Σύνδεση

View Full Version : Αλυσίδα αυτός ο άγνωστος !!



Σελίδες : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19

nik69
05/08/2016, 15:27
Στην δικιά μου περίπτωση είναι εμφανή. Όμως θα επιστρέψω σε 2 βδομάδες για να ανεβάσω φωτογραφία.
Για λίπανση χρησιμοποιούσα ένα της rock oil . Το συγκεκριμένο έμοιαζε πολύ με το αντίστοιχο blue tac της belray (όχι το super clean)
Ψέκασμα ανά 400-500Km και καθάρισμα ανά 1000. Η καδένα έχει 12000 Km και λειτουργικά μέχρι τώρα είναι άψογη. Ούτε τζόγος ούτε κολλημένος κρίκος
Όμως κατεστραμμένο x-ring μάλλον σημαίνει ότι θα εξαφανιστεί το γράσσο της από αυτούς τους κρίκους και άρα θα φθαρεί πρόωρα

daz
05/08/2016, 16:30
Όμως κατεστραμμένο x-ring μάλλον σημαίνει ότι θα εξαφανιστεί το γράσσο της από αυτούς τους κρίκους και άρα θα φθαρεί πρόωρα

Δες αν είναι απ' τον κρίκο που ο μάστορας κούμπωσε την αλυσίδα. Αν είναι απ' αυτόν πας τον αλλάζεις σε κάποιον που θα ξέρει πόσο να τον σφίξει (και δε βαριέται) και τελείωσες. Και μάλιστα μη πας τώρα, πάνε όταν-αν κολλήσει.

Αν έχουν φύγει περισσότερα δε θα φθαρεί, απλά θα κολλήσει πιο γρήγορα.

nik69
05/08/2016, 16:35
Δες αν είναι απ' τον κρίκο που ο μάστορας κούμπωσε την αλυσίδα. Αν είναι απ' αυτόν πας τον αλλάζεις σε κάποιον που θα ξέρει πόσο να τον σφίξει (και δε βαριέται) και τελείωσες. Και μάλιστα μη πας τώρα, πάνε όταν-αν κολλήσει.

Αν έχουν φύγει περισσότερα δε θα φθαρεί, απλά θα κολλήσει πιο γρήγορα.

Δεν είναι από το master-link. Την αλυσίδα την είχα περάσει μόνος μου με το γνωστό εργαλείο από το motoraid
που είναι αντίγραφο της did. Και σύμφωνα με τις οδηγίες από video της did στο youtube.
είναι σωστά πρεσαρισμένο
Τα χαλασμένα x-ring δεν έχουν κοπεί τελείως , φαίνονται σαν να έχει φύγει μια ακμή από το Χ.

Και εγώ να αρχίσει να κολλάει(κάνει κόμπο όπως λένε) περιμένω για να την πετάξω

Απλά δεν είμαι σίγουρος για το τι επιπτώσεις θα έχει. Δηλαδή θα κάνει κόμπο ή θα φθαρεί το αξονάκι
ποιό γρήγορα και θα μου κόψει καμιά καδένα στα καλά καθούμενα.

daz
05/08/2016, 17:10
Τίποτα δε θα πάθει απλά θα θέλει πιο τακτική συντήρηση που δε θα έχεις την υπομονή να κάνεις οπότε θα σου κολλήσει απ' τη βρώμα.

Άστα μωρέ να φθαρούνε και αυτά, λαστιχάκια είναι τι να κάνουν?

Πάντως για να στο κάνει αυτό τόσο σύντομα κάτι λάθος κάνεις. Δλδ εδώ μέσα κανείς δεν κάνει λάθος αλλά όλοι λέμε κάτι διαφορετικό.

Έγραψες ότι ρίχνεις βαλβολίνη. Ενώ πολλοί ισχυρίζονται ότι κάνει άριστη δουλειά εγώ δεν το πιστεύω χωρίς όμως να το έχω δοκιμάσει. Ο λόγος είναι απλός, η βλαβολίνη είναι αρκετά χοντρή ώστε να περάσει μέσα και μένει, λαδώνει μόνο την επιφάνεια. Επίσης φεύγει στην πρώτη βόλτα.
Αντίθετα το σπρέι αλυσίδας είναι πολύ λεπτό για να πηγαίνει πιο μέσα και μετά γίνεται σαν κόλλα και παραμένει εκεί. Όταν η αλυσίδα ζεσταίνεται δεν την κάνει για την ζάντα αλλά δουλεύει.

Εσύ ρίχνοντας σπρέι πάνω από την βαλβολίνη ξόδεψες τζάμπα λιπαντικό. Τι μαντζούνι ήταν αυτό? Καλύτερα να έβαζες μόνο βαλβολίνη αλλά πιο συχνά.

Anyway δεν ξέρω αν ευθύνεται αυτό για τα χαλασμένα ορινγκ. Δεν ξέρω καν αν τα ορινγκ χάλασαν. Τα Χ ρινγι που έχεις είναι στρογγυλά με άκρες σχήματος Χ. Έτσι, 1ον σφραγίζει δυο φορές και δευτερον έχει (νομίζω) λιγότερες τριβές (δε κόβει ίππους λέμε).
Μπορεί το εξωτερικό να έχει χαλάσει, αυτό δε σημαίνει ότι έχει χαλάσει και το εσωτερικό. Ακόμα και αν έχουν χαλάσει και οι δύο άκρες ίσως και πάλι το Ο ρινγκ κάνει επαφή με τα τοιχώματα και εξακολουθεί να σφραγίζει.

Λοιπόν άκου τι θα κάνεις.

Μην ασχολείσαι τόσο πολύ και η αλυσίδα θα αντέξει περισσότερο. Καθάριζε, ρίχνε και λίγο σπρέι (όλα καλά είναι) και άστη.

toyar
05/08/2016, 17:27
επειδη δουλευω μονο βαλβολινη να πω οτι εκει που πρεπει να φτασει φτανει
πιο μεσα δεν χρειαζεται και δε φτανει κανενα σπρευ
εσωτερικα οι αλυσιδες λιπαινονται απο το σφραγισμενο λιπαντικο οτι ριχνουμε απεξω ειναι για την επιφανεια
επισης ακομα και μετα απο πολυ καιρο αν ακουμπησεις την αλυσιδα μαυριζει το χερι σου πραγμα που σημαινει οτι υπαρχει ακομα στρωμα βαλβολινης σε αντιθεση με τα κολλωδη σπρευ τα οποια στεγνωνουν συντομα

Bob_o_mastoras
05/08/2016, 18:04
Nαι αλλα να εχεις στο νου σου οτι η βαλβολινη μαζι με την μπιχλα του δρομου τεινει να προσομοιαζει σε σμυριδαλοιφη αν δεν την καθαριζεις καλα και συχνα την αλυσιδα. Ενω το σπρεϋ στεγνωνει εξωτερικα και δεν μαζευει τοση τσεπρα απο τον δρομο.

toyar
05/08/2016, 18:30
δεν ισχυει, στη βαλβολινη δεν κολλαει τιποτα, δοκιμασμενο στην πραξη

MISKIN
05/08/2016, 23:08
δεν ισχυει, στη βαλβολινη δεν κολλαει τιποτα, δοκιμασμενο στην πραξη

+1
Χρησιμοποιώ και γω βαλβολίνη και πραγματικά η αλυσίδα είναι πιο καθαρή από ποτέ.

Bob_o_mastoras
05/08/2016, 23:34
Fair enough αφου το τσεκαρετε και οι δυο. Παλια εβαζα, χρονια πλεον μονο σπρεϋ κυριως γιατι δεν εχω πλεον το λαδικο και γιατι τα εκανε ολα ταναπου.
Στα σημεια ομως που μαζευεται λαδι στη μοτο γιατι συνηθως γινεται παχια λασπη απο χωμα και σκονη;; Ειδικα στα σημεια κοντα στους τροχους και την αλυσιδα.

daz
06/08/2016, 00:35
Στα σπρέι κολλάει πιο εύκολα η σκόνη γιατί είναι πιο κολλητικά ώστε να μην φεύγουν.

Φυσικά υπάρχουν αντίστοιχα μη κολλητικά σπρέι που φεύγουν το ίδιο εύκολα με την βαλβολίνη μόνο που είναι πιο λεπτά.

Επειδή δεν μπορώ να το περιγράψω σωστά τα σημεία που λιπαίνουμε είναι αυτά.. (πρώτη φωτό)

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=35331&page=62&p=2770811&viewfull=1#post2770811

Εκεί που το σχεδιάγραμμα δείχνει ότι πέφτουν οι εξωτερικές σταγόνες είναι τα ορινγκ. Εκεί θεωρούμε ότι δεν μπορεί να περάσει το λιπαντικό ώστε να καταλήξει στο πίρο αλλά μια μικρή ποσότητα ίσως μπει. Το υπόλοιπο θα μείνει επάνω στα ορινγκ.
Εκεί που δείχνει τις εσωτερικές σταγόνες είναι εύκολο για ένα λιπαντικό να εισχωρήσει.

Όχι όμως η βαλβολίνη. Τουλάχιστον όχι μέχρι να ζεσταθεί.

Επίσης ακριβώς επειδή δεν είναι κολλητική δεν μένει ούτε επάνω στα ορινγκ και πρέπει να ρίχνει κάποιος κάθε τρεις και λίγο.

Καθαρή λοιπόν μπορεί να είναι, λαδωμένη είναι? Έχει πάει η βαλβολίνη εκεί που πρέπει?

alexbusa
06/08/2016, 03:47
Έχω hayabusa k8, αγορασμένο καινούργιο.Η μαμά αλυσίδα(RK) αλλάχτηκε στις 30000χλμ περίπου.
Η επόμενη ήταν DID ZVM-X 530 χρυσή,η οποία μετά από 10000 χλμ είχε χάσει 4 x- ring.Στις15000 χλμ έλειπαν καμία 10 x-ring και ή αλυσίδα έκανε πολύ θόρυβο οπότε και πετάχτηκε.
Όλα αυτά με λίπανση ανά 500 χλμ.(σπρέι castrol)Η επόμενη αλυσίδα ήταν RK 530 μαύρη,με την οποία έχω κάνει 12000 χλμ και δεν την έχω τεντώσει ούτε μία φορά και όλα τα x-ring στη θέση.
Θέλω να πω πως όσο και αν φαίνεται απίστευτο στις did αλυσίδες κόβονται τα x-ring και προσωπικά εγώ δεν πρόκειται να ξαναβάλω did.

Pan (dvs)
06/08/2016, 07:56
Η αληθεια ειναι οτι ακουω ολο και περισσοτερη γκρινια για τις Did η ειναι η ιδεα μου?:confused:

nik69
06/08/2016, 10:05
Και που βρίσκουμε RK ή Tsubaki? Υπάρχει αντιπρόσωπος?
Μόνο τις AFAM ξέρω ότι φέρνει ο Τασούλης

gaslion
06/08/2016, 10:16
tsubaki είχα πάρει πέρυσι από brake shop στην καλλιρόης

pektis
06/08/2016, 14:27
Η αληθεια ειναι οτι ακουω ολο και περισσοτερη γκρινια για τις Did η ειναι η ιδεα μου?:confused:
Εμενα,αντιθετα...
Προσωπικα,μονο καλα λογια εχω να πω για τις did...

Pan (dvs)
07/08/2016, 19:20
Εμενα,αντιθετα...
Προσωπικα,μονο καλα λογια εχω να πω για τις did...

Εγω ειμαι πλεον μοιρασμενος.

typhoon
09/08/2016, 09:00
Έγραψες ότι ρίχνεις βαλβολίνη. Ενώ πολλοί ισχυρίζονται ότι κάνει άριστη δουλειά εγώ δεν το πιστεύω χωρίς όμως να το έχω δοκιμάσει. Ο λόγος είναι απλός, η βλαβολίνη είναι αρκετά χοντρή ώστε να περάσει μέσα και μένει, λαδώνει μόνο την επιφάνεια. Επίσης φεύγει στην πρώτη βόλτα.
Αντίθετα το σπρέι αλυσίδας είναι πολύ λεπτό για να πηγαίνει πιο μέσα και μετά γίνεται σαν κόλλα και παραμένει εκεί. Όταν η αλυσίδα ζεσταίνεται δεν την κάνει για την ζάντα αλλά δουλεύει.

Σπρευ VS Λαδάκι.
ασχολήθηκα με το θέμα προ ετών με το ΧΤΧ που είχα τότε. Ξεκίνησα με σπρέυ, το δημοφιλές τότε ήταν ένα της castrol αν θυμάμαι καλά,chain wax, λευκό και κολλώδες. Οσο ήταν κρύα η αλυσίδα ήταν σχεδόν σαν στεγνό το άτιμο. Μετά απο βόλτα όμως γινόταν σα γράσσο, ωραίο. Το θέμα μου ήταν ότι , επειδή καθάριζα την αλυσίδα με κηροζίνη (δοκίμασα το παραφινέλαιο αλλά δε μ άρεσε) το ρημαδοσπρέυ δεν έφευγε με τίποτα! Ήθελε πολύ επιμονή και μούλιασμα για να σπάσει και να καθαρίσει. Το οποίο σημαίνει ότι μένει επάνω επαρκώς και παρέχει τις λιπαντικές του ιδιότητες για πολλά πολλά χλμ μέχρι να χρειαστεί ξανά πέρασμα. Βέβαια ουδέν καλό αμιγές κακού,ίσως σε κάποια άλλη χώρα με καλύτερες - καθαρότερες περιβαλλοντικές συνθήκες να ήταν ιδανικό. Πιστέυω ότι θα κρατούσε καλά ακόμη και στη βροχή,αν και δεν το δοκίμασα. Στην ελλάδα όμως όπου η σκόνη και η βρωμιά είναι πανταχού παρούσα το σπρέυ αποτελούσε μια πρώτης τάξεως παγίδα. Με καθαρή αλυσίδα - φρεσκοψεκασμένη όλα ήταν ιδανικά. Όσο κυκλοφορούσες και μάζευε σκόνη και βρωμιά γινότανε ένα χάλι. Να ψεκάσεις απο πάνω δεν είναι σωστό γιατί παγιδεύεις όλη την βρωμιά. Οπότε έπρεπε να ξαναφάω τα νιάτα μου με το πινέλο και την κηροζίνη. Κι όσο πιο πολύ βρώμα είχε τόσο πιο δύσκολα έβγαινε.

Οπότε στράφηκα στη λύση του λιπαντικού. Και μάλιστα επειδή είχα ένα αρχαίο 4λιτρο 10-40 χρησιμοποίησα αυτό. Μπόλικο μπόλικο.Το είχα σε ένα βαζάκι με πινελάκι και σχεδόν μετά απο κάθε βόλτα έκανα τον bob ross. Αποτελέσματα θετικά και αρνητικά. Στα θετικά η αλυσίδα δεν χρειάζεται σχεδόν ποτέ καθάρισμα. Η σκόνη και η βρώμα που κολλάνε στο λάδι απλά παρασύρονται με την κεντρόφυγο απο την κίνηση και φεύγουν. Που πάνε? Μα φυσικά πάνω στην ζάντα, στο chain guard, στην πινακίδα, στο φλασάκι και μια φορά στο μπουφάν ένος φίλου που ήταν δικάβαλο(μιλάμε του έφτασε στο σβέρκο στο γιακά). Επίσης μαζεύονται στο μπροστινό γρανάζι και απο κει σουρώνουν πάνω στην εξάτμιση. Πλέον φρεσκολαδωμένος και σταματημένος σε φανάρι αναδίδω καπνούς καμμένου λαδιού απο τον κινητήρα, επιβεβαιώνοντας στους αδαείς τον urban legend που θέλει τα ΚΤΜ να σκορπάνε απο μόνα τους (το trollαρισμα βέβαια έρχεται στο πράσινο:cool:)

Στα αρνητικά θα προσθέσω και τα τακτικότερα διαστήματα λίπασης που χρειάζεται η αλυσίδα, μιας και στεγνώνει εύκολα. Στα 200χλμ θέλει περασματάκι. Αλλά χωρίς καθαρίσματα κλπ, πινέλο, βούτα και άπλωμα. Κατά προτίμηση ζεστή. Ούτε στίγματα σκουριάς, ούτε κατά διάνοια κολλημένοι κρίκοι, τα o-ring άπαντα στη θέση τους, γρανάζια πεντακάθαρα μπρος πίσω. 20.000χλμ δεν έχει χρειαστεί ρύθμιση τέντωμα. Βέβαια η ιστορία προϋποθέτει να διαθέτεις σταθερό χώρο παρκαρίσματος, όπου θα έχεις τα σχετικά σύνεργα(βαζάκι-πινέλο) και μερικά πανιά απλωμένα κάτω να μην τα κάνουμε όλα πτν. Επίσης χρειάζεται και κεντικό σταντ, με πλαϊνό δεν γίνεται αυτή η δουλειά, σπάει νεύρα.

Όπως καταλαβαίνετε η λίπανση με βαλβολίνες και λοιπά έλαια δεν συστήνεται σε ιδιοκτήτες υποχόνδριους με την καθαριότητα ή τίποτα κουστουμάτους. Πάντως σε μεγάλα ταξίδια, χρησιμοποιώ σπρέυ, ένεκα της ευκολίας. Απλά δεν παίρνω τα τύπου wax , λευκά αλλά τα απλά.

toyar
09/08/2016, 09:37
επιβεβαιωνω τα θετικα της βαλβολινης ..........
10W40 δεν ειναι καταλληλο λογω μικρου ιξωδους με 90αρα ομως τα παντα ειναι καθαρα και καλολαδωμενα
επισης κατι που με εξεπληξε θετικα με τη βαλβολινη ειναι οτι στη ζαντα πεταει μονο στην πρωτη βολτα και αν τη σκουπισεις μενει καθαρη ενω η αλυσιδα παραμενει λαδωμενη
το μονο μειον η συγκεντρωση μουργας στο μπροστινο γραναζι το οποιο ομως καθαριζεται ευκολα τοπικα με μωρομαντηλο
πρωτο τεντωμα αλυσιδας στα 10000χλμ απο την τοποθετηση

daz
09/08/2016, 10:40
Αυτά που είναι κολλώδεις μαζεύουν βρώμα αλλά έχουν ιδιαίτερη αντοχή. Για ασφάλτινα ταξίδια με μεγάλες μηχανές είναι ιδανικά! Όποιος δεν θέλει κολλώδες να πάρει ένα χωρίς τεφλον και όποιος θέλει να είναι πολύ λεπτό για να πηγαίνει και χώμα και άσφαλτο να πάρει ένα που είναι για χρήση σε χώμα και να το ανανεώνει νωρίτερα. Λύσεις υπάρχουν πολλές και το λάδι κινητήρα ειναι τελευταία και η χειροτερη.
Το λάδι κινητήρα κάνει πιο πολύ για καθαριστικό παρά για λιπαντικό. Περιέχει πετρέλαιο (όπως και το παραφινέλαιο) που αποδεδειγμένα δεν κάνει καλό στα ορινγκ και αφού χρησιμοποιηθεί για καθάρισμα (ναι το λάδι κινητήρα) πρέπει να σκουπίζεται με στεγνό πανί μέχρι να φύγει εντελώς από την αλυσίδα (το παραφινέλαιο καθαρίζει ευκολότερα και καθαρίζεται ευκολότερα). Πως να μην έιναι καθαρή η αλυσίδας σου ρε συ typhoon αφού την είχες με το καθαριστικό επάνω? ;)

Όσες φορές έχω βάλει σπρέι με τεφλόν δεν ζορίστηκα και ιδιαίτερα να το καθαρίσω. Βγαίνει πιο δύσκολα απ' τα υπόλοιπα αλλά σιγά τη διαφορά. Σε κάθε περίπτωση καθαρισμός και λίπανση δε μου παίρνει πάνω από 5 λεπτά (και παρόλα αυτά δεν το κάνω γιατί βαριέμαι :D).

daz
09/08/2016, 10:56
επιβεβαιωνω τα θετικα της βαλβολινης ..........


Λοιπόν μετά από, δε θυμάμαι πόσο, αποφάσισα να ασχοληθώ με την αλυσίδα μου. Σας είχα πει ότι θα χρησιμοποιώ αυτό που δε σας αρέσει γιατί σας χάλαγε τις αλυσίδες. Εκείνο το λευκό, στεγνό της belray που είναι σα να έχεις ρίξει ταλκ επάνω στην αλυσίδα και δεν μαζεύει βρωμιά με τίποτα.

Κατ' αρχήν να επιβεβαιώσω το γεγονός ότι είναι ότι πιο καθαρό υπάρχει απ' αυτά που μένουν επάνω και δε καταλήγουν στη ζάντα.
Την αλυσίδα δεν την άλλαξα πρόσφατα και δεν έχει κάνει λίγα χλμ. Η χρήση είναι καθημερινή χειμώνα καλοκαίρι, με βροχή ή όχι και κάθε μέρα περνάει από χωματόδρομο.
Δεν καθαρίζω καθόλου συχνά και ασχολούμαι κυρίως όταν είναι να κάνω πολλά χλμ μαζεμένα.

Η αλυσίδα μου είναι did xring.

Λοιπόν τα λαστιχάκια είναι όλα επάνω (εντάξει δεν έκατσα να τα τσεκάρω ένα ένα) και κολλημένους κρίκους δεν έχει. (περίεργο μου φάνηκε με την συντήρηση που της κάνω).

Γαντάκι για να μη βρωμίσουν τα νυχάκια και παπάριασμα σε ένα παλιόπανο με παραφινέλαιο. Χούφτωμα την αλυσίδα με το πανί ενώ το άλλο γυρίζει την ρόδα. (χρόνος 1 λεπτό)
Επανάληψη του παραπάνω με στεγνό πανί για να φύγει το παραφινέλαιο. (χρόνος <1 λεπτό).
Λίπανση με το ίδιο σπρέυ (χρόνος 20 δευτερόλεπτα).

Πολύ μου πήρε!

Αν η αλυσίδα είναι ζεστή (το κάνουμε μετά από βόλτα) ακόμα και τα καθαριστικά με το τεφλόν φεύγουν εύκολα μέσα σε ένα λεπτό αρκεί να μην ασχολούμαστε με οδοντόβουρτσες, πινέλα και μπατονένες.

Την αλυσίδα τη βλέπω να βγάζει όσα μου έβγαλε και η προηγούμενη πριν γεμίσει κόμπους. (37000 η προηγούμενη).

typhoon
09/08/2016, 16:48
Σεβαστή η άποψη σου όπως κ η κατάθεση της εμπειριας σου. Ωστόσο

. Περιέχει πετρέλαιο (όπως και το παραφινέλαιο) που αποδεδειγμένα δεν κάνει καλό στα ορινγκ και αφού χρησιμοποιηθεί για καθάρισμα (ναι το λάδι κινητήρα) πρέπει να σκουπίζεται με στεγνό πανί μέχρι να φύγει εντελώς από την αλυσίδα (το παραφινέλαιο καθαρίζει ευκολότερα και καθαρίζεται ευκολότερα)
Το λάδι δεν περιέχει πετρέλαιο. Προέρχεται από το πετρέλαιο, είναι προϊόν κλασματικης αποσταξης κ περαιτέρω επεξεργασίας, όπως κ όλα τα λιπαντικά απο τα πιο λεπτόρευστα βλέπε wd40 έως τις βαλβολινες κ όλα τα σπρέι λίπανσης με τεφλόν κ χωρίς

daz
09/08/2016, 16:59
Σεβαστή η άποψη σου όπως κ η κατάθεση της εμπειριας σου. Ωστόσο

Το λάδι δεν περιέχει πετρέλαιο. Προέρχεται από το πετρέλαιο, είναι προϊόν κλασματικης αποσταξης κ περαιτέρω επεξεργασίας, όπως κ όλα τα λιπαντικά απο τα πιο λεπτόρευστα βλέπε wd40 έως τις βαλβολινες κ όλα τα σπρέι λίπανσης με τεφλόν κ χωρίς

Πες το όπως θέλεις αλλά το λάδι κινητήρα δεν είναι o-ring safe. Χρησιμοποίησέ το σε μια βρώμικη αλυσίδα να δεις ότι θα την κάνει γυαλί. Είναι τα πρόσθετα που περιέχει? Είναι η βάση του? Αυτό που καθαρίζει δεν είναι ιδανικό για να λιπαίνει. Θα "καθαρίσει"-διασπάσει και ότι γράσο υπάρχει μέσα στους πίρους αν καταφέρει να περάσει. Που σιγά σιγά θα περάσει δλδ όπως περνάει και η σκόνη, ειδικά αν παπαριάσει τα o-ring.

Μη το χρησιμοποιείς σαν λιπαντικό. Ή αν θέλεις κάνε το αλλά δεν είναι το σωστό λιπαντικό για αλυσίδες που έχουν oring και γράσο μέσα στους πίρους.

virus
09/08/2016, 17:05
ουτε κι εγω προσεχω την αλυσιδα. λαδωμα οποτε το θυμηθω. περιπου στα 60000 την αλαζω.

nik69
09/08/2016, 17:07
Από το service και το owners manual του XJ6. Και το serial συνεχίζεται:dizzy:

The drive chain must be lubricated
after washing the motorcycle, riding
in the rain or riding in wet areas.
1. Clean the drive chain with kerosene
and a small soft brush.
NOTICE: To prevent damaging
the O-rings, do not clean the
drive chain with steam cleaners,
high-pressure washers or inappropriate
solvents. [ECA11121]
2. Wipe the drive chain dry.
3. Thoroughly lubricate the drive
chain with a special O-ring chain
lubricant. NOTICE: Do not use
engine oil or any other lubricants
for the drive chain, as they
may contain substances that
could damage the O-rings.

taisteal
09/08/2016, 17:08
ουτε κι εγω προσεχω την αλυσιδα. λαδωμα οποτε το θυμηθω. περιπου στα 60000 την αλαζω.

60.000 :eek:

Εγω που τις προσεχω τετοιο νουμερο δεν εχω δει ποτέ,ουτε προκειται.
Τι διαολο,στο διπλο σταντ τις εχετε και γραφουν χιλιομετρα;

SONone
09/08/2016, 17:14
60.000 :eek:

Εγω που τις προσεχω τετοιο νουμερο δεν εχω δει ποτέ,ουτε προκειται.
Τι διαολο,στο διπλο σταντ τις εχετε και γραφουν χιλιομετρα;

οχι μαλλον την παρα προσεχεις σαν και εμας και την αλαζεις πολυ νωριτερα απο το τερμα της

daz
09/08/2016, 17:15
Εδώ μέσα έχουν γραφτεί όλα. Όλα!
Και μάλιστα από ανθρώπους με πολύ καλύτερη κατάρτιση από μένα και από πολλούς άλλους.
Το θέμα είναι ότι κανείς δεν έχει διαβάσει το θρεντ απ' την αρχή αλλά όλοι γράφουμε..


Οτιδήποτε είναι πετρελαϊκής βάσης, καταστρέφει τα O-X-S-rings..

Όσο πιο πτητικό είναι, παραμένει λιγότερο στην αλυσίδα αλλά ξεραίνει τα εν λόγω τσιμουχάκια...

Όσο βαρύτερο είναι, παραμένει περισσότερο στην αλυσίδα και τα διαβρώνει χημικά...

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=35331&page=23&p=2100584&viewfull=1#post2100584

taisteal
09/08/2016, 17:16
οχι μαλλον την παρα προσεχεις σαν και εμας και την αλαζεις πολυ νωριτερα απο το τερμα της

Δεν την αλλαζω νωριτερα,η τελευταια φρακαρε αναμεσα στη ζαντα και το ψαλιδι και με εστειλε εκτος δρομου..
Βεβαια δοκιμαζαμε μια καινουργια μαρκα αλυσιδας,που δεν αποδειχτηκε τοσο καλη.
Αλλα αν δεν φτασει σε σημειο να παραδωσει πνευμα,δεν αλλαζεται

daz
09/08/2016, 17:33
Επίσης, για όσους παπαριάζουν την αλυσίδα τους.




Το εξωτερικό μέρος του ράουλου πρέπει να είναι στεγνό ώστε να ακολουθεί (λόγω τριβής) την προβλεπόμενη κύλισή του πάνω στο δόντι του γραναζιού και να μην ολισθαίνει πάνω σ'αυτό...
(κοινώς, αφού λιπάνουμε τη αλυσίδα, πρέπει να την σκουπίσουμε καλά - και όχι για να μην λερώνει...)


Μια φωτό του Μάκη πολύ καλύτερη απ' αυτή που έβαλα εγώ στις προηγούμενες σελίδες και δείχνει που πρέπει να περάσει (και να παραμείνει) το λιπαντικό. Και τα oring λιπαίνουμε για να μην ξεραίνονται αλλά το λιπαντικό θέλουμε να πάει και εκεί.
H βαλβολίνη δεν ξέρω αν μπορεί να περάσει εκεί μέσα, και αν περάσει δεν ξέρω για πόσο μπορεί να παραμείνει.

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=35331&page=19&p=1703579&viewfull=1#post1703579

363932

virus
09/08/2016, 17:38
60.000 :eek:

Εγω που τις προσεχω τετοιο νουμερο δεν εχω δει ποτέ,ουτε προκειται.
Τι διαολο,στο διπλο σταντ τις εχετε και γραφουν χιλιομετρα;


τωρα τι να σου πω; αν παιζει ρολο που κανω περιπου 80 χλμ την μερα;

typhoon
09/08/2016, 17:43
Ερώτηση, το γράσο ή ότι λιπαντικό περιέχεται εντός του πιρου κ σφραγιζεται με τα εκάστοτε x-o rings αν δεν είναι πετρελαϊκής βάσης τι μπορεί να είναι? Εδώ ακόμη κ η βαζελινη είναι παραγωγό πετρελαίου. Πάντως κ η γιαμαχα λέει κηροζινη. Στο παρακάτω αν ανοιξουμε ένα manual της σουζούκι θα προτείνει μηχανολαδο(όχι χρησιμοποιημένο ε) για λίπανση. Τελοσπαντων καλό είναι να ακούγονται όλες οι γνώμες κ ο καθένας να επιλέγει ή να απορριπτει. Άλλωστε δεν ταιριάζουν όλες οι λύσεις σε όλους

akis_trevor
09/08/2016, 17:54
για το ποσα χλμ θα αντεξει η αλυσιδα παιζει βασικοτατο ρολο το μηχανακι.ακομα και στα 600cc ας πουμε,αλλιως ζοριζει ενα 4κ την αλυσιδα και αλλιως ενα μονοκυλινδρο.
παντως κι εγω μια στο οποτε την καθαριζω.στην λιπανση ειμαι τυπικος αλλα το καθαρισμα το βαριεμαι.

daz
09/08/2016, 17:55
Ερώτηση, το γράσο ή ότι λιπαντικό περιέχεται εντός του πιρου κ σφραγιζεται με τα εκάστοτε x-o rings αν δεν είναι πετρελαϊκής βάσης τι μπορεί να είναι? Εδώ ακόμη κ η βαζελινη είναι παραγωγό πετρελαίου. Πάντως κ η γιαμαχα λέει κηροζινη. Στο παρακάτω αν ανοιξουμε ένα manual της σουζούκι θα προτείνει μηχανολαδο(όχι χρησιμοποιημένο ε) για λίπανση. Τελοσπαντων καλό είναι να ακούγονται όλες οι γνώμες κ ο καθένας να επιλέγει ή να απορριπτει. Άλλωστε δεν ταιριάζουν όλες οι λύσεις σε όλους

Κηροζίνη λέει για καθάρισμα όχι για λίπανση. Και η κηροζίνη και το παραφινέλαιο αν μείνουν επάνω μπορεί να φουσκώσουν και να μαλακώσουν τα oring. Γι αυτό πρέπει καθαρίζονται πριν βάλουμε το λιπαντικό. Και καλό είναι να κάνουμε μια βόλτα ώστε να βγάλει επάνω ότι έχει πάρει μέσα και να ξανακαθαρίζουμε. Επίσης η θερμοκρασία διώχνει την και την υγρασία που έχει η αλυσίδα και δεν την παγιδεύουμε με το λιπαντικό.

Η suzi λέει heavy engine oil. Δεν ξέρω αν εννοεί βαλβολίνη όπως και η honda.

daz
09/08/2016, 17:59
typhoon επειδή σε βλέπω που ενδιαφέρεσαι διάβασε στην αρχή του θρεντ τις πρώτες 30 σελίδες ΤΟ ΠΟΛΥ. Από και και πέρα επαναλαμβάνουμε τα ιδια. Και τότε τα ίδια κάναμε δλδ αλλά όλο και κάτι καινούριο γραφόταν. Μπορεί να μη συμφωνήσεις αλλά τουλάχιστον θα πάρεις τις απαντήσεις που ψάχνεις (αν ψάχνεις). :beer:

amyroukai
09/08/2016, 18:09
Από δυο αλυσίδες έχω "χάσει" rollers... :D

MISKIN
09/08/2016, 19:31
τωρα τι να σου πω; αν παιζει ρολο που κανω περιπου 80 χλμ την μερα;

Γιάννη παίζει ρόλο και πόσο σε τρώει ο καρπός του δεξιού χεριού... Όσο πιο στρωτά οδηγεί κάποιος τόσο περισσότερο βοηθά την αλυσίδα του να μακροημερεύσει!


Κηροζίνη λέει για καθάρισμα όχι για λίπανση. Και η κηροζίνη και το παραφινέλαιο αν μείνουν επάνω μπορεί να φουσκώσουν και να μαλακώσουν τα oring. Γι αυτό πρέπει καθαρίζονται πριν βάλουμε το λιπαντικό. Και καλό είναι να κάνουμε μια βόλτα ώστε να βγάλει επάνω ότι έχει πάρει μέσα και να ξανακαθαρίζουμε. Επίσης η θερμοκρασία διώχνει την και την υγρασία που έχει η αλυσίδα και δεν την παγιδεύουμε με το λιπαντικό.

Η suzi λέει heavy engine oil. Δεν ξέρω αν εννοεί βαλβολίνη όπως και η honda.

Από το service manual του vstrom

363934

toyar
09/08/2016, 19:58
σε συσκευασια αλυσιδας did γραφει λιπανση με λαδι SAE 90
στο owners manual του honda cbf250 γραφει SAE 80 η SAE 90
εκει επισης γραφει να μην χρησιμοποιουνται λιπαντικα του εμποριου γιατι μπορει να καταστρεψουν τα τσιμουχακια
προφανως ειναι βαλβολινες και σιγουρα δεν εχουν τα ιδια προσθετα με τα μηχανολαδα
δεν μπορω να καταλαβω γιατι αμφισβητουμε τις συστασεις των κατασκευαστων

daz
09/08/2016, 20:16
Από το service manual του vstrom



Αν πουλιούνται commercially as drive chain oil Ο-ring safe?

Drive chain oil έγραφαν (και γράφουν) όλα όσα ήταν για αλυσίδες χωρίς O-ring.

Με το heavy-weight engine oil τι λες να εννοεί ρε Αχιλλέα? 20-50 αντί για 10-40? Ότι λέει και η χοντα λέει και η σούζι και είναι γνωστό ότι οι κατασκευαστές προτείνουν κηροζίνη για καθαρισμό και βαλβολίνη για λίπανση!

Ότι περιέχει καθαριστικό βρωμιάς (όλα τα λάδια κινητήρα έχουν) δεν κάνει να μένουν επάνω στην αλυσίδα και να χρησιμοποιούνται για λίπανση.

MISKIN
09/08/2016, 20:36
Φώτο από το service manual της Lindner.
363937

O Γερμανός που έχει γράψει αυτό το πόνημα (και έχει μεταφράσει ο Έλλην... ) λέει ότι είναι βαλβολίνη. Επίσης προτείνει αυτό το γράσο που φαίνεται στη φώτο. Το έχει πετύχει κανείς πουθενά;

daz
09/08/2016, 20:49
Φώτο από το service manual της Lindner.
363937

O Γερμανός που έχει γράψει αυτό το πόνημα (και έχει μεταφράσει ο Έλλην... ) λέει ότι είναι βαλβολίνη.

Ρε Αχιλλέα αυτό δε λέω?

daz
09/08/2016, 21:20
σε συσκευασια αλυσιδας did γραφει λιπανση με λαδι SAE 90
στο owners manual του honda cbf250 γραφει SAE 80 η SAE 90
εκει επισης γραφει να μην χρησιμοποιουνται λιπαντικα του εμποριου γιατι μπορει να καταστρεψουν τα τσιμουχακια
προφανως ειναι βαλβολινες και σιγουρα δεν εχουν τα ιδια προσθετα με τα μηχανολαδα
δεν μπορω να καταλαβω γιατι αμφισβητουμε τις συστασεις των κατασκευαστων

Για τις βαλβολίνες συζητάμε απ' την αρχή του θρεντ γιατί συνεχίζουμε? Εγώ δεν τις έχω δοκιμάσει και δε διαφωνώ κάπου μαζί σου αλλά δεν μπορώ να καταλάβω αν θα πάει εκεί που πρέπει, αν θα μείνει και για πόσο και γιατί να μη βάλω ενδεδειγμένο γράσο για αλυσίδες με ορινγ.

Η αναφορά των κατασκευαστών για τα λιπαντικά του εμπορίου δεν αφορά αυτά που είναι ενδεδειγμένα για αλυσίδες με ορινγ. (βλέπε παραπάνω) Ακόμα υπάρχουν στην αγορά τέτοια προιόντα γι' αυτό όσα είναι για αλυσίδες με ο-ρινγκ το γράφουν.

toyar
09/08/2016, 21:29
η λιπανση που ζηταει ο κασκευαστης ειναι εξωτερικη στα σημεια επαφης με το γραναζι οπου η βαλβολινη φτανει μια χαρα και καθεται κιολας
πιστευω πως τα ειδικα σπρευ κακο δεν κανουν αλλα ο κυριος λογος υπαρξης τους ειναι το κερδος καθως το κοστος τους ειναι δεκαδες φορες μεγαλυτερο της βαλβολινης χωρις τα αποτελεσματα να ειναι καλυτερα
απο κει και περα ο καθενας κανει οτι νομιζει καλυτερο
προσωπικα απο τη στιγμη που εφαρμοζω πιστα τις οδηγιες του κατασκευαστη ειμαι ησυχος και ενας λογος παραπανω οτι δεν μου κοστιζει και τιποτα

alex14
09/08/2016, 21:35
η λιπανση που ζηταει ο κασκευαστης ειναι εξωτερικη στα σημεια επαφης με το γραναζι οπου η βαλβολινη φτανει μια χαρα και καθεται κιολας
πιστευω πως τα ειδικα σπρευ κακο δεν κανουν αλλα ο κυριος λογος υπαρξης τους ειναι το κερδος καθως το κοστος τους ειναι δεκαδες φορες μεγαλυτερο της βαλβολινης χωρις τα αποτελεσματα να ειναι καλυτερα
απο κει και περα ο καθενας κανει οτι νομιζει καλυτερο
προσωπικα απο τη στιγμη που εφαρμοζω πιστα τις οδηγιες του κατασκευαστη ειμαι ησυχος και ενας λογος παραπανω οτι δεν μου κοστιζει και τιποτα

Το αυτο.
Οτι νομιζει ο καθενας κανει. Εγω μετα απο πολλα χρονια με διαφορα σπρει δεν αλλαζω την βαλβολινη με τιποτα.

nik69
09/08/2016, 21:39
η λιπανση που ζηταει ο κασκευαστης ειναι εξωτερικη στα σημεια επαφης με το γραναζι οπου η βαλβολινη φτανει μια χαρα και καθεται κιολας
πιστευω πως τα ειδικα σπρευ κακο δεν κανουν αλλα ο κυριος λογος υπαρξης τους ειναι το κερδος καθως το κοστος τους ειναι δεκαδες φορες μεγαλυτερο της βαλβολινης χωρις τα αποτελεσματα να ειναι καλυτερα
απο κει και περα ο καθενας κανει οτι νομιζει καλυτερο
προσωπικα απο τη στιγμη που εφαρμοζω πιστα τις οδηγιες του κατασκευαστη ειμαι ησυχος και ενας λογος παραπανω οτι δεν μου κοστιζει και τιποτα

Δεν είμαι σίγουρος αλλά νομίζω για το κόστος είναι λίγο αμφισβητίσιμο.
1 λίτρο βαλβολίνη έχει περίπου 5 €
1 μπουκάλι 400ml από σπρέι παίζει στα 11€
Εάν (σύμφωνα με αυτά που έχετε πει εδώ) λιπαίνεται με βαλβολίνη κάθε 200Km και με σπρέι κάθε 500Km (σύμφωνα με το owners manual)
τότε μας βάσει όγκου ποιό πολύ κοστίζει η βαλβολίνη (κάνοντας την παραδοχή ότι ρίχνεις την ίδια ποσότητα στην καδένα)

virus
09/08/2016, 22:52
Γιάννη παίζει ρόλο και πόσο σε τρώει ο καρπός του δεξιού χεριού... Όσο πιο στρωτά οδηγεί κάποιος τόσο περισσότερο βοηθά την αλυσίδα του να μακροημερεύσει!



σαυτο δεν εχεις κι αδικο. και οι αλυσιδες που εχω αλαξει ειναι σε μηχανακια με 60 hp ΚΑΙ κατω.

typhoon
10/08/2016, 13:08
Δεν είμαι σίγουρος αλλά νομίζω για το κόστος είναι λίγο αμφισβητίσιμο.
1 λίτρο βαλβολίνη έχει περίπου 5 €
1 μπουκάλι 400ml από σπρέι παίζει στα 11€
Εάν (σύμφωνα με αυτά που έχετε πει εδώ) λιπαίνεται με βαλβολίνη κάθε 200Km και με σπρέι κάθε 500Km (σύμφωνα με το owners manual)
τότε μας βάσει όγκου ποιό πολύ κοστίζει η βαλβολίνη (κάνοντας την παραδοχή ότι ρίχνεις την ίδια ποσότητα στην καδένα)

Καλά όχι ότι έχει σημασία, απλά για τα μαθηματικά έχουμε (με την απλή μέθοδο των τριών)
1lit βαλβολίνη 5€
1lit σπρευ 27,5€ (τα 400ml κοστίζουν 11€, τα 1000ml πόσο? Το χ ισούται με τον υπεράνω επι το κλάσμα αντεστραμμένο ή όποια άλλη παραλλαγή της μεθόδου των τριών ξέρει ο καθένας)

Έστω ότι χρησιμοποιούμε την ίδια ποσότητα κάθε φορά ανεξαρτήτως προϊόντος και με την παραδοχή ότι τις βαλβολίνες τις χρησιμοποιούμε κάθε 200χλμ, ενώ το σπρέυ κάθε 500χλμ. Στον 1 ψεκασμό με σπρέυ(500χλμ) θα πρέπει να λαδώσουμε 2,5φορές με βαλβολίνη(200+200+100=500χλμ).Οπερ μεθερμηνευόμενων εστί όταν ξοδέψουμε το 1lit σπρέυ κόστους 27,5€ θα πρέπει κατ αντιστοιχία να ξοδέψουμε 2,5lit βαλβολίνη κόστους 12,5€(5€x2,5φορες παραπάνω)

Έτσι για την καυλάντα, για να πιάσεις το κόστος χρήσης της βαλβολίνης δες που φτάνεις.
Διπλασιάζω τα χλμ του σπρευ(1000χλμ) και αφήνω τα ίδια της βαλβολίνης(200χλμ). Στον 1 ψεκασμό(1000χλμ) θα πρέπει να λαδώσουμε 5 φορές (200+200+200+200+200=1000χλμ).Οπότε το κόστος διαμορφώνεται στα 27,5€ για το σπρεύ και 5€ το λίτρο x 5φορές παραπάνω=25€ για την βαλβολίνη

nik69
10/08/2016, 13:14
Καλά όχι ότι έχει σημασία, απλά για τα μαθηματικά έχουμε (με την απλή μέθοδο των τριών)
1lit βαλβολίνη 5€
1lit σπρευ 27,5€ (τα 400ml κοστίζουν 11€, τα 1000ml πόσο? Το χ ισούται με τον υπεράνω επι το κλάσμα αντεστραμμένο ή όποια άλλη παραλλαγή της μεθόδου των τριών ξέρει ο καθένας)

Έστω ότι χρησιμοποιούμε την ίδια ποσότητα κάθε φορά ανεξαρτήτως προϊόντος και με την παραδοχή ότι τις βαλβολίνες τις χρησιμοποιούμε κάθε 200χλμ, ενώ το σπρέυ κάθε 500χλμ. Στον 1 ψεκασμό με σπρέυ(500χλμ) θα πρέπει να λαδώσουμε 2,5φορές με βαλβολίνη(200+200+100=500χλμ).Οπερ μεθερμηνευόμενων εστί όταν ξοδέψουμε το 1lit σπρέυ κόστους 27,5€ θα πρέπει κατ αντιστοιχία να ξοδέψουμε 2,5lit βαλβολίνη κόστους 12,5€(5€x2,5φορες παραπάνω)

Έχεις δίκιο. Απλά βιάστηκα.

alex14
10/08/2016, 13:16
Στα 3 χρονια (περιπου 60.000) που χρησιμοποιω βαλβολινη ζητημα να εχω καταναλωσει μισο λιτρο.

toyar
10/08/2016, 14:14
μια φορα πριν 4-χρονια ζητησα απο ενα φιλο σε συνεργειο και μου εφερε βαλβολινη που εβγαλε απο σασμαν......τζαμπα
μου εφερε 1 λιτρο......... βαζω συστηματικα εδω και 12000χλμ σε ενα μηχανακι, μερικες φορες σε δευτερο και εχω βαλει και σε δυο ποδηλατα
μια φορα μου πεσε το μπουκαλι και χυθηκε και λιγο κατω
εχω ακομα πανω απο μισο λιτρο
συμφερει λετε ή να παω να δωσω 11 ευρω για ενα σπρευ που θα κρατησει το πολυ ενα χρονο;

Bob_o_mastoras
10/08/2016, 14:23
...
συμφερει λετε ή να παω να δωσω 11 ευρω για ενα σπρευ που θα κρατησει το πολυ ενα χρονο;

Οταν μου λες, ομως, να δινω 6-7 € το μηνα για την ασφαλεια ακινιτοποιημενου οχηματος, δεν τσιγκουνευεσαι...!!!! :a52:

:p:lol:

Pan (dvs)
10/08/2016, 14:24
μια φορα πριν 4-χρονια ζητησα απο ενα φιλο σε συνεργειο και μου εφερε βαλβολινη που εβγαλε απο σασμαν......τζαμπα
μου εφερε 1 λιτρο......... βαζω συστηματικα εδω και 12000χλμ σε ενα μηχανακι, μερικες φορες σε δευτερο και εχω βαλει και σε δυο ποδηλατα
μια φορα μου πεσε το μπουκαλι και χυθηκε και λιγο κατω
εχω ακομα πανω απο μισο λιτρο
συμφερει λετε ή να παω να δωσω 11 ευρω για ενα σπρευ που θα κρατησει το πολυ ενα χρονο;

Αν σου αρεσει να βλεπεις λαδιες παντου,μια χαρα ειναι η βαρβολινη.

amyroukai
10/08/2016, 14:27
δεν είχα προσέξει ποτέ το εδάφιο που παρέθεσε ο Daz, ότι τα "ρολλερς" πρέπει να μην λιπαίνονται για να μην ολισθαίνουν αλλά να κυλίονται.

toyar
10/08/2016, 14:28
Οταν μου λες, ομως, να δινω 6-7 € το μηνα για την ασφαλεια ακινιτοποιημενου οχηματος, δεν τσιγκουνευεσαι...!!!! :a52:

:p:lol:

γιατι να τσιγκουνευτω δικα μου ειναι;:D
ενταξει ρε φιλε η πινακιδα μπορει να κατατεθει η αλυσιδα δε μενει αλαδωτη:beer:

daz
10/08/2016, 14:31
συμφερει λετε ή να παω να δωσω 11 ευρω για ενα σπρευ που θα κρατησει το πολυ ενα χρονο;

Δε το κάνεις για τα χρήματα και το ξέρεις. Ούτε εσύ ούτε κανένας άλλος.

11 ευρώ για κάθε 2 χρόνια (και όχι ένα) δεν είναι έξοδο που δεν μπορεί να αντέξει αυτός που χρησιμοποιεί τη μηχανή του.

taisteal
10/08/2016, 14:34
Δε το κάνεις για τα χρήματα και το ξέρεις. Ούτε εσύ ούτε κανένας άλλος.

11 ευρώ για κάθε 2 χρόνια (και όχι ένα) δεν είναι έξοδο που δεν μπορεί να αντέξει αυτός που χρησιμοποιεί τη μηχανή του.

Το σπρευ μου κρατά περιπου 3-4 μηνες..
Μαλλον το παρακάνω.
Η βαλβολινη τα κανει ολα ταναπου,αλλα δεν ακουγεται καθολου η αλυσιδα.
Καποια στιγμη εβαζα,αλλα βαρεθηκα να καθαριζω ζαντες και ψαλιδια

noodles
12/08/2016, 19:12
χρησιμοποιημενο λαδι μοτερ η βαλβολινη δεν ειναι οτι καλυτερο, ειναι καρκινογωνα νομιζω...

η γνωμη μου ειναι πως η βαλβολινη η χοντρο λαδι μοτερ (πχ 20-50) ειναι οτι καλυτερο, τα σπρεϊ δεν κανουν καλη δουλεια.
στην τελικη λαδωστε την αλυσιδα οταν ειναι ζεστη και ακομα καλυτερα ζεστανετε λιγο τη βαλβολινη σε ενα μπρικι. ;)

Pan (dvs)
13/08/2016, 09:07
Το σπρευ μου κρατά περιπου 3-4 μηνες..
Μαλλον το παρακάνω.
Η βαλβολινη τα κανει ολα ταναπου,αλλα δεν ακουγεται καθολου η αλυσιδα.
Καποια στιγμη εβαζα,αλλα βαρεθηκα να καθαριζω ζαντες και ψαλιδια

Μαλλον?Εμενα με παει 1,5 χρονο.

Φυσικα αν το πας πολυ χωμα...

amyroukai
13/08/2016, 10:03
Και εμένα κρατάει "για πάντα" αλλά ψεκαζω κάθε τριπλή πανσέληνο...

Pan (dvs)
13/08/2016, 10:12
Και εμένα κρατάει "για πάντα" αλλά ψεκαζω κάθε τριπλή πανσέληνο...

Εγω καθε 400 το πολυ 500.

Coyote.V
13/08/2016, 13:37
Εγώ χρησιμοποιώ σπρέι και ψεκάζω μόνο τα βαρελάκια στο κέντρο και με ένα πανί μετά βρεμένο καλά με βαλβολίνη σκουπίζω την αλυσίδα. Είναι πάντα καθαρή και στεγνώνει σε 1000 χιλμ περίπου. Δεν την καθαρίζω ποτέ και μέχρι το τέλος της ζωής της δεν ακούγεται καθόλου. Εμένα μου βγάζει έτσι 35-40.000 χιλ
Πάντως καθοριστικό ρόλο στην ζωή της αλυσίδας παίζει η μηχανή και το χέρι στο γκάζι... με 10 κιλά ροπή αν το ανοίγεις απότομα άνετα γίνεται σώβρακο και στα 10.000 χιλμ

gory
13/08/2016, 17:26
Την αμαρτία μου θα την πω... Δεν έχω διαβάσει από την αρχή, ένα πράγμα δεν κατάλαβα.
Την βαλβολινη την χρησιμοποιείτε για καθάρισμα ή/και λίπανση;

toyar
13/08/2016, 17:29
για λιπανση......
αλλα αν βαζεις μονο βαλβολινη δεν θελει καθαρισμα ποτε
αν θελεις ντε και καλα να την καθαρισεις γινεται ευκολα με στεγνο πανι

Konstantinos
26/08/2016, 10:29
Αντιγράφω από το service manual της ZR7:

Αν δεν είναι διαθέσιμο κάποιο ειδικό λιπαντικό, προτιμήστε παχύρευστο λάδι (όπως το SAE90) αντί για λεπτόρευστο, καθώς παραμένει στην αλυσίδα περισσότερο και παρέχει καλύτερη λίπανση.
Για να αποφύγετε ζημιά στα O-rings, ακολουθήστε τις ακόλουθες οδηγίες:
- Χρησιμοποιήστε μόνο κηροζίνη ή diesel για να καθαρίσετε την αλυσίδα. Άλλα καθαριστικά, όπως η βενζίνη ή το τριχλωροαιθυλένιο, προκαλούν ζημιά στα O-rings.
- Αμέσως μετά τον καθαρισμό, στεγνώστε την αλυσίδα με πεπιεσμένο αέρα.
- Ολοκληρώστε τον καθαρισμό και το στέγνωμα της αλυσίδας εντός 10 λεπτών.
Εφαρμόστε το λάδι προς τις πλευρές των κυλίνδρων, έτσι ώστε να διεισδύσει σε κυλίνδρους και δακτυλίους.
Εφαρμόστε το λάδι στα O-rings έτσι ώστε να καλυφθούν από αυτό. Σκουπίστε τυχόν περίσσεια λαδιού.

Απορίες:
Μήπως τελικά η βαλβολίνη είναι προτιμότερη από τα διάφορα σπρέι;
Αν χρησιμοποιήσω 80W90 είμαι οκ;
Άραγε το WD40 που χρησιμοποιώ για καθαρισμό κάνει ζημιά στα O-rings;

OldMan
26/08/2016, 10:56
Μήπως τελικά η βαλβολίνη είναι προτιμότερη από τα διάφορα σπρέι;
Προφανως αρκει να καταφερεις να την βαλεις εκει που πρέπει..;)
(μεταξυ μας, τα sprays περιέχουν χοντρό λαδι προσωρινα αραιωμενο..)



Αν χρησιμοποιήσω 80W90 είμαι οκ;
Μια χαρα εισαι για τρακτερ..

RaGe_Raptor
01/09/2016, 20:44
ας μην αφήσουμε το νήμα να Ζβήσει... (https://www.bikeminds.com/thethrottlestop/motorcycle-chain-lubrication) :D

motomaxos
11/09/2016, 17:01
Σήμερα είπα να κάτσω να καθαρίσω την μηχανή και συγκεκριμένα την αλυσίδα. Την απόφαση την πήρα μετά απο ενα ταξιδάκι σε νησί με χώμα το οποίο και κόλλησε πάνω της. Αρα για πρώτη φορά αφότου άλλαξα (1+ χρόνια) είπα να την καθαρίσω. Μετά από αναζήτηση σε διάφορα forum Ελλάδας και εξωτερικούς αποφάσισα: παραφίνη (φωτιστικό πετρέλαιο) και Motorex chain lube. Αν η εργασία ήταν λίγο μπελαλίδικη (πρώτη φορά, προσοχή να μη λερώσει το έδαφος κλπ) το αποτέλεσμα ηταν εντυπωσιακό. Οδηγικά είδα αρκετά μεγάλη βελτίωση στις αλλαγές και στο θόρυβο.

Πριν
https://s10.postimg.io/qkael1rpl/b4_full.jpg
Μετά
https://s10.postimg.io/qvruxt85l/after_full.jpg

daz
11/09/2016, 18:10
Κάποιοι κρίκοι φαίνεται να μην είναι εντελώς ευθεία αν και είναι ελάχιστοι αυτοί που φαίνονται στη φωτό. Ίσως ειναι και της φωτογραφίας.

o teos
11/09/2016, 18:13
Σωστος ο απο πανω ειναι και οι δυο πριν το γραναζι και πανω και κατω για κανε ενα τσεκ μην ειναι κολλημενοι γιατι ενα χρονο χωρις να την καθαρισεις=ζημια:wave2:

motomaxos
11/09/2016, 19:02
Είστε σωστοί, ορισμένα ήταν όχι πολλά 2-3 με το χερι τα έστρωσα - εβαλα λίγο περισσότερο λιπαντικό και μετα είδα οτι ήταν μια χαρά. Ενα τέντωμα θέλει αλλα είναι ελάχιστο οπότε αργότερα μέσα στην εβδομάδα :)

George_M.
03/11/2016, 18:41
ερωτηση σβελτη..

βρηκα το αριστερο πλακακι του ψαλιδιου ολιγον λασκα,
εσφυξα την βιδα στον ρεγουλατορο για το επαναφερει στην θεση του καθως κ το κοντρα παξιμαδι.
τσεκαρισα κ το δεξι επειτα να δω αν ειναι οκ οπως κ την ρυθμιση στο ρεγουλατορο ωστε να ειναι ισια κ οι δυο πλευρες.
αξονα δεν πειραξα
ειμαι οκ?

lykourgi
03/11/2016, 18:45
Αν ο άξονας ήταν και είναι σφιγμένος σωστά, είσαι εντάξει.

George_M.
03/11/2016, 19:04
Αν ο άξονας ήταν και είναι σφιγμένος σωστά, είσαι εντάξει.

ναι ο αξονας ηταν οκ,οπως κ το τεντωμα της αλυσιδας ηταν κ ειναι σωστο.
πιθανον να μην ειχε σφιχτει καλα το παξιμαδι του ρεγουλατορου που συγκρατει το πλακακι...

οκ θενκς!:beer:

amyroukai
08/02/2017, 19:19
είδα ένα Freewind στην ΕΟ και... Η αλυσίδα ταλαντωνόταν στο άνω μέρος ρυθμικά. Ήταν τόσο χάλια άραγε ή είναι λόγω μονοκύλινδρου, πιστονιά > τράβηγμα > ταλάντωση;

προσπαθώ να καταλάβω και γιατί η DID του πήγασου καταστράφηκε "γρήγορα", δηλαδή ενώ δεν την μεταχειρίστηκα καλύτερα ή χειρότερα από άλλες στα τετρακύλινδρα, είχε την μισή ζωή. Στα τετρακύλινδρα η "τελειωμένη" αλυσίδα συνήθως κάνει τεντώματα/χαλαρώματα (που σε κίνηση τα βλέπεις σαν ταλάντωση) στο κάτω μέρος.

Coyote.V
08/02/2017, 20:12
Ναι, στα μονοκύλινδρα τραβάνε μεγάλο ζόρι το οποίο μειώνεται στα δικύλινδρα και πάει λέγοντας...

daz
09/02/2017, 11:30
Εμένα κάτι μου λέει ότι αν πατούσε το συμπλέκτη και άφηνε το μηχανάκι να ρολάρει η ταλάντωση θα ήταν και πάλι η ίδια.

Μάλλον είχε κολλημένους κρίκους! Στα πόσα σου χάλασε η αλυσίδα στον πήγασο αμυρου?

amyroukai
09/02/2017, 11:44
φαινόταν αλλαγμένη "για την πώληση", τώρα μετά 14000 χλμ είναι για πέταμα, με πολλά κολλημένα σημεία.

daz
09/02/2017, 11:47
φαινόταν αλλαγμένη "για την πώληση", τώρα μετά 14000 χλμ είναι για πέταμα, με πολλά κολλημένα σημεία.

Νο φακιν γουέι!

20Κ με regina που είναι γτπκ.

Πάνω από 30Κ με did και ελλιπέστατη συντήρηση.

Και έχω και περισσότερα μουλάρια στον τροχό από σένα.

amyroukai
09/02/2017, 11:51
δίνω πολλά ελαφρυντικά γιατί με το αμορτισέρ να κάνει ότι μπορούσε, σίγουρα αυτή η αλυσίδα δεν πέρασε όμορφα.

Θα δείξει η επόμενη...

sapila racing
09/02/2017, 11:57
Νο φακιν γουέι!

20Κ με regina που είναι γτπκ.

Πάνω από 30Κ με did και ελλιπέστατη συντήρηση.

Και έχω και περισσότερα μουλάρια στον τροχό από σένα.

Ωπα, ωπα.
- H Regina δεν ειναι καθόλου ΓΤΠΚ, απλά αν συγκρίνει την φτηνή regina με μια πιο ακριβή DID ισως οδηγηθείς σε λαθος συμπέρασμα.
- Tι γραναζι εχει εμπρός το Pegaso? Aν έχει πχ 14 μια χαρά την διαλύει. Επίσης ο Amyrou ολο αυτό το διαστημα είχε θεματα με συνεχή τερματίσματα του πίσω αμορτισερ, παλι μια χαρά την διαλύει αν έχει έστω και ελάχιστα λιγότερο τζόγο απ οτι πρέπει μη σου πω ακόμα και με σωστό τζόγο αν τερματίζει τόσο συχνα.

amyroukai
09/02/2017, 12:11
final gear ratio 16/47 λέει ο μανουάλης. (και γράφω αυτό γιατί δεν ξέρω τι φοράει, ξέρω σίγουρα ότι ο "μάστορας" έχει βάλει το εμπρός γρανάζι ανάποδα, έχει μιά πατούρα που πρέπει να είναι προς τα έξω κανονικά).

sapila racing
09/02/2017, 12:23
final gear ratio 16/47 λέει ο μανουάλης. (και γράφω αυτό γιατί δεν ξέρω τι φοράει, ξέρω σίγουρα ότι ο "μάστορας" έχει βάλει το εμπρός γρανάζι ανάποδα, έχει μιά πατούρα που πρέπει να είναι προς τα έξω κανονικά).

16/47 μια χαρά είναι. Το γραναζι ανάποδα αν δεν είναι ίδιο το offset και απο τις 2 πλευρες μπορεί να είναι πρόβλημα, να μην ειναι ευθυγραμμισμένη αλυσίδα με τα γραναζια δηλαδή.

amyroukai
09/02/2017, 12:31
γεγονός. βέβαια τώρα είναι αργά, στην αλλαγή θα το προσέξουμε.

PortisHead
09/02/2017, 14:09
Εγω πάλι δεν μπορω να καταλαβω γιατι τα περισσοτερα (μην πω ολα)
after market γραναζια δεν έχουν αυτη τη λαστιχένια κάλυψη στο μπροστά γρανάζι
οπως το μαμισιο που μειώνει τοσο όμορφα τους θορύβους.

amyroukai
09/02/2017, 14:26
λόγω τιμής;

αυτά τα ognibene με το λαστιχένιο δαχτυλίδι, τα έχει βάλει κανείς;

Konstantinos
10/02/2017, 21:22
Το ZR7 μου έχει περίπου 29.000 χλμ.
Ο μηχανικός μου είπε ότι σύντομα θα χρειαστεί αλλαγή αλυσίδας.
Για να το τσεκάρω έκανα το τεστ που προτείνει το εγχειρίδιο χρήστη.
378596
Το μήκος 20 συνδέσμων είναι κανονικά μεταξύ 317,5 - 318,2 mm.
Στα 323 mm καίγεσαι, δλδ πρέπει να αλλάξεις αλυσίδα.
Εγώ μέτρησα περίπου 320 mm.
Η ακρίβεια μέτρησης ελέγχεται αλλά μάλλον είμαι κοντά στο όριο αλλαγής.
Ψάχνω λοιπόν για αλυσίδα.
Ερωτήσεις:
1) Τι αλυσίδα να βάλω (τύπος, μάρκα);
2) Πρέπει να αλλάξω επίσης εμπρός και πίσω γρανάζι;

Lioulios
10/02/2017, 22:58
Οτι λεει το μανιουαλ βαλε

daz
10/02/2017, 23:06
1) Τι αλυσίδα να βάλω (τύπος, μάρκα);
2) Πρέπει να αλλάξω επίσης εμπρός και πίσω γρανάζι;

1.To ίδιο πάχος να έχει και βάλε ότι μάρκα θέλεις.
2. Ναι.

Konstantinos
13/02/2017, 21:11
Σύμφωνα με το εγχειρίδιο ο τύπος της αλυσίδας είναι EK525 MV-X.
Γνωρίζει κανείς τι σημαίνει αυτός ο κωδικός;

amyroukai
13/02/2017, 21:20
εκ είναι η μάρκα.

525 είναι το πάχος της αλυσίδας.

mv-x αναφέρεται στον κωδικό προϊόντος, λογικά είναι με Xrings ανάμεσα στους κρίκους.



Πρακτικά, επειδή δεν βρήκα να πωλείται εδώ με μιά πρόχειρη αναζήτηση, οποιαδήποτε 525 αλυσίδα σου κάνει και η τσέπη σου αποφασίζει για Orings, Xrings, Zrings κλπ.

Konstantinos
13/02/2017, 21:29
Sorry αν ρωτάω βασικά πράγματα, αλλά σε τι διαφέρουν μεταξύ τους τα Ο / X / Z-rings; Ποιο θεωρείται καλύτερο;

Βάζοντας στην αναζήτηση του skroutz "αλυσίδα 525 108" (525 πάχος, 108 links) μου βγάζει τις παρακάτω εννιά επιλογές:
http://www.skroutz.gr/c/1259/alisides-granazia-moto.html?keyphrase=%CE%B1%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B4%CE%B1+525+108
Ποια θα προτείνατε;
Από τις τρεις μάρκες (JT, DID, AFAM) ποια θεωρείτε την πιο αξιόπιστη;

amyroukai
13/02/2017, 21:44
θεωρητικά, οι εταιρίες πουλάνε τα Xrings ως καλύτερα των O και τα Ζ ως καλύτερα όλων. Δες τις τιμές της κάθε μιάς και αποφάσισε.






xm... Διαβάζοντας τώρα διάφορα σε ξένα φόρα, λένε ότι τα "ταπεινά" Orings κρατάνε περισσότερο από τα άλλα σαν διάρκεια ζωής!
Αλλά τα Xrings και Zrings προτιμώνται γιατί έχουν μικρότερη επιφάνεια επαφής με τους κρίκους, με αποτέλεσμα να φέρνουν μικρότερη αντίσταση, άρα κερδίζεις τις τριβές.

daz
13/02/2017, 21:58
θεωρητικά, οι εταιρίες πουλάνε τα Xrings ως καλύτερα των O και τα Ζ ως καλύτερα όλων. Δες τις τιμές της κάθε μιάς και αποφάσισε.

xm... Διαβάζοντας τώρα διάφορα σε ξένα φόρα, λένε ότι τα "ταπεινά" Orings κρατάνε περισσότερο από τα άλλα σαν διάρκεια ζωής!
Αλλά τα Xrings και Zrings προτιμώνται γιατί έχουν μικρότερη επιφάνεια επαφής με τους κρίκους, με αποτέλεσμα να φέρνουν μικρότερη αντίσταση, άρα κερδίζεις τις τριβές.

Αυτό ακριβώς!

Konstantinos
15/02/2017, 13:25
Τελικά παρήγγειλα αυτήν εδώ (όχι όμως από το συγκεκριμένο κατάστημα):
http://www.lyris.gr/index.php?route=product/product&product_id=50780
Μαζί με εμπρός - πίσω γρανάζια θα μου πάει 160€.

daz
15/02/2017, 13:41
Για τι μηχανάκι είναι?

sapila racing
15/02/2017, 14:18
Τελικά παρήγγειλα αυτήν εδώ (όχι όμως από το συγκεκριμένο κατάστημα):
http://www.lyris.gr/index.php?route=product/product&product_id=50780
Μαζί με εμπρός - πίσω γρανάζια θα μου πάει 160€.

Μια χαρά αλυσίδα είναι.
160 Ευρώ όμως είναι κάπως πολλά για αλυσιδογράναζα για το ZR7.
Απο εδω με 88GBP + μεταφορικα Did Xring και γραναζια πακέτο.
http://www.dkmotorcycles.com/shop/chain_and_sprockets_agili/chain_and_sprocket_kit_ji9l9/kawasaki_did_chain_and_sprocket_kits_551cc750cc/

daz
15/02/2017, 14:37
Με 100 - 110 παίρνω did x-ring από Ελλάδα και με +10 την χρυσή.

Μαζί με τα γρανάζια τα οποία έχουν ΚΑΙ το ελαστικό παρέμβυσμα (σας ψάρωσα?) που έχουν και τα εργοστασιακά!

Παρόλα αυτά δεν ξέρω καθόλου τιμές για τις afam.

Τα ενισχυμένη και σουπερ ενισχυμένη που γράφουν στους τίτλους, πάει στην τιμή? :lol: Υπάρχει δλδ αλυσίδα που δεν είναι ενισχυμένη? (αυτά που γράφανε πριν 20 χρόνια ρε πσμ τα λένε ακόμα).

160 μόνο για αλυσίδα είναι πολλά πάντως (όσο ενισχυμένη και να έιναι)! :lol:

BLiTzER
15/02/2017, 14:42
Πήρε την "ακριβή" (σούπερ ενισχυμένη) της AFAM. Υπάρχει και η XRR (ενισχυμένη) στα ~80€. Και πιο βασικές/φθηνές αλυσίδες, που όχι, δεν είναι "ενισχυμένες" και δε θα τις έβαζα σε τέτοιο μηχανάκι.

Για ένα ZR7, είναι αρκετά λεφτά τα 160€ για αλυσιδογράναζα, αλλά όχι ότι θα πάνε και χαμένα.

sapila racing
15/02/2017, 14:44
Με 100 - 110 παίρνω did x-ring από Ελλάδα και με +10 την χρυσή.

Μαζί με τα γρανάζια τα οποία έχουν ΚΑΙ το ελαστικό παρέμβυσμα (σας ψάρωσα?) που έχουν και τα εργοστασιακά!

Παρόλα αυτά δεν ξέρω καθόλου τιμές για τις afam.

Τα ενισχυμένη και σουπερ ενισχυμένη που γράφουν στους τίτλους, πάει στην τιμή? :lol: Υπάρχει δλδ αλυσίδα που δεν είναι ενισχυμένη? (αυτά που γράφανε πριν 20 χρόνια ρε πσμ τα λένε ακόμα).

160 μόνο για αλυσίδα είναι πολλά πάντως (όσο ενισχυμένη και να έιναι)! :lol:

Aπ οτι λέει 100 την πήρε και υπολογίζει 160 μαζι με τα γραναζια. 60 Ευρω δεν κανουν με τιποτα τα γραναζια οπότε υποθέτω οτι θα του τα περάσουν κιόλας με αυτη την τιμή.
Ισως και οχι. :D

Οι Αfam ειναι πολύ καλές και μια που είχα βάλει στο δικό μου ZR7 πριν 14 χρόνια είναι ακόμα επάνω στο μηχανακι 50.000+ χλμ μετα.
Ηταν η τοπ Afam τότε και τα γραναζια επίσης Afam.

Aπο που τις παίρνεις τόσα στην Ελλάδα? Είχα παρει τελευταία φορά σε αυτα τα χρήματα απ το Uride DID X ring 530 και γραναζια, αλλά χωρίς λαστιχάκι βέβαια στο εμπρός γρανάζι.
Αν βαλω τωρα με λαστιχο θα μου φανεί περίεργα ήσυχο το μηχανακι φαντάζομαι! :bawl:

nik69
15/02/2017, 14:46
Ψάχνοντας όταν άλλαξα με DID σύμφωνα με αυτά που γράφουν στα τεχνικά χαραντηριστικά στο site τους
υπάρχουν όντως κάποιες ποιό "ενισχυμένες"
Πχ η VX2 520 της DID προτείνεται για μέρχρι 600 κυβικά και πάλι σε 520 η ZVM-X προτείνεται για μέχρι 1200cc
Μιλάμε για ίδιο γεωμετρικά τύπο καδένας αλλά η 2η έχει μεγαλύτερη αντοχή σε έλξη και καλύτερο δείκτη φθοράς (πάντα σύμφωνα με τους πίνακες της DID).

OldMan
15/02/2017, 14:48
Τα ενισχυμένη και σουπερ ενισχυμένη που γράφουν στους τίτλους, πάει στην τιμή? :lol: Υπάρχει δλδ αλυσίδα που δεν είναι ενισχυμένη?
Εννοούν ΚΑΙ σε κρουστικά φορτία (εκτός των εφεκλυστικών) και συνηθως αφορά σε απλή εξωτερική σκλήρυνση..

(την οποία σκλήρυνση την πληρωνουν τα γραναζια, βεβαιως βεβαιως...)