PDA

View Full Version : Αλυσίδα αυτός ο άγνωστος !!



Σελίδες : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19]

Tsber
24/01/2024, 13:14
Παντελή έχε υπόψιν σου ότι τα καφασακια (το Ζ τουλάχιστον) έχουν ένα μικρό "πηρουνακι να το πω; διχαλο να το πω; μια παπαρδελα τέλος πάντων βιδωμενη πάνω στο Σταντ όπου ρυθμίζει τον διακόπτη που σβήνει το μοτέρ αν είναι το Σταντ κατεβασμένο.αυτο με τα πολλά στηρίγματα στο μονό σταντ χαιρετάει. Ask me how I know...



Καλησπέρα, θα διαφωνήσω λόγω πολυετούς εξαιρετικής εμπειρίας :D

Ο θάνατος του συγκεκριμένου διακόπτη είναι η μετακίνηση της μοτοσικλέτας προς τα πίσω έστω και για μισό μέτρο με το σταντ ξεχασμένο κάτω.

Η ζημιά γίνεται χωρίς καν να το καταλάβεις και μετά ψάχνεις να βρεις οτιδήποτε άλλο που να φταίει εκτός από αυτό.

Με σωστή τοποθέτηση εμένα δεν μου έχει κάνει ζημιά εδώ και πολλά χρόνια στο γκαράζ και στα ταξίδια, ίσως επειδη όπως αναφέρω συχνά στα ταξιδιωτικά βλέπω την όλη διαδικασία σαν ένα ευχάριστο διάλειμμα παρά σαν αγγαρεία.

Ο κοχλίας βοηθά στη σταδιακή ανύψωση, και να θες δεν γίνεται κάτι απότομα, και η ρύθμιση είναι... μικρομετρική, με τον τροχό ίσα - ίσα να ακουμπά το έδαφος και όχι ψηλότερα.

Από την άλλη το Ζ είναι και πιο βαρύ και με άλλο ψαλίδι και γεωμετρία, οπότε πιθανόν να μη δουλεύει το ίδιο καλά στην περίπτωσή σου :hmm:

kostaskk
24/01/2024, 13:39
Μπορείς να βάλεις και αυτό το σταντ που χρησιμοποιούν οι κροσάδες (και οι μοταρντάδες :D ).

450062

450063

Μακάρι να έκανε, από εκεί περνάνε καρίνα είναι φουλ πλαστικά και σωλήνα εξάτμισης,, δεν έχει καθόλου χώρο ούτε το Κάρτερ να ακουμπήσεις με κατι

o_gavros
24/01/2024, 14:44
Καλησπέρα, θα διαφωνήσω λόγω πολυετούς εξαιρετικής εμπειρίας :D

Ο θάνατος του συγκεκριμένου διακόπτη είναι η μετακίνηση της μοτοσικλέτας προς τα πίσω έστω και για μισό μέτρο με το σταντ ξεχασμένο κάτω.

Η ζημιά γίνεται χωρίς καν να το καταλάβεις και μετά ψάχνεις να βρεις οτιδήποτε άλλο που να φταίει εκτός από αυτό.

Με σωστή τοποθέτηση εμένα δεν μου έχει κάνει ζημιά εδώ και πολλά χρόνια στο γκαράζ και στα ταξίδια, ίσως επειδη όπως αναφέρω συχνά στα ταξιδιωτικά βλέπω την όλη διαδικασία σαν ένα ευχάριστο διάλειμμα παρά σαν αγγαρεία.

Ο κοχλίας βοηθά στη σταδιακή ανύψωση, και να θες δεν γίνεται κάτι απότομα, και η ρύθμιση είναι... μικρομετρική, με τον τροχό ίσα - ίσα να ακουμπά το έδαφος και όχι ψηλότερα.

Από την άλλη το Ζ είναι και πιο βαρύ και με άλλο ψαλίδι και γεωμετρία, οπότε πιθανόν να μη δουλεύει το ίδιο καλά στην περίπτωσή σου :hmm:

Ρε τι να διαφωνήσεις; εγώ τι σου λέω :p

Το φουρκετακι αυτό το πήρα στη μασχάλη πριν καιρό λόγω αυτής της πρακτικής. Στην αρχή το έλυσα προσωρινά με χοντρό δυομισαρι καλώδιο το οποίο όμως κοβόταν μετά από λίγους μήνες. Τη λύση μου έδωσαν τα χοντρά ταη ραψ. Μέχρι να πάρω την απόφαση να το αλλάξω όλο το σταντ.

Και για να επαναφέρω το θέμα του θρεντ: μην πετάτε τα λεφτά σας και τον πολύτιμο χρόνο σας σε σπρέι και καθαριστικά.
Μόνο βαλβολινα λέμε!

Panos76
24/01/2024, 15:07
Και για να επαναφέρω το θέμα του θρεντ: μην πετάτε τα λεφτά σας και τον πολύτιμο χρόνο σας σε σπρέι και καθαριστικά.
Μόνο βαλβολινα λέμε!

Εγώ δεν πετάω τα λ7 μου σε σπρεϋ και καθαριστικά, κάθε 25Κ αλλάζω αλυσιδογράναζα και ξεμπερδεύω :bawl: :cry:

giorgosb
24/01/2024, 15:18
Εγώ δεν πετάω τα λ7 μου σε σπρεϋ και καθαριστικά, κάθε 25Κ αλλάζω αλυσιδογράναζα και ξεμπερδεύω :bawl: :cry:

Μια απ' τα ίδια.. :lol:

Tsber
24/01/2024, 16:40
Ρε τι να διαφωνήσεις; εγώ τι σου λέω :p

Το φουρκετακι αυτό το πήρα στη μασχάλη πριν καιρό λόγω αυτής της πρακτικής. Στην αρχή το έλυσα προσωρινά με χοντρό δυομισαρι καλώδιο το οποίο όμως κοβόταν μετά από λίγους μήνες. Τη λύση μου έδωσαν τα χοντρά ταη ραψ. Μέχρι να πάρω την απόφαση να το αλλάξω όλο το σταντ.

Και για να επαναφέρω το θέμα του θρεντ: μην πετάτε τα λεφτά σας και τον πολύτιμο χρόνο σας σε σπρέι και καθαριστικά.
Μόνο βαλβολινα λέμε!

Μετά από τόσα χρόνια απροβλημάτιστης χρήσης δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσω να το χρησιμοποιώ!

Είναι σαν να έχω ένα κεντρικό σταντ στην τσέπη του σάκου και αφού δεν έχει προκαλέσει κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα δεν βλέπω πώς γίνεται να προκαλέσει ξαφνικά ζημιά.

Και αυτό είναι το ίδιο με τη βαλβολίνη, διαφορετικές μοτοσικλέτες, χρήσεις και αναβάτες, αυτό που είναι τέλειο για εμένα μπορεί να προκαλεί ζημιά σε εσένα...

Για αυτό καλύτερα ας μοιραζόμαστε τις απόψεις μας χωρίς να προσπαθούμε να τις επιβάλουμε :)

Acacius
25/01/2024, 04:11
Ή αυτό...

450041



Εγω αυτο (https://mtp-racing.co.uk/Bursig-center-stand-with-rollers-set-MTP35897-002)θελω να χτυπησω εδω και χρονια...

Πόσο μεγάλα σακίδια έχετε ρε παιδιά;

george.S
25/01/2024, 07:19
Εγώ ρίχνω πολύ καλά με το πιεστικο να φύγουν οι λάσπες
Μετά ρίχνω wd40 και σκουπίζω/καθαρίζω καλά και μετά από λιγο ρίχνω μπόλικο σπρέι ότι βρω
Διαβάζοντας εδώ και έχοντας ένα καινούργιο λάδι σασμάν στην γιάφκα μου που δεν έχει βρει χρήση θα το δοκιμάσω

Δεν είμαι και πολύ σχολαστικος και με πάει καλά παρόλα αυτά
Μου είχαν πει ότι το πιεστικο τις καταστρέφει αλλά προσωπικά δεν έχω δει φθορά (πάντα σε σχέση με την χρήση που κάνω)

harris_x
25/01/2024, 07:53
Πόσο μεγάλα σακίδια έχετε ρε παιδιά;

Σε παρακαλώ πιο κόσμια.
Δε κάνουμε τέτοιες ερωτήσεις δημοσίως :tooth:

karellen
25/01/2024, 08:36
Εγώ δεν πετάω τα λ7 μου σε σπρεϋ και καθαριστικά, κάθε 25Κ αλλάζω αλυσιδογράναζα και ξεμπερδεύω :bawl: :cry:

:lol::lol:
Ε μα!

harris_x
25/01/2024, 08:39
:lol::lol:
Ε μα!

Γελας;

Εδώ ο άλλος θέλει να κουβαλάει το paddock stand για να την λαδωνει στο ταξίδι :eek:

karateo
25/01/2024, 08:47
Βαλβόλινη αν δεν ενοχλεί η βρώμα τριγύρω και το συχνότερο λάδωμα.

Ούτε καθάρισμα δε χρειάζεται η αλυσίδα γιατί ως πιο λεπτόρρευστη συμπαρασύρει τις βρωμιές.

Έχω ~100.000 με βαλβολίνη, ~15.000 με σπρέυ τύπου blue tac (<- η απόλυτη μλκία) και ~5.000 με σπρέυ μοτουλ off road (<- καλή εναλλακτική για όταν καθαρίζω τη ζάντα μία φορά το χρόνο!). Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα είναι με ιμάντα :p


Τώρα μπορείτε να κλειδώσετε το θέμα :beer:

DoctoR_k6
25/01/2024, 11:50
Γελας;

Εδώ ο άλλος θέλει να κουβαλάει το paddock stand για να την λαδωνει στο ταξίδι :eek:

Στην πλατη ρε φιλε με 2 tie wrap. Σιγα το δυσκολο. :lol:

Volpad
25/01/2024, 12:22
Γιατι στη πλάτη ρε συ? Ροδάκια δεν έχει? Στο δρόμο... πιασμένο με tie wrap στην ουρά της μοτοσυκλέτας...

kostaskk
25/01/2024, 14:15
Τι διαφορές έχει η βαλβολινη σε σχέση με απλό λάδι κινητήρα? Πλεονέκτημα μειονεκτήματα?

Διεισδυτικότητα δύσκολα γιατί είναι ποιο παχύρρευστη, αντέχει παραπάνω χιλιόμετρα? Δεν φεύγει το ίδιο εύκολα?

Volpad
25/01/2024, 14:59
Η βαλβολίνη είναι χοντρό λάδι.

Το λάδι του κινητήρα μπορεί να είναι 30άρι, 40άρι ή 50άρι πχ, ενώ η βαλβολίνη 90άρα, 140άρα κλπ...

Το λάδι του κινητήρα είναι πολύ λεπτό και θα φύγει απο την αλυσίδα πολύ γρήγορα, ενώ η βαλβολίνη πολύ δυσκολότερα.

Εγώ βάζω 140άρα βαλβολίνη ανα 500 χιλιόμετρα ακριβώς (ή αλλιώς, όταν βλέπω οτι η αλυσίδα δεν έχει λάδι πάνω της...)

Επίσης καθαρίζω με παραφινέλαιο ή κηροζίνη, ανα 1500 χιλιόμετρα ακριβώς (ή αλλιώς όταν βλέπω οτι η αλυσίδα είναι τόσο βρώμικη που και να της ρίξω λάδι, θα μείνει στη βρώμα και δεν θα ακουμπήσει την αλυσίδα...)

OldMan
01/02/2024, 15:01
Γρασσο, παλιο τηγανι ή ταψι και ζεσταμα σε ανοιχτο χωρο..
(μη κανετε καμια λαλακια με φουρνο κ.λ.π. γιατι αν δεν πεθανετε απο τις αναθυμιασεις θα πεθανετε απο βαριες κρανιοεγκεφαλικες κακωσεις προκληθεισες εκ συζυγου..)

stefanos
01/02/2024, 15:16
Γρασσο, παλιο τηγανι ή ταψι και ζεσταμα σε ανοιχτο χωρο..
(μη κανετε καμια λαλακια με φουρνο κ.λ.π. γιατι αν δεν πεθανετε απο τις αναθυμιασεις θα πεθανετε απο βαριες κρανιοεγκεφαλικες κακωσεις προκληθεισες εκ συζυγου..)

:lol: Ξεχνάς , έχει ξανασυζητηθεί στην 2η σελίδα το 2006

viper1
01/02/2024, 15:52
Να θυμίσω ότι έχουμε 2024
Επίσης να θυμίσω ότι με ΠΑΣΟΚ όταν έρχονταν η ώρα για λάδωμα αλυσίδας αλλάζαμε γρανάζια και αλυσίδα :D

Bowleno
01/02/2024, 18:18
Γρασσο, παλιο τηγανι ή ταψι και ζεσταμα σε ανοιχτο χωρο..
(μη κανετε καμια λαλακια με φουρνο κ.λ.π. γιατι αν δεν πεθανετε απο τις αναθυμιασεις θα πεθανετε απο βαριες κρανιοεγκεφαλικες κακωσεις προκληθεισες εκ συζυγου..)



Τηγάνι παλιό δεν έχω, τα χρησιμοποιώ όλα. Κατσαρόλα δεν κάνει; σχετικά ρηχή κιόλας......

Tallyban
01/02/2024, 18:59
Η βαλβολινη δεν είναι χοντρό λάδι.
Λάδι SAE 50 είναι παχύτερο από βαλβολινη SAE 80.

runner
02/02/2024, 00:15
Η βαλβολινη δεν είναι χοντρό λάδι.
Λάδι SAE 50 είναι παχύτερο από βαλβολινη SAE 80.

Τα αναποδα θες να πεις. Η βαλβολινη θεωρειται παχυ λαδι.

stefanos
02/02/2024, 08:51
Τα αναποδα θες να πεις. Η βαλβολινη θεωρειται παχυ λαδι.

Όχι το 50άρι και η 90άρα έχουν περίπου το ίδιο ιξώδες, είναι διαφορετική κλίμακα στα gearoil.
Βέβαια θεωρώ δύσκολο να βρείς 50άρι μονότυπο για χρήση αντί βαλβολίνης στην αλυσίδα.
Το 20-50 στη θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι 20 οπότε είναι λεπτό και θα πιτσιλάει στην αλυσίδα.

Tallyban
03/02/2024, 18:40
20/50 ορυκτέλαιο μια χαρά είναι το χειμώνα για την αλυσίδα,αν εξαιρέσεις ότι δεν έχει πρόσθετα υψηλών πιέσεων όπως η βαλβολινη.
Το 20/50 ουσιαστικά είναι ένα SAE50 που δεν παγώνει, ή,που παγώνει όπως ένα SAE20.

stefanos
03/02/2024, 19:19
20/50 ορυκτέλαιο μια χαρά είναι το χειμώνα για την αλυσίδα,αν εξαιρέσεις ότι δεν έχει πρόσθετα υψηλών πιέσεων όπως η βαλβολινη.
Το 20/50 ουσιαστικά είναι ένα SAE50 που δεν παγώνει, ή,που παγώνει όπως ένα SAE20.

Όλα καλά είναι για την αλυσίδα.
Εξάλλου περισσότερο για τα γρανάζια είναι και για να μην σκουριάσει.
Η ίδια η αλυσίδα είναι σφραγισμένη με το λιπαντικό της χωρίς δυνατότητα να επέμβουμε.

νεοσσός
04/02/2024, 11:02
Όλα καλά είναι για την αλυσίδα.
Εξάλλου περισσότερο για τα γρανάζια είναι και για να μην σκουριάσει.
Η ίδια η αλυσίδα είναι σφραγισμένη με το λιπαντικό της χωρίς δυνατότητα να επέμβουμε.
Τα άρθρα που διαβάζω τα τελευταία χρόνια αναφέρουν ως σημαντικό παράγοντα της σπουδαιότητας της λίπανσης την προστασία των ελαστικών o-rings. Αναφέρουν ότι αν δεν λιπαίνεται τακτικά η αλυσίδα, ξεραίνονται ταχύτερα τα o-rings, με συνέπεια να διαρρέει το εργοστασιακά τοποθετημένο γράσο που βρίσκεται μέσα στους πίρους και τελικά να γίνεται λιγότερο εύκαμπτη η αλυσίδα. Θεωρείς ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο;

Επιπλέον, η απώλεια του εσωτερικού γράσου, αυξάνει τις τριβές και σταδιακά φθείρει τους μεταλλικούς πίρους. Έτσι αυξάνεται το μήκος της αλυσίδας, η οποία στη συνέχεια τρώει τα γρανάζια, αν δεν τεντωθεί έγκαιρα.

Αν ισχύουν τα παραπάνω, αφενός πρέπει να τη λιπαίνουμε συστηματικά, αφετέρου να χρησιμοποιούμε προϊόντα καθαρισμού και λίπανσης που δεν καταστρέφουν τα o-rings. Για παράδειγμα το πετρέλαιο, καθαρίζει μεν καλά τις βρομιές, που είναι παράγωγα του πετρελαίου, αλλά ταυτόχρονα κάνει ζημιά στα ελαστικά o-ring που έχουν επίσης ως βάση το πετρέλαιο.

stefanos
04/02/2024, 12:20
Τα άρθρα που διαβάζω τα τελευταία χρόνια αναφέρουν ως σημαντικό παράγοντα της σπουδαιότητας της λίπανσης την προστασία των ελαστικών o-rings. Αναφέρουν ότι αν δεν λιπαίνεται τακτικά η αλυσίδα, ξεραίνονται ταχύτερα τα o-rings, με συνέπεια να διαρρέει το εργοστασιακά τοποθετημένο γράσο που βρίσκεται μέσα στους πίρους και τελικά να γίνεται λιγότερο εύκαμπτη η αλυσίδα. Θεωρείς ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο;

Επιπλέον, η απώλεια του εσωτερικού γράσου, αυξάνει τις τριβές και σταδιακά φθείρει τους μεταλλικούς πίρους. Έτσι αυξάνεται το μήκος της αλυσίδας, η οποία στη συνέχεια τρώει τα γρανάζια, αν δεν τεντωθεί έγκαιρα.

Αν ισχύουν τα παραπάνω, αφενός πρέπει να τη λιπαίνουμε συστηματικά, αφετέρου να χρησιμοποιούμε προϊόντα καθαρισμού και λίπανσης που δεν καταστρέφουν τα o-rings. Για παράδειγμα το πετρέλαιο, καθαρίζει μεν καλά τις βρομιές, που είναι παράγωγα του πετρελαίου, αλλά ταυτόχρονα κάνει ζημιά στα ελαστικά o-ring που έχουν επίσης ως βάση το πετρέλαιο.

450400

Δανείζομαι για φωτογραφία από την RK

Θεωρώ ότι τα o,x,w κλπ ring εξασφαλίζουν αποτελεσματικά τον πείρο μόνο.
Επίσης υποθέτω ότι είναι κατασκευασμένα από υλικό που αντέχει τα πετρελαιοειδή
οπότε δεν έχουμε πρόβλημα, και λιπαίνονται στο σημείο επαφής τους με τις πλάκες από το λιπαντικό εσωτερικά, οπότε και εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα.
Αυτό που κατά τη γνώμη μου δεν αναφέρεται πουθενά είναι τι γίνεται με τα roller.
Για τα οποία δεν υπάρχει πρόβλεψη λίπανσης από το εργοστάσιο και πρέπει να περιστρέφονται ελεύθερα και να λιπαίνονται με κάποιο τρόπο από εμάς ώστε να μην υπάρχει φθορά που οδηγεί επίσης σε επιμήκυνση της αλυσίδας.

toyar
04/02/2024, 13:52
Τα ρόλερς εσωτερικά λιπαίνονται στην επαφή με τον πείρο
Εξωτερικά έχουν επιφανειακή σκληρυνση και με τη λίπανση που κάνουμε προστατευουμε αυτά αλλά και το γρανάζι
Η δουλειά τους είναι δημιουργούν τριβή κύλισης στα δόντια του γραναζιού η οποία έχει πολύ μικρότερο συντελεστή από την ολίσθησης άρα και τριβή και φθορα

stefanos
04/02/2024, 14:21
Τα ρόλερς εσωτερικά λιπαίνονται στην επαφή με τον πείρο

Όχι στις αλυσίδες μοτό.
Γι αυτό έβαλα και το σχήμα.
Τα roller περιστρέφονται πάνω στα bushings και εκεί δεν υπάρχει λίπανση.

toyar
04/02/2024, 16:33
ειμαστε σιγουροι οτι τα bushings δεν περιστρεφονται με τα ρολερς;
γιατι αν ειναι ακινητα και τα εδρανα και ο πειρος δε χρειαζεται λιπανση αναμεσα τους

Tallyban
04/02/2024, 18:23
Στις αλυσίδες εκκεντροφόρου δεν περιστρέφεται το κυλινδράκι,εκεί έχει συνέχεια λίπανση.

stefanos
04/02/2024, 19:01
ειμαστε σιγουροι οτι τα bushings δεν περιστρεφονται με τα ρολερς;
γιατι αν ειναι ακινητα και τα εδρανα και ο πειρος δε χρειαζεται λιπανση αναμεσα τους

Σίγουροι. Είναι πρεσαριστά στα εσωτερικά πλακάκια.

nomagi
23/07/2024, 10:13
Ερώτηση. Εχω γρανάζια 15/42Δ και 428 αλυσίδα, 104 το μήκος, Links ή κρίκοι ή όπώς αλλιως λεγονται τελος πάντων.
Θέλω να βαλω πίσω γρανάζι 44Δ , το μηκος της αλυσιδας γίνεται 106 ή θελει μαθηματικά Αϊνστάιν;

OldMan
23/07/2024, 11:18
Στην 428 η αποσταση των πειρων ειναι 12.7mm..

Σου φτανει αυτο ή να φωνάξουμε τον Andrew Wiles..??

Υ.Γ.
Ο Einstein δεν ηταν και τοσο καλος στα Μαθηματικα..;)

nomagi
23/07/2024, 11:50
Οταν εγραφα την λέξη "μαθηματικά" το ειδα να 'ρχεται οτι η απάντηση θα ειναι απο εσενα για να πω την αληθεια :D
To 4 λοιπον αναφέρει το βήμα; αυτο το pitch που λενε οι βάρβαροι; και το 28 το πάχος ; τα imperial και τις ιντσες τους ... μονο για να μας μπερδεύουν ειναι.

Αρα εφοσον το γραναζι ειναι γι αυτο το "βήμα" και πλατος αλυσιδας, το 428 , απλα θέλω δυο Links μεγαλυτερη αλυσιδα; καπως έτσι θα το ψαξω; Η απλα μια αλυσιδα 428;


Καλως ή κακώς , ηλιθιωδώς ή εν αγνοία δεν ειμαι σιγουρος.

(ναι οκ, τωρα που το έγραψα, κατανοώ πως το μονο που προσθετω ειναι δύο δοντια αρα δυο βηματα, ευχαριστω, θεωρειται λήξαν :rolleyes: )

doctor_john
23/07/2024, 19:59
Η κοντύτερη είναι νομίζω 110 link.

grinderx
27/08/2024, 14:50
Έχει χρησιμοποιήσει κανείς αυτό:

https://www.skroutz.gr/s/32831641/Minos-Spray-Lipantiko-Alysidas-Motosykletas-400ml-9219.html

Έχω ψάξει για το μολυβδαίνιο (και στο φόρουμ και γενικότερα), αλλά δεν αναφέρουν αν είναι ΟΚ για κάθε τύπο αλυσίδας :confused:

Volpad
27/08/2024, 15:24
Δεν θα έβαζα κάτι τέτοιο σε αλυσίδα με orings.

Σε κανενός παπιού που δεν έχει orings ή σε ποδηλάτου θα το έβαζα

lykourgi
27/08/2024, 16:11
Έχει χρησιμοποιήσει κανείς αυτό:

https://www.skroutz.gr/s/32831641/Minos-Spray-Lipantiko-Alysidas-Motosykletas-400ml-9219.html

Έχω ψάξει για το μολυβδαίνιο (και στο φόρουμ και γενικότερα), αλλά δεν αναφέρουν αν είναι ΟΚ για κάθε τύπο αλυσίδας :confused:
Αυτά που είναι κατάλληλα για o-rings, το αναφέρουν στην ετικέτα.

SeniorCanardo
27/08/2024, 16:19
Γενικά καλό είναι να μην χρησιμοποιείται σε ελαστικά και πλαστικά μέρη, αν και έχει πολλές άλλες εφαρμογές και εξαιρετικές ιδιότητες.
Το γράσο μολυβδαίνιου θα το συναντήσεις να αναφέρεται συχνά πυκνά σε manual συντήρησης κινητήρα.

Σε αναλογία 50-50 με μηχανόλαδο μπορεί εύκολα να αντικαταστήσει το λεγόμενο (και πολύ ακριβότερο) assembly lube, που χρησιμοποιούμε όταν δένουμε κινητήρες ή σαν anti-seize σε βίδες και άξονες.

Διάβασε σχετικά με τις ιδιότητες του εδώ (https://prolubrication.com/when-not-to-use-moly-grease/).

grinderx
27/08/2024, 16:28
Δεν θα έβαζα κάτι τέτοιο σε αλυσίδα με orings.

Σε κανενός παπιού που δεν έχει orings ή σε ποδηλάτου θα το έβαζα
Υποθέτω όταν λες o-rings, εννοείς και τα x-rings;


Αυτά που είναι κατάλληλα για o-rings, το αναφέρουν στην ετικέτα.
Σωστά. Για το συγκεκριμένο δεν αναφέρουν τίποτα, γι' αυτό και ρώτησα μήπως έχει τύχει κάποιος από εδώ να το δοκιμάσει.

Πήρα τηλ τον Έλληνα κατασκευαστή (evochem), αλλά μάλλον ο κύριος που με εξυπηρέτησε δεν πολυκατάλαβε και διστακτικά μου είπε «Μμμμ , ναι... είναι κατάλληλο, ένα απλό γράσο με μολυβδαίνιο είναι που έχει αντοχή σε υψηλες θερμοκρασίες » Ε, ναι το ξέρω αυτό. Τεσπά τον ευχαρίστησα και στο καπάκι έστειλα και email.


Γενικά καλό είναι να μην χρησιμοποιείται σε ελαστικά και πλαστικά μέρη, αν και έχει πολλές άλλες εφαρμογές και εξαιρετικές ιδιότητες.
Το γράσο μολυβδαίνιου θα το συναντήσεις να αναφέρεται συχνά πυκνά σε manual συντήρησης κινητήρα.

Σε αναλογία 50-50 με μηχανόλαδο μπορεί εύκολα να αντικαταστήσει το λεγόμενο (και πολύ ακριβότερο) assembly lube, που χρησιμοποιούμε όταν δένουμε κινητήρες ή σαν anti-seize σε βίδες και άξονες.

Διάβασε σχετικά με τις ιδιότητες του εδώ (https://prolubrication.com/when-not-to-use-moly-grease/).
Από το link που έβαλες διαβάζω αυτό:

Sealed or pre-lubricated parts: If a component comes pre-lubricated or features sealed bearings, using moly grease may not be necessary. Applying additional moly grease in such cases can lead to excessive lubrication, seal damage, or even voiding warranties.

RaGe_Raptor
28/08/2024, 21:50
Γενικά καλό είναι να μην χρησιμοποιείται σε ελαστικά και πλαστικά μέρη, αν και έχει πολλές άλλες εφαρμογές και εξαιρετικές ιδιότητες.
Το γράσο μολυβδαίνιου θα το συναντήσεις να αναφέρεται συχνά πυκνά σε manual συντήρησης κινητήρα.

Σε αναλογία 50-50 με μηχανόλαδο μπορεί εύκολα να αντικαταστήσει το λεγόμενο (και πολύ ακριβότερο) assembly lube, που χρησιμοποιούμε όταν δένουμε κινητήρες ή σαν anti-seize σε βίδες και άξονες.

Διάβασε σχετικά με τις ιδιότητες του εδώ (https://prolubrication.com/when-not-to-use-moly-grease/).

Το έγραφε στο manual όντως όμως ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ! :όχι γρασσο mos² αλλά πάστα mos² σε αναλογία 50:50 με λάδι κινητήρα.

455437

grinderx
28/08/2024, 22:26
Ωραίος, ευχαριστώ! Για την ιστορία αγόρασα αυτά:

https://www.skroutz.gr/s/33511168/K2-Road-Dry-Lipantiko-Alysidas-Motosykletas-400ml-W143.html
https://www.skroutz.gr/s/26584469/Mannol-Chain-Cleaner-7904-Katharistiko-Alysidas-Motosykletas-400ml.html

Το δεύτερο το πήρα πιο πολύ για δοκιμή (φθηνό ήταν έτσι κι αλλιώς). Αν και μάλλον με βλέπω να κάνω δουλειά με κλασσικό παραφινέλαιο.

Coyote.V
29/08/2024, 10:24
Με το tutoro chain lube και με λαδάκι 10W-40 μέσα έχω ξεχάσει τι είναι η αλυσίδα... 65.000 χιλ με ένα πολύ μικρό τέντωμα μόνο που στην ουσία ήταν αχρείαστο.

grinderx
29/08/2024, 10:47
Με το tutoro chain lube και με λαδάκι 10W-40 μέσα έχω ξεχάσει τι είναι η αλυσίδα... 65.000 χιλ με ένα πολύ μικρό τέντωμα μόνο που στην ουσία ήταν αχρείαστο.
Μεγάλη ευκολία αυτού του τύπου οι αυτόματοι λιπαντες αλυσίδας, αλλά δεν τους λες και φθηνούς. Τουλάχιστον για κάποιον σαν κι εμένα που πήρα τη μηχανή για βόλτες. Για κάποιον που κάνει ταξίδια ή/και μετακινείται καθημερινά με μηχανή, δηλαδή κάποιος που γράφει πολλά χιλιόμετρα, ίσως έχει νόημα.

Coyote.V
29/08/2024, 11:01
Μεγάλη ευκολία αυτού του τύπου οι αυτόματοι λιπαντες αλυσίδας, αλλά δεν τους λες και φθηνούς. Τουλάχιστον για κάποιον σαν κι εμένα που πήρα τη μηχανή για βόλτες. Για κάποιον που κάνει ταξίδια ή/και μετακινείται καθημερινά με μηχανή, δηλαδή κάποιος που γράφει πολλά χιλιόμετρα, ίσως έχει νόημα.

Ναι σε αυτό έχεις δίκιο, η κίνηση της μηχανής είναι καθημερινή χειμώνα καλοκαίρι. Πάντως το tutoro είναι το πιο φθηνό, 100€ μου κόστισε. Τα χρήματά του τα έχει βγάλει πάντως... κάθε 20.000 άλλαζα αλυσίδα και γρανάζια γιατί έμενε από λίπανση και σιγά σιγά καταστρέφονταν και δεν είναι φθηνά, 200€ το σετ did - jt.

grinderx
29/08/2024, 11:34
:a013:

SeniorCanardo
30/08/2024, 14:55
Το έγραφε στο manual όντως όμως ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ! :όχι γρασσο mos² αλλά πάστα mos² σε αναλογία 50:50 με λάδι κινητήρα.

Αφού έκανες τον κόπο δεν μας λες και την διαφορά, ανάμεσα στην πάστα και το γράσο. :confused:
Εγώ κάτι καταλαβάινω, αλλά φαίνεται να το ξέρεις καλύτερα για να συστήνεις "Μεγάλη Προσοχή".

Είναι άραγε όλες οι mos² πάστες ίδιες; (Νουγκατίνα vs σοκολατίνα :bawl:).

Anyways αυτό που περιγράφεις εσύ είναι factory/model specific.
Όντως η Suzuki πρότεινε πάστα, guess what, βγάζει και μια πανάκριβη στα ~50€ σε σωληνάριο οδοντόκρεμας.

Kawasaski/Honda πιθανόν και άλλοι κατασκευαστές, προτείνουν γράσο και λάδι (και ανάλογα με την εφαρμογή και σε διαφορετικές αναλογίες).

Εγώ ανέφερα (ούτε καν πρότεινα) generic λύση για κάποιον που δεν θέλει να αγοράσει ή δεν έχει άμεσο διαθέσιμο, assembly lube ή κάποιο εξειδικευμένο προϊόν.
Έτσι κι αλλιώς 10-15€ κάνει το assembly lube, δεν είναι δα και καμία περιουσία και θα σου πάει 2-3 κινητήρες (ανάλογα πάντα).

Σε κάθε περίπτωση, ορθό είναι να ακολουθούνται κατά γράμμα, τα προτεινόμενα εκ του κατασκευαστού, όπως αυτά αναφέρονται στα αντίστοιχα εγχειρίδια.

Από εκεί και πέρα, ο καθένας στο μοτέρ του ας κάνει ότι νομίζει, με δική του αποκλειστικά ευθύνη.

:beer:

RaGe_Raptor
30/08/2024, 15:07
Αφού έκανες τον κόπο δεν μας λες και την διαφορά, ανάμεσα στην πάστα και το γράσο. :confused:
Εγώ κάτι καταλαβάινω, αλλά φαίνεται να το ξέρεις καλύτερα για να συστήνεις "Μεγάλη Προσοχή".

Είναι άραγε όλες οι mos² πάστες ίδιες; (Νουγκατίνα vs σοκολατίνα :bawl:).

Anyways αυτό που περιγράφεις εσύ είναι factory/model specific.
Όντως η Suzuki πρότεινε πάστα, guess what, βγάζει και μια πανάκριβη στα ~50€ σε σωληνάριο οδοντόκρεμας.

Kawasaski/Honda πιθανόν και άλλοι κατασκευαστές, προτείνουν γράσο και λάδι (και ανάλογα με την εφαρμογή και σε διαφορετικές αναλογίες).

Εγώ ανέφερα (ούτε καν πρότεινα) generic λύση για κάποιον που δεν θέλει να αγοράσει ή δεν έχει άμεσο διαθέσιμο, assembly lube ή κάποιο εξειδικευμένο προϊόν.
Έτσι κι αλλιώς 10-15€ κάνει το assembly lube, δεν είναι δα και καμία περιουσία και θα σου πάει 2-3 κινητήρες (ανάλογα πάντα).

Σε κάθε περίπτωση, ορθό είναι να ακολουθούνται κατά γράμμα, τα προτεινόμενα εκ του κατασκευαστού, όπως αυτά αναφέρονται στα αντίστοιχα εγχειρίδια.

Από εκεί και πέρα, ο καθένας στο μοτέρ του ας κάνει ότι νομίζει, με δική του αποκλειστικά ευθύνη.

:beer:

Το έγραψα επειδή η παστα διαλύεται ομοιογενως στο λάδι και δημιουργείται ενα μίγμα με χαμηλό σχετικά ιξώδες το οποιο δεν πρόκειται να δημιουργησει κάποιον έστω και μερικό φραγμο.

SeniorCanardo
30/08/2024, 15:18
Το έγραψα επειδή η παστα διαλύεται ομοιογενως στο λάδι και δημιουργείται ενα μίγμα με χαμηλό σχετικά ιξώδες το οποιο δεν πρόκειται να δημιουργησει κάποιον έστω και μερικό φραγμο.

Πέραν αυτού, έχω την εντύπωση ότι η πάστα έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε MoS2 σε σχέση με το γράσο, για αυτό ρώτησα αν υπάρχει διαφορά στις πάστες.

Τέσπα, ενδιαφέρον έχει, αλλά έχει γίνει πολύ εξειδικευμένη η συζήτηση και νομίζω φεύγει από το θέμα.
:beer:

RaGe_Raptor
30/08/2024, 15:37
Πέραν αυτού, έχω την εντύπωση ότι η πάστα έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε MoS2 σε σχέση με το γράσο, για αυτό ρώτησα αν υπάρχει διαφορά στις πάστες.

Τέσπα, ενδιαφέρον έχει, αλλά έχει γίνει πολύ εξειδικευμένη η συζήτηση και νομίζω φεύγει από το θέμα.
:beer:

ΚΑΙ αυτό ισχύει. :beer:

KostasRS
18/11/2024, 16:32
βρήκα το παρακάτω στο ebay και το παρήγγειλα
458232
458233
https://www.ebay.com/itm/166865350241
458234

Tsber
18/11/2024, 17:49
Ενδιαφέρον φαίνεται, ήξερα μόνο το grease ninja από παρόμοια αξεσουάρ λαδώματος, γράψε εντυπώσεις όταν το χρησιμοποιήσεις :beer:

grinderx
18/11/2024, 21:05
Μπορείς να δώσεις το ebay link;

KostasRS
19/11/2024, 07:39
Το link είναι εκεί ανάμεσα από τις φωτογραφίες. Όταν ανοίξει η σελίδα του ebay θα δεις την επιλογή Make Offer, βάλε ότι δίνεις 10$ και περίμενε να σου απαντήσει.

grinderx
19/11/2024, 09:33
Στραβός, δεν το είδα! Ευχαριστώ :)

Chris_symphony
03/01/2025, 08:00
Καλημέρα. Χρόνια πολλά κ καλή χρονιά με υγεία να έχουμε!!
Ερώτηση. Αν πλύνω το μηχανάκι σε ένα πλυντήριο (U Wash) πχ. το στεγνώσω κλπ κ δεν λαδώσω την αλυσίδα, κ κάνω περίπου 5 χλμ μέχρι να πάω στο πάρκινγκ να την λαδώσω θα έχω πρόβλημα?
Επίσης την λαδώνω όπως είναι ζεστή ή όχι?? Άλλοι μου λένε ζεστή, άλλοι να κρυώσει.

Bowleno
03/01/2025, 08:34
Καλημέρα. Χρόνια πολλά κ καλή χρονιά με υγεία να έχουμε!!
Ερώτηση. Αν πλύνω το μηχανάκι σε ένα πλυντήριο (U Wash) πχ. το στεγνώσω κλπ κ δεν λαδώσω την αλυσίδα, κ κάνω περίπου 5 χλμ μέχρι να πάω στο πάρκινγκ να την λαδώσω θα έχω πρόβλημα?
Επίσης την λαδώνω όπως είναι ζεστή ή όχι?? Άλλοι μου λένε ζεστή, άλλοι να κρυώσει.


Πρόβλημα δεν θα έχεις, ίσα-ίσα, θα στεγνωσει και από τα νερά του πλυσίματος και λαδώνεις ΠΑΝΤΑ με ζεστή αλυσίδα, ιδανικά, μετά από καλή βόλτα.

Chris_symphony
03/01/2025, 08:35
Πρόβλημα δεν θα έχεις, ίσα-ίσα, θα στεγνωσει και από τα νερά του πλυσίματος και λαδώνεις ΠΑΝΤΑ με ζεστή αλυσίδα, ιδανικά, μετά από καλή βόλτα.

Σούπερ. Υπερευχαριστώ για την απάντηση. Κ γω ζεστή θυμάμαι την λαδώνεις.

Tsber
03/01/2025, 10:08
Καλημέρα. Χρόνια πολλά κ καλή χρονιά με υγεία να έχουμε!!
Ερώτηση. Αν πλύνω το μηχανάκι σε ένα πλυντήριο (U Wash) πχ. το στεγνώσω κλπ κ δεν λαδώσω την αλυσίδα, κ κάνω περίπου 5 χλμ μέχρι να πάω στο πάρκινγκ να την λαδώσω θα έχω πρόβλημα?
Επίσης την λαδώνω όπως είναι ζεστή ή όχι?? Άλλοι μου λένε ζεστή, άλλοι να κρυώσει.

Καλημέρα και χρόνια πολλά, αν χρησιμοποιήσεις πιεστικό μακριά από την αλυσίδα και με χαμηλή πίεση από μέση απόσταση για να είσαι σίγουρος στην υπόλοιπη μοτοσικλέτα.

Αν έχεις σταντ, σκούπισε καλά την αλυσίδα με ένα πανί σκέτο ή με μια ιδέα καθαριστικό αλυσίδας πριν τη λαδώσεις :)

Chris_symphony
03/01/2025, 11:46
Καλημέρα και χρόνια πολλά, αν χρησιμοποιήσεις πιεστικό μακριά από την αλυσίδα και με χαμηλή πίεση από μέση απόσταση για να είσαι σίγουρος στην υπόλοιπη μοτοσικλέτα.

Αν έχεις σταντ, σκούπισε καλά την αλυσίδα με ένα πανί σκέτο ή με μια ιδέα καθαριστικό αλυσίδας πριν τη λαδώσεις :)

Καλησπέρα.. Ναι με πιεστικό θα την κάνω, όπως κ όλο το μηχανάκι. Θα κάνω πρώτα την αλυσίδα με την βούρτσα κ το σπρέι αλυσίδας, μετά όλη την μηχανή με σφουγγάρι, ξέβγαλμα κ σκούπισμα. Κ μετά στο σπίτι θα την λαδώσω! Έτσι σκέφτομαι να το κάνω! :)

Tsber
03/01/2025, 11:53
Καλησπέρα.. Ναι με πιεστικό θα την κάνω, όπως κ όλο το μηχανάκι. Θα κάνω πρώτα την αλυσίδα με την βούρτσα κ το σπρέι αλυσίδας, μετά όλη την μηχανή με σφουγγάρι, ξέβγαλμα κ σκούπισμα. Κ μετά στο σπίτι θα την λαδώσω! Έτσι σκέφτομαι να το κάνω! :)

Οκ, με το μαλακό μόνο την πίεση, να το ευχαριστηθείς :beer:

Chris_symphony
03/01/2025, 11:55
Οκ, με το μαλακό μόνο την πίεση, να το ευχαριστηθείς :beer:

Ναι δεν το κάνω από κοντά. Κ το σκούτερ κ το αμάξι έτσι από απόσταση τα κάνω..
Ευχαριστώ!! :beer:

Chris_symphony
05/01/2025, 11:12
Επανέρχομαι μετά το πλύσιμο! Αστραψε κ έλαμψε το μηχανάκι κ η αλυσίδα. Λαδωθηκε κι όλα κομπλέ!!
Feedback για το εργαλείο πιο πίσω, για το λάδωμα της αλυσίδας, ήθελα τόσο πολύ να το δοκιμάσω... Στο λάδι της ipone που έχω, δεν χωράει το καλαμάκι. Είναι πολύ χοντρό. Σε WD 40 κ σε motul μπαίνει κουτί το καλαμάκι στην τρύπα. Οπότε περιμένω να τελειώσουν τα 750ml από το ioone για δοκιμή!