για τα σημεία λίπανσης καθώς και για την χρήση του εργαλείου της
Mπηκε REGINA ZRP 525-112 με μαμά γραναζια SUNSTAR σε πολυ καλη τιμη..ειδομεν.. :D
Regina?
Τις πετούσα στα μισά χλμ απ' ότι τις did. (από κολλημένους κρίκους όμως)
Τα sunstar είναι άριστα εκτός και αν έχεις άφρικα. :lol:
amyroukai
06/07/2016, 19:26
Εμένα οι Regina δεν μου έβγαζαν λιγότερα χιλιόμετρα από τις DID αλλά (στο bandit που είχε ήσυχη εξάτμιση) ακούγονταν στην κύλιση, όπως μου θύμισε ο Αλεξ14. Στο fazer με το κανόνι δεν ακούς ούτε σπασμένο ρουλεμάν τροχού :bawl:
Γι αυτό έγραψα από κολλημένους κρίκους, σε στριτ μηχανάκι μπορεί να μην έχουν θέμα.
Στο δικό μου μέχρι 20.000 η κάθε μία με πολύ προσοχή αλλιώς θα τις πετούσα και νωρίτερα.
UPDATE:
Σίριαλ το θεμα αλυσιδας μου αλλα ειπα να γραψω προς γνωση (οποιων την ασπαστουν). Τελικα επισκεπτομενος τον μηχανικο μου για αλλαγη λαδιων ειδαμε λεπτομερως την αλυσιδα και μου ειπε ρητα οτι ειναι τελεια και δεν θελει αλλαγη. Ειναι και αυτη η AFAM η χρυση οπως προειπα σε αλλο ποστ οποτε δεν δικαιολογειται στα 20.000χλμ να θελει αλλαγη. Ειχε αρκετη βρωμα και ειχαν μαγκωσει καποιοι κρικοι γιαυτο το λογο. Δεν εχει χαλαρωματα δεν εχει τσογους ολα κομπλε. Λυθηκε και το χιουμοριστικο μυστηριο με τα 80.000χλμ, μου ειπε οτι δεν αντεχουν τοσο το ειπε υπερθεματιζοντας για την πολυ καλη ποιοτητα. Αντεχουν περιπου 50-60 χλιαδες χιλιομετρα με νορμαλ χρηση βολταδικη-ταξιδιαρικη. Εσενα μου λεει στα 40.000χλμ λογικα θα θελει αλλαγη μιας και το ματσουκωνω λιγο το δεξι γκριπ. :p Ολα καλα λοιπον παμε για αλλα! :beer:
SHOOTER045
06/07/2016, 20:49
Regina?
Τις πετούσα στα μισά χλμ απ' ότι τις did. (από κολλημένους κρίκους όμως)
Τα sunstar είναι άριστα εκτός και αν έχεις άφρικα. :lol:
Δηλαδή εμένα που μου εβαλαν x gear (αυτά πληρώνει πλεον η υπηρεσία)
Τι να περιμένω?
UPDATE:
Ειχε αρκετη βρωμα και ειχαν μαγκωσει καποιοι κρικοι γιαυτο το λογο.
Ξεμάγκωσαν? Κινούνται ελεύθερα? Η αλυσίδα είναι ευθεία όταν την κοιτάς?
Και ακόμα ένας πληρωμένος... :)
http://www.motorcyclistonline.com/mc-garage-video-will-wd-40-destroy-your-motorcycle-chain-o-rings
Καλά αυτός παίζει να είναι και πληρωμένος.
Είχα διαβάσει ένα παρόμοιο τεστ με αυτά που κυκλοφορούν, πολύ παλιά. Όλα τα μη προτεινόμενα ματζούνια χαλούσαν λίγο τα ορινγκ. Άλλο τα μαλάκωνε άλλο τα φούσκωνε άλλο τα ξέραινε, κανένα δεν τα άφηνε άθικτα.
Παρόλα αυτά το ζητούμενο δεν είναι μονο αυτό. Ότι ρίξουμε για καθαρισμό πρέπει να είναι αρκετά χοντρό ώστε να μην περνάει απ' τα ορινγκ μέσα στους κυλίνδρους. Το γράσο στους κυλίνδρους μπορεί να το διασπάσει ακόμα και το λάδι κινητήρα αν το χρησιμοποιήσουμε σαν καθαριστικό (μια χαρά καθαρίζει) αλλά δεν μπορεί να περάσει μέσα.
Το WD ισχυρίζεται ότι φτάνει και στα πιο απίθανα σημεία όπως και πρέπει να κάνει (όχι ότι το κάνει πάντα). Η κηροζίνη είναι αρκετά λεπτή για να περάσει απ' τα ορινγκ? Το καθαρό πετρέλαιο? Αν του ρίξω καθαρό πετρέλαιο που αποδεδειγμένα χαλάει τα ορινγκ και το καθαρίσω αμέσως θα πάθουν κάτι? Υπάρχει ποσότητα που να έχει εισχωρήσει κάπου όπου δε θα φύγει με μια βόλτα? Το wd όπου περάσει μένει και δουλεύει. Αυτό πρέπει να κάνει. Θα μείνει και στα ορινγκ και πίσω απ' αυτά και όπου μπορέσει να περάσει.
Για καθαρισμό αλυσίδας με ορινγκ η εταιρία έχει βγάλει άλλο προιόν.
362125
Και κάτι άλλο!
Είναι δυνατόν να πλένει κάποιος την αλυσίδα του με το πιεστικό και μετά να αναρωτιέται αν το wd θα χαλάσει το ορινγκ ή ποιο λιπαντικό είναι καλύτερο ή αν η χρυσή αλυσίδα είναι καλύτερη απ' την μαυρη? :D
Ειπε ειδομεν η REGINA μπηκε μετα απο ελενχο τιμη-ποιοτητας και εβαλα την καλυτερη σειρα της..δεν εχω ξαναβαλει επινα νερο(και οχι μονο):cool: στο ονομα της DID και με εβλαβικη συντηρηση πανω απο 30.000 δεν εχω δει οποτε ας κανουμε μια δοκιμη και βλεπουμε! :D η AFAM ειναι η επομενη επιλογη αλλα κατι πηρε ο αυτις μου για τις αλυσιδες της οτι δεν ειναι δικες της!
el-Gatto
07/07/2016, 10:02
Regina?
Τις πετούσα στα μισά χλμ απ' ότι τις did. (από κολλημένους κρίκους όμως)
Τα sunstar είναι άριστα εκτός και αν έχεις άφρικα. :lol:
Regina ήταν και οι ΟΕΜ τοποθέτησης στα πρώτα ΧΤΖ...οι οποίες έσπαγαν στα 6-7 Κ χλμ ,και στα επόμενα μοντέλα μπήκαν DID.
Δεν γνωρίζω (κ δεν νομίζω) αν έγινε ανάκληση.
Regina ήταν και η μοναδική αλυσίδα (στην μοτο-ζωή μου) που ξεκούμπωσε ,με ταλαιπώρησε ,κ παραλίγο να μου χαλάσει ενα 36άωρο.(είχε τοποθετηθεί καινούργιο σετ αλυσ/ζα πρίν ξεκινήσω)
Ισως να έφταιγε ο εφαρμοστής.
Ισως να ήταν φτηνή σειρά.
Την κράτησα με νέα ασφάλεια ,αλλά εξαντλήθηκε πολύ γρηγορότερα σε σχέση με άλλες που είχα χρησιμοποιήσει.
Απο τότε όμως ,ούτε που το σκέφτομαι.
Εχω δοκιμάσει κ μείνει ευχαριστημένος απο τις ΕΚ.
Και κάτι άλλο!
Είναι δυνατόν να πλένει κάποιος την αλυσίδα του με το πιεστικό και μετά να αναρωτιέται αν το wd θα χαλάσει το ορινγκ ή ποιο λιπαντικό είναι καλύτερο ή αν η χρυσή αλυσίδα είναι καλύτερη απ' την μαυρη? :D
Παρών. :D
Χτυπάω μόνο στα πλάγια (έσω κ εξω) ,για να φύγει η πολύ λαδο-χωματό-μπιχλα.
Ποτέ απο πάνω ή απο κάτω ,εκεί δηλ που θα επηρεάζονταν πιθανά τα o-rings.
Ξεμάγκωσαν? Κινούνται ελεύθερα? Η αλυσίδα είναι ευθεία όταν την κοιτάς?
Κομπλε.
Παρών. :D
Χτυπάω μόνο στα πλάγια (έσω κ εξω) ,για να φύγει η πολύ λαδο-χωματό-μπιχλα.
Ποτέ απο πάνω ή απο κάτω ,εκεί δηλ που θα επηρεάζονταν πιθανά τα o-rings.
Tα ορινγκ πιθανότατα να μη πάθουν τίποτα, το θέμα είναι να μη μπει νερό μέσα. :)
DID και με εβλαβικη συντηρηση πανω απο 30.000 δεν εχω δει
Μήπως να ψάξεις τι κάνεις λάθος? 37,000 χλμ και ασχολήθηκα μαζί της 3-4 φορές.
Εντάξει το τενεκε δεν έχει δύναμη να την τεντώσει, από κολλημένους κρίκους τις αλλάζω εγώ.
Με την καινούρια είπα ότι θα ασχοληθώ περισσότερο να δω τι παραπάνω θα βγάλει.
Ναι καλά.. ποιά λέξη είπαμε προηγείται απ' τους μάντολες?
Μήπως να ψάξεις τι κάνεις λάθος? 37,000 χλμ και ασχολήθηκα μαζί της 3-4 φορές.
Εντάξει το τενεκε δεν έχει δύναμη να την τεντώσει, από κολλημένους κρίκους τις αλλάζω εγώ.
Με την καινούρια είπα ότι θα ασχοληθώ περισσότερο να δω τι παραπάνω θα βγάλει.
Ναι καλά.. ποιά λέξη είπαμε προηγείται απ' τους μάντολες?
Οταν λεω εβλαβικη συντηρηση εννοω καθαρισμα καθε 1000-1500 με παραφινέλαιο και πινελο λαδομα με BEL-RAY καθε 500 αυστηρα και ελενχο-τεντομα συχνα πυκνα
Σκουρια ποτε και αλλαγη παντα απο κολλημένους κρικους...απλα το γκαζακι το τσαρουχονοταλαιπωρω:D
Οταν λεω εβλαβικη συντηρηση εννοω καθαρισμα καθε 1000-1500 με παραφινέλαιο και πινελο λαδομα με BEL-RAY καθε 500 αυστηρα και ελενχο-τεντομα συχνα πυκνα
Σκουρια ποτε και αλλαγη παντα απο κολλημένους κρικους...απλα το γκαζακι το τσαρουχονοταλαιπωρω:D
Ειχα βαλει και εγω καποτε απο αυτο (το λευκο) και πηγε η αλυσιδα για πεταμα...
Βαζε κανονικο σπρει και ας λερωνει λιγο παραπανω...
Θυμαμαι με κανονικο σπρει ειχα βγαλει 59.000χλμ......:D
εχω αρχισει και πιστευω οτι οι αυτολιπαινομενες αλυσιδες χαλανε απο την πολυ περιποιηση και ειδικα με λαθος προιοντα
σε κανενα manual μοτοσυκλετας ή αλυσιδας δεν συστηνει καθαρισμο με οποιοδηποτε προιον
παντου ζηταει εξωτερικη λιπανση με βαλβολινη 90αρα και τιποτα αλλο
χρειαστηκα 15 χρονια για να παρω το πρωτο μου καινουριο μηχανακι με manual και απο τοτε που εκανα απλα αυτο που ζηταει βρηκα την ησυχια μου
Ειχα βαλει και εγω καποτε απο αυτο (το λευκο) και πηγε η αλυσιδα για πεταμα...
:eyepop::plaf:
:eyepop::plaf:
Τα τελευταια χρονια, εχω βρει την ησυχια μου με αυτο...362134
Ειχα βαλει και εγω καποτε απο αυτο (το λευκο) και πηγε η αλυσιδα για πεταμα...
Βαζε κανονικο σπρει και ας λερωνει λιγο παραπανω...
Θυμαμαι με κανονικο σπρει ειχα βγαλει 59.000χλμ......:D
:eek: οντως??μιλαμε για το ιδιο?αυτο εδωθε?
362135
:eek: οντως??μιλαμε για το ιδιο?αυτο εδωθε?
362135
Ειχα το πιο ''παλιο''...362136
Τι να πω..χμμ εγω τα τελευταια ολα με αυτο τα εκανα και κανενα παραπωνο..ισως να δοκιμασω κατι αλλο..ετσι για αλαγη!:rolleyes:
Παικτη το πιο παλιο ειχε θεματα οντως. Μπορει να σε αδικησα. Το πιο πανω το "μπλε" που ποσταρε ο θεος βαζω ανα 100-200χλμ και ειμαι κομπλε. μονο καθαρισμα με κανα λαδακι ουδετερο οπως παραφινελαιο θελει. Δε γινεται να μη μαζευει βρωμα η αλυσιδα και να μη θελει καθαρισμα οπως ειπαν οι απο πανω... δε κινουμαστε στο παρκε της θειας μας :p σε ελληνικους δρομους με σκονη χωμα κλπ κινουμαστε :beer:
βαζω ανα 100-200χλμ και ειμαι κομπλε.
Κλείσε και λίγο το γκάζι ρε wise! :D
Παικτη το πιο παλιο ειχε θεματα οντως. Μπορει να σε αδικησα. Το πιο πανω το "μπλε" που ποσταρε ο θεος βαζω ανα 100-200χλμ και ειμαι κομπλε. μονο καθαρισμα με κανα λαδακι ουδετερο οπως παραφινελαιο θελει. Δε γινεται να μη μαζευει βρωμα η αλυσιδα και να μη θελει καθαρισμα οπως ειπαν οι απο πανω... δε κινουμαστε στο παρκε της θειας μας :p σε ελληνικους δρομους με σκονη χωμα κλπ κινουμαστε :beer:
Απλα ειπα τι ετυχε σ' εμενα... Απο εκει και περα, ο καθενας οτι θελει αποφασιζει...
Με το motul παντως καμια σχεση!
Καθαριστικο μεχρι τωρα βαζω ενα της motorex...καλο φαινεται...;)
Παικτη το πιο παλιο ειχε θεματα οντως. Μπορει να σε αδικησα. Το πιο πανω το "μπλε" που ποσταρε ο θεος βαζω ανα 100-200χλμ και ειμαι κομπλε. μονο καθαρισμα με κανα λαδακι ουδετερο οπως παραφινελαιο θελει. Δε γινεται να μη μαζευει βρωμα η αλυσιδα και να μη θελει καθαρισμα οπως ειπαν οι απο πανω... δε κινουμαστε στο παρκε της θειας μας :p σε ελληνικους δρομους με σκονη χωμα κλπ κινουμαστε :beer:
Οταν φτανεις στον προορισμο σου το σβηνεις το μηχανακι ή το εχεις στο διπλο και δουλευει;
:D
Την κοβετε την δουλεια να κλειδωνει το thread ρε χαροκαμενοι λιπαντές..???:smokin:
SHOOTER045
07/07/2016, 13:48
Την κοβετε την δουλεια να κλειδωνει το thread ρε χαροκαμενοι λιπαντές..???:smokin:
Να ανεβουμε επίπεδο ντε
https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.tofarmakeiomou.gr/sexual-health/lipantika/&ved=0ahUKEwjetq_ho-HNAhWB0RoKHahXA08QFggZMAA&usg=AFQjCNHeuZOu_SH7hALUXZyndJhdrpRjdA&sig2=G7YLtfoTqg965l-GGhLa9Q
Να ανεβουμε επίπεδο ντε
https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.tofarmakeiomou.gr/sexual-health/lipantika/&ved=0ahUKEwjetq_ho-HNAhWB0RoKHahXA08QFggZMAA&usg=AFQjCNHeuZOu_SH7hALUXZyndJhdrpRjdA&sig2=G7YLtfoTqg965l-GGhLa9Q
Δεν κανουν τιποτα αυτα... φτυμα μονο :a25:
Pan (dvs)
07/07/2016, 14:40
Την κοβετε την δουλεια να κλειδωνει το thread ρε χαροκαμενοι λιπαντές..???:smokin:
Αιντε να ανοιξω νεο για λιπανση λουκετων.
Να ρωτήσω και δω που είστε και ειδικοί! Πρόσφατα που έβγαλα το ψαλίδι, όταν το τοποθέτησα από λάθος έβαλα την αλυσίδα ανάποδα, δηλαδή η ασφάλεια τώρα κοιτάει προς τα μέσα. Μέχρι στιγμής έχω κάνει 6000 χλμ, όλα καλά, αλλά ήθελα να ρωτήσω αν έχει κάνει κάποιος το ίδιο και αν είχε παρατηρήσει κάτι, καλό ή κακό.
Επίσης να πω ότι η προηγούμενη DID μου κράτησε 55000 χλμ χωρίς ιδιαίτερη περιποίηση. Το πιο σημαντικό πιστεύω είναι ο ήρεμος τρόπος οδήγησης χωρίς απότομα ξεσπάσματα, σούζες, κλπ.
George_Sp
07/07/2016, 19:19
Να ρωτήσω και δω που είστε και ειδικοί! Πρόσφατα που έβγαλα το ψαλίδι, όταν το τοποθέτησα από λάθος έβαλα την αλυσίδα ανάποδα, δηλαδή η ασφάλεια τώρα κοιτάει προς τα μέσα. Μέχρι στιγμής έχω κάνει 6000 χλμ, όλα καλά, αλλά ήθελα να ρωτήσω αν έχει κάνει κάποιος το ίδιο και αν είχε παρατηρήσει κάτι, καλό ή κακό.
Επίσης να πω ότι η προηγούμενη DID μου κράτησε 55000 χλμ χωρίς ιδιαίτερη περιποίηση. Το πιο σημαντικό πιστεύω είναι ο ήρεμος τρόπος οδήγησης χωρίς απότομα ξεσπάσματα, σούζες, κλπ.
επειδή τα χιλιόμετρα είναι λίγα (6000) δε θα έχεις πρόβλημα. Αν ήταν περισσότερα ή ήξερες οτι η αλυσίδα έχει ανομοιομορφίες το να τη βάλεις ανάποδα θα στην έδινε στο χέρι πολύ πιο σύντομα και ίσως και σε επικίνδυνη στιγμή. Είναι απαγορευτικό δηλαδή να τη βάλεις ανάποδα ενώ έχει ήδη ανομοιομορφίες γιατί αντίστοιχη ανομοιομορφία έχουν και τα γρανάζια που τη δούλευαν. Γυρίζοντας ανάποδα δημιουργείς μεγαλύτερες ανισότητες στα σημεία που πόναγε πριν.
Αν θες να είσαι απόλυτα σωστός την ξαναβγάζεις και την τοποθετείς σωστά εφόσον το αντιλήφθηκες.
Η αλυσίδα συνολικά έχει 20000 χλμ, τα 6000 χλμ τα έχει κάνει ανάποδα. Και τότε και τώρα η αλυσίδα είναι σα καινούργια. Πιστεύω ότι πριν τα 60000 χλμ δε θα την αλλάξω, εκτός αν η κοτσάνα που έκανα και την έβαλα ανάποδα μου στοιχίσει.
George_Sp
07/07/2016, 19:32
Η αλυσίδα συνολικά έχει 20000 χλμ, τα 6000 χλμ τα έχει κάνει ανάποδα. Και τότε και τώρα η αλυσίδα είναι σα καινούργια. Πιστεύω ότι πριν τα 60000 χλμ δε θα την αλλάξω, εκτός αν η κοτσάνα που έκανα και την έβαλα ανάποδα μου στοιχίσει.
και με οπτικό έλεγχο να φαίνονται όλα σωστά σε αλυσίδα και γρανάζια, πιθανόν να της μειώσεις τη ζωή της έχοντάς την ανάποδα ήδη 6000 και για τα επόμενα 30.000. Αν δε σου είναι κόπος ξαναγύρνα την. Και προφανώς τακτικό έλεγχο. Δε ξέρω πόσο ρολαριστά πας με το γκάζι και αν την καταπονείς ελάχιστα αλλά 60.000χλμ θεωρητικά βγάζουν με ευλαβική χρήση και τέλεια συντήρηση με σημειωματάριο ημέρας καθαρισμού και λίπανσης. Αν είσαι τόσο τελειομανής πάω πάσο.
Να τη γυρίσω αποκλείεται, για να βγάλεις ψαλίδι στο στρώμα θέλει πολύ χρόνο. Προτιμότερο να την αφήσω και να τη παρακολουθώ.
Δε κάνω και κάτι ιδιαίτερο στη συντήρηση, απλώς σταμάτησα να τη χτυπώ με το πιεστικό και πέταξα όλα τα σπρέι γράσου. Κάθε 300-350 χλμ βαλβολίνη 90αρα. Και φυσικά ήρεμη οδήγηση, σ'αυτό βοηθάει το στρώμα.
Να ρωτήσω και δω που είστε και ειδικοί! Πρόσφατα που έβγαλα το ψαλίδι, όταν το τοποθέτησα από λάθος έβαλα την αλυσίδα ανάποδα, δηλαδή η ασφάλεια τώρα κοιτάει προς τα μέσα. Μέχρι στιγμής έχω κάνει 6000 χλμ, όλα καλά, αλλά ήθελα να ρωτήσω αν έχει κάνει κάποιος το ίδιο και αν είχε παρατηρήσει κάτι, καλό ή κακό.
Επίσης να πω ότι η προηγούμενη DID μου κράτησε 55000 χλμ χωρίς ιδιαίτερη περιποίηση. Το πιο σημαντικό πιστεύω είναι ο ήρεμος τρόπος οδήγησης χωρίς απότομα ξεσπάσματα, σούζες, κλπ.
Αχιλλέα δεν το καταλαβαίνω το "ανάποδα". Δεν έχω δει ποτέ μου φορά σε αλυσίδα (μπορεί και να μην το έχω παρατηρήσει αλλά χλομό το κόβω). Μα την αλήθεια δεν ήξερα ότι υπάρχει φορά στην αλυσίδα. Λες "η ασφάλεια κοιτάζει προς τα μέσα". Μήπως απλά έβαλες την ασφάλεια ανάποδα?? Ακόμα και αυτό να έχεις κάνει δεν πιστεύω πως είναι λάθος, συνήθως τις βάζουμε με το "κούμπωμα - ασφάλεια" προς την έξω μεριά για λόγους ευκολίας τοποθέτησης και όχι για άλλους λόγους.
Ας μας πει κάποιος πιο ειδικός ή κάποιος που να έχει διαβάσει για "φορά".
Δεν έχει φορά η αλυσίδα αλλά όταν τη πριτσίνωσα όπως καταλαβαίνεις τα πριτσίνια κοιτούσαν προς τα έξω. Όταν τελείωσα την επισκευή του ψαλιδιού συνειδητοποίησα ότι κοιτούσαν προς τα μέσα. Πιστεύω ότι ακόμα και να είχαν φθορά αυτά τα 14000 χλμ, τώρα θα αντισταθμιστεί η φθορά. Μπορεί να λέω και μ@λ@κίες βέβαια και να χαλάσει πιο γρήγορα.
Αχιλλέα δεν το καταλαβαίνω το "ανάποδα". Δεν έχω δει ποτέ μου φορά σε αλυσίδα (μπορεί και να μην το έχω παρατηρήσει αλλά χλομό το κόβω). Μα την αλήθεια δεν ήξερα ότι υπάρχει φορά στην αλυσίδα. Λες "η ασφάλεια κοιτάζει προς τα μέσα". Μήπως απλά έβαλες την ασφάλεια ανάποδα?? Ακόμα και αυτό να έχεις κάνει δεν πιστεύω πως είναι λάθος, συνήθως τις βάζουμε με το "κούμπωμα - ασφάλεια" προς την έξω μεριά για λόγους ευκολίας τοποθέτησης και όχι για άλλους λόγους.
Ας μας πει κάποιος πιο ειδικός ή κάποιος που να έχει διαβάσει για "φορά".
Υπάρχει ακόμα σήμερα καδένα μοτοσυκλέτας συρταρωτή που την περνάς με πένσα? Παράξενο ακούγεται.
Εάν είναι έτσι και την έβγαλε και την τοποθέτηση ανάποδα, τότε το άνοιγμα της ασφάλειας είναι προς την φορά κίνησης. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να φύγει η ασφάλεια και μετά η καδένα ενώ κινήσαι. (πργματικό συμβάν ακόμα και σε καδένες μεταφοράς σε βιομηχανικές εφαρμογές)
Εάν είναι οι καινούργιες ασφάλειες οι πρεσαριστές (master link) τότε δεν τρέχει τίποτα. Ίσως όντως να υπάρχει γρηγορότερη φθορά καδένας-γραναζιών.
Ας μας πει κάποιος πιο ειδικός ή κάποιος που να έχει διαβάσει για "φορά".
Ουτε ειδικος ειμαι ουτε για "φορα" εχω διαβασει, αλλα...
Οταν σε ενα κινουμενο συστημα οι παραμορφωσεις ειναι περισσοτερο εντονες προς την μια φορά καλο θα ειναι να μην το παρακάνουμε...
IMHO, η αλλαγη φορας κινησης της αλυσιδας κατα καιρούς μαλλον παρατεινει την ζωη της...
IMHO, η αλλαγη φορας κινησης της αλυσιδας κατα καιρούς μαλλον παρατεινει την ζωη της...
Νομίζω ότι έχεις δίκιο αλλά ποιος βλαμμένος θα έβγαζε κάθε τρεις και λίγο το ψαλίδι για να αλλάξει τη φορά της αλυσίδας(εκτός από μένα); :lol:
Νομίζω ότι έχεις δίκιο αλλά ποιος βλαμμένος θα έβγαζε κάθε τρεις και λίγο το ψαλίδι για να αλλάξει τη φορά της αλυσίδας(εκτός από μένα); :lol:
Ξερω εναν (οχι παραπανω, ειναι η αληθεια..) που εκτος απο αυτό γυρνουσε και μεσα - εξω την αλυσιδα του..
(ουσιαστικα, πανω - κατω)
Ξερω εναν (οχι παραπανω, ειναι η αληθεια..) που εκτος απο αυτό γυρνουσε και μεσα - εξω την αλυσιδα του..
(ουσιαστικα, πανω - κατω)
Ξεπριτσίνωνε την αλυσίδα; :confused:
Προχωρημένη περίπτωση.... εκτός αν είχε ασφάλεια οπότε έχει ένα ελαφρυντικό...
sapila racing
08/07/2016, 13:28
επειδή τα χιλιόμετρα είναι λίγα (6000) δε θα έχεις πρόβλημα. Αν ήταν περισσότερα ή ήξερες οτι η αλυσίδα έχει ανομοιομορφίες το να τη βάλεις ανάποδα θα στην έδινε στο χέρι πολύ πιο σύντομα και ίσως και σε επικίνδυνη στιγμή. Είναι απαγορευτικό δηλαδή να τη βάλεις ανάποδα ενώ έχει ήδη ανομοιομορφίες γιατί αντίστοιχη ανομοιομορφία έχουν και τα γρανάζια που τη δούλευαν. Γυρίζοντας ανάποδα δημιουργείς μεγαλύτερες ανισότητες στα σημεία που πόναγε πριν.
Αν θες να είσαι απόλυτα σωστός την ξαναβγάζεις και την τοποθετείς σωστά εφόσον το αντιλήφθηκες.
Λάθος. :nono:
Αν έχει καποιες ανομοιομορφίες, αυτές δημιουργήθηκαν απο τα 'πατήματα' που είχε. Το να αλλάξεις τα πατήματα το πιθανότερο είναι να βελτιώσει την διάρκεια ζωής και όχι να χειροτερέψει τηνκατασταση.
Επίσης εφ όσον ο λόγος μετάδοσης δεν είναι ακέραιος (πράγμα απαγορευτικό κανονικά, αλλά υπάρχει σε καποιες μοτο) τότε αυτά τα 'πατήματα' δεν είναι συγκεκριμένα.
Αν αμφιβάλλεις διάβασε λίγο στοιχεία μηχανών.
IMHO, η αλλαγη φορας κινησης της αλυσιδας κατα καιρούς μαλλον παρατεινει την ζωη της...
+1074
@MISKIN
Εγώ θα την άφηνα έτσι. Ισως σου βγάλει και περισσότερα απο την προηγούμενη.
Στην ουσία το οτι έβαλες ανάποδα την αλυσίδα μετα απο καποια χλμ κατα την γνώμη μου είναι περίπου αντίστοιχο με τον να εβγαλες την ρόδα για καποια επισκευή και να την ξαναέβαλες με την αλυσίδα να παταει σε αλλα δόντια πλέον.
Η μονη διαφορά είναι οτι κάποια ελαττώματα κατεργασίας των δοντιών των γραναζιών που επεφταν σε αντίστοιχα σημεία της αλυσίδας, τώρα έχουν αλλάξει θέση σε σχέση με τους κρίκους της αλυσίδας.
Ξεπριτσίνωνε την αλυσίδα; :confused:
Προχωρημένη περίπτωση.... εκτός αν είχε ασφάλεια οπότε έχει ένα ελαφρυντικό...
Για διαιρούμενη αλυσιδα μιλαμε παντα...
(είπαμε ψείρας - όχι ντιπ μαλακας..);)
Αν αμφιβάλλεις διάβασε λίγο στοιχεία μηχανών.
Σαν κατι αλλους που τα εφαρμοζαν στις κόντρες με το SR στο γεφυρακι της Σίνδου...!!!:D
IMHO, η αλλαγη φορας κινησης της αλυσιδας κατα καιρούς μαλλον παρατεινει την ζωη της...
Διαφωνω αλλα πρεπει να το αιτιολογισω οσο καλυτερα μπορω με τις ελαχιστες γνωσεις που εχω. Ας προσπαθησω:
3 τινα μπορει να συμβαινουν:
Να υπαρχει μια ομοιογενεια φθορας μεταξυ δοντιων και αλυσιδας οποτε εχουν μεχρι το τελος της ζωης τους αναλογη φθορα και συνεργασια αντιστοιχα. Αν καθε 10.000χλμ π.χ. αλλαζεις τη φορα της αλυσιδας θα παταει σε φθαρμενα δοντια και θα τρωει χειροτερα το "καλο" κομματι της.
Δευτερον αν υποθεσουμε οτι δεν υπαρχει καλο και κακο κομματι δλδ αυτο που παταει στο δοντι ειναι μονον το εσωτερικο κυλινδρακι χωρις κανενα αλλο κομματι να τρωει ζορι τοτε ειτε την γυρισουμε ειτε οχι την ιδια διαρκεια ζωης θα εχει.
Τριτον αν ας πουμε οι πυροι της αλυσιδας τρωνε το ζορι και εχουν τζογους δε σημαινει οτι αν τη γυρισεις θα παρατεινεις την ζωη γιατι παλι ζορι θα τραβανε απλα απο την αντιθετη μερια οποτε και οι τζογοι θα αυξανονται ετσι κ αλλιως....
πριν 1 μηνα η αλυσιδα φενοταν καινουρια (ρολαρε τελεια, τη λαδωνω συχνα βεβαια). 10 μερες πριν οταν βγηκα για βολτα την "ακουγα"=τσικ τσικ οταν εφαπτεται με τα γραναζια. ακομα και με 40χλμ (φρεσκολαδωμενη ετσι), καταλαβα πως ειναι στα ορια της αλλα πηγα στο μηχανικο γιατι ηταν στο δρομο μου.
οταν το μοτο ειναι στο σταντ χωρις αναβατη πανω, στον μισο κυκλο της η αλυσιδα σφυγγει τοσο πολυ που νιωθω αρκετη αντισταση οταν παω να γυρισω τη ροδα με το χερι.
ο μηχανικος μου ειπε πως δεν ειναι καθολου ασφαλες να κινω το μηχανακι ακομα και με λιγα χλμ. μπορει πχ να σπασει καποιο γραναζι? εκτος απο το προφανες να κοπει σε καμια στροφη.
υγ. ελειπα εκτος και δεν εχω οδηγησει το μοτο απο τοτε...
πριν 1 μηνα η αλυσιδα φενοταν καινουρια (ρολαρε τελεια, τη λαδωνω συχνα βεβαια). 10 μερες πριν οταν βγηκα για βολτα την "ακουγα"=τσικ τσικ οταν εφαπτεται με τα γραναζια. ακομα και με 40χλμ (φρεσκολαδωμενη ετσι), καταλαβα πως ειναι στα ορια της αλλα πηγα στο μηχανικο γιατι ηταν στο δρομο μου.
οταν το μοτο ειναι στο σταντ χωρις αναβατη πανω, στον μισο κυκλο της η αλυσιδα σφυγγει τοσο πολυ που νιωθω αρκετη αντισταση οταν παω να γυρισω τη ροδα με το χερι.
ο μηχανικος μου ειπε πως δεν ειναι καθολου ασφαλες να κινω το μηχανακι ακομα και με λιγα χλμ. μπορει πχ να σπασει καποιο γραναζι? εκτος απο το προφανες να κοπει σε καμια στροφη.
υγ. ελειπα εκτος και δεν εχω οδηγησει το μοτο απο τοτε...
γραναζι δεν θα σπασει, αλλα στον αξονα του μπροστα γραναζιου μια χαρα ζημια μπορει να κανει και να την πληρωσεις πανακριβα.
γραναζι δεν θα σπασει, αλλα στον αξονα του μπροστα γραναζιου μια χαρα ζημια μπορει να κανει και να την πληρωσεις πανακριβα.
αν κανει ζημια στο μπροστα γραναζι παει για πεταμα ολο το μοτερ.
δε το ξαναπαιρνω μεχρι να τα αλλαξω.;)
sapila racing
08/07/2016, 14:27
Σαν κατι αλλους που τα εφαρμοζαν στις κόντρες με το SR στο γεφυρακι της Σίνδου...!!!:D
Τοτε δεν είχα το SR500 που τρωει αλυσίδες για πλάκα, είχα το CB250RS που εβγαζε πολλά χλμ ακόμα και με αλυσίδα με το μέτρο απο το μαγαζί με τα ιμιτασιόν στο Βαρδαρη.
Πως το λεγανε το μαγαζί τωρα δεν θυμαμαι αλλά εσυ θα το θυμάσαι σίγουρα! :D
είχα το CB250RS που εβγαζε πολλά χλμ ακόμα και με αλυσίδα με το μέτρο :D
Τι μου θύμισες τώρα....:(
Το είχα κι εγώ και κάθε τόσο σταματούσα για να μαζέψω την αλυσίδα (είχε ξεχειλώσει τόσο πολύ που δεν έπαιρνε άλλο τέντωμα και βαριόμουν να την κόψω :D ) και να την ξαναβάλω στα γρανάζια..... και παρόλα αυτά την έβγαλε μια χαρά μέχρι να τινάξει τα πέταλα το μοτερ από λάδια (τα οποία επίσης βαριόμουν να κοιτάξω, νεανίας, γαρ, τότε.....) και την έδωσα για σκραπ (ξέρω, μέγα λάθος :( )
sapila racing
08/07/2016, 14:41
Τι μου θύμισες τώρα....:(
Το είχα κι εγώ και κάθε τόσο σταματούσα για να μαζέψω την αλυσίδα (είχε ξεχειλώσει τόσο πολύ που δεν έπαιρνε άλλο τέντωμα και βαριόμουν να την κόψω :D ) και να την ξαναβάλω στα γρανάζια..... και παρόλα αυτά την έβγαλε μια χαρά μέχρι να τινάξει τα πέταλα το μοτερ από λάδια (τα οποία επίσης βαριόμουν να κοιτάξω, νεανίας, γαρ, τότε.....) και την έδωσα για σκραπ (ξέρω, μέγα λάθος :( )
σκραπ??? Με απογοητεύεις.
Θυμαμαι ταξιδια Αθηνα θεσσαλονικη με το 250 και είχα μαζι μου λαδικό να λαδωνω την αλυσίδα στη μεση της διαδρομής.
Δεν υπήρχαν οι O ring ακόμα, αλλα ούτε και τα σπρει αλυσίδας είχαν εμφανιστεί!
sapila racing
08/07/2016, 14:44
πριν 1 μηνα η αλυσιδα φενοταν καινουρια (ρολαρε τελεια, τη λαδωνω συχνα βεβαια). 10 μερες πριν οταν βγηκα για βολτα την "ακουγα"=τσικ τσικ οταν εφαπτεται με τα γραναζια. ακομα και με 40χλμ (φρεσκολαδωμενη ετσι), καταλαβα πως ειναι στα ορια της αλλα πηγα στο μηχανικο γιατι ηταν στο δρομο μου.
οταν το μοτο ειναι στο σταντ χωρις αναβατη πανω, στον μισο κυκλο της η αλυσιδα σφυγγει τοσο πολυ που νιωθω αρκετη αντισταση οταν παω να γυρισω τη ροδα με το χερι.
ο μηχανικος μου ειπε πως δεν ειναι καθολου ασφαλες να κινω το μηχανακι ακομα και με λιγα χλμ. μπορει πχ να σπασει καποιο γραναζι? εκτος απο το προφανες να κοπει σε καμια στροφη.
υγ. ελειπα εκτος και δεν εχω οδηγησει το μοτο απο τοτε...
Tρομερα επικίνδυνο!
Μπορεί να παρεις το κιβωτιο στο χέρι.
Ομως αυτό δεν γίνεται απο την μια μερα στην άλλη.
Υποθέτω οτι μαλλον είχες την αλυσίδα πιο σφιχτή απ όσο πρέπει για να δημιουργηθεί σχετικά σύντομα τετοια ανομοιομορφία.
Παντα οταν ρυθμιζουμε αλυσίδα φροντιζουμε να δωσουμε τον απαιτούμενο τζογο στο σημείο που η αλυσίδα εχει τον μικρότερο τζόγο (τεντωμα).
Tρομερα επικίνδυνο!
Μπορεί να παρεις το κιβωτιο στο χέρι.
Ομως αυτό δεν γίνεται απο την μια μερα στην άλλη.
Υποθέτω οτι μαλλον είχες την αλυσίδα πιο σφιχτή απ όσο πρέπει για να δημιουργηθεί σχετικά σύντομα τετοια ανομοιομορφία.
Παντα οταν ρυθμιζουμε αλυσίδα φροντιζουμε να δωσουμε τον απαιτούμενο τζογο στο σημείο που η αλυσίδα εχει τον μικρότερο τζόγο (τεντωμα).
η αλυσιδα ειχε τεντωθει τελευταια φορα τον περασμενο νοεμβρη απο μηχανικο (με εμενα πανω). τη λαδωνω συχνα με βαλβολινη και δεν παρατηρησα κατι μεχρι πριν 10 μερες.
εχω 38κ (κ8 600) και μου κανει εντυπωση πως χαλασε τοσο νωρις. οι περισσοτεροι βγαζουν 45κ χλμ σε 600αρια.
σκραπ??? Με απογοητεύεις.
Θυμαμαι ταξιδια Αθηνα θεσσαλονικη με το 250 και είχα μαζι μου λαδικό να λαδωνω την αλυσίδα στη μεση της διαδρομής.
Δεν υπήρχαν οι O ring ακόμα, αλλα ούτε και τα σπρει αλυσίδας είχαν εμφανιστεί!
Είπαμε, νεανίας....που να ήξερα τότε..... :(
Διαφωνω αλλα πρεπει να το αιτιολογισω οσο καλυτερα μπορω με τις ελαχιστες γνωσεις που εχω. Ας προσπαθησω:
3 τινα μπορει να συμβαινουν:
Να υπαρχει μια ομοιογενεια φθορας μεταξυ δοντιων και αλυσιδας οποτε εχουν μεχρι το τελος της ζωης τους αναλογη φθορα και συνεργασια αντιστοιχα. Αν καθε 10.000χλμ π.χ. αλλαζεις τη φορα της αλυσιδας θα παταει σε φθαρμενα δοντια και θα τρωει χειροτερα το "καλο" κομματι της.
Δευτερον αν υποθεσουμε οτι δεν υπαρχει καλο και κακο κομματι δλδ αυτο που παταει στο δοντι ειναι μονον το εσωτερικο κυλινδρακι χωρις κανενα αλλο κομματι να τρωει ζορι τοτε ειτε την γυρισουμε ειτε οχι την ιδια διαρκεια ζωης θα εχει.
Τριτον αν ας πουμε οι πυροι της αλυσιδας τρωνε το ζορι και εχουν τζογους δε σημαινει οτι αν τη γυρισεις θα παρατεινεις την ζωη γιατι παλι ζορι θα τραβανε απλα απο την αντιθετη μερια οποτε και οι τζογοι θα αυξανονται ετσι κ αλλιως....
Ασχημη ωρα διαλεξες αλλα ντεφι να γινει...
1ο τινό: Ακομη και να ισχυει αυτο που λες ΠΑΝΤΑ η συνολικη φθορα μεταξυ φθαρμενου και αφθαρτου κομματιού ειμαι ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ απο αυτην μεταξυ 2 φθαρμενων..
2ο τινό: Η υπόθεση ειναι λαθος γιατι η επιμηκυνση (λογω φθορας) της αλυσιδας οφειλεται κατα 99,99999999999 % στους "τζογους" που εμφανιζονται μεταξυ πείρου και ράουλου (οι πλακες αργουν πολυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ να επιμηκυνθουν) και ειναι αναλογοι του καθενος υλικου..
(αν πειρος και ραουλο ειναι απο το ιδιο κραμα τοτε οι τζογοι μοιραζονται..)
Το ραουλο ειναι περιστρεφομενο αλλα ο πειρος οχι που σημαινει οτι εχει ΚΑΙ μονοπατη φθορα (προς την φορα κινησης) ΚΑΙ μονοπατο βελος καμψης (αντιθετα με την φορα κινησης) ΚΑΙ μονοπατες παραμορφωσεις λογω (επερχομενης) διάτμησης..
3ο τινό:Ας μην πουμε (βλ. παραπανω..)
SHOOTER045
08/07/2016, 16:34
η αλυσιδα ειχε τεντωθει τελευταια φορα τον περασμενο νοεμβρη απο μηχανικο (με εμενα πανω). τη λαδωνω συχνα με βαλβολινη και δεν παρατηρησα κατι μεχρι πριν 10 μερες.
εχω 38κ (κ8 600) και μου κανει εντυπωση πως χαλασε τοσο νωρις. οι περισσοτεροι βγαζουν 45κ χλμ σε 600αρια.
Η αλυσίδα σου μάλλον είχε <κατσαρωσει > σε κάποιο σημείο, και ο μάστορας δεν πήρε χαμπαρι.
Δηλαδή αλλου τεντωνε αλλου κρεμαγε.
Θεωρώ οτι τυχαία όταν πηγές στον μάστορα την έπιασε στο σημείο που ηταν χαλαρή και την τεντώσει,αρα στο άλλο σημείο{που τεντωνε ηδη πριν } θα τεντώσει παραπάνω.
Αν δεν το πήρες χαμπαρι απο τον Νοέμβρη ως σήμερα τι να πώ.
Εξαρτάται τι χιλιόμετρα έκανες και πως τα έκανες.
Απο τέτοια σκηνικά κάποιοι έχουν κλάψει ρουλεμάν τροχού-γραναζιερες,άξονα μετάδοσης και κιβώτιο ταχυτήτων.
Ακινητοποίηση και αντικασταση,ουτε εκατοστό, μονο αν υπάρχει ανάγκη θα τσεκαρεις την αλυσίδα στο σημείο που τεντώνει περισότερο.
Εκεί θα χαλαρωσεις και θα την τσεκαρεις ξανά σιγουρευοντας οτι δεν τεντώνει υπερβολικά κάπου αλλού.
Στο σημείο όμως που ηταν ξεχειλωμενη θα κρεμάσει και άλλο.
Το τσεκαρεις και βλέπεις.
Το εκανα ακριβως το ίδιο στο ίδιο στο ΤΑ 700 και κυκλοφορουσα καμία βδομάδα μέχρι να βρουν λεφτά για αντικασταση
Ασχημη ωρα διαλεξες αλλα ντεφι να γινει...
1ο τινό: Ακομη και να ισχυει αυτο που λες ΠΑΝΤΑ η συνολικη φθορα μεταξυ φθαρμενου και αφθαρτου κομματιού ειμαι ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ απο αυτην μεταξυ 2 φθαρμενων..
2ο τινό: Η υπόθεση ειναι λαθος γιατι η επιμηκυνση (λογω φθορας) της αλυσιδας οφειλεται κατα 99,99999999999 % στους "τζογους" που εμφανιζονται μεταξυ πείρου και ράουλου (οι πλακες αργουν πολυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ να επιμηκυνθουν) και ειναι αναλογοι του καθενος υλικου..
(αν πειρος και ραουλο ειναι απο το ιδιο κραμα τοτε οι τζογοι μοιραζονται..)
Το ραουλο ειναι περιστρεφομενο αλλα ο πειρος οχι που σημαινει οτι εχει ΚΑΙ μονοπατη φθορα (προς την φορα κινησης) ΚΑΙ μονοπατο βελος καμψης (αντιθετα με την φορα κινησης) ΚΑΙ μονοπατες παραμορφωσεις λογω (επερχομενης) διάτμησης..
3ο τινό:Ας μην πουμε (βλ. παραπανω..)
Οκ!
Η αλυσίδα σου μάλλον είχε <κατσαρωσει > σε κάποιο σημείο, και ο μάστορας δεν πήρε χαμπαρι.
Δηλαδή αλλου τεντωνε αλλου κρεμαγε.
Θεωρώ οτι τυχαία όταν πηγές στον μάστορα την έπιασε στο σημείο που ηταν χαλαρή και την τεντώσει,αρα στο άλλο σημείο{που τεντωνε ηδη πριν } θα τεντώσει παραπάνω.
Αν δεν το πήρες χαμπαρι απο τον Νοέμβρη ως σήμερα τι να πώ.
Εξαρτάται τι χιλιόμετρα έκανες και πως τα έκανες.
Απο τέτοια σκηνικά κάποιοι έχουν κλάψει ρουλεμάν τροχού-γραναζιερες,άξονα μετάδοσης και κιβώτιο ταχυτήτων.
Ακινητοποίηση και αντικασταση,ουτε εκατοστό, μονο αν υπάρχει ανάγκη θα τσεκαρεις την αλυσίδα στο σημείο που τεντώνει περισότερο.
Εκεί θα χαλαρωσεις και θα την τσεκαρεις ξανά σιγουρευοντας οτι δεν τεντώνει υπερβολικά κάπου αλλού.
Στο σημείο όμως που ηταν ξεχειλωμενη θα κρεμάσει και άλλο.
Το τσεκαρεις και βλέπεις.
Το εκανα ακριβως το ίδιο στο ίδιο στο ΤΑ 700 και κυκλοφορουσα καμία βδομάδα μέχρι να βρουν λεφτά για αντικασταση
σε καμια περιπτωση δεν ηταν ετσι απο το νοεμβρη. το ανοιγω το γκαζακι μου αποτομα, θα ειχε πεταξει ολα εξω μεχρι τωρα. αλλα θα το καταλαβαινα οταν ρολαρω οπως το καταλαβα και τωρα. το παραμικρο να ακουγεται στο μηχανακι η στο αυτοκινητο, ανυσηχω και νομιζω πως θα ανατιναχθει, ειμαι λιγακι ψειρας.
φυσικα δεν εχει κυκλοφορισει καθολου το μηχανακι και θα αλλαξω αλυσιδογραναζα σε 3-4 μερες.
αλλαξα αλυσιδογραναζα πριν λιγες μερες (did zvmx αλυσιδα, jt γραναζια). το μηχανακι ρολαρει τελεια :)
363086
Pan (dvs)
03/08/2016, 08:30
Δεν ξερω αν το εχει αναφερει και καποιος αλλος παραπανω,αλλα καλο ειναι να μην ξεχναμε να κανουμε λιπανση το καλοκαιρι.
Ξεραινεται πολυ πιο ευκολα απο τον χειμωνα.
Περυσι τοποθέτησα τη vx2 της did.
Μετά από 12000 Km 2-3 x-ring φαίνεται να έχουν χαλάσει. Σαν να έχουν σκιστεί και πετάχτηκαν κάτι σαν τρίχες στην εξωτερική μεριά της καδένας.
Κρίμα γιατί η φθορά της καδένας ήταν μηδενική μέχρι τώρα , ούτε τέντωμα χρειάστηκε και τραβώντας την πίσω από το πίσω γρανάζι ο τζόγος είναι ελάχιστος.
Τώρα θα δούμε πόσο θα αντέξει μέχρι να κάνει κόμπους.
Έχει παρουσιαστεί σε κάποιον άλλον κάτι παρόμοιο σε x-ring?. (προφανώς στα απλά o-ring δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο λόγο κατασκευής)
sapila racing
03/08/2016, 09:37
Δεν ξερω αν το εχει αναφερει και καποιος αλλος παραπανω,αλλα καλο ειναι να μην ξεχναμε να κανουμε λιπανση το καλοκαιρι.
Ξεραινεται πολυ πιο ευκολα απο τον χειμωνα.
Το αντίθετο ισχύει αν τον χειμώνα κυκλοφορείς και στην βροχή. 200 χλμ να κανεις σε full βροχή θέλει λίπανση.
Απλά το καλοκαίρι ανεβαζει μεγαλύτερες θερμοκρασίες φυσικά και αντίστοίχως ζορίζεται, οπότε θελει παλι σχετικά συχνή λίπανση, καθε 300-500 ας πούμε.
sapila racing
03/08/2016, 09:42
Περυσι τοποθέτησα τη vx2 της did.
Μετά από 12000 Km 2-3 x-ring φαίνεται να έχουν χαλάσει. Σαν να έχουν σκιστεί και πετάχτηκαν κάτι σαν τρίχες στην εξωτερική μεριά της καδένας.
Κρίμα γιατί η φθορά της καδένας ήταν μηδενική μέχρι τώρα , ούτε τέντωμα χρειάστηκε και τραβώντας την πίσω από το πίσω γρανάζι ο τζόγος είναι ελάχιστος.
Τώρα θα δούμε πόσο θα αντέξει μέχρι να κάνει κόμπους.
Έχει παρουσιαστεί σε κάποιον άλλον κάτι παρόμοιο σε x-ring?. (προφανώς στα απλά o-ring δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο λόγο κατασκευής)
Εχει παρουσιαστεί σε αρκετούς κυρίως στον συνδετικό κρίκο οταν παρασφίγγεται στην τοποθέτηση και ψιλομαγκώνει. Αυτό γινεται και με τα απλά o-ring φυσικά δεν εχει διαφορα.
Αν είναι εκει το θέμα, αλλάζεις τον συνδετικό κρίκο και τα αντίστοιχα o-rings (η x-ring κλπ).
Pan (dvs)
03/08/2016, 13:50
Το αντίθετο ισχύει αν τον χειμώνα κυκλοφορείς και στην βροχή. 200 χλμ να κανεις σε full βροχή θέλει λίπανση.
Απλά το καλοκαίρι ανεβαζει μεγαλύτερες θερμοκρασίες φυσικά και αντίστοίχως ζορίζεται, οπότε θελει παλι σχετικά συχνή λίπανση, καθε 300-500 ας πούμε.
Λογω βιασυνης δεν το εθεσα σωστα.Οταν τον χειμωνα δεν πας στην βροχη θελει λιπανση καθε 500 χλμ.Το καλοκαιρι ξεραινεται πιο γρηγορα και θελει να εχουμε τον νου μας.Εγω λιπανω στα 350-400.
εγω λιπαινω οποτε γραψει κανεις κανα post εδω μεσα και το θυμηθω:p
και οχι ολες τις φορες........
Pan (dvs)
03/08/2016, 14:18
εγω λιπαινω οποτε γραψει κανεις κανα post εδω μεσα και το θυμηθω:p
και οχι ολες τις φορες........
Αντε πηγαινε τραβα της μια,πριν το ξεχασεις παλι.
stathis78
03/08/2016, 14:53
Εγώ έβαλα το σύστημα αυτόματης λίπανσης της Tutoro και ξένοιασα. Δεν με χαλούσε να την λιπαίνω αλλά κατάλαβα ότι μετά από καιρό θα βαριόμουν οπότε κάτσε να το βάλω λέω να τελειώνω.
Περυσι τοποθέτησα τη vx2 της did.
Μετά από 12000 Km 2-3 x-ring φαίνεται να έχουν χαλάσει. Σαν να έχουν σκιστεί και πετάχτηκαν κάτι σαν τρίχες στην εξωτερική μεριά της καδένας.
Κρίμα γιατί η φθορά της καδένας ήταν μηδενική μέχρι τώρα , ούτε τέντωμα χρειάστηκε και τραβώντας την πίσω από το πίσω γρανάζι ο τζόγος είναι ελάχιστος.
Τώρα θα δούμε πόσο θα αντέξει μέχρι να κάνει κόμπους.
Έχει παρουσιαστεί σε κάποιον άλλον κάτι παρόμοιο σε x-ring?. (προφανώς στα απλά o-ring δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο λόγο κατασκευής)
Στην πρώτη με 11.000χλμ είδα κομμένο xring. Όχι στο σύνδεσμο
Στην δεύτερη προχτές μετά από 23.000 χλμ και μάλιστα με τακτικότατη λίπανση (κάθε 500), καθαρισμό με λινέλαιο κάθε 5.000 και προσεκτικό τέντωμα.
Έχω να την τσεκάρω απ' το χειμώνα (ούτε λίπανση ούτε καθάρισμα). Περνάω από δίπλα της και γυρίζω το κεφάλι μου αλλού.
Θα πάω να δω και αν έχει όλα τα ορινγ κάτι λάθος κάνεις!
(Εκτός και αν τα ορινγκ που έφυγαν είναι απ' τον συνδετικό κρίκο όπως είπε ο Άρης οπότε το λάθος δεν είναι δικό σου).
vagelis78
05/08/2016, 15:04
Είναι εμφανοι τα κομμένα ορινγκ ;
Εχω μια ντιντ αλυσίδα με 30.000χλμ περίπου. Τι καθαριζω και λιπαινω καθε χίλια. με χιλιαδιακοσια χλμ.
Την εχω τεντωσει μια φορα μεχρι τωρα.Ολα φαίνονται μια χαρα επάνω της αλλα προβληματίζομαι με αυτα που διαβάζω εδω για κομμένα ορινγκ πιο προσεγμενων αλυσίδων.
Και λεω μήπως εχω πρόβλημα και δεν το ξέρω ;
Για την ιστορία λιπαινω συνέχεια με ασπρο της μπελρει.
Στο τελευταίο πλύσιμο εκανα κατι που διάβασα εδω.Πρωτα λιπανση με βαλβολινη να ποτισει καλα η αλυσίδα και μευα απο πανω λιγο σπρέι.
Καμια σχεση , βαλβολινη κανει τρελή δουλειά. αλλά πετάει πολυ πραμα.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.